خودروهای چینیلیفان

آشنایی با خودروی لیفان ۸۲۰

در چند سال اخیر، اکثر خودروهای چینی تحولات چشمگیری را چه به لحاظ طراحی و چه به لحاظ کیفیت تجربه نمودند، و دراین‌بین، شرکت لیفان هم به تبعیت از این روند، یک خانه‌تکانی اساسی را در محصولات خود انجام داده و مدل‌های جدیدی را روانه بازار نموده است که نقطه اشتراک تمامی آن‌ها دگرگونی در ساختار بدنه و نزدیکی بیش‌ازپیش به ساخته‌های روز دنیاست، ازجمله مدل‌هایی که اخیراً لیفان روی آن بسیار مانور می‌دهد، سدان میان سایز ۸۲۰ است. چندی پیش، مصاحبه‌ای از یکی از مقامات بلندپایه این شرکت منتشر شد که در آن، وی این خودرو را از لحاظ رقابتی نزدیک‌ترین محصول به تویوتا کمری برشمرد! شاید در یک نظر این مقایسه کاملاً بی‌وجه به نظر آید و ما را به یاد برخی ادعاهای مشابه اندازد که به تواتر، از زبان بعضی از خودروسازان وطنی شنیده شده است ولی فارغ از این الفاظ، نباید این موضوع را از یاد برد که چینی‌ها واقعاً در پی اصلاح و بهبود کیفی محصولات خویش هستند و برنامه‌ای مدون و اهداف روشنی را مدنظر دارند، ولی خودروسازان وطنی….. بهتر است دراین‌باره هیچ چیز نگوییم، چون آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است!

Lifan 820
Lifan 820
لیفان ۸۲۰، جدیدترین محصول لیفان به شمار می‌آید و تاریخ ورود آن به بازار ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی است. این خودرو به لحاظ سایز و ابعاد در همان کلاسی جای می‌گیرد که محصولاتی همچون هیوندای سوناتا. طراحی بخش جلو و پیشانی آن، از فورد موندئو الهام گرفته و قسمت عقب آن نیز از شباهت‌های فراوانی با محصولات هیوندای برخوردار است. درمجموع، طراحی این محصول با سلایق مردمان ساکن در خاورمیانه و علی‌الخصوص بیشتر ما ایرانیان بسیار نزدیک است و همین نکته را هم می‌توان نقطه قوتی برای آن محسوب نمود.

Lifan 820
Lifan 820
چندی پیش مطلب کوتاهی از این خودرو در سایت «CARNEWSCHINA» درج گردید که در اینجا چکیده‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.

فروش لیفان ۸۲۰ به‌زودی در بازار چین آغاز خواهد شد و بهای این خودرو، که در حال حاضر گل سرسبد محصولات این شرکت به شمار می‌آید، از ۸۱,۸۰۰ یوآن شروع شده و به ۱۱۹,۸۰۰ یوآن ختم می‌گردد، این خودرو در یکی از رقابتی‌ترین سگمنت های بازار عرضه می‌شود و بزرگ‌ترین سدانی هم است که تاکنون توسط لیفان ارائه شده است. سایز چرخ‌های این خودرو تا حدی با ابعاد بدنه آن متناسب هست و این نکته‌ای مثبت برای این خودرو به شمار می‌آید زیرا کماکان، بیشتر سازندگان چینی از چرخ‌های بسیار کوچکی برای محصولات تولیدی خود استفاده می‌کنند. طراحی چراغ‌های جلوی آن از مد و سلیقه روز تبعیت می‌کند و در جلوپنجره آن هم به حد کافی از فلز کروم استفاده شده است و نوارهای LED پرنور و درخشانی نیز در سپرهای جلوی آن جای گرفته است. نمای عقب این خودرو هم به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی شده و تنها نکته منفی موجود، اگزوزهای نصب شده در زیر سپر عقب آن است که کمی به سمت زمین متمایل شده‌اند. درمجموع، این خودرو خوش‌سیماترین مدلی است که تاکنون توسط لیفان ارائه شده است.

Lifan 820
Lifan 820
در کابین این خودرو، قطعات چوبی با ذوق و سلیقه درخوری، در بخش میانی آن نصب شده است. همچنین، یک صفحه لمسی با سایز متوسط هم در وسط داشبورد آن جای گرفته است. در این میان، طرح فرمان آن کمی بیش از اندازه قدیمی و دِمده به نظر می‌رسد. در بخش عقب آن نیز فضای کافی برای نشستن سه سرنشین وجود دارد اما با این حال، استفاده بیش‌ازپیش از رنگ خاکستری، درون کابین آن را کسل‌کننده و دلگیر نموده است.

Lifan 820
Lifan 820
لیفان ۸۲۰ با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود که هر دو نیز چهار سیلندر و بنزینی هستند. یکی از آن دو، نمونه‌ای ۱.۸ لیتری است که خروجی توان آن معادل ۱۳۳ اسب بخار و گشتاورش هم معادل ۱۶۸ نیوتن‌متر است و دیگری هم یک پیشرانه ۲.۴ لیتری است که توانی معادل ۱۶۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۶ نیوتن‌متر را برای آن به ارمغان می‌آورد. پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو با یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی و پیشرانه ۲.۴ لیتری نیز با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. کمی بعد هم، یک پیشرانه ۲ لیتری توربو نیز به این جمع اضافه می‌گردد که از توان و جایگاه بالاتری نسبت به نمونه ۲.۴ لیتری آن برخوردار است. پیشرانه‌های ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری این خودرو با همکاری و مشارکت نزدیک بین لیفان و شرکت ریکاردو بریتانیا توسعه یافته‌اند ولی منشأ پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو، از شرکت میتسوبیشی ژاپن است، این یک پیشرانه کلاسیک، خوب و نیز نام آشنا در چین است که امروزه قوه محرکه تعداد بی‌شماری از سدان‌های ارزان‌قیمت، اس‌یووی‌ها و نیز پیکاپ ها و کامیونت‌های تولیدی در آن کشور است.

مشخصات فنی لیفان ۸۲۰

پیشرانه ۲.۴ لیتری: (نمونه‌ای که به‌احتمال زیاد در ایران عرضه خواهد داشت)

حجم موتور: ۲۳۷۳ سی‌سی

توان: ۱۶۷ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۲۶ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت

سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)

سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت

استاندارد آلایندگی: یورو ۴ و ۵

Lifan 820
Lifan 820
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۸۶۵/۱۸۳۵/۱۴۸۰

فاصله بین دو محور: ۲۷۷۵ میلی‌متر

حجم مخزن سوخت: ۶۳ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۵۱۰ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۱۵/۶۰ R 16

ایمنی

مدل‌هایی از این خودرو که با پیشرانه ۲.۴ لیتری در بازار چین عرضه می‌شوند از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی به‌کاررفته، به دو تیپ LUXURY و FLAGSHIP تقسیم می‌گردند که در ذیل مشخصات این دو به تفکیک آمده است. با این توضیح که شاید این مشخصات کاملاً با نمونه‌های ارائه شده در کشورمان مطابقت نداشته باشد.

دو عدد کیسه هوا (به‌طور استاندارد در همه تیپ‌ها)

کیسه هوای جانبی (تنها در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

کیسه هوای پرده‌ای (تنها در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم کمکی ترمز BA

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم کمکی ترمز در سراشیبی‌ها HBA

تجهیزات رفاهی (نمونه ۲.۴ لیتری)

سیستم روشنایی در روز (DAYTIME RUNNING LIGHT)

روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو

سانروف برقی

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)

سیستم هوشمند ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده داخل اتاق خودرو

پوشش چرمی فرمان (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

آینه‌های جانبی به همراه گرم‌کن با قابلیت تاشوی خودکار برقی

فرمان چندکاره

پوشش چرمی صندلی‌ها

صندلی‌های برقی جلو به همراه گرم‌کن (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

۶ عدد بلندگو

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB و AUX + اتصالات بلوتوث

صفحه لمسی رنگی + سیستم رهیاب GPS

دوربین دید عقب

سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)

سنسورهای پارک جلو و عقب خودرو

و…

قیمت

در ایران: ۹۱.۲ میلیون تومان

در چین: ۱۰۹,۸۰۰ یوآن (نمونه ۲.۴ لیتری و تیپ LUXURY) و ۱۱۹,۸۰۰ یوآن (نمونه ۲.۴ لیتری و تیپ FLAGSHIP)

نوشته: سام کاویانی

برچسب ها

سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه

  1. مهدی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    رنگ سفید این ماشین را از نزدیک دیدم از لحاظ ظاهری خیلی خوب طراحی شده یعنی اگر آرم ماشین روش نباشه اصلا به ذهن خطور نمیکنه که طراحی ام وی ام باشه
    از قسمت جلو شبیه جنسیس هست و از قسمت عقب شبیه سوناتا، یعنی یک خودروی سدان متوسط خانوادگی
    در کل ظاهر خیلی خوب و تنومند! و شیکی داره و به نظر من اصلا نشه ازش ایراد گرفت
    نظر شخصی من این هست که باید به هر خودروسازی که در جهت ارتقای محصولات خود قدم مثبت برمیدارد احترام گذاشت
    امیدوارم ما ایرانیان روزی خودروهایی متناسب با لیاقتهایمان-با فرهنگ صحیح رانندگی-سوار بشویم

    1. BT

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (542 ديدگاه)

      فک کنم منظرتون از ام وی ام لیفانه دیگه نه؟

      1. آرش

        ۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (75 ديدگاه)

        منظورش چینی بود حالا چه فرقی می کنه.

    2. AliASg

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (245 ديدگاه)

      طراحی ام وی ام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    3. aston martin

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1349 ديدگاه)

      حقیقتا عالی شده
      در قیاس با ورژن قبلی خیلی بهتر شده نشون میده ک چینیا علی رغم این ک کمتر از شرافت و اصالت بو بردن بازم هنوز تهی تهی نشدن ازین مولفه های مهم صنعت خودرو.
      واقعا هم از جهت ظاهری هم امکانات خیلی پیشرفت قابل توجهی داشته..
      ازین گاری سازهای حرومی داخلی خودمون ک خیلی خیلی بهترن ..
      باید آفرین گفت
      لیفانم تا یک دهه آینده خودشو به بیستای اول صنعت خودروسازی میتونه برسونه

    4. mehrdad

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      mvm?

    5. هومن

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جلوی این ماشین بیشتر شبیه سوناتاست تا پشت این ماشین که دقیقا منطبق بر مدل جدید سدان لکسوز هست

    6. hero

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام مهدی جان
      جلوی این خودرو به هر ماشینی که شبیه باشه هیچ شباهتی به جنسیس نداره
      و همینطور عقبش هیچ شباهتی به سوناتا نداره
      جلوی ۸۲۰ شباهت بسیار زیادی به فورد موندیو داره و عقبش منو یاد لکسوس سری ای اس میندازه
      در واقع براساس اظهار لیفان طراحی ۸۲۰ بر اساس تویوتا کمری بوده
      داشبردش هم دقیقا بر اساس کمری طراحی شده

    7. ASTON MARTIN

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1349 ديدگاه)

      بجز دیزاین داخل که اصلا در خور نیست بقیش واقعا واقعا فوق العادست بشرطی که با قیمت معقول زیر۵۰ تومن عرضه بشه که محاله

      1. سجاد

        ۲۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جالبه بعضی ها فقط یه اسم چینی شنیدن و هی میگن بد وبدرد نمیخوره . اول اینکه خودرو سازهای ما که مایه خجالت و مصداق واقعی سوء استفاده از ملت هستن جالبه همین خودرو سازها وقتی خودشون منتقد خودروی چینی هستن خودشون هم خودروی چینی مونتاژ میکنن مثل بلریانس و فاو وچانگان و…. دوم اینکه خودروی چینی به خودروهای با کیفیتری مثل تویاتا و هیوندایی و کیا نمیرسن حرفی نیست فقط موضوع اینه که الان خیلی فاصلشون را کم کردن که اون هم بزودی پر میشه و در آخر تاسف میخورم برای خودمون و خودرو ساز داخلی که از فرصتهایی که داشتن صرفا برای سود جویی استفاده کردم دلیل من هم اینه که در زمان تحرم ها تولیدشون نصف شد و قیمت افزایش دادن و ملت مظلوم با خودروی بی کیفیت تر ساختن و جونشون را کف جادها به دست اینها سپرده و در آخر من این ماشین را روندم واقعا از لحاظ نرمی و بی صدا بودن خیلی خوب بود شتابش هم با توجه به اتوماتیک بودن خودرو هم خوب بود باید توجه کنیم با توجه به قیمتش واقعا مناسب و خودروی راحتیه .

    8. HMzendani

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دوستان هر چه بیشتر سعی کنید کسی این اشغالو نخره
      اکثرشون پمپ بنزینای خراب روشونه و با اینکه ۵سال گارانتی داره اما نه تو بازار پمپ سالمش گیر میاد نه نمایندگیا دارن
      یکی از دوستانم داره و از نزدیگ در جریانش هستم،یه بار روی پل روگذر خاموش شده بود و شانسش گفته بود دقیقا وسط پل خاموش شده بود وگرنه با از کار افتادن فرمون و ترمز و روشن نشدن خدا میدونه چه بلایی ممکن بود سر ماشین و خودش بیاد….کیفیت و مونتاژ مخصوصا داخلش که بماند…

  2. مهرداد_ایلات

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام؛
    اطلاعاتی در رابطه با این خودرو که تقریباً در کمتر جایی ذکر شده و نایاب است بنا به منبع موثق چینی برای موتور ۲۳۷۳ سی سی با کد LF489Q و گیربکس اتوماتیک:
    وزن خالص ۱۵۴۵ کیلوگرم؛
    وزن نهایی ۱۹۲۰ کیلوگرم؛
    مصرف شهری : بین ۱۳ الی ۱۳.۵ لیتر؛
    مصرف جاده‌ای: ۶.۴ الی ۶.۸ لیتر؛
    مصرف متوسط : ۸.۷ لیتر؛
    منبع: سایت دولتی چینی
    http://chinaafc.miit.gov.cn/n2068/index.html
    صفحه ۲۸۸۵

  3. omid

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (158 ديدگاه)

    بی جهت نیست که ایران تبدیل به بازار اول خودروهای چینی شده و مدیران خودرویی چین با شوق و ذوق ازش حرف میزنن. چین به سرعت به مسیر رو به رشد و پیشرفتش ادامه میده و شرکت های ایرانی ؟!! فقط و فقط حسرت به دل میگذارن !

  4. راد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    من این خودرو دو ماه پیش در شهر گوانجو چین دیدم که به عنوان تاکسی استفاده شده و احتمالا جایگزین تاکسی های قبلی که سوناتا نسل قدیم بودن میشد و حتما کیفیت قابل قبولی دارد که در یکی از شهرهای چین که چند برند معروف کارخانه ( هیوندای و تویوتا) دارند توانسته نظر مسولیت مشکل پسند این شهر جذب کند !

  5. genius

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    خاک هر دو عالم بر سر فرغون سازهای ***و بیسواد ما!!لیفان از یک کارخونه موتورسیکلت ساز ظرف یکدهه شد اینی که میبینید اونوقت موتورسازهای ما که همچنان به مونتاژ موتورهای چینی و هندی طرح هوندا۱۲۵ بعد از بیش از سه دهه مشغولن بماند فرغون سازهای ما که ادعاشون در تولید خودروی ملی(!!)سقف آسمون رو شکافته هنوز اندر خم یک کوچه اند و بلطف تحریمهای چند سال گذشته و به خاک سیاه نشستن اونها دم خروس ادعای تولیدات ملیشون هم زد بیرون!!یعنی بعد از چهل سال نه به دانش ساخت و طراحی خودرو رسیدیم نه لااقل مونتاژکار قابلی شدیم مثل هند و چین فقط این سالها یه عده ای حسابی به خودشون و خونوادشون سور دادن و به بهانه حمایت از نیروی کار ایرانی و سرمایه ملی به سر هم کردن آشعال ترین مجموعه ها و قطعات باسم خودرو پرداختن و خدا میدونه چه خونهای بی گناهی که بر زمین نریختن!!!آقا جان ما نمیخوایم واسه نون خوردن حداکثر دومیلیون نفر هفتاد و پنج میلیون دیگه زجر بکشن.
    درود بر چین و کره و ژاپن و هند و…که در تمام سالهایی که ما مشغول تنظیم تئوری مدیریت جهانی بودیم بارشون رو بستن….!!!

    1. رضا پ

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (221 ديدگاه)

      داداش دمت گرم با این کامنتت
      حرف دل ما رو زدی
      لایک داره به مولا !

  6. moein

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (865 ديدگاه)

    قطعا پیشرفت خوبی داره در کل نصبت به خدرو ساز های ایران
    ولی جای کار داره

    1. Mohammad

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      نسبت

  7. بنده خدا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    ترسم نرسی به کعبه ای فرغون ساز کین ره که تو میروی به دیوار چین است….

  8. yasin

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جلو ماشین که خیلی شبیه R8 آودی .

  9. feri

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ۸۲ تومن قیمت خورد ۷۵ تومن بهتر بود

  10. hamid

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    با سلام
    من اینو تو نمایشگاه دیدم قیافش بدک نیس و طراحی بهتری نسبت به تولیدات دیگه ی لیفان داره و یه جهش بزرگی به حساب میاد ولی از طرفی بنظرم نمیتونه فروش خوبی رو داشته باشه
    به دلایلی :قیمت بالای هشتاد میلیون که در این رنج رقبای بسیاری رو داره از خودروی صفر گرفته تا خودرهای دست دوم خارجی .
    پیشرانه ضعیف که البته تست نشده ولی بنظر میاد این خودرو شتاب صفر تا صد بالای ۱۲ ثانیه داشته باشه با توجه به قدرت و گشتاور پایین موتور که تو این رنج واقعا اسفناک خواهد بود و همین طور سقف سرعت پایین طبق گفته ی بالا (۱۹۷) که این هم ضعیف بنظر میاد .
    در کل خرید این خودرو با توجه به کیفیت پایین قطعات خودروهای چینی و استهلاک بالا و از همه مهمتر خدمات پس از فروش بسیار بسیار بد و افتضاح نمایندگی های خودروهای چینی اصلا کار مقعولانه ی بنطر نمیاد.

    1. بي بي

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      همه اینها درست ولی همین که وجودش رو دارن و طراحی روزانه به ماشینهاشون میدم جای تحسین داره نه مثل فرغون سازهای خودمون دارن درجا میزنن

  11. حمیدرضا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    با درود به همه دوستان این خودرو در چین در گرون ترین حالت معادل ۱۲۰۰۰۰ یوان هست که به احتساب قیمت هر یوان ۵۰۰ تومان میشه در حدود ۶۰میلیون با احتساب گمرکی و هزار دلیل دیگه نزدیک هشتاد تومان قیمت میخوره البته اگر نزدیک ۷۰ تومان بود خیلی بهتر بود ولی دوتا مسئله هست یکی اینکه در خود سایت خودروهای چینی به موتور ضعیف این خودرو خیلی اشاره شده بود دوم چهرشه که خیلی شبیه به محصولا ائودی هست و در اخر اینکه من در تصاویر منتشر شده خروجی هوا برای سرنشینای عقب ندیدم که خیلی برام جالب بود البته گویا پلتفرمش برای تویوتا کمری هست و به نظرباید هندلینگ خوبی داشته باشه و در جاده سوار باشه البته باید منتظر نوع مونتاژ توسط کرمان موتور هم موند باسپاس از وقتی که گذاشتید

  12. احمد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خسته شدیم از اینکه ماشین های چینی را با ماشین های اروپایی مقایسه کردیم.
    اگه راست میگین اونا رو با ماشین های ساخت ایران مقایسه کنید
    در صورت وجود امکانات و لوازم یدکی خودروهای چینی در بازار
    گاری سوار بشیم بهتر است از خودروهای ساخت داخل.

  13. خلیل

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خودروهای چینی هرچی باشند به گاری هایی که ایران می سازد ترجیح می دهم.

  14. Youzi

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغهای جلوش شبیه ائودیی که

  15. سیاوش

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که خریدیم!!!!خدا به داد برسه?????????گلگیرهای جلوش یکمی شبیه به کمری طراحی شده

    1. بي بي

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا مبارکت باشه مطمعن باش پشیمون نمیشی از این بهتره که فرغون های ایرانی رو سوار بشی من یه پارس دارم یعنی به لعنت خدا نمی ارزه میخوام لیفان بگیرم خیلی نازه اینو مطمعن باش از گاری های ۴٠سال پیش تولید فرانسه که الان اینها اسم تولید ملی روش زدن بهتره

  16. Ali

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، بین کیا سراتو۲۰۰۰مونتاژ و لیفان۸۲۰ کدومو پیشنهاد میکنین؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. Mohammad

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      سراتو

  17. حسین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو ماه خریدم خیلی جادار و خوبه ولی دوتا ایراد مهم داره,اول اینکه خلاصی گاز داره یعنی موتورش خنگه وقتی گاز میدی چند لحظه بعد راه میافته ولی وقتی میره خوب میره من تو بلوار ارتش با دنده ۴ تو سربالاییش ۱۶۰ رفتم دیگه بلوار تموم شد نتونستم ادامه بدم,,,,ایراد بعدیشم مصرف بالایی که داره راحت ۱۴ تو شهر میسوزونه,دیگه نتونستم ایراد دیگه ایی پیدا کنم,,,,در ضمن دوستانی که با هیوندا یا کیا مقایسه میکنن و ازش بد میگن توجه داشته باشن که اون ماشینا
    اقلن ۱۰۰ ملیون بیشتر و شرایط فروش به این نحو را نداره ,,من نداشتم ولی اگه شما دارین برین اپتیما ۲۰۰ ملیونی بخرین بزارین ما چینی سوارها هم حال خودمون بکنیم.

  18. محمد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .یه سوال.لیفان ۸۲۰ ماشینی نیست که مشتری اول و اخرش خودت باشی؟؟یعنی برای فروشش مشکلی پیش نمیاد؟؟

    1. Mohammad

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      تمام ماشین های چینی همینجوره
      اول تا آخر مال خودته

  19. کیوان

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (150 ديدگاه)

    خیلی خوب کار شده وخوب هم درامده حالا جلو یا عقبش شبیه سوناتا و تویوتا و فورد یا لکسوس هست فرقی نمیکنه ظاهر ماشین زیباست از نظر فنی هم متوسطه ارزش خرید داره

  20. حسام

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من لیفان ۶۲۰ ، ۱۸۰۰ سی سی داشتم و انصافاً ازش راضی بودم هم قدرت موتور و شتابش هم آپشن هاش ، الانم فروختمش و میخوام یه ۸۲۰ بخرم ، البته قصد داشتم یه النترا ۲۰۱۴ یا سوناتا ۲۰۱۱ بگیرم دیدم که اینا تقریباً گارانتیشون تمومه و اگه ماشینش سالم نباشه ممکنه خرج زیادی رو دست آدم بزاره ، گفتم یه ۸۲۰ بگیرم حداقل ۳ ، ۴ سال داشته باشم همین اینکه ماشین صفر با آپشن های اونا سوار شدم هم در صورت بروز مشکل گارانتی هم داره ، البته اینو بگم که شاید کیفیت قطعات و آپشن هاش به اونا نرسه و لی به نسبت هزینه ای که میکنم مقرون بصرفست

  21. فرهاد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببینید لیفان در کمتراز۲۰ سال به کجارسیده اما ایران خودرو تازه شده مونتاژ کار چینیا اینم از حمایت بیجا از خودرو سازان !
    واقعا باعث تاسفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X