تویوتامزدا

دوئل تویوتا کمری و مزدا ۶

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت پنجم، اولین دوئل از گروه سدان‌های متوسط

دوئل‌های گروه سدان‌های متوسط در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

 

تویوتا کمری

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷

نسل کنونی: دوازدهم

پلت‌فرم: TNGA تویوتا

امتیاز از کاربایر: – از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۸۷,۰۸۱ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۸۹,۸۰۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تحویل قدرت روان، تریم داخلی خوب، سواری اسپرت‌تر

نقاط منفی: مصرف سوخت بیشتر از رقبای چهار سیلندر توربو، قیمت گران

 

مزدا ۶

تاریخ معرفی: نمایشگاه مسکو ۲۰۱۲

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: GL مزدا

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۳,۰۹۰ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۷,۷۱۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۳,۴۰۲ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۵,۵۹۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: آرام‌تر، سریع‌تر و زیباتر از قبل از فیس‌لیفت

نقاط منفی: احساس ناخوشایند موتور، چسبندگی کمتر از قبل

 

 

 مقایسهٔ مشخصات فنی

 

تویوتا کمری

مزدا ۶

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۲.۵ لیتری I4
تنفس طبیعی توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۸ ثانیه ۶.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۴ ثانیه ۱۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۰ لیتر (ترکیبی) ۹.۰ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۶۲ لیتر
وزن ۱۶۶۲ کیلوگرم ۱۶۱۶ کیلوگرم
طول ۴.۸۹ متر ۴.۸۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۲ متر ۲.۸۳ متر
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۲,۴۵۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۲۴,۷۶۵ دلار ۲۲,۸۴۵ دلار
قیمت موردبررسی ۳۵,۴۷۰ دلار ۳۰,۰۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10194569]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    سخت ترین دوئل فکر کنم تا اینجا.کمری عالیه اما مزدا ۶ هم عالی تر….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      من عاشق مزدا هستم از میاتا گرفته تا انواع سدانها و شاسی بلندهاش
      پرستیژ و وقار خاصی دارن
      اینجا هم بخاطر قیمت کمتر و همینطور علاقه شخصی به مزدا و زبان طراحیش، اونو انتخاب کردم
      اما احتمال میدم کمری بیاد بالا
      .
      فقط سوال
      چرا فروش کمری هم در سال ۲۰۱۷ و هم ۲۰۱۸ در اروپا -صفره-؟؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر

        ۲۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (195 ديدگاه)

        دیروز کانال ردلاین cx5 جدید رو بررسی کرد . نهایت ایرادی که گرفت یه کوچولو از سیستم ناوبریش بود .
        از موادداخل کابین هم کلی تعریف کرد.
        کلا مزدا عالیه و تویوتا هم استاد این کلاس .
        من قبلا فکر میکردم مزدا۶ باید با آوالون مقایسه شه 🙂

        با همه عشقم به تویوتا به مزدا رای میدم

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      2. سهراب

        ۲۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود
        کمری اصلا در اروپا عرضه نمیشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد

          ۲۸ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1437 ديدگاه)

          چرا دوست عزیز؟؟؟
          یعنی آوالون جایگزینش میشه یا اینکه دلیل خاصی داره؟؟؟
          چون خودروی کم فروشی نیست
          و به صرفه نیست واسه هر شرکتی که یه محصول بفروش رو در بازاری به این بزرگی ارایه نده!!!
          مگر که دلیل خاصی داشته باشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Hamid...Audi

          ۲۹ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (683 ديدگاه)

          نسل جدید به دلیل توقف عرضه تویوتا اونسیس در اروپا هم عرضه میشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. armin

      ۲۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (421 ديدگاه)

      مصرف جفتشون که یکیه پس چرا نکات منفی کمری نوشته مصرف بیشتر ؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Saeed

        ۲۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        محمد
        تویوتا تو اروپا جای کمری آونسیس ارائه میکرده که البته جدیدا بعد ۱۴ سال تصمیم گرفته مجددا کمریو عرضه کنه تو بازار اروپا البته اگه اشتباه نکنم صرفا هیبریدیشو.آوالون یه کلاس بالاتره (سدان فول سایز نیمه لوکس)که صرفا تو بازار آمریکا ارائه میشه و رقیب ماکسیما و کادنزا و ..هست.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. Saeed

      ۲۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      فکر کنم فینال کمری با پاسات باسه که شانس کمری خیلی بیشتره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamid...Audi

        ۲۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (683 ديدگاه)

        مطمئنا فینال بین کمری و آکورده که احتمال زیاد برنده این سگمنت آکورد میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Saeed

          ۲۹ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          در اینکه آکورد فوق العادس شکی نیست اما اینکه بتونه تو این نظر سنجیها اول شه به نظرم غیر ممکنه.مخصوصا وقتی نتایج ۳۰۰۸ و CR-Vمعلوم شد.تازه کمری میشه رقیبش تو فینال نه پژو.آکورد اگه بتونه برسه فینال (که بعید میدونم بتونه از پس پاسات بر بیاد) کار بزرگیه .کمری قهرمانه اینجا احتمال زیاد‌

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. datsun

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2016 ديدگاه)

    کمری دیگه با این مشخصات رسما اومده تو قلمرو ماکسیما و آوالون.
    هرچند تو یه کلاس نیستن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهين

      ۲۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (859 ديدگاه)

      بله این حجم موتور با موتور توربو یکم نا عادلانست با موتور ١٠٠٠ cc ضعیف تر مزدا مقایسه بشه، اگه حجم موتورشون برابر یا نزدیک بود خیلی از رای ها میرفت سمت مزدا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. M

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    بدجوری مهر این مزداعه به دلم نشسته

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. Mohamad

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (796 ديدگاه)

    کمری فعلا رقیب نداره حتی مزدا۶ رو هم به حاشیه میرونه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. sina

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2155 ديدگاه)

    این نسخه کمری واقعا غول کش هست با این مشخصات

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۲۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5325 ديدگاه)

      چندین تست ازکمری جدیدرومطالعه کردم. که باهونداآکورد مقایسه شده بود ودر همشون هوندا آکوردپیروز رقابت میشد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. sina

        ۲۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2155 ديدگاه)

        منم تقریبا تموم ریویوهای و ویدیوهای مربوط به اکورد جدید رو دیدم مهدی جان
        آکورد جدید بهترین خودروی اقتصادی دنیا هست بدون شک

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (6028 ديدگاه)

    تویوتا با معرفی کمری جدید ، تمام رقبا رو به خاک کشیده .
    در این سگمنت ، انتخابم حتماً کمریِ .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. حمیدرضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    چشم بسته میگم کمری اصلا نیاز به مقایسه نداره امار فروشش تعداد نمایندگی ها وفور قطعات تعمیر آسان هزینه نگهداری پایین انقدر کمری برتر که شاید فقط تو نظر سنجی شکست بخوره در جهان واقعی امکان نداره حتی تو خود ایران که بهمن پشت مزدا بود تعداد مزداهای تو خیابون یه زمانی از کمری ها کمتر بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. me84

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    سخت ترین دوئل بنظرم بین کمری و آکورد باشه. بقیه بنظرم با کمری فاصله زیادی داشته باشن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. (Saeed(peugeot

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    کمری و بیشتر میپسندم.

    ولی مزدا هم خیلی دوست داشتنیه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. یحیا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کمری تو اروپا عرضه نمیشه به همین دلیل فروشش در اروپا صفره.واقعا کمری عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. محمدرضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    مزدا ۶ هم خوبه اما رقابت اصلی کمری با هوندا آکورد هست . با احترام به مزدا ۶ انتخابم کمری هست⁦❤️⁩

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. امیر.عارف

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (850 ديدگاه)

    آخه کمری شش سیلند با مزدا چهار سیلند مقایسه نمیشه کرد . من که نتونستم به یکی رای بدم . چون هر دوتاشون و دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. optima

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ❤کمری❤؛ سلطان سدان های متوسط دنیا ??

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. AMANTE

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (443 ديدگاه)

    هر دو عالین ولی یک برتری که تویوتا کمری به مزدا ۶ داره موتور تنفس طبیعی بودنشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. علی معتمدی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چرا ظرفیت باک سوخت و حجم صندوق عقب سدان های سایز متوسط و خانوادگی اینقدر کم و محدود تر نسبت به نسل های قبلشون طراحی و ساخته شده؟!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. شاهين

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (859 ديدگاه)

    به نظرم جفتشون عالین…سخت ترین دوعله و برندش برنده فینال هم میشه قطعا، رای من مزدا ۶ ، طراحیشو بیشتر میپسندم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. صدر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تویوتا سوارهستم اولین تویوتای من کارینا خرگوشی ۱۹۷۶بود و الان تویوتا کمری ۲۰۱۱دارم خیلی ماشین سوار شدم مزدا هم همینطور ولی واقعا لذت رانندگی رو فقط و فقط با تویوتا کمری میشه احساس کرد کمری ماشین نیست کشتی.ست کمری عشقه عششششق

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali

      ۳۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      لذت رانندگی ماله مزداس تو دنیا هم معروفه به لذت سواری

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  18. بهزاد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    طرفدار دو آتیشه مزدام ولی کمری بخاطر طراحی بیرونی فوق العاده اش و خسته کننده بودن کابین مزدا ۶
    این نسل از مزدا فاجعست….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. شاهين

      ۲۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (859 ديدگاه)

      باشه تو طرفدار مزدا،چقد تابلویی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. کاوه

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    واضحه که آکورد قهرمان این رشته است. توی دو دهه گذشته آکورد بیشتر از کورولا و گلف به عنوان ماشین سال انتخاب شده. همه معتقدند به صرفه ترین و کم نقص ترین اتومبیلی است که در تاریخ ساخت خودرو عرضه شده. اما شخصا از رخ جلو و عقبش خوشم نمیاد. بیش از حد خسته است. راننده شون باید دکترهای پیر و تر وتمیز باشند. سلیقه شخصیمه دیگه. امیدوارم جناب هوندا منو ببخشه. توی این سگمنت به لحاظ چهره پاسات سره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. soroush1

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمری رو انتخاب کردم دلیلش شاید ساده باشه ولی اهمیت بالایی داره
    تو کمری جا استراحت دست داره ولی مزدا نداره. نمیدونم برا مزدا اپشن حساب میشه یا نه ولی منی که مگان دارم هفته ایی چهاربار و هربار دویست کیلومتر رانندگی میکنم و قدر این جا استراحت دست رو میدونم
    پژو پارس یه بار این مسیر رو رفتم چون جا استراحتش کوچیک و پایینه شدیدا دستم خسته میشد
    برام ابراز امیدواری کنین و یا اگه مذهبی هستین دعا کنین پول یه بنز جی کلاس جور بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. Москвич

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کمری از همه لحاظ سرتر هست بخصوص طراحی هجومیش گرچه مزدا هم خوبه خیلی
    فینال هم فک کنم بین اکورد و کمری باشه که بنظرم اکورد سرتر هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. سعید

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    در طراحی خارجی و داخلی مزدا به در حد خودش عالی کار کرده و عیبی درش نیست ،
    اما کیفیت و دوام تویوتا را هیچوقت نداره الان یه تعداد متصب میان میگن که مزدا فلان مزدا بهمان
    اما پارسال که دنبال خرید ماشین بودم و خیلی وقت گذاشتم و در مورد همون مزدا ۳نیوی خودمون تحقیق کردم کلی موارد منفی داره : از کاسه چراغهای فابریکش که آب و بخار داخلش میره بلااستثنا و ضربه پذیری اگه اشتباه نکنم کویلش که دقیقا پشت سپر جلو بسته شده و ….
    تویوتا شاید به زیبایی مزدانباشه اما قطعا برتری کیفیی بالاتری داره با اختلاف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (767 ديدگاه)

      سلام اقا سعید بنده هم مثل شما میخوام ماشین بگیرم و کلی تحقیق کردم برای مزدا. چون ۲۰ سالمه و باید ماشینی رو که میگیرم تا زمانی که دستم بره تو جیب خودم نگه دارم بنابراین کلی تحقیق کردم.
      دو هفته رو مثل یه مکانیک میرفتم مکانیکی البته دوتا مکانیکی رفتم هر کدوم یک هفته، هیچ مزدایی توی این دو هفته نیومد که مشکلی داشته باشه. الانم حدود یکماهه روزی یکی دو بار از جلو مکانیکی ها رد میشم که ببینم ولی هنوز ندیدم. اما به گفته خود مکانیک ها مشکل مزدا دسته موتور و موج گیر جلو است (که در چاله چوله ها مشکل پیدا میکنند و شهر ما هم که…).
      از چند نفر یدک کش خودرو هم پرسیدم مشترکا فقط دسته موتور رو نام بردن.
      از یک تعویض روغنی هم پرسیدم کفت مشکل خاصی نداره.
      میرسیم به لوازم یدکی که میگن گرونه؛بله گرون هست ولی نسبت به خودرو های قدیمی بازار زنگ زدم تهران و قیمت هارو گرفتم،من با بودجم لنسر صفر و الانترا کم کارکرد هم میتونم بگیرم ولی در کمال تعجب قیمت لوازم یدکیشون(اصل)از مزدا بیشتره و بعضی از قطعات هم موجود نداشتند.
      در مورد چراغ هم اولین باره چنین چیزی رو میشنوم حتی توی خودروهای ایرانی هم چنین مشکلی رو ندیدم ونشنیدم شایید مزدا مورد نظر شما خیلی قدیمی بوده وصاحبان قبلی حسابی بهش حال داده بودند و یا تصادفی بوده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اخه کمری واسه پیرمرداس جوونایی که میگن کمری هیچی از ماشین حالیشون نیس.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Muty

      ۲۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      خودتو کنترل کن سید
      🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. کاوه

      ۲۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (149 ديدگاه)

      الان سن جوونی اومده سی تا ۵۰. توی ایران از همه لحاظ أقایون زیر سی سال جوجه خروس حساب میشن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. emad1990

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    رای من مزدا(ایموجی قلب)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. مهدی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کجا ی موتور ۶ سیلندرو با موتور ۴ سیلندر مقایسه میکنند، بنظر طراح سمت تویوتا غش کرده، وگرنه مزدا موتور تنفس طبیعی ۲۵۰۰ هم داشت میتونستن با مدل ۴ سیلندر کمری مقایسه میکردن، با این حال با توجه به این مقایسه مع الفارق باز هم مزدا رو انتخاب میکنم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. تویوتا

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به هر حال تویوتا برد که صد درصد حقش بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا