جیپ

فراخوان محصولات جیپ به خاطر نقص در گیربکس

جیپ در حال فراخوان بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه چروکی مجهز به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ساخت ZF می‌باشد.


به گزارش پدال و به نقل از کار اند درایور، مدل‌های سال ۲۰۱۴ این خودرو که به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری مجهز هستند باید در آینده به نمایندگی‌های مجاز این برند مراجعه نمایند. فیات-کرایسلر اعلام کرده سوپاپ موجود در گیربکس این شاسی‌بلند می‌تواند معیوب شده و از درگیر نشدن کلاچ جلوگیری نماید که این امر باعث می‌شود گیربکس به‌صورت خودکار در حالت خلاص قرار گیرد.


بنا به گفته‌ی این برند، حداقل ۳ درصد تمامی خودروهای تحت تأثیر این فراخوان قبلاً برای مشکل گیربکس به شرکت مراجعه کرده و از خدمات گارانتی استفاده کرده‌اند.


جیپ چروکی و سایر محصولات فیات-کرایسلر مشکلات گیربکس زیادی داشته‌اند و از سال ۲۰۱۳ تاکنون حداقل ۱۱ به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام شده است. از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به معکوس با تأخیر، گیر کردن دنده‌ها، پاسخ کند پدال گاز، رفتار نامناسب گیربکس و… اشاره کرد. البته مشکلات مربوط به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ZF مخصوص محصولات فیات-کرایسلر نیستند.

2014-jeep-cherokee-trailhawk-interior
گفته می‌شود جیپ رنگید، رم پرومستر سیتی، لندروور دیسکاوری اسپورت، فیات ۵۰۰X، رنجروور اووک، هوندا پایلوت و آکورا TLX از همین گیربکس استفاده کرده و مشکلات خاص خود را داشته‌اند.


از میان تمامی مدل‌های چروکی ۲۰۱۴ تحت تأثیر این فراخوان حدود ۸۳ هزار دستگاه در آمریکا حضور دارند درحالی‌که ۱۷۵۳۰ دستگاه دیگر نیز در بازارهایی همچون کانادا، مکزیک و اروپا فروخته شده‌اند.

فیات-کرایسلر هیچ گزارشی از تصادفات یا جراحت‌های مرتبط با این مشکل را دریافت نکرده و هنوز روی حل مشکل آن کار می‌کند. تا زمانی که راه‌حل مشکل پیدا نشود مالکان به نمایندگی‌ها مراجعه نخواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین دهمرد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    از zf بعید بود.
    پدال چقدر مقاله های فنیش کم شده.همش شده اخبار که.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      پس zf چه غلتی میکنه خوبه فقط رو گیربکس کار میکنه وگرنه اگر ماشین میساخت چی میشد.حالا از شوخی گذشته جواب میده امسالzf خودرو بسازن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا