تویوتا

کوچ تویوتا سوپرای 4 سیلندر به قاره همیشه‌سبز

تویوتا اواخر سال جاری با معرفی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو روی سوپرا اقدام به ایجاد تنوع در خانواده این خودروی اسپورت خواهد کرد. به این ترتیب سوپرا با دو پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر در دسترس خواهد بود. ژاپنی‌ها می‌گویند عرضه نسخه کم‌توان‌تر سوپرا باعث خواهد شد این خودرو در دسترس افراد بیشتری قرار گیرد زیرا قیمت ارزان‌تری خواهد داشت. البته قدرت کمتر به معنی هیجان کمتر رانندگی نخواهد بود زیرا پیشرانه کوچک‌تر سوپرا مزیت‌های خاص خودش را دارد.

این پیشرانه ۴ سیلندر با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت شده است. نیروگاه موردبحث قدرت ۲۵۴ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری داشته و اگرچه قدرت و گشتاور آن به اندازه خروجی ۳۴۰ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری پیشرانه ۳ لیتری نیست اما باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

اما کاهش قدرت پیشرانه با هندلینگی درخور جبران شده است. این خودرو باعث شده وزن سوپرا در مقایسه با نسخه قوی‌تر ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یابد. همچنین پیشرانه کوچک‌تر سوپرا نزدیک‌تر به مرکز خودرو نصب شده و به این ترتیب سوپرای ۲ لیتری توازن وزنی ۵۰/۵۰ را به دست آورده است.

مدل پایه سوپرا با رینگ‌های ۱۸ اینچی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، صندلی‌های اسپورت آلکانترا، تشخیص عابران پیاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار سرعت هوشمند، تشخیص علائم جاده‌ای و… عرضه می‌شود.

سه پکیج سفارشی کانکت، اسپورت و پریمیوم نیز در دسترس است که اولی شامل ارتباط ناوبری و… می‌باشد. پکیج اسپورت باعث ارتقای ترمزها، سیستم تعلیق و دیفرانسیل می‌شود.

نهایتاً هم پکیج پریمیوم است که شامل سیستم صوتی پریمیوم JBL با ۱۲ بلندگو، هدآپ دیسپلی، شارژر بی‌سیم گوشی، صندلی برقی با حافظه و صندلی‌های چرمی مشکی می‌باشد.

این خودرو همچنین در نسخه سفارشی فوجی اسپیدوی ادیشن هم قابل‌خرید خواهد بود که دارای ویژگی‌های خاص و متمایزی همچون رنگ سفید متالیک، رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات و آینه‌بغل‌های قرمزرنگ می‌باشد. داخل کابین این سوپرای سفارشی هم تریم فیبر کربن و پوشش آلکانترای مشکی و قرمز بکار می‌رود. فوجی اسپیدوی ادیشن به‌صورت استاندارد با پکیج‌های کانکت و اسپورت عرض می‌شود.

 

سوپرای جدید و کم‌رمق‌تر با قیمت ارزان‌تری عرضه خواهد شد. اگرچه نسخه سفارش فوجی اسپیدوی ادیشن تنها به تعداد ۲۰۰ دستگاه تولید خواهد شد اما به نظر نمی‌رسد که نسخه ۲ لیتری عادی آن محدودیتی در تولید داشته باشد. قیمت این خودرو در آینده اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    اَه اَه اَه
    شانس رو ببینید توروخدا
    اگر دوسالی زودتر ارائه میشد و با این حجم موتور ، میتونست جواز حضور در ایران را پیدا کنه ، و الان تعدادی از اون تو خیابانها جولان میدادند .

    از بَس که تویوتا لِفتِش داد تا وضع ایران نکبتی شد و واردات قطع .
    هروزی که میگذره بیش از پیش عاشقش میشم .

    این خودرو را باید از نزدیک دید تا متوجه دلبریش بشید ، رخصوص طراحی دماغه خوابیده جلو به روی زمین ، و طول بلند کاپوت و گلگیر جلو ، شاید بشه گفت یه چیزی تو مایه های طراحی پونی کارهای آمریکایی با جسه ای کوچکتر و ریزه کاریهای بیشتر .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اینم که برا بیمره.این در یه حالت سوپراست بگیری یه 2jz روش کار کنی.وگرنه باید گفت z4پلاستیکی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۲۶ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        خدایی رویی که شما امریکایی فن ها دارین هیچکی نداره؟
        Z4پلاستیکی؟
        مشکل این جاست این پلاستیک هم تو پیست و هم تو کیفیت اجزا کابین به گفته خود مجلات آمریکایی از همه رقیبای هم قیمت آمریکاییش بهتره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ahmadreza 2002

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    احتمال این که تو چند سال آینده یه دوحه از این ماشین (حالا ۶ یا ۴ سیلندرش رو نمی دونم) بخرم فک نکنم خیلی هم کم باشه آگه همه چی طبق برنامه پیش بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      هرچقدرم تو طبق برنامه پیش بری هیچی در اطرافمون طبق برنامه پیش نمیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    ایول خبر خعلی خوبیه
    اگه قیمتش رو برسونه به کانال 45 هزارتا خعلی گام بلندی برای جذب مشتری تو اروپا برداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    به امید موفقیت روزافزون سوپرایِ دوست داشتنی ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sina

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    شرکت تویوتا همیشه با آلمانی ها مراودات داشته . مثلا یادمه سالها پیش با همکاری وولکس واگن توی هانوفر آلمان یه پیکاپ کاملا مشابه با هایلوکس ۲۰۰۲ می ساختن … چندتا ازش هم توی ایران اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بی طرف

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    زیباترین خودروی جهان……………………عاشقشم!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا