خودروهای چینی

بلندپروازِی جیلی برای توسعه جایگاه‌های تعویض باتری

گروه فناوری جیلی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این غول بزرگ چینی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۵ هزار ایستگاه تعویض باتری در سراسر این کشور راه‌اندازی کند. سرویس تعویض باتری این شرکت با نام E-Energee در کنفرانس اینترنتی Wuzhen به نمایش گذاشته شد.

این برنامه از سال ۲۰۱۷ با بیش از هزار نفر در تیم توسعه و تحقیق پیگیری شده و اولین نمونه آن در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در چونگ کینگ ساخته شده است. در یک سال اخیر تعداد این ایستگاه‌ها در ۱۰ استان افزایش یافته و با توسعه بیشتر آن‌ها در سرتاسر کشور، افراد بیشتری از این امکان بهره‌مند خواهند شد.

فرایند تعویض باتری کمتر از یک دقیقه یا دقیقاً ۵۹ ثانیه به طول می‌انجامد. درحالی‌که پیش از این زمان این فرایند در هنگام معرفی آن ۹۰ ثانیه اعلام شده بود. در این روش یک باتری خالی با یک باتری کاملاً شارژ شده مشابه به طور کامل جایگزین می‌شود. این زمان در مقایسه با شارژ در جایگاه‌های شارژ و حتی در مقایسه با سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها بسیار کمتر است. به لطف خدمات ثبت‌نام و پرداخت اتوماتیک، راننده حتی نیازی به پیاده شدن از خودرو هم ندارد.

در حال حاضر عمده مشتریان این سرویس، ناوگان حمل و نقل است که زمان کمتری برای شارژ نیاز دارند. خودروهای الکتریکی متفرقه برای استفاده از این فناوری نیازمند پلتفرمی سازگار با آن هستند و بنابراین هر خودرویی از هر شرکتی نمی‌تواند وارد ایستگاه‌های تعویض باتری شود.

NIO هم همانند جیلی از ایستگاه‌های تعویض باتری استفاده می‌کند و می‌خواهد این فناوری را به اروپا نیز برساند. زمان تعویض باتری‌های خودروهای NIO حدود ۳ دقیقه می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    خیلی ایده جالبیه و سریعتر و مطمئن تر از شارژ ولی خب اینطوری یا باید همه شرکت ها پلتفرم باتری یا نحوه تعویضش رو به یه شکل یا اینکه هر کدوم برای خودشون جداگانه اینارو بسازن که هم هزینه بالایی داره هم هیچوقت یونیورسال نمیشه.
    در ضمن حتمن باید یک سیستمی هم براش در نظر بگیرن که در این چرخه باتری های خراب رو تشخیص بده و از تحویل گرفتن یا دادن اونا خودداری کنه.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  2. رادمهر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا تعویض باتری در 1دقیقه گزینه خیلی مناسبیه دیگه مشکل زمان شارژ نداره
    خیلی عالی هم هست.

    آقا یکی میشه اینو برای من توضیح بده؟👇😂😅
    https://www.instagram.com/p/CQp9UlfglFE/
    قدیم چینی ها شب میخوابیدن صبح پا میشدن رکورد میزدن ولی الان به1ساعت نمیکشه میان رکورد تعویض باتری میزنن!خداوکیلی این همه پیشرفت از کجا میاد؟؟ جون هرکی دوست دارید 1 درصد از اون پیشرفتتون رو به ما هم بدید🙏

    @سردبیر. پیشنهاد میکنم مطلب بعدی این فیلم رو پوشش بدید. زیادی برگ ریزونه.
    اخه 19ثانیه تعویض باتری؟؟😐 میگن دست بالای دست بسیار است یعنی این دیگه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. ممد ژانگولر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    دیگه کم کم باید بپذیریم چین حرفهای زیادی برای گفتن داره و هممون مثل برده باید بگیم چشم‌ 😿

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      کار از پذیرفتن گذشته باید تسلیم شد کلا

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        بله حالا فهمدید که چینی ها میتونن بهترین باشن

        موافقم 2
        مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    ما هم وقتی کپسولی میاد بوق میزنه میبریم کپسولای خالی رو میدیم و کپسول پر تحویل میگیریم. گاهی ام کپسول نو گیرت میاد گاهی ممکنه شیرش به سختی بسته بشه. این باطریا هم ممکنه ظرفیتشون افت کرده باشه. راستی این باطریا که با آب خنک میشه اتصالات اونو چیکار میکنن؟ بعدم تقریبا نیم تن وزن باطریاس

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. امیرعلی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    در اصل من با ایستگاه های سوپرشارژ تسلا موافق ترم
    تسلا ۶ سال پیش این طرح رو داد ولی یک سری عیب هایی داره این طرح که فعلا بهتره از سوپرشارژ استفاده کرد
    چینی ها هم هدف جز تبلیغ شرکتشون رو با این کار ها ندارن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    نمیدونم چرا این بلندپروازی هاشون به دست هیچکی نرسیده!🧐😂 پس اون مدله که ۱۰۰۰کیلومتر برد داشت چی شد؟

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. porsche

      ۱۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      دو ماه بعد میاد پوزه ی تسلا رو به خاک بماله (همینطور بنز)

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        هی میاد و هی میاد ولی مشخص نیست! منتظریم!

        موافقم 1
        مخالفم 3
  7. Sina10

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    به نظرم این ایده شکست میخوره
    اخه مثلا رفتی با ماشین افرودر برقی وسط طبیعت ، برقت تموم کرد ، باتری تعویضی میخوای از کجا بیاری؟
    این سیستم فوق فوقش تو شهر جواب میده و نه خارج از اون
    اگه این سیستم رو برای ماشین های کوچیک شهری پیاده کنن احتمال موفقیت داره ولی این سیستم نباید به هر خودرویی انتقال پیدا کنه
    یکی از دوستان به وضعیت عمر باتری یا اینکه امکان داره ظرفیتشون کم بشه اشاره کرد ،
    یا اینکه اصلا هزینه این سیستم چجوریه؟ باتری که ارزون نیست ، الان نگم گرونترین عضو هر ماشین برقی ، یکی از گرون ترین بخش هاشه ، اونوقت تعویض باتری اونم بعد از هر بار اتمام شارژ چجوری میشه؟
    اگه کسی دقیق تر اطلاع داره لطفا در این باره بگه ، سوالات زیادی درباره این سیستم وجود داره برام

    موافقم 0
    مخالفم 2
  8. MC20

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    … من ، نی ام ، لایق این مهمانی گند و مردار ، تو را ارزانی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Achtung

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (423 ديدگاه)

    مثل نوشابه که شیششو میدی پرشو میگری

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا