تویوتا

معرفی تویوتا پریوس فیس‌لیفت با سیستم چهار چرخ محرک سفارشی

فروش تویوتا پریوس در آمریکا با افت مواجه شده و این خودروساز ژاپنی در تلاش است تا با معرفی نسخه‌ی فیس لیفت شده آب رفته را به جوی بازگرداند.


بزرگ‌ترین تغییر پریوس 2019 اضافه شدن یک سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی است که تنها در برخی بازارها همچون ژاپن ارائه می‌شود. این خودرو با تجهیز به سیستم یاد شده دارای یک پیشرانه‌ی الکتریکی اضافی می‌شود که تا سرعت 69 کیلومتر در ساعت نیرو را به چرخ‌های عقب می‌رساند.


این پیشرانه‌ی الکتریکی نیروی خود را از یک باتری نیکل-فلز هیدریدی جدیدی می‌گیرد که برای ارائه‌ی پرفورمنس عالی در آب‌وهوای سرد طراحی شده است. باتری یاد شده زیر صندلی عقب نصب شده و هیچ تأثیر منفی‌ای روی کابین ندارد چراکه پریوس فیس لیفت هنوز هم فضای بار 1854 لیتری را ارائه می‌کند.

تویوتا می‌گوید پریوس AWD-e یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای مسافری چهار چرخ محرک در آمریکا می‌باشد. به نظر می‌رسد این گفته به واقعیت بدل می‌شود چراکه تویوتا معتقد است پریوس فیس لیفت مصرف سوخت ترکیبی حدود 4.7 لیتری دارد.


اگرچه تویوتا در عرضه‌ی پریوس چهار چرخ محرک در آمریکا تعلل کرده اما امیدهای زیادی برای موفقیت آن دارد. اگر پیش‌بینی‌ها صحیح باشند تا 25 درصد فروش پریوس را می‌تواند نسخه‌های چهار چرخ محرک به خود اختصاص دهند.

جدای از این سیستم چهار چرخ محرک جدید، پریوس 2019 دارای سپر جلوی متفاوت و چراغ‌های جلوی بازطراحی شده می‌باشد. همین تغییرات در بخش عقب نیز اعمال شده‌اند جایی که چراغ‌های مرسوم‌تر و سپر جدیدی نصب شده‌اند. این خودرو همچنین از غربیلک فرمان متفاوت و دو رنگ بدنه‌ی جدید سود می‌برد.


تمامی هاچبک های پریوس 2019 به‌صورت استاندارد با بسته‌ی ایمنی تویوتا عرضه خواهند شد. این بسته شامل مواردی همچون سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان، نوربالای خودکار و کروز کنترل راداری می‌باشد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2281 ديدگاه)

    سیستم چهار چرخ AwD نشون میده ، بازار هدفش بیشتر آمریکا و کاناداست .

    1. مزدا

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1365 ديدگاه)

      خدا رو شکر چراغ های جلوش زیباتر از قبل شده

  2. حامد قدسی

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    کوچولوی دوست داشتنی.

    1. نوید جهرمی

      ۱۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2841 ديدگاه)

      زشت دوست داشتنی

  3. Alireza

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (518 ديدگاه)

    پریپس پرایم خیلی خوشکلتره

  4. مهدی

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (714 ديدگاه)

    طراحی ضعیف و وحود استارت اپهای جدید امریکایی و رقبای سنتی وشورولت کار برای پریوس بسیار سخت میکنه بازار امریکا بیرحمترین بازار دنیاست

    1. Infinite

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (387 ديدگاه)

      طراحی ضعیف!
      به نکته خوبی اشاره کردید… واقعا چهره این خودرو فارغ از فرم کلی بدنه که نچسب طراحی شده، برای سال 2019 قابل پذیرش نیست. تویوتا خودروساز بزرگی به شما میاد اما در زمینه طراحی، هر محصول از این خودروساز به یک سمتی رفته! یکی بسیار خوب طراحی شده یکی بسیار بد! هر کدام هم زبان طراحی خودشون رو دارند…

  5. Москвич

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    طراحیش خیلی بده !!!

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2281 ديدگاه)

      داداش شما که جنسیس سواری ، در مورد تویوتا نظر میدی !!!، .
      شما در مورد رولزرویس نظر بدی بهتره ، آخه جنسیس سواری دیگه .

  6. me84

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    .
    طراحیش از نظر من خیلی بد نیست. اما واقعیت رو باید پذیرفت و اون اینه که طراحیش بازخورد خوبی نداشته و اگه تغییر کنه رو فروشش تاثیر داره

  7. OMID

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (926 ديدگاه)

    چرا کیلومتر شمارش اون وسطه؟

    1. datsun

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1508 ديدگاه)

      پریوس هد آپ دیسپلی داره که صفحه نشانگر سرعت روی شیشه جلو قابل نمایشه

      1. OMID

        ۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (926 ديدگاه)

        ممنون بابت پاسخ دهی

      2. عرفان

        ۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (387 ديدگاه)

        چ ربطی ب hud داره؟
        الان همه ماشینا hud دارن اما فقط پریوس و چنتا دیگه کیلومتر شمارش وسطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن