تویوتا

آشنایی با یک لندکروزر تغییر یافته، مناسب برای جنگل نوردی!

آیا تاکنون از مانیل دیدن کرده‌اید؟ اگر این کار را انجام داده‌اید که به شما تبریک می‌گوییم زیرا که قدم به یکی از بدترین مکان‌های دنیا برای رانندگی گذاشته‌اید! و این گفته‌ها اغراق نیست و خود اهالی مانیل نیز به چنین چیزی اذعان دارند.

دسته‌های بزرگ موتورسواران در چندین لاین خیابان‌های مانیل حرکت می‌کنند، خیابان‌هایی که پذیرای همه نوع خودروها می‌باشند. در این نوع محیط‌ها راندن یک شاسی‌بلند بزرگ برای در امان ماندن از سیل موتورها و خودروهای دیگر منطقی به نظر می‌رسد و چه چیز بهتر از یک لندکروزر باابهت؟!

شرکت آتوی کاستومز که قبلاً با یک تویوتا FJ کروزر تیون شده خبرساز شده بود هم‌اکنون دست روی تویوتا لندکروزر گذاشته است. این مدل LC200 ارتقا یافته برای گشت‌وگذار در محیط‌های شهری و جنگلی طراحی شده است.

در بخش جلو شاهد میله آلومینیومی سبک‌وزن و صفحات حفاظتی ۶ میلی‌متری زیر خودرو هستیم. وقتی به کناره‌ها حرکت کنید پله‌های محافظتی دیگری را خواهید دید. سرانجام هم در نمای عقب نوار فولادی خودنمایی می‌کند.

در حقیقت این لندکروزر محافظت کاملی را تجربه کرده و به این موارد باید سیستم تعلیقی را اضافه کنیم که در دست‌اندازها مقاومت استثنایی از خود نشان می‌دهد. این لندکروزر ویژه از رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های KO2 بی اف گوودریچ بهره می‌برد.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ همانند FJ کروزر قبلی این خودرو نیز خاص شده یا که کارایی کمتری دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    لندکروز که میبینم ، داغ میکنم چون هم دوستش دارم عاشقشم ، هم شده نماد فخر فروشی و قدرت نفوذ خریدارانش در ایران که چون لندکروز سواره طرف مثلاً خیلی شاخه و تو خیابون سیس میگیره پشت فرمون که اتفاقاً اکثریت هم سیس‌بگیرند انگار بنتایگا سوارند .
    خداوکیلی هرچی فکر میکنم تو کَتَم نمیره چرا لندکروزر باید اینقدر گرون بشه که ارزانترین نمونه ۱۰ سال پیشش بالای ۲ میلیارد باشه ، یعنی چی .
    جالبه که یه زمانی قیمت لکسوس rx350 حدود ۲۰ میلیون گرونتر از لندکورزر ۶سیلندر صفر بود و حالا همون لندکروزر تازه پکیدش از همون لکسوس تروتمیز هم دو برابر گرونتره که مسخرست چون نماد فخر‌فروشی شده در کشور ما (( لعنت به مصببانش )).

    اما جدایه این مباحث ، لندکروز مرگ نداره و جون میده واسه همین‌کارها که با قطعات اَفتر مارکتی بیوفتی به جونش و شاخش کنی چون ساده و راحته تیونینگ کردنش .

    جدیداً یه جنگی هم راه افتاده بین تیونرهای تهرانی که برای بروزرسانی و تبدیل فیس قدیم به جدیدش ، دارند همدیگر را تیکه پاره میکنند و این به اون فهش میده و اون به این که کار به سِلاح سرد و گرم هم کشیده شده ، و اتفاقاً همین رقابت در بین دیزاینرها باعث شده لندکروزهای جالبی تیون بشه و بیاد بیرون که در سایتهای خارجی هم بازتاب زیاوی داشته و برخی کارها واقعاً استاندارد و تمیز صورت گرفته .
    برای همینه که رقابت در هر بیزینسی مواجه میشه به پیشرفت که ضعیف‌ها میمیرند و قدرتمندها شکل میگیرند که سودش میره تو جیب مشتری و مردم .
    برای همینه که همیشه دولت از رقابت آزاد میترسه ، چون میدونه به جزء چرت‌و‌پرت گفتن تو هیچ زمینه‌ای عرضه رقابت نداره و خاک‌بر سر میشه ، بخصوص در بحث خودرو که هنوز ۸تش لَنگه ۹شه .

    اگر بدونید همین لندکروزر در ایران چه کارآفرینی هست و چقدر پول بابت بیزینس‌های قطعاتیش خرج میشه و چه سودهای عجیبی از قطعات اصل و غیر اصل میبرند که اگر ندونید و طرفتون جنس تایوان بکنه تو پاچه طرف به اسم ژاپن ، روی هر لندکروز خدا میلیون کاسبه که در ماه از میلیارد به رده برای هر تیونینگ کار .

    البته به نظرم ، لندکروز فیس نشده و فابریکی قشنگ‌تر از دست‌خورده‌هاست .
    از بس که همه لندکروزها فیس شدن و اکثر فیس‌شده‌ها هم از جنس فیک استفاده کردن ، بیشتر کارها خراب و ضعیف از آب در اومده که میتوانید در خیابان مشاهده کنید و پی به فاجعه ببرید و مثل اینکه راهنمایی رانندگی هم به تغییرات برای شماره گذاری ایراد میگیره و پلاک نمیکنه و جدیداً میگن قانون شده (( مطمئن نیستم )) و احتمالاً حتی ماشین را بخوابونند و جریمه کنند .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOHAMAD.n.r

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      سلام و ارادت.
      اره قانون جدید هست.
      من شنیدم حتی اگر چراغ عقب ۲۰۷ رو روی ۲۰۶ نصب کنی تعویض پلاک بهت گیر میده.
      برای تعویض اتاق هم باید ماشین رو تحویل نمایندگی بدی تا اونا برات اتاق رو عوض کنن و دیگه مثل قبل نیست که اتاق ماشین رو هرجا خواستی عوض کنی.
      قرار هست قانون جدیدی بیاد که طبق اون حتی برای تعویض سقف و پوسته هم نیاز به مجوز از راهنمایی و رانندگی باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        MOHAMAD .n.r عزیز
        ارادت
        در مورد تعویض اتاق مطمئنم که باید مجوز گرفت و گرفتن مجوزش چندین میلیون برای ماشین ایرانی و خارجی گرونتر میشه .

        کسانی که لندکروزر سوخته ، چپی ، اوراقی ، و سند خالیش را میخرند ، برای اینه که لندکروزر صفر وارد میکنند و مشخصات شماره شاسی اتاق و موتور را میزنند روی لندکروزر قاچاقی که وارد کردن و کار هر کسی هم نیست اما سودهای چند میلیاردی داره .
        فکر کن لندکروزر ۲۰۲۰ کارخونه اصلی سوار میشی ولی سندش و با اصطلاح بازاری از ۲۰۰۸ هست تا ۲۰۱۳ که دیگه وارد ایران نشد ، ولی به راحتی هیچکس نمیتونه تشخیص بده ، حتی راهنمایی رانندگی و اینکه کسانی که این کار را میکنند ، بیشتر فروشنده نیستند و هدفشان سواری گرفتن از ماشینه که اگر چنین کاری کنند پس دیکه فکر کنم وکالتی فروخته میشه بدون تعویض پلاک که به نظرم خاک‌برسر کسی که ماشین بخره و پلاکش را تعویض نکنه ک۶ مبادا یه روز بخواد خرج سند بده ، اینقدر دیدم که ماشین را از زیر پای صاحبش درآوردن چون روش شکایت بوده به هر دلیلی .
        تهران اینقدر فیس‌لیفت شده لندکروزر زیاد شده که نمیشه تشخیص داد کدوم اصلیه کدوم فیک .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    اینجوری که این لندکرورز تغییر پیدا کرده فکر کنم راحت بتونه از شیب های صد در صدی هم بالا و پایین بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    فک کنم لندکروز آلبالویی ندیده بودم
    ولی خیلی خوب درستش کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    عجب غولی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسن

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    سلطان جهانه لندکروز منزل متحرک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا