معرفی سدان جدید فاو جونپای A50 بازار چین

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید نسخه تولیدی نهایی فاو جونپای A50 است و احتمالاً خوش‌تیپ‌ترین محصول تاریخ فاو محسوب می‌شود! جونپای A50 در ماه سپتامبر وارد بازار خودروی چین خواهد شد و بهای آن از حدود 60 هزار تا 80 هزار یوان خواهد بود.


خودروی مذکور بر پایه‌ی همان پلتفرم جونپای CX65 واگن ساخته شده که آن هم محصول شیک دیگر این کمپانی می‌باشد. A50 نیروی خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 112 اسب بخار می‌گیرد. فاو قبلاً گفته بود که خروجی این پیشرانه 122 اسب بخار خواهد بود اما به نظر می‌رسد این اسب‌ها تحلیل رفته‌اند. یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. اندکی بعدتر فاو پیشرانه 1 لیتری توربو را به این خودرو اضافه خواهد کرد. این پیشرانه به یک گیربکس 7 سرعته DCT متصل خواهد بود.


طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4586/1765/1496 میلی‌متر و فاصله بین محورها نیز 2610 میلی‌متر خواهد بود. همچنین وزن خودرو نیز 1206 کیلوگرم اعلام شده است.


نمای عقب خودرو بسیار ساده بوده اما اصلاً کلافه کننده نیست. دیگر خودروسازان چینی باید از این کمپانی سادگی طراحی را یاد بگیرند.


خودروی موردبحث ظاهر خوبی دارد اما اگر رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تری داشته باشد ظاهر بسیار بهتری خواهد داشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. یوسف
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    امروز سایت چینی بارونه، البته تقصیر پدال نیست چینی ها هر چند ساعت یه ماشین سرهم میکنن، من موندم یه چینی با یه بودجه خاص چه جوری بین دویستا ماشین انتخاب میکنه.

    پاسخ
  2. amin
    سوابق: (1069 دیدگاه) ,

    این خودرو عجیب من رو یاد جک جی۵ میندازه!

    پاسخ
  3. وحید
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    از یه زوایای شبیه دنای خودمونه اما خیلی بهتر

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    این خودرو ساخت فاو هست طبق مقاله ، اما بسترن زیر شاخه لوکس فاو هست و فرق میکنه.
    البته اینم قشنگه.

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    از هر زاویه ای که نگاه میکنی،به یکی از محصولات معروف شباهت داره.
    ولی در نگاه کلی شبیه سوناتاست.
    صنعت خودروی چین از کپی کاری بی کیفیت به کپی با کیفیت ارتقا درجه داده و کم کم طراحی رو یاد میگیره از همین کپی و مشاوره با استودیوهای معروف طراحی.
    باید پذیرفت که چین تبدیل به قطب خودرو سازی خواهد شد.
    تنها شباهت و لجاجت خودرو سازهای چینی به خودرو سازهای ایرانی استفاده از رینگ و لاستیک نامتناسب با چهزه و سایز خودروست.
    جدا” متاسفم واسه صنعت خودروسازی ایران…
    اگه بشه اسمشو صنعت گذاشت!!!

    پاسخ
  6. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)
    سوابق: (589 دیدگاه) ,

    چراغ جلوش که شبیه محصولات وولکس واگنه
    چراغ عقبشم که یه کپی محض از سونتا شده
    خودرو سازان ایرانی باس خودرو سازی رو از فاو یاد بگیرن که با مشارکت و پلتفرم وولکس واگن و مزدا
    خودرو ساز موفقی شده

    پاسخ
  7. حسام
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    طراحی داخلش انگار خط کش گذاشتن رسم کردن،بابا این همه زاویه چه خبره

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    جلوش شبیه دنا . طراح ویران خودرو چه ذوقی زدن وقتی دیدن چینی ها از اونا هم کپی زدن

    پاسخ
  9. رامتین
    سوابق: (1565 دیدگاه) ,

    آخه اینها چیه که تولید میکنن! شک هم نیست میاد بزودی به ایران. روی همون دنا و رانا سرمایه گذاری کنید بهتره والا.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.