ب ام وتویوتا

طراحی پشت آمپرهای سوپرا توسط ب‌ام‌و!

قطعاً همه‌ی شما به خوبی از وجه اشتراک بسیار زیاد جدیدترین نسل تویوتا سوپرا A90 با نسل جدید ب‌ام‌و Z4 آگاه هستید. این دو خودرو از پلتفرم و پیشرانه 6 سیلندر مشترکی استفاده می‌کنند و البته برخی جزئیات دیگر و پیشرانه 4 سیلندر آن‌ها هم مشترک است. به نظر می‌رسد رابطه سوپرای ژاپنی با باواریایی ها قوی‌تر از این‌ها بوده زیرا موتور ترند حداقل یک قطعه دیگر در سوپرا با ریشه‌ی آلمانی را پیدا کرده است.

ما درباره کل پشت آمپرهای دیجیتالی سوپرا شامل خودش و دیگر بخش‌ها شامل گرافیک صفحه‌نمایش، آیکن منوها و… صحبت می‌کنیم. موتور ترند می‌گوید این پشت آمپرها توسط شرکت دیزاین ورکس که زیرمجموعه گروه ب‌ام‌و می‌باشد طراحی شده‌اند.

دیزاین ورکس در بخش‌هایی همچون هوافضا، قطار و الکترونیک حضور داشته و ب‌ام‌و تنها مشتری آن در صنعت خودروست. این شرکت خلاق بیش از 20 سال است که با کمپانی جان دییر کار می‌کند و به ایسوس در تولید برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ کمک کرده است. این شرکت همچنین با نورث فیس همکاری دارد اما خب همان‌گونه که گفتیم ب‌ام‌و البته تویوتا تنها مشتریان خودرویی آن هستند.

supra
البته اینکه صفحه‌نمایش 8.8 اینچی سوپرا، ب‌ام‌و تر از تویوتاست خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا این دو خودرو در زیر پوست خود بسیار شبیه هستند. همین داستان درباره نسل بعدی 86 هم صدق خواهد کرد زیرا ارزان‌ترین خودروی اسپورت تویوتا بار دیگر اشتراک زیادی با سوبارو BRZ خواهد داشت. همچنین احتمال دارد خودروی جدید MR2 نیز با کمک خودروساز دیگری متولد شود.

جدای از همکاری با دیگر کمپانی‌ها برای کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند تولید و توسعه، این برند ژاپنی در حال کار روی یک پرچم‌دار پرفورمنس کاملاً تویوتایی است. این هایپرکار با قدرت حدود 1000 اسب بخار تولید خواهد شد. اخیراً هم شاهد معرفی GR یاریس الهام گرفته از رالی بوده‌ایم که تلاش‌های تویوتا در زمینه تولید نسخه‌های پرفورمنس محصولات خود را برجسته می‌کند.

 

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه

  1. علیx76

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تو فیلم فورد وی فراری به نکته خوبی اشاره شده
    هر برند نیاز به یه خودروی نمادین داره
    مهم نیست چقد بخاطرش ضرر بده
    چون اون خودرو باعث فروش خودرو های رده پایینتر اون برند میشه
    یه هایپر کار ۱۰۰۰ اسبی
    یا حتی لکسوس LC500 چهارصد و هشتاد اسبی
    اینا ارزش برند رو بین عموم مردم بالا میبرن
    ممکنه توی یه یاریس ۱۰۰ اسبی نشسته باشی
    ولی وقتی لوگوی رو فرمونت با لوگوی یه ماشین ۱۰۰۰ اسبی یکی باشه ، حس بهتری داری
    خوشحالم که تویوتا دوباره تو بخش خودرو های عملکرد بالا فعال شده
    و امیدوارم خوب بدرخشه

  2. ایمان

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    امیدوارم این همکاری همیشه پایدار و استوار بمونه و اتفاقی که بین نیسان و رنو افتاد رو شاهد نباشیم
    ضمناً هایپرکار تویوتا دیدن داره …. از همه جهات باید خوب باشه 💙💙

  3. سعید.ب.58

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من که همیشه عاشق سوپرای نسل چهارم بودم و هستم چون تنها خودرویی است که همیشه و در هر زمان سوپر اسپرت های روز دنیا رو میتونه به چالش بکشه….

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن