تویوتا

تولید 30 میلیون دستگاه خودروی تویوتا در آمریکا

تویوتا که بیشترین میزان جست‌وجوی مجازی برای یک برند را داشته و توانسته بیشترین میزان فروش در دنیا را داشته باشد به دستاورد دیگری دست یافته هرچند این موضوع به آمریکا محدود می‌باشد. به تازگی سی میلیونمین خودروی تویوتا خط تولید را ترک کرده و نفوذ گسترده این خودروساز ژاپنی در آمریکا را یادآور شده است.

تاریخ حضور تویوتا در آمریکا به بیش از ۶۰ سال پیش بازمی‌گردد اما در سال ۱۹۸۶ بود که این شرکت شروع به تولید خودرو در آمریکا کرد و این کار از طریق جوینت ونچر با شرکت یونایتد موتور صورت گرفت. اولین تویوتای تولیدی در آمریکا نیز کرولا بود.

پس از گذشت ۳۵ سال از آن تاریخ، تویوتا دارای ۱۰ کارخانه در ایالات‌متحده و ۱۴ کارخانه در آمریکای شمالی است. سی میلیونمین تویوتای تولیدی در آمریکا یک دستگاه سی نا ۲۰۲۱ بوده که خط تولید کارخانه پرینستون در ایندیانا را ترک کرده است. این مینی ون کاملاً جدید و هیبریدی جزو آمریکایی‌ترین تویوتای تاریخ بوده و توسط استودیو CALTY دیزاین در کالیفرنیا و میشیگان طراحی شده است. کارهای مهندسی و توسعه این خودرو در مرکز تحقیق و توسعه تویوتا در میشیگان انجام شده است.

سی نا مثالی عالی از آینده تویوتا در آمریکاست جایی که ژاپنی‌ها تعهد زیادی به ارائه محصولاتی با قوای محرکه جایگزین یعنی هیبریدی، الکتریکی و سلول سوختی دارند. در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۶ درصد از فروش تویوتا در آمریکای شمالی شامل خودروهایی با این قوای محرکه بوده است.

رئیس تأسیسات تولید تویوتا در ایندیانا می‌گوید:

مسئول تولید سی میلیونمین خودروی تویوتا در امریکا افتخار بسیار بزرگی برای ماست. ما به همراه شرکای تأمین کننده، خودروهایی را برای مصرف‌کنندگان تولید می‌کنیم. ما تلاش زیادی برای ارائه نسل جدید سی‌نا برای آن‌ها داشته‌ایم، خودرویی که آماده هرگونه ماجراجویی برای مشتریان است.

با تولید سی میلیون خودرو در آمریکا که ادامه هم دارد، تویوتا کاملاً به دنبال گسترش کسب‌وکار خود بوده و از سال ۲۰۱۷ تاکنون سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری در این کشور داشته و ۶۵۰۰ شغل جدید نیز ایجاد نموده است. تویوتا در ایندیانا سرمایه ۱.۳ میلیارد دلاری را تزریق کرده که حاصل آن نصب ابزار و تکنولوژی‌های جدید و ایجاد ۵۵۰ شغل جدید بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    35-40 سال پیش امریکایی ها دیوار کارخانه تویوتا را تخریب میکردن که چرا اینجا امدن و حالا 30 میلیون محصولاتش رو خریدن!

    موافقم 36
    مخالفم 2
    1. Ali

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (37 ديدگاه)

      امریکایی ها همین محصول رو خودشون هم تولید کردن هم طراحی و مهندسی کردن ژاپن هم زیر دست امریکاست و همه چیزش دست اونه.

      موافقم 6
      مخالفم 49
      1. S

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (351 ديدگاه)

        ??????
        اگر کمی تحقیق کنی متوجه میشی که صنعت خودرو سازی آمریکا وابسته به ژاپن هست نه ژاپن به آمریکا

        موافقم 26
        مخالفم 6
        1. Ali

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (37 ديدگاه)

          نه شما باید تحقیق کنی این چیزایی که شما میدونید همش ظاهر کاره که مردم عادی فکر میکنن ولی تقریبا حقیقت پشت هرچیزی با ظاهرش متفاوته اینم همینطوره ژاپن همه چیزش دست امریکاست کلا زیر دست امریکاست و این سیاست امریکا بخصوص برای پشتیبانی از تویوتاس و برای اینم برنامه ریزی کردن ازنظر وابستگی هم کلا صنعت ژاپن همکاری وسیعی با شرکت های امریکایی و حتی اروپایی داره از طراحی پلی استیشن و تکنولوژی پردازش رنگ و تصویر تلویزیون های سونی بگیر تا صنایع هسته ای و هوا فضا از اونطرف هم همکاری هست یعنی مثلا شرکت امریکایی ممکنه که بده شرکت ژآپنی جنس روواسش تولید کنه ولی این کلیدی و تکنولوژی تعیین کننده نداره ولی تکنولوژی های تعیین کننده که باعث برتری هستن دست خود امریکا و حتی بعضی کشورهای اروپایی هستن که درمقابلشون ژاپن پادو و نوچه ای بیش نیست.

          موافقم 3
          مخالفم 18
      2. Amir

        ۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (237 ديدگاه)

        فقط همین … ????????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    اگه روزی برسه که مشکلات فعلی هیدروژن حل بشه و مثل بنزین براحتی سوختگیری بشه، تویوتا به شرکتی دست نیافتنی تبدیل میشه.

    موافقم 31
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (164 ديدگاه)

      آینده منبع تقریبا بی نهایت برق خواهیم داشت و ارزان
      از نیروگاه های اتمی تا سلول های خورشیدی با بازده بسیار بالا
      آیا فکر می کنی شانسی برای زنده موندن هیدروژنی ها هست ؟!
      مگر اینکه بتوانند تو خودرو های سوپر اسپرت زنده بمونند

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        علی آقا
        این انرژی برق که میخواهد تولید شود ، در بهترین حالت هم که باشه ، باز گران تموم میشه ، حتی اگر از انرژی اتمی یا ارزان‌ترش مثل خورشیدی استفاده بشه !
        هزینه‌ی انتقال برق هم ، خودش یه بحث مجزا داره با هزینه‌های بیشتر و … !

        دنیا در آینده برای هیدروژن هست که در جهان محدودیتی نداره و هزینه‌ی تبدیلش به سوخت هم بسیار ارزان تموم میشه و فقط نیاز به زیر ساخت داره که از همه مهمتر عملاً دیگر گارکربنی تولید نمیکنه و این یعنی سلام بر زمین و آسمان پاک !

        تویوتا‌ برقی تولید میکنه تا از قافله عقب نمونه ، اما جهان در آینده برای هیدروژن هست که فقط نیاز به گسترش محصولات و ورود باقی شرکت‌ها به تولید هیدروژنی هست که کشورها هم مجبور شوند زیرساختش را تهیه کنند !!!

        از یاد نبرید ، مافیای نفت قدرت دیروز امروز و ۱۰۰ ساله‌ی پیدایش نفت و جهانی هست با تیلیاردها تیلیارد دلار درآمد و پول که دست قدرتمندان جهانیست که میتونه سنگ لای چرخ‌های تکنولوژی برقی و هیدروژنی بگذارند !!!
        مافیای نفتی راحت جنگ به راه میندازند و راحت توطئه میکنند و راحت آدم‌ها را میکشند و شورش به راه میندازند و خودشان قانون وضع میکنند و قانون را زیر پا میگذارند (( سازمان ملل (( فُرمالیته و نمایشی )) . )) ، چون بحث پول‌های کلان و نامحدود مُفتی وسط هست که میتونه هر اتفاقی را در جهان شکل بده که اتفاقاً شکل داده (( خاورمیانه‌ی آشوب ، آمریکای جنوبی تضعیف شده و… )) !

        یکی درست میگفت که اگر این تفرقه تعصب و جنگ‌ها در خاورمیانه نبود ، میشد با دلارهای نفتی آسفالت خیابان‌ها و نمای تمام ساختمان شهرهای نفت‌خیز را از طلا ساخت و نَما کرد !
        اما میبینید که خاورمیانه آشوب هست تا آمریکا روسیه چین ((( اروپا و بخصوص انگلیس و فرانسه‌ی حرومزاده))) بتوانند خَرِشان را بتازونند و این کشورها را چپاول کنند یا به ارزان‌ترین شکل ممکن منابعشون را ضبط و برای خودشان پادشاهی کنند !

        به شخصه ، آینده‌ی کشور آرژانتین و بولیوی را هم مثل خاورمیانه آشوب میبینم که اگر باتری و برقی‌ها گسترش پیدا کنند و تولیدشون بیشتر بشه ، این دو کشور دارای منابع زیاد لیتیوم هستند و نفت به حاشیه میره و منتظر آینده‌ی جنگ‌ها در اون طرف قاره باشید !!!

        موافقم 22
        مخالفم 3
      2. میثم

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        خیلی از کارشناسان به چند دلیل هیدروژن رو آینده صنعت انرژی میدونن:
        1. آلایندگی نداره و خروجی اون فقط بخار آبه
        2. فراوان ترین عنصر در جهانه (حتی نور و گرمای خورشید هم حاصل سوختن هیدروژن در سطح اونه)
        3. هیدروژن منبع انرژی نیست، بلکه حامل انرژیه و این یه مزیت بزرگه مثل سوختهای فسیلی که بیشتر زیرساختهای انرژی در دنیا بر همین اساس شکل گرفتن و دیگه نیازی به هزینه های سرسام آور برای تغییرات کلی نیست.

        موافقم 16
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۸ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (237 ديدگاه)

          لازمه چند نکته رو عرض کنم

          ۲ فراوانترین عنصر جهانه : در کل جهان (منظور فقط زمین نیست ، فضا و فرا تر از اون ) اگر در نظر بگیریم بله ، مثلا سحابی ها ( ابر های فضایی ) و ستاره ها بخش اعظم شون از هیدروژن هست اما در زمین فراوانترین عنصر نیست و میشه گفت اکسیژن فراوانترین عنصر زمینه
          و در ادامه که گفتید خورشید هیدروژنن میسوزونه باید بگم که این اشتباه هست و خورشید هیدروژن نمیسوزونه ، خورشید تامین انرژیش با هیدروژن هست اما نه به صورت سوختن که با اکسیژن ترکیب بشه و تبدیل به بخار آب بشه ، بلکه با واکنش همجوشی هسته ای درون هسته خورشید ( و نه در سطحش) ، چند اتم هیدروژن به هلیم تبدیل میشه و انرژی زیادی هم آزاد میشه
          اما سوختنش به صورت ترکیب با اکسیژن هست که بخار آب تولید میشه و اون چیزی که در هسته خورشید اتفاق میفته زمین تا آسمون با خودروهای هیدروژنی متفاوته !

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. امیرحسین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (443 ديدگاه)

        حاجی اگه برقو از انرژی هسته ای تولید کنند بازهم الورگی داره شاید از سوخت فسیلی هم بیشتر خطرناک باشه،بعدش الان خودروها برقی بشند میدونید باتری هایی که خراب میشن رو باید چیکارکرد این باتری ها خیلی خطرناکند پس فقط هیدروژن میمونه

        موافقم 7
        مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      تولید هیدروژن خودش وابسته به برقه…
      چجوری می‌تونه جاشو بگیره…!؟!!؟
      .
      در کل آمریکای شمالی کلا ۴۶ جایگاه شارژ هیدروژن وجود داره
      .
      .
      تو مصاحبه ای نظر ایلان ماسک را در مورد خودروهای هیدروژنی پرسیدن که در جواب گفت : احمقانه‌ست….

      موافقم 4
      مخالفم 25
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        کاربر Elmiraj
        انتظار داری ایلان ماسک تعریف کنه از هیدروژنی !!!
        ایلان ماسک معلومه میگه احمقانست ، غیر از این بگه تعجب داره !

        ایلان ماسک تمام زندگیش بازیه بلوف و ریسک بوده !

        شما آینده را در نظر بگیرید که کدام ارزان‌تر تموم میشه !
        هنوز که هنوزه ، خوده آمریکا مشکل تامین برق داره و برخی شهرها هر از گاهی برقشون قطع میشه ، بعد انتظار دارید با فراگیر شدن برقی‌ها بتونه برق تامین کنه ، این شوخیه که بگید ارزان تموم میشه !!!
        تامین برق یه پروسه‌ی هزینه‌بر هست در بهترین حالش هم باز گران‌تر از تامین هیدروژن تمام میشه !!!

        موافقم 22
        مخالفم 4
        1. Elmiraj

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          اگر هیدروژن آینده این صنعت بود قطعاً ایلان ماسک هم به این موضوع پی می‌برد و سالها قبل تسلا را به سمت هیدروژن می‌برد نه برق…
          هجوم ۹۰ درصد خودروسازان تراز اول جهان به سمت برق هم این حرکت ایلان ماسک را به وضوح توجیه می‌کنه .
          .
          .
          گفتی :
          ((تامین برق یه پروسه‌ی هزینه‌بر هست در بهترین حالش هم باز گران‌تر از تامین هیدروژن تمام میشه !!!))
          عزیز من برای تامین هیدروژن کلا دو راه وجود داره که یکیش بسیار آلاینده هست و یکی شم استفاده از برق ولتاژ بالا هست که در حال حاظر بکار می‌ره…

          یعنی به نظرت استفاده از خودروی هیدروژنی که سوختش با برق تامین شده بهتر از یک خودرویی هست که خودش با همون برق تغذیه میشه…؟!؟!؟

          موافقم 4
          مخالفم 18
        2. بهزاد

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          The manufacture of hydrogen from water is a central part of the next phase of the energy transition.
          تولید هیدروژن وارد مراحل جدیدی خواهد شد و دولت ها هزینه های توسعه و تحقیق بیشتری برای این امر اختصاص میدهند.
          تا سال 2030 هزینه ی هیدروژن به نصف امسال میرسه و به عنوان منبع انرژی پایدار از اهمیت زیادی برخورداره.
          با سخت گیری بیشتر و تولید برق از منابع پاک پیش بینی میشه قیمت برق بعد از 2030 با افزایش 3 الی 4 برابری روبرو بشه و تا سالها نتونن قیمت هارو کاهش بدن مگر اینکه با همین روش های آلوده کننده تولید کنند.
          اگر در صنعتی پول کافی برای تحقیقات تزریق بشه مشکلاتش زودتر برطرف شده و اگر روش های جدید زودتر به تکامل برسند شاید تا چند دهه ی آینده هیدروژن منبع تامین انرژی فراگیر بشه.
          آینده را از عینک یک نفر نگاه نکنید.

          موافقم 7
          مخالفم 0
      2. میثم

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        فعلا احمقانست. درسته
        ولی یه زمانی همین باتریهای ماشینای الکتریکی هم واقعا احمقانه بودن. یه زمانی که میگم یعنی کمتر از 20 سال پیش.
        ممکنه هیدروژن یا یه منبع جدید انرژی معرفی بشه که هیچکدوم از این مشکلات رو نداشته باشه

        موافقم 14
        مخالفم 0
    3. Hadi

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      یک موفقیت دیگر برای سامورایی دوست داشتنی ??…
      یک به یک پله های ترقی رو داره پشت سر میزاره…

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. Benz

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ما هم رکورد پراید داریم بالای ۶ میلیون !!!!!

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      کجایی شما آقای بنز؟تازه نزدیک به ۷,۵میلیون رسیده!

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. Benz

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        من امار دو سه سال پیش پرایدو داشتم!!!!!!

        موافقم 6
        مخالفم 0
  4. Kato

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (446 ديدگاه)

    آینده فقط هیدروژنی و برقی

    زمان نشون میده کدوم ارجحیت داره

    هیدروژن لایک

    برقی دیسلایک

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. میثم

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      منظورت هیدروژن و باتری باید باشه. چون هردوشون برقی هستن فقط منبع تامین انرژیشون متفاوته

      موافقم 11
      مخالفم 0
  5. آریا منش

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    تازه این سی میلیون فقط در بازار آمریکاست بالای صد میلیون دستگاه در جهان فروخته یعنی بیش از کل جمعیت ایران ، تویوتا اینگونه برای ژاپن افتخار آفرینی می کند زمانی می توانید آمریکا را شکست دهید که شرکت هایمان داخل آمریکا با شرکت های آمریکایی رقابت می کند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا