خودروهای چینی

بایدو چین به دنبال تولید خودروهای الکتریکی

غول جست‌وجوی چینی یعنی بایدو می‌خواهد به تولید خودروهای الکتریکی مشغول شود و به همین منظور قبلاً با برخی خودروسازان دراین‌باره گفت‌وگو کرده است.

بایدو در توسعه تکنولوژی خودران نیز دخیل بوده و در سال ۲۰۱۷ شرکت آپولو را تأسیس کرده است. این شرکت اساساً تأمین‌کننده تکنولوژی‌های هوش مصنوعی بوده و با شرکت‌هایی همچون جیلی، فولکس‌واگن، تویوتا و فورد همکاری دارد.

تولید خودرو توسط بایدو می‌تواند این شرکت را از رقبایی همچون تنسنت، آمازون یا الفبت جدا کند. بایدو برای تولید خودروهای خود با شرکت‌های جیلی، گوانگ ژو اتومبیل و هونگچی تماس گرفته است.

اگرچه بایدو از اشاره به این موضوع خودداری کرده و فاو نیز موضعی نگرفته اما گک گفته که همکاری استراتژیکی با بایدو داشته و هرگونه همکاری احتمالی باید مورد بررسی قرار گیرد. جیلی اما گفته حتی از این اخبار خبر ندارد.

جدای از وجود بخش خودران آپولو، بایدو سرویس تاکسی خودران با نام گو روبوتاکسی را نیز راه‌اندازی کرده است. این سرویس در پکن، چانگشا، چانگژو و… فعال بوده و تا همین هفته پیش رانندگان در خودروها حضور داشته‌اند اما این شرکت از هفته پیش مجوز تست ۵ خودرو در پکن بدون حضور رانندگان را کسب کرده است.

بایدو اولین غول تکنولوژی نیست که می‌خواهد خودروی الکتریکی بسازد. در ماه ژانویه شرکت سونی از یک کانسپت الکتریکی با عملکرد خودران رونمایی کرد. همچنین شرکت Didi Chuxing نیز ماه پیش یک ون ویژه برای سرویس‌های اشتراک سواری را با همکاری BYD رونمایی کرده بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. جمشید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (381 ديدگاه)

    دکه روزنامه فروشی چرخ دار و متحرک !!!!!!!!

    موافقم 17
    مخالفم 6
  2. کافر مقدس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    چینی ها خوراک کانسپت و بولد سازی خبری ولی در عمل سر و کله زدن با 1نیم لیتری

    موافقم 15
    مخالفم 8
  3. Mr.X

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    چرا پدال دوئل هاش رو شروع نمیکنه؟

    موافقم 12
    مخالفم 3
  4. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    نیمی از خودرو های آینده از آن چینی ها هست.

    از الان معلومه

    موافقم 8
    مخالفم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا