تویوتا

احتمال تولید تویوتا سوپرا GRMN با پیشرانه ب‌ام‌و M3

از همان زمانی که نسل جدید تویوتا سوپرا معرفی شد شایعات زیادی درباره تولید نسخه‌ای قوی‌تر از این خودرو به گوش می‌رسید. البته این اتفاق برای مدل سال ۲۰۲۱ رخ داده هرچند این سوپرا با نسخه قوی‌تر مورد انتظار فاصله دارد. تویوتا قدرت مدل سوپرا ۳.۰ را به ۳۸۲ اسب بخار رسانده اما شایعات جدیدی حکایت از تولید نسخه GRMN با قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار دارند.

این خبر را وب‌سایت‌های ژاپنی منتشر کرده‌اند. این خبرگزاری‌ها مدعی هستند تویوتا از پیشرانه ۶ سیلندر خطی ب‌ام‌و M3/M4 در سوپرا استفاده خواهد کرد. این نیروگاه آهنین در نسخه‌های کامپتیشن ب‌ام‌و قدرت ۵۱۰ اسب بخاری دارند. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه نیز بر عهده گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ب‌ام‌و خواهد بود. اگر این شایعه صحیح باشد یک نسخه بسیار سریع از سوپرا تولید خواهد شد.

البته شایعات به همین‌جا ختم نمی‌شوند. گفته می‌شود حداقل برخی از این اطلاعات توسط تتسویا تادا رئیس سوپرا منتشر شده و ظاهراً ب‌ام‌و علاقه زیادی به استفاده ژاپنی‌ها از این پیشرانه ندارد. البته گفته می‌شود سوپرا GRMN در سال ۲۰۲۳ و تنها با سقف تولید ۲۰۰ دستگاهی عرضه خواهد شد. چنین سقف تولید محدودی باعث می‌شود تویوتا خطری برای فروش ب‌ام‌و نباشد؛ اما خب موضوع به همین‌جا محدود نمی‌شود.

این وب‌سایت ژاپنی مدعی است سوپرا پس از سال ۲۰۲۵ به موزه خواهد رفت و خبری از نسل جدید آن نخواهد بود. در واقع همین سوپرا GRMN می‌تواند نسخه نهایی این نسل از سوپرا باشد.

آخرین بخش این شایعات نیز به قیمت سوپرا GRMN می‌پردازد. احتمالاً قیمت این خودرو در آمریکا حدود ۱۱۲ هزار دلار خواهد بود.

البته ما با دیده تردید به این خبرها نگاه می‌کنیم. بله احتمال دارد سرانجام سوپرا GRMN تولید شود اما همین منبع خبری چند ماه پیش گفته بود سوپرا GRMN در سال جاری و با قدرت حدود ۴۰۰ اسبی تولید خواهد شد. در نهایت باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر و موثق‌تر توسط مدیران تویوتا بمانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4449 ديدگاه)

    کیفیت تولیدات هر دوتا شرکت زبان زده خاصو عام هستش و اصلاً احتیاجی به توضیح نداره و حالا ماشینی که ترکیبی از تکنولوژی هر دوتا شرکت باشه خیلی جالب میشه و فقط باید منتظر موندو دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      باز که میخواد قلب شاهزاده رو تو خودش جای بده، مگه ژاپن به اون عظمت یه موتور نداره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        همون موتور ۲jz قدیمی بازدهیش بیشتر‌ از این موتورها بود.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. مانی

          ۲۲ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          وقتی‌ میگی‌ موتور سوپرا قدیمی‌ از موتور M3/M4 2021 بازده بیشتری داره حرفت درسته
          بعد این دوستمون میگه جنسیس سوپرا رو سوسک میکنه خیلی‌ عجیب و فضاییه؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. خوشنام

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (215 ديدگاه)

        این تویوتا خودش نمیتونه یه پیشرانه اسپرت بسازه، اونوقت هیوندای بزودی جنسیس کوپه رو میزنه با پیشرانه خودش که سوپرا رو نابود میکنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۲۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          سوپرا که هیچ، جنسیس کوپه کونیگ زگ و بوگاتی رو هم نابود میکنه به جان خودم تازه جنسیس خیلی لوکس تر از بنتلی و رولزرویسه به همین برکت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیان

          ۲۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1412 ديدگاه)

          چندتا تیتر عقبتر عظمت خودروسازی هیوندایی به شدت در انتهای لیست خودنمایی میکنه !!!
          راستی بهش بگو زیاد قوی نسازه یه وقتی پرواز میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. بچه مشهد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ما هم فقط باید نظاره گر باشیم و حسرت بخوریم واردات رو هم.که به بهانه حمایت از داخلیها و پیشرفت داخلیها ممنوع کردن قیمت داخلیها هم که سر به فلک کشیده مثلاً حالا خیلی خودکفا هستیم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      دادش مشکل اینه که دلاری وجود نداره که باهاش ماشین وارد بشه اگه همین یکم دلاری هم که تو بازار هست بخواد بره برای ماشین دلار 10 برابر میشه قیمتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرآیین

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      @بچه مشهد
      فکر کنین چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی یک کشور تصمیم می‌گیرد همه کارهایش را خودش بکند و همه چیزش را خودش تولید کند و خود کفا باشد !!! همچین کشوری باید همزمان هم بهترین تولید کننده خودرو باشد (مثل ژاپن و کره‌‌جنوبی) و هم بهترین تولید کننده تجهیزات پزشکی باشد (مثل آلمان) و هم بیشترین تعداد گردشگر را جذب کند (مثل فرانسه و ترکیه) و هم یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشت قرمز در جهان باشد (مثل برزیل) و غیره و ذالک …………………. ولی باید منطقی بود چون همچین کشوری در جهان وجود ندارد . کره ‌ای ‌ها ماشینهای خوبی تولید می‌کنند اما تجهیزات پزشکی و گوشت قرمزشان را از برزیل وارد می‌کنند . ترکیه ‌ای ‌ها هم چندین سال است که در زمینه صنعت گردشگری از بزرگان جهان جلوتر افتاده اند ولی هم از کره ‌‌جنوبی ماشین می‌خرند و هم از برزیلی‌ ها گوشت قرمز و هم از آلمان تجهیزات پزشکی و این یعنی تقسیم کار و یعنی اینکه حتی اگر در حوزه خودت بهترین هستی باز هم می ‌توانی روی بهترین بودن دیگران حساب باز کنی . در این سال‌ ها می ‌خواهیم در ایران مثل کشورهایی که ماشینهای با کیفیت می سازند ما هم در ردیف بهترین تولید کننده‌ های خودرو در جهان باشیم و بنابراین مسئولان واردات خودرو را ممنوع اعلام کرده اند و برای خودرو سازان داخلی انحصار ایجاد کرده اند که به این ترتیب نه فقط اجازه فعالیت به رقیب خارجی را نمی دهند بلکه رقابت را در داخل هم کشته اند و در جایی که رقابت وجود نداشته باشد خبری از پیشرفت نخواهد بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بچه مشهد

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (101 ديدگاه)

        بخدا اینا همش مسخره بازی درمیارن چون سلطان خودرو ندیده بودیم که دیدیم و همه جا خبرش پخش شد که سلطان خودرو رو دستگیرش کردن ولی قیمت ماشین کاهش پیدا نکرد و بیشرم افزایش پیدا کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهرآیین

          ۲۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          @بچه مشهد
          وقتی هر کسی می‌آید و خودرو سازان را مجبور می‌کند که در هر ناکجا آبادی (مثلا سنگال) سرمایه‌ گذاری کنند ولی بعد از ساخت کارخانه متوجه میشوند که سنگال برق ندارد و کارخانه هنوز افتتاح نشده تعطیل میشود و سرمایه ملی هدر می رود !!! فقط می خواهد دست آقازاده‌ اش را در ایران خودرو و سایپا بند کند و رانت دلال هم از سود تولید کننده و نفع خریدار بیشتر است . وقتی خودرو سازان ما ارتباطشان با جهان بخاطر تحریم ها قطع است و وقتی شرکت های خودرو سازی در مجموعه اقتصادی شان در کنار خودرو سازی صد کار دیگر هم می کنند (با پولهای مردم) وقتی تعارض بین ذینفعان موج می‌زند و هزار مسئله دیگر……………. پس سوار شدن بر خودروهای بهتر و ارزانتر داخلی فقط بعد از درمان این مشکلات ممکن می‌شود و چیز دیگر اینکه مبارزه با فساد با گرفتن سلاطین و آویزان کردنشان از چند نقطه امکان‌پذیر نیست و دل خلایق را هم دیگر خنک نمی‌کند بلکه تا سازوکارهای بنیادین درست نشود این سازوکار فعلی سلطان پرور است !!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. new reventon

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (86 ديدگاه)

        چرا هست آمریکا
        لازم به ذکره آمریکا بیشترین تعداد گردشکر تو دنیا رو داره که سالانه فقط 18 میلیون گردشکر از نیویورک بازدید میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهرآیین

          ۲۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          دوست عزیز من فقط چند کشور را به عنوان مثال گفتم و حال بیشتر موضوع سر اینست که همه کشورهای دنیا باید باهم در تعامل باشند و اگر کشوری بخواهد راه دیگری را در پیش بگیرد در غیر این صورت سرنوشتش مانند کره شمالی یا ونزوئلا خواهد بود چون پیشرفت و رفاه مردم یک کشور در گرو تعامل با جهانست نه تقابل با جهان .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    سوپرا اسم معتبریه ولی من ترجیح میدم خود بیمر رو بخرم.اصل ماشین موتورشه مثه اینه که ب ام و بخری مارک تویوتا روش بچسبونی.خوب ب ام و که لوکستره
    مگر اینکه قیمت تویوتا قابل توجیه باشه بالاخره هرچی ام باشه از نظر برندینگ ب ام و لوکس محسوب میشه و همه تویوتا رو یه برند اقتصادی میشناسن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اگه این مطلب درست باشه این موتور عملکرد دیوانه کننده ای میتونه واسه سوپرا داشته باشه. همین موتور 500 اسب بخاری در سینه X4M و X3M که SUV های با وزن نزدیک به 2000 کیلوگرم هستن شتاب کمتر از 3.3 ثانیه ثبت کردن و البته شتاب میانی فوق العاده ای دارن، درسته که نوع گیربگس تاثیر خیلی زیادی داره درعملکرد دو خودرو با یک نوع موتور ولی این موتور واقعا خیلی قویه.تویوتا سوپرا الانشم عملکرد خیلی عالی داره چه برسه به انتخاب موتور قوی تر.ولی تویوتا میتونه نسخه عملکردی تری از این ماشین تولید کنه.هرچندکلا کوپه های اسپرت چندان فروش بالایی بین خودروسازها ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hadi

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    واسه شرکتی مثل تویوتا زشته که بخواد از موتور گیربکس بیمر استفاده کنن…
    مهندسین تویوتا باید دست به کار بشن و یه موتور خوب و قدرتمند واسش بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا