جیپهفته نامه

معرفی نسخهٔ کاملاً جدید جیپ گرند چروکی L، بزرگ‌تر، لوکس‌تر، مدرن‌تر

جیپ از نسخهٔ کاملاً جدیدی از گرند چروکی با نام گرند چروکی L پرده‌برداری کرده که نسخه‌ای لوکس و سه ردیفه است و در کنار نسخهٔ دو ردیفهٔ کنونی به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی بیرونی گرند چروکی L تفاوت‌های زیادی با نسخهٔ کنونی دارد ولی همچنان شکل آشنای یک جیپ اصیل را حفظ کرده است. قسمت جلویی خودرو با چراغ‌های باریک افقی و جلوپنجرهٔ هفت‌قسمتی، شباهت زیادی به کانسپت گرند واگنییر دارد و بسته به تیپ خودرو، طراحی سپر هم متفاوت است.

در نمای جانبی، طول اضافهٔ گرند چروکی L کاملاً مشخص است زیرا فاصلهٔ محوری خودرو به ۳,۰۹۱ میلی‌متر افزایش یافته و طول کلی به ۵,۲۰۴ میلی‌متر رسیده است. در این نما، خط سقف مثل گرند واگنییر تقریباً صاف است و با تریمی کرومی به سمت شیشهٔ عقب جریان پیدا کرده است. همچنین برای اولین بار رینگ‌های ۲۱ اینچی هم ارائه شده‌اند. ویژگی مهم عقب خودرو نیز چراغ‌های LED باریکی است که البته فرم کلی آن‌ها آشنا به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، طراحی بیرونی گرند چروکی L تکاملی ظریف اما قابل‌توجه نسبت به مدلی دارد کی طی دههٔ گذشته به آن عادت کرده‌ایم.

داخل گرند چروکی L اما تفاوت فاحشی با نسخهٔ کنونی دارد زیرا در اینجا داشبورد کاملاً جدیدی به چشم می‌خورد که یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی استاندارد یا ۱۰.۱ اینچی سفارشی را در خود جای می‌دهد. هردوی این نمایشگرها از جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی UConnect 5 فیات-کرایسلر به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره‌مند هستند. این اس‌یووی هفت‌نفره به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۳ اینچی هم مجهز است که قابل تنظیم بوده و می‌تواند اطلاعات مختلفی مثل سیستم دید در شب را به نمایش درآورد.

در گرند چروکی L با افزودن به فاصلهٔ محوری و همین‌طور ردیف سوم صندلی‌ها، حالا در صندوق بار فضایی به حجم ۴۸۵ لیتر وجود دارد که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به ۱۳۳۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. درصورتی‌که صندلی‌های ردیف دوم هم جمع شوند فضای باری به حجم ۲۴۰۰ لیتر فراهم می‌شود. گرند چروکی L در چهار تیپ مختلف ارائه می‌شود که اولی لاردو نام دارد و به‌صورت استاندارد به غربیلک فرمان چرمی با قابلیت تنظیم دستی، نمایشگر ۸.۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز است.

در تیپ بعدی بنام لیمیتد، تودوزی چرمی، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم، سیستم صوتی آلپاین با نُه بلندگو و رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی هم به موارد قبلی اضافه می‌شوند. لوکس‌ترین و بالاترین تیپ گرند چروکی L هم سامیت نام دارد که از سردکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، حافظه و ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم صوتی مکینتاش با ۱۹ بلندگو، دستیار فعال رانندگی و نمایشگر ۱۰.۱ اینچی استاندارد برخوردار است.

جیپ مثل همیشه روی توانایی‌های آفرود گرند چروکی L هم تمرکز زیادی داشته و به همین دلیل گیربکس کمکی دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب را به همراه سه نسخهٔ مختلف از سامانهٔ چهارچرخ محرک Quadratrac را برای آن ارائه کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این ماشین سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift است که پنج حالت مختلف را ارائه می‌کند. در حالت عادی، ارتفاع خودرو از سطح زمین ۲۱۰ میلی‌متر است، در حالت آفرود این ارتفاع ۴۰ میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند و در حالت آفرود ۲ نیز ۶۰ میلی‌متر دیگر به آن افزوده می‌شود. در این سیستم حالتی بنام آئرو هم وجود دارد که ارتفاع خودرو را ۲۰ میلی‌متر نسبت به حالت عادی کاهش می‌دهد.

فیات-کرایسلر در گرند چروکی L سرانجام از پلت‌فرم سالخوردهٔ دایملر دست کشیده و از پلت‌فرم جدید خود بنام جورجیو استفاده کرده است؛ اما بااین‌وجود، در زیر کاپوت خودرو تغییری صورت نگرفته و موتور پایه همچنان همان ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. برای تیپ‌های اوورلند و سامیت هم موتور ۵.۷ لیتری V8 همی قابل انتخاب خواهد بود که ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و انتقال قدرت استاندارد از نوع محرک عقب است اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. گرند چروکی L با موتور شش سیلندر می‌تواند تا ۲۸۰۰ کیلوگرم و با موتور هشت سیلندر تا ۳۲۷۰ کیلوگرم را بکسل کند.

برای گرند چروکی L مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم به‌صورت استاندارد در نظر گرفته شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عبور و مرور عقب، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، هشدار خروجی از خط و دستیار حفظ حرکت میان خطوط اشاره کرد. علاوه بر این، دستیار فعال رانندگی هم به‌صورت استاندارد در تیپ سامیت استاندارد و به‌صورت سفارشی در دیگر تیپ‌ها ارائه می‌شود. جیپ فعلاً قیمت‌گذاری گرند چروکی L را اعلام نکرده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه

  1. AMIR / ARMI

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (468 ديدگاه)

    جیپ یه ماشین یا یه کمپانی نیست
    یه سبک زندگی هستش
    #پدر

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
    1. AMIR / ARMI

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (468 ديدگاه)

      الان که سامورایی ها بریزن تو مطلب کمربند محکم ببنید و گذر عمر کنید

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. Hadi

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1815 ديدگاه)

        اینجا گرند چروکی جدید چقدر خوشگل و بهتر شده 👌
        اول که دیدم فک کردم مدل تولیدی واگنییر معرفی شده…
        معرکس حرف نداره از هر لحاظ بینظیره…
        موتور تنفس طبیعی v6وv8 بروز ترین تکنولوژی، تجربه افزود بی نظیر کابین لاکچری، ابهت برند جیپ و…
        واقعاً عالیه هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت……

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۰
    2. Reza

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1532 ديدگاه)

      اون چیزی که من تو شیشه جلو عکس سوم میبینم شمام می‌بینید؟

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
      1. AMIR / ARMI

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (468 ديدگاه)

        چی؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
        1. Reza

          ۱۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1532 ديدگاه)

          عکس سوم رو خوب نگاه کن ، درست جلوی راننده روس شیشه، خودتون نکته رو بگیرین.

          انتظارشو نداشتم ، خوشم اومد ازش👍

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
      2. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1917 ديدگاه)

        چیز خاصی نیست

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
      3. Hadi

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1815 ديدگاه)

        گرند چروکی L طولش ۵ متر و ۲۰ سانت شده؟
        پس با این حساب واگنییر و گرند واگنییر هیولایی به تمام معنا خواهند بود…
        گرند واگنییر هم احتمالا ۵ و ۷۰ باشه…

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
        1. $Ãbţìň$

          ۱۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (238 ديدگاه)

          با دهن راحته بگی ۵متر،دیروز تو خیابون یه اپیروس دیدم چقدر گنده بود،تازه این ۵متره فقط،یه ایمپالای قدیمی حدود ۱۹۶۴دیدم سال پیش که نزدیک به ۵۶۷۰میلیمتر طولش بود، هنوز تو کفه ش موندم،عالی بود،اینم که ۵۱۰۰,۵۲۰۰ میلیمتری هست مطمئنا یعنی یه سلطان به تمام معنا…

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
      4. akrh78

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (533 ديدگاه)

        اره
        هدآپ دیسپلی رو میگی دیگه؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
      5. Reza

        ۱۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1532 ديدگاه)

        اقا منظورم تکنولوژی head-up display هستش. حالا دیدین ؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. challenger

          ۱۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (124 ديدگاه)

          اره همون موقع گفتی (اون چیزی که من تو شیشه جلو عکس سوم میبینم شمام می‌بینید؟)) همون موقع دیدیم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. یانکی

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      ترکیب جیپ مهشر شده.۱.گرند واگونیر۲.واگونیر۳.گرند چروکی Long.بعدی۴.گرند چروکی اسپرت۵.رانگلر۶.گلادیاتور۷.چروکی۸کامپاس۹.رنگیدجیپ هم میتونه کامپاس اقتصادی تولید کنه هم گرند واگونیر فوق لوکس رقیب اسکالید و نویگیتور.منتظر ترک هاوک و srtمیمونیم

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    4. Shirko

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (54 ديدگاه)

      ماشین زیبایی شده ولی هنگام طراحی خارجیش ، یه نیم نگاهیم به رنجرور داشتن !؟!؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
    5. مزدا

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1709 ديدگاه)

      لامصب چقد جذاب شده .
      تو تبریز نسل های قبلیش هست واقعا از نزدیک خیلی خفن هستند.
      البته با پلاک منطقه ازاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. AMG///

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (64 ديدگاه)

    عجب چیزیه
    جیپ هیچی کم نذاشته

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. MR.JJ

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (106 ديدگاه)

      من اولش فکر کردم همان گرند واگنیر هست
      الان میبینم که خیر این گرند چروکی هست خیلی بد ضایع شدم
      این الان رقیب کدام اس یو وی های آمریکایی هست ؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Carbonado Aventador

        ۲۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4036 ديدگاه)

        تاهو
        سابربان
        یوکان
        اَویاتور

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. MR.JJ

          ۲۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (106 ديدگاه)

          به نظر من بیشتر رقیب
          شورولت تراورز
          فورد اکسپلور
          و جی ام سی آکادیا
          هست چون این گرند چروکیه برادرش گرند واگنیر رقیب اسکالید ناویگتیر یوکان و … هست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. Mohammad

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (365 ديدگاه)

    دمش گرم خیلی خوب شده

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  4. شاهین

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (813 ديدگاه)

    همه چی عالی و بدون نقص مثل همیشه جیپ گل کاشته با طراحیش
    فقط قدرت ۳۵۷ اسبی برای موتور ۸ سیلندر یکم تو ذوق میزنه. دیگه با تکنولوژی های روز باید حداقل ۳۸۰ اسب قدرت بگیرن، البته اینم شاید توجیه داشته باشه برای اینکه موتور ساده و قدیمی هست در مقابل کم خرج و کم استهلاک

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. AMIR / ARMI

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (468 ديدگاه)

      این موتور ۵.۷ لیتری برای گشتاور زیاد مصرف مناسب و عمر بالا هست
      وگرنه بعداً با موتور ۶ لیتری خطی همین قدر قدرت روی این ماشین عرضه میکنن که با سیستم هیبرید جدید
      بیش از ۴۰۰ اسب قدرت خواهد داشت

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  5. R@m!n

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    همه چی تمومه. فک کنم زیر ۷۰k باشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  6. AMIR / ARMI

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (468 ديدگاه)

    یه نکته ای رو همین پایین بگم جیپ
    تنها کمپانی هستش که این پتانسیل رو داره که
    هم خودرو های اقتصادی مثل رنگید رو در سبد خودش داشته باشه
    هم خودرو های گرونی مثل گرند واگنیر
    در هر طیف لوکس و چه اقتصادی با هر قیمتی
    مشتری داره

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. MR.JJ

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (106 ديدگاه)

      درسته جیپ برند خیلی خاصی است و منم خیلی دوستش دارم ولی این تنها جیپ نیست که این طوره
      مثلا خود مرسدس بنز هم A class را داره هم g class / s class
      و خیلی از برند های دیگر هم همینطورند مثل تویوتا و فورد و …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. (Saeed(peugeot

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    فک کنم اولین خودرو بعد از اتحاد FCA و PSA

    هست ک رونمایی شده ….

    در کل چند وقت صرف شده …. تا یه چنین جواهری ساخته شده

    خارق العادس …..فک کردم اولش نسخه ای از واگنییر هست .

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  8. M.J.ZAHEDI

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    الله اکبر از این همه ابهت
    الله اکبر از این همه اصالت
    الله اکبر از این همه زیبایی و امکانات
    الحق والانصاف که تداعی کننده یک سبک زندگیه
    جیپ همیشه کارش درسته

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  9. زیزیگولو

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1351 ديدگاه)

    بسیار عالی👌👌👌👌 ….. ولی یه چیزی در مورد Jeep Cherokee مدل ۲۰۱۵ یادم اومد که موقع رونماییش ‌تو همون سال ۲۰۱۵ به عنوان زشت ترین ماشین سال شناخته شد!!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  10. SF90 STRADALE

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2789 ديدگاه)

    جیپ همیشه به گذشته و کلاسی که همیشه به اون متعهد بوده پایبند هست و هیچ موقع ذات خشن خودش رو فراموش نمیکنه حتی اگه SUV لوکس بسازه
    آمریکایی اصیل 👑👑 JEEP 👑👑

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  11. net

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    طولش زیاده و اگر دو ردیف صندلی داشت قشنگتر میشد و این ماشین اس یو وی هست و نه کراس اور.داشبورد و ال سی دی و کنسول وسط قشنگه.خط سفید بالای شیشه دربها که به شیشه عقب وصل شده خیلیییییییییییی بد هست و اگر خط سفید سرتاسر شیشه دربها بود و پایین شیشه دربها هم بود و به شیشه عقب متصل نبود قشنگتر میشد.چراغ عقب اگرکاملا قرمز میبود و رنگ سفید داخلش نبود قشنگتر میشد و یا به جای قسمت سفید رنگ چراغ عقب رنگ مشکی میبود قشنگتر میشد.اگزوز دایره ای نیست بد هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  12. مهدی

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    الحمدالله که نوکرتم
    ای جیپ خوشگل و خوش سر و پا
    تا ابد بمانی تو سرپا
    بمانی همیشه توی مسیر
    پیشرفت و برتری و تکنولوژی

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  13. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    طراحی چشم نوار بیرون خودرو و هماهنگی بسیار خوب نمای داخل
    بشدت زیباست

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  14. Alireza

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (699 ديدگاه)

    نمای داخلش به شدت زیباس اما من طراحی خارجی نسل قبلو بیشتر دوست دارم استایلش اسپرت تر بود این استایلش لوکس تره

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  15. Twin H Power

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    برای سال ۲۰۲۱ قراره مدل srt و trackhawk با همون نسل قبل ادامه پیدا کنن .
    البته مطمئنا srt روی نسل جدید کار میکنه اما احتمالا این اخر راه برای trackhawk باشه …

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  16. Ramin

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (902 ديدگاه)

    از جلوش زیاد خوشم نیومد

    ولی لعنتی عقبش خیلی خوب شده
    داخلش هم خیلی زیبا و بروزه

    اگه با قیمت ۵۰ هزار دلار عرضه بشه واقعا فروش بالاش تضمینی هست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. Elmiraj

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    بسیار زیبا ، اصیل و با وقار…

    امیدوارم این مدیریت و ادغام های اشتباه هیچ وقت آسیبی به جیپ نرسونه و این برند تاریخ ساز هر روز قویتر ، لوکس تر ، قابل اعتماد تر و پرفروش تر از دیروزش باشه .
    .
    کمتر از این انتظار نمی‌رفت…

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. challenger

      ۱۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (124 ديدگاه)

      راستی جناب Elmiraj ممنون از پاسختون در باره سهام تسلا

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  18. ツSAMURAIツ

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    واقعا قشنگه 👌

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. $Ãbţìň$

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    لامصب عجب چیزیه،این شاسی بلندی برای زندگیه،لوکس،بزرگ و….
    موتورش که بینظیره،بعد رامین میاد میگه ۲لیتری هم کافیه…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  20. امیر

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    از نظر فنی و لوکس بودن قطعا تمام رقبای امریکایی رو پشت سر میزاره و البته قیمت!!
    بشدت منتظر گرند واگونیر هستم، حرف های زیادی در برابر اروپایی ها داره( امریکایی ها بعید میدونم بهش برسن)

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. challenger

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (124 ديدگاه)

    فقط میشه گفت خیلی زیباست
    البته اگه برادران در گروه psa گند نزنند به این شرکت ها و خودرو های خاصشون

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  22. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خیلی خوبه!!!!!!
    عالییی و فووووق العااااااده!!!!
    به نظرم هم یک جیپ فوووووووق العاده عالیه
    هم یه SUV فووووووق العاده عالی که جون میده باهاش کارای زیر رو بکنی
    ۱. آفرود کاری وسط جنگل یا بیابون
    ۲. رفتن به مکان های زیبا در طبیعت یا مکان های زیبا در جاهای دیگه
    ۳. سفر های دنج و زیبای زمینی در کنار خانواده
    ۴.با تکنولوژی هاش وَر بری!!!!خخخخخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا