تسلا

رکوردزنی تسلا مدل S پلاد در پیست لاگونا سکا

یک سال پیش تسلا مدل S پلاد طی اقدامی بسیار بحث‌برانگیز و جنجالی رکورد سدان های چهار درب را شکست و حالا خیلی هم سریع‌تر شده است.

ما می‌دانستیم که تسلا دست روی دست نخواهد گذاشت تا خودنمایی لوسید ایر جدید را تماشا کند و به همین خاطر اقدام به رونمایی از نسخه پلاد مدل S کرد. لوسید ایر از نظر شعاع حرکتی و رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر توانسته نسخه‌های استاندارد تسلا مدل S را پشت سر بگذارد اما پلاد داستان دیگری دارد.

و برخلاف بقیه استارت اپ ها، لوسید قبلاً ثابت کرده ادعاهایش قابل اثبات هستند. همچنین برخی از مشخصات لوسید ایر پیش از عرضه بهبود خواهند یافت تا همچنان تسلا نگران بماند.

در سپتامبر ۲۰۱۹ بود که تسلا مدل S پلاد پروتوتایپ یک دور پیست مشهور لاگونا سکا را در ۱ دقیقه و ۳۶.۵۵ ثانیه طی کرد که سریع‌ترین زمان برای سدان های چهار درب در این پیست بوده است. همین چند وقت پیش بود که لوسید ایر دریم ادیشن توانست این رکورد را به ۱ دقیقه و ۳۳ ثانیه ارتقا دهد. البته همان‌گونه که تسلا در مراسم روز باتری خود اعلام کرد نسخه ۱۱۰۰ اسب بخاری مدل S پلاد توانست رکورد ۱ دقیقه و ۳۰.۳ ثانیه را در این پیست بر جای بگذارد که فقط ۲ ثانیه کندتر از رکورددار اصلی یعنی پورشه ۹۹۱ GT2 RS می‌باشد.

اما پشت فرمان این خودرو سباستین فتل (vittel) قرار داشته که ویدئوی آن را نیز منتشر کرده است و البته با سباستین فتل معروف و قهرمان فرمول یک فرق می‌کند. او می‌گوید خودروی موردبحث از لاستیک‌های میشلین اسپورت کاپ ۲ استفاده کرده هرچند این لاستیک‌ها به عنوان گزینه‌ای ویژه در زمان عرضه پلاد قابل انتخاب خواهند بود. فتل این لاستیک‌ها را با نمونه‌های کاپ ۲ R مقایسه کرده است. همچنین فتل روی صندلی‌های باکتی نشسته که طبق گفته‌اش به خاطر امنیت راننده بوده است.

تسلا مدل S پلاد سه موتوره و چهار چرخ محرک برد باورنکردنی ۸۳۷ کیلومتری، حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعتی و رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه‌ای خواهد داشت. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا نیز زیر ۲ ثانیه ثبت می‌شود.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه

  1. امیر

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2448 ديدگاه)

    با این ویدیو منتظر رودستر هستیم….!
    تا ۵سال اینده خودروهای الکتریکی و شتابشون برای خیلی از افراد غیر قابل درک خواهد بود

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۵
  2. حمید

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    پرچم دست تایکان 🇩🇪فعلا ، هروقت تسلا و لوسید پس از سالها رسیدن به بازار میتونی بگی سریعترن
    ماشینی که فقط رونمایی شده نمیتونه رقیب ماشینی باشه که همین الان میتونی بخری ، تازه اگه تا اون موقع پورشه ارتقایی نداشته باشه !

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۶۴
    1. z

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (235 ديدگاه)

      تایکان یه سیستم خودران هم نداره پرچم دست تایکان؟

      موافقم ۵۲
      مخالفم ۲۰
      1. Elmiraj

        ۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1718 ديدگاه)

        خودران که جای خود داره…
        اوج تکنولوژی یک خودروی الکتریکی میزان بازدهی هست… که به چند روش مختلف محاسبه میشه و رایج ترین آن میزان مصرف الکتریسیته به ازای هر مایل kilowatt/mile هست .
        https://insideevs.com/news/431032/new-epa-rating-model-s-efficiency/

        در این لیست بالا خودروهای الکتریکی حال حاظر بازار آمریکا توسط EPA از نظر بازدهی ارزیابی شدن .
        همون طور که می‌بینیم مدل S performance با قدرت ۷۸۵ اسب بخار به ازای هر مایل ۳۲۴ وات الکتریسیته مصرف می‌کنه ، در حالی که تایکان turbo s با ۷۶۱ اسب بخار قدرت ۴۶۹ وات الکتریسیته را به ازای پیمایش هر مایل مصرف می‌کنه و در قعر لیسته…!!!

        موافقم ۲۹
        مخالفم ۱۰
    2. JDM

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (153 ديدگاه)

      الان دقیقا چیش دست تایکانه؟!

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۸
  3. AMIR / ARMI

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (437 ديدگاه)

    دوستان عزیز sina و ارشیا svj امید وارم
    فهمیده باشید رگ گردن کی باد میکنه
    این تازه سدان چهار در تسلا هست که خیلی ضعیف تر از رودستر خواهد بود

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۱۰
    1. ارشیاSVJ

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1101 ديدگاه)

      نمیدونم چنتا دیسلایک میگیرم

      یا چنتا جواب کوبنده برام دارین

      ولی واقعیت تلخ اینه

      این صداش ماله چرخ گوشته

      موتورش مثله چرخ گوشته(کلیت مثل همن پس انکار نکنین)

      چرخ گوشتی که داره احساس ماشین هارو از اونا میگیره

      لامبو مکی فراری بوگاتی کوئنیگ زگ و… خیلیای دیگه
      تکه های گوشته پر از طعم و چربین که این ریزه شون میکنه
      صفرتا صد ۰.۱ ثانیه
      یه دور نورد شلیفه تو ۲ دقیقه؟
      مهم نیست

      (( مهم اینه که این یه چرخ گوشت بزرگ و بی احساسه))😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۴۴
    2. Mahdi

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (93 ديدگاه)

      همون رودستر اگه رکورد دار کل پیست های معتبر هم باشه دوباره به جذابیت خودرو های بنزینی مثل اونتادور SVJ یا فراری ۴۸۸و امثال این ها نمیرسه

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۱۳
  4. Ehsan

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    جالب است که مرز بین کلاس های مختلف خودرو دارد شکسته می شود و یک سدان چهار درب بزرگ در پیست عملکردی مشابه یک خودروی سوپر اسپرت دارد.

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳
  5. Mohammadreza

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (743 ديدگاه)

    یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که متاسفانه در این نوع نوشته ها و خبرها حرفی ازش زده نمیشه ثبات عملکرده.
    شکی نیست که خودروهای اکتریکی در شرایط سخت مثل پیست ثبات دورن سوزها رو ندارن.
    و این ثبات عملکرد یکی از اصلی ترین تفاوت الکتریکی ها و درون سوز هاست.
    خیلی مشتاقم یک مجله لوسید ایر و تایکان و مدل اس پلاد رو بهمراه یک خودرو دورن سوز مثل amg gt 63 به پیست ببره و تا اتمام شارژ-بنزین به تایم زنی ادامه بده ببینیم اوضاع چطوریسات

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۶
    1. مازیار

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (113 ديدگاه)

      فراموش نکن که این ثبات عملکرد در نتیجه بیش از یک قرن کار و تحقیق و توسعه برای درون سوزها بدست اومده و برقی ها تازه اول راه هستن و اگر هم طبق فرمایش شما ثبات عملکرد نداشته باشن قطعا در آینده نزدیک این مسئله رفع خواهد شد

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۰
      1. Sina

        ۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (840 ديدگاه)

        بابا ماشینای برقی سالها زود تر بنزینیا اومدن.
        شاید چون جدیدا خبراش زیاد شده فکر میکنن که اول راهشه
        کجا اول راهن .
        حتی اگه تویوتا پریوس هم یک ماشین برقی حساب کنی
        بازهم سنشون زیاده.

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۹
        1. Hadi

          ۵ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          این عجب چیزی شده…
          من دیگه کم کم دارم به تسلا ایمان میارم…

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
  6. مازیار

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    از یه طرف دورن سوزها رو داریم با تکنولوژیی که اساسش مربوط به بیشتر از صد سال قبل هست احتراق داخلی و تبدیل حرکت خطی پیستون به دورانی میل لنگ و گیربکس و دیفرانسیل و پلوس و در نهایت چرخش چرخها با راندمانی کمتر ار ۳۰ درصد با کلی آلودگی صوتی و زیست محیطی و دهها دردسر دیگه که خارج از این بحثه
    از طرف دیگه برقی ها رو داریم با یک موتور جمع و جور کنار هر چرخ تروتمیز که با چرخش خودش مستقیما چرخ رو میچرخونه بدون آلودگی و دردسرهای درون سوزها و تازه اول کارش هست و یک دنیا بهینه سازی در پیش داره
    خوب روشنتر از روزه که درون سوز محکوم به حذف شدنه دیگه مثل موتور جت هواپیما که جایگزین پیستونی شد مثل نیروی برق قطار که جایگزین دیگ بخار شد مثل دهها مورد دیگه

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۴
    1. Sina

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (840 ديدگاه)

      دوستان لطفا کمی دراره تاریخچه برقیا مطالعه کنید.
      سال ها قبل از بنزینی ها ماشین برقی وجود داشتن
      کجا اول راهشه ، شاید چون بهش جدیدا توجه شده فکر میکنن که اول راهه ولی اونا سالهای زیادی زودتر بنزینیا اومده بودن

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۴
  7. مهرداد كمال

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (211 ديدگاه)

    تسلا مدل S پلاد سه موتوره و چهار چرخ محرک برد باورنکردنی ۸۳۷ کیلومتری، حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعتی و رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه‌ای خواهد داشت. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا نیز زیر ۲ ثانیه ثبت می‌شود.
    هیچ حرفی نمیمونه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  8. Elmiraj

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1718 ديدگاه)

    تایمش با هوراکان پرفورمانته برابره….!!!!!
    ماشینی که نوربرگرینگ را در ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه دور زده…
    نسخه تولیدی S plaid هنوز یه سال با خط تولید فاصله داره و تا اون زمان کلی ارتقا پیدا می‌کنه ، شکی نیست که می‌تونه نوربرگرینگ را ۶:۵۰ دور بزنه !
    .
    .
    .
    آقای احمد زاده عزیز :
    (( اون راننده Sebastian Vittel هست نه Sebastian Vettel معروف ، مجله های Electrek و insideEVs هر دو Vittel نوشتن ))
    (( اون تایم ۱:۳۶:۵۵ هم تایم سال گذشته S plaid هست نه taycan turbo s چون تایکان هنوز هیچ تایمی در Laguna seca ثبت نکرده ))

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۶
    1. akrh78

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (339 ديدگاه)

      Sebastian Vittel—a track enthusiast not to be confused with Formula One driver Sebastian Vettel—posted the full onboard on YouTube today. Road & Track reports that IMSA driver Johannes van Overbeek was behind the wheel for the 1:30.30-minute lap.

      به نظرم تسلا توی مستقیمی های نوربرگرینگ (مخصوصا اون بلنده) کم میاره ولی تایم زیر ۷ بزنه خیلی قابل احترامه

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۲
      1. شاهین

        ۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3792 ديدگاه)

        ممنونم از دقت نظر شما عزیزان گرامی.
        واقعیتش یه ذره کم دقت بودم نسبت به این مساله.
        تشکر

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۰
        1. Sina

          ۵ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (840 ديدگاه)

          شاید از انتخاب این اسم هدف تبلیغاتی داشتن
          ولی چقدر شباهت اسمی

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
      2. Elmiraj

        ۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1718 ديدگاه)

        نسخه Plaid بر خلاف نسخه performance کنونی تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت میگیره و تکنولوژی سلول باتری‌شم بهترین در دنیاست و ۵ برابر قویتر از نسخه‌های فعلی هست پس مطمئنا تا ده ها کیلومتر این تاپ اسپید را ساپورت می‌کنه .
        این یعنی کم آوردن تو کارش نیست…

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۴
        1. reza

          ۵ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (149 ديدگاه)

          دوست خوبم elmiraj ولی فکر کنم تکنولوژی باتری model s plaid تکنولوژی فعلی با یک سری بهبودهاست که برد اون رو به ۸۳۷ کیلومتر ارتقا داده،ماسک گفت:امکان افزایش ۳۰ درصدی برد خودروها با شیمی و تکنولوژی فعلی باتری ها هست.الان اواخر ۲۰۲۰ هستیم و تا اواخر ۲۰۲۱ که زمان عرضه مدل s plaid هست یک سال و چند ماه باقی است در صورتی که باتری های جدید تسلا از دو سال دیگه عرضه میشن یا مثلا لوسید ایر با تکنولوژی فعلی باتری ها به برد ۸۳۲ کیلومتری دست یافته
          وقتی مدل s plaid با باتری احتمالا ۱۲۰kwh به برد ۸۳۷ کیلومتری دست یافته،احتمالا رودستر با باتری ۲۰۰kwh و وزن کمتر به بردی بسیار بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر زمان رونمایی دست پیدا میکنه اونهم تا دو سال دیگر،همچنین سمی و سایبرتراک.بله درسته همانطور که گفتید طبق گفته ماسک مدل s plaid رکوردی بهتر از تمام خودروهای دو در و چهار در با تیراژ بالا جهان در پیست ثبت میکنه.
          البته فکر کنم پروژه roadrunner متفاوت با باتری هایی است که ایلان ماسک خبر از عرضه آنها با چگالی ۴۰۰wh/kg در ۳ الی ۴ سال آینده داد؟و اونها دیگه چی هستند!

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
      3. Sina

        ۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (840 ديدگاه)

        ۷ تا دیسلایک و صفر تا لایک به ایشون دادن
        دیگه مطمئنم که واقعی نیست این لایکا
        خودش هم حداقل یه لایک واسه خودش گذاشته دیگه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۰
    2. محمد

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (287 ديدگاه)

      المیراژ جان خبر تازه ای از پکیج اسپیس ایکس نداری؟ همون که ایلان ماسک قول داده بود ماشینو معلق رو هوا نگه داره، پدال شماهم یه مقاله راجب تازه راجبش بنویس موضوع جالبیه

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. reza

        ۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        در سال ۲۰۱۹ ماسک خبر از آزمایش شناور رودستر اسپیس ایکس در اواخر ۲۰۲۰ داد،ولی خوب به علت در اولویت نبودن این پروژه عرضه رودستر به بعد از سایبرتراک موکول شد یعنی شاید در اواخر ۲۰۲۲ یا حتی هم ۲۰۲۳،وقتی مدل s plaid چنین تایم صفر تا صدی داره رودستر که یک هایپرکاره و مشخصات غیر قابل مقایسه و وزن کمتر داره تایم ۱.۷ یا حتی کمتر مثل اسپارک (۱.۷۲)براش پیش بینی میشه.همانطور که مدیر طراحی تسلا گفت:رودستر فراتر از اون چیزی هست که در ۲۰۱۷ رونمایی شد.ماسک دو بار گفت رودستر تایم یک چهارم مایل کمتر از ۸ ثانیه و ۰-۳۰۰ کیلومتر بر ساعت زیر ۱۰ ثانیه داره،البته تمام اینها مختص نسخه پایه هست و قطعا تا زمان عرضه بهبود پیدا میکنه.با این چیزی که از model s plaid دیدیم انتظار تایم صفر تا صد بهتر از ۱.۱ رو برای رودستر اسپیس ایکس داریم،دقیقا همانطور که ماسک گفت:رودستر مجهز به این پکیج پرواز خواهد کرد!چند ماه پیش در ملاقات ماسک و جی لنو ماسک دوباره ارائه این پکیج برای رودستر رو تکرار کرد؛جی لنو فکر کرد ماسک شوخی میکنه،ولی ماسک گفت نه واقعا اجرا میشه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
        1. محمد

          ۵ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (287 ديدگاه)

          🙏🙏🙏🙏🙏🙏

          موافقم ۹
          مخالفم ۰
  9. Mf1

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    تنها ایرادش طراحیشه که به پای تایکان نمیرسه ولی از همه لحاظ از تمام برقی ها یه سرگردن بالاتره

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۹
  10. akrh78

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (339 ديدگاه)

    سباستین فتل؟
    کاسکت سب که این شکلی نیست

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. akrh78

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (339 ديدگاه)

      Sebastian Vittel—a track enthusiast not to be confused with Formula One driver Sebastian Vettel—posted the full onboard on YouTube today. Road & Track reports that IMSA driver Johannes van Overbeek was behind the wheel for the 1:30.30-minute lap.

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  11. Kf

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    از نظر عملکرد واقعا تحسین برانگیزه هیچ شکی توش نیست اما نمیتونم ماشین های M5 ,M8,Gt63s ,Rs7,panarma رو انتخاب نکنم و برم یه ماشین برقی که صدای پنکه میده انتخاب کنم منظورم تسلا نیست همه ماشین برقی ها صدای اگزوز و لذت تعویض دنده یه چیز دیگس حالا شاید جالب باشه که پدال گاز رو فشار بدی و ماشین بدون صدا شتاب بگیره

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
    1. ارشیاSVJ

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1101 ديدگاه)

      پنکه نه چرخ گوشت!!!!!

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
  12. ali

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (691 ديدگاه)

    مشخص بود تسلا بیکار نمیشینه تا پورشه و لوسید جایگاهشو تهدید کنن…چه موشکی بود اوه اوه…

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  13. Ramin

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (75 ديدگاه)

    از نظر من این تازه اول راهه شاید ۴۰۰متر زیر ۹ ثانیه خیلی خوب باشه ولی تسلا تا سال ۲۰۳۰ احتمالا خودرو هایی بیرون میده که زیر ۸ این مسافت رو برن ولی جدا از شتاب امکانات بالاس رانندگی خودران سطح ۳و….
    قیمتشم معمول هست با ۱۵۰ هزارتا کمتر ماشینه این شکلی میشه گرفت
    کلا من عاشق برقی هام چون آینده دست شونه وساکت هستن
    ولی این تازه شروع طوفان هست 😊
    ولی تسلا خیلی بد قوله ودیر ماشیناشو تحویل میده به مردم 😂
    ولی در کل شرکت بدی نیست که کلا ۱۵سالشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا