تویوتا

تویوتا کمری، محبوب‌ترین سدان متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

سدان‌های متوسط یا میان سایز را می‌توان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان‌های دنیا دانست. این خودروها هم در ایالات‌متحده و هم در اروپا محبوبیت بالایی داشته و همواره در بین پرفروش‌ترین خودروها قرار دارند. البته طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش محبوبیت کراس‌اوورها، فروش سدان‌ها کاهش یافته و در پس کراس‌اوورها قرار گرفته‌اند اما بااین‌حال سدان‌های میان سایز همچنان خودروهای پرفروشی هستند. این کلاس مخصوصاً در ایالات‌متحده بسیار رقابتی بوده و اکثر خودروسازان در آن حضور دارند. در رقابت‌های پدال نیز دوئل‌های گروه سدان‌های متوسط با حضور شانزده شرکت‌کننده در مرحلهٔ مقدماتی آغاز شد که این خودروها عبارت‌اند از:

هوندا آکورد

کیا اپتیما

سوبارو لگاسی

رنو تالیسمان

فولکس‌واگن پاسات

نیسان آلتیما

مزدا ۶

فورد فیوژن

اوپل اینسیگنیا

اشکودا ساپرب

تویوتا اونسیس

هیوندای i40

شورلت مالیبو

پژو ۵۰۸

تویوتا کمری

هیوندای سوناتا

در مرحلهٔ مقدماتی در گروه سدان‌های متوسط هشت دوئل برگزار شد و از این طریق از بین شانزده شرکت‌کنندهٔ این گروه تعداد هشت خودرو جواز حضور در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی را دریافت کردند. این هشت سدان میان سایز به شرح زیرند:

مزدا ۶

اشکودا ساپرب

تویوتا کمری

تویوتا اونسیس

هوندا آکورد

شورلت مالیبو

فولکس‌واگن پاسات

رنو تالیسمان

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی نیز پس از برگزاری چهار دوئل، چهار شرکت‌کننده شامل مزدا شش، تویوتا کمری، هوندا آکورد و فولکس‌واگن پاسات راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند. این چهار خودرو که همگی از برترین سدان‌های میان سایز دنیا هستند، در مرحلهٔ نیمه‌نهایی طی دو دوئل جذاب باهم به نبرد پرداختند تا اینکه نهایتاً فولکس‌واگن پاسات و تویوتا کمری به‌عنوان فینالیست‌های این گروه مشخص شده و به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند. درحالی‌که پاسات یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های اروپا است، کمری هم عنوان پرفروش‌ترین سدان بازار ایالات‌متحده را در اختیار دارد و هردو از بهترین و باسابقه‌ترین سدان‌های دنیا محسوب می‌شوند که این موضوع جذابیت آخرین دوئل گروه سدان‌های متوسط را افزایش داده بود.

به همین دلیل، در این دوئل آراء دو خودرو نیز بسیار به هم نزدیک است به‌گونه‌ای که از مجموع ۱۸۷۳ رأی، پاسات ۹۲۱ رأی و کمری ۹۵۲ رأی دریافت کرده‌اند. بدین ترتیب در دوئل نهایی گروه سدان‌های متوسط شاهد رقابت بسیار نزدیک و حساسی بوده‌ایم ولی نهایتاً این تویوتا کمری است که با کسب ۵۱ درصد از کل آراء و با اختلافی بسیار جزئی در این دوئل سخت پیروز شده و قهرمان گروه سدان‌های میان سایز لقب گرفته است. در همین حال، فولکس‌واگن پاسات نیز با تنها ۳۱ رأی کمتر روی سکوی دوم قرار می‌گیرد. کمری برای اینکه به این عنوان دست پیدا کند در مرحلهٔ مقدماتی هیوندای سوناتا را مغلوب کرد و در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی نیز توانست به‌سادگی برادر اروپایی خود یعنی اونسیس را کنار بزند اما در مرحلهٔ نیمه‌نهایی با حریف سرسختی به اسم مزدا شش مواجه شد که البته به‌سختی از سد آن‌هم عبور کرد.

 

رقبای تویوتا کمری در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی هیوندای سوناتا ۸۷
یک‌چهارم نهایی تویوتا اونسیس ۹۳
نیمه‌نهایی مزدا شش ۵۸
نهایی فولکس‌واگن پاسات ۵۱

 

کمری در کنار کرولا محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان تویوتا محسوب می‌شود. این ماشین همچنین در سبد محصولات تویوتا سابقهٔ زیادی هم داشته و پیشینهٔ آن به سال ۱۹۸۲ بازمی‌گردد. همان‌طور که گفته شد، این سدان ژاپنی یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده بوده است به‌گونه‌ای که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ پرفروش‌ترین خودروی سواری این کشور محسوب می‌شد اما طی سال‌های اخیر این عنوان را به کراس‌اوورها واگذار کرده است. کمری تا سال ۲۰۰۳ به‌صورت محدود در بازار اروپا هم عرضه می‌شد اما به دلیل حضور مدل اونسیس در این منطقه و فروش پایین کمری، تویوتا به عرضهٔ آن در اروپا خاتمه داد. حال اما به دلیل کاهش فروش سدان‌ها، تویوتا سال گذشته تولید به تولید اونسیس پایان داد و کمری از اوایل امسال به‌عنوان جایگزین اونسیس بار دیگر در اروپا عرضه شده است.

 

مشخصات فنی

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۵.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۸۸۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۲۰ میلی‌متر
وزن ۱۶۶۲ کیلوگرم
مصرف سوخت ۹.۰ لیتر ترکیبی
قیمت ۳۵,۴۷۰ دلار

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    حقش نبود ?
    الان میان منفجرم میکنن ?
    ولی با نیم نگاهی به مزدا و تا حدوی آکورد ، جدی حقش بود ?
    بنظر این کلاس تخصص ژاپنیهاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      ۱۰۰٪ لیاقتشو داشت .
      اصلا میتونین بگید کدوم رقیبش میتونه جایگزینش بشه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Archi KHAN

        ۴ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2084 ديدگاه)

        دقیقا حقش بود البته بیشتر به مدد موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این نسل جدید
        و گرنه اگه همون حجم موتور نسل قبل را داشت ، با توجه به سلایق ایرانی ها و بچه های پدال ۱۰۰% مزدا ۶ برنده بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. sina

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2155 ديدگاه)

    انتخاب شایسته ای بود. کم دردسرترین خودروی این سگمنت هست و این نسل جدیدش جز زیباترین ها هم هست.
    البته همچنان معتقدم آکورد بهترین ماشین این سگمنت هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. doubt

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    فک کنم همون اولم بین ۱۶ تا خودرو یجا رای گیری میشد کمری رای میاورد. انصافا حقشه، این نسلشم ک حرف نداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. R

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (449 ديدگاه)

    خوشگل ترین ماشین سدان وقتی که دیدمش عاشقش شدم کمری مدل ۲۰۱۱ با اون چراغای دلرباش عالی بود از ۲۰۱۲ که فیس لفت دادن و طراحیشو عوض کردن دلسرد شدم ازش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (980 ديدگاه)

    بهترین کلاس خودرویی برای افراد با درامد متوسط همه خودروهای این گروه عالی بودن البته برای اونور اب نه اینطرف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. joojoo

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (239 ديدگاه)

    داشبورد رو نگاه کنید. به قدری با کیفیته که تنه به تنه ی ماشینای پریمیوم توی این کلاس میزنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. مهدی

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من عاشق کمری هستم اما چی فایده؟؟?☹

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Benz

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ????

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. حمیدرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    دو فینالیست کاملا حقشون بود جزو بهترین و با کیفیت ترین در جهان و جالبه که بازم برند تو انتخاب تاثیر داشته چون با فاصله کمی مزدا ۶ رو که محبوب ایرانی هاست شکست داده اونم احتمالا چون امسال من دوبار به کمری رای دادن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محسن نجفی

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (9 ديدگاه)

      من نبودم وگرنه چند بار به مزدا۶ رای میدادم و مزدا۶ اول میشد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. amir

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (474 ديدگاه)

    سپر جلوت تو حلقم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. شاهین

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (103 ديدگاه)

    واقعا موتور ۳.۵ سالاره من چند ساله یه کمری SE شش سیلندر ۳۵۰۰ سی سی دارم که سیستم تعلیق ش با لکسوس ES یکیه و ساخت امریکا هست واقعا سواری عالی داره و بنظرم حتی بهتر از خیلی ماشین های دیگه س هر وقت باش دور میزنم لذت میبرم
    تنها کمری سفید SE شش سیلندر تو ایرانه که هم سیستم EBD داره هم VSC
    قدر کمری هاتونو بدونیدچون جایگزینش سخته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Arian_Yz

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فرزند خلف امپراطور تویوتا
    ماشینیه که مطمئنی خودت تا دوران کهنسالیت میرونیش
    بعد میدیش به فرزندت
    و بعد اون،بعد از چندسال میده به نوه ات

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. حسین صفری

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکیشو تو منطقه آزاد سوارم واقعا حرف نداره خیلی عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. محسن نجفی

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام آقا من نبودم تو نظر سنجی من واطرافیانم مزدا۶ رای میدیم. اقامزدا۶ برندس شما نباید حجم بالایی ۲۵۰۰ سی سی (که واردات باز هم بشه ممنوع هست ) ۶سیلندر روبا ۴سیلندر ها مقایسه کنید این نامردیه.
    مزدا۶ با موتور اسکای اکتیو هم مصرفی کمتر داره هم شتاب فوق‌العاده هم خشکله هم نرم وهندلینگ بالا دیگه چی میخواد یه ماشین باز خرابیش هم کمه رتبه اول مثل تویوتا تو هزینه نگهداری داره.من خودم داشتم که میگم الکی نمیگم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. کیوان

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    من کمری گراند دارم‌ راحتم اما حال نمیکنم هوندا و نیسان بهترن از نظر من اکورد و ماکزیما رو ترجیح میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا