خودروهای چینی

معرفی رسمی چانگان یونی‌تی، کراس‌اوور چشمگیر و پیشرفتهٔ چینی

پس از ارائهٔ یک پیش‌نمایش، حالا چانگان رسماً کراس‌اوور کاملاً جدید خود بنام یونی‌تی (UNI-T) را معرفی کرده است. این خودرو اولین محصول از خانوادهٔ جدید UNI چانگان است که در زبان چینی Yinli خوانده می‌شود و به معنای جاذبه است. یونی‌تی نه‌تنها از زبان طراحی کاملاً جدید چانگان و کابین خانوادگی برخوردار است بلکه به سیستم‌های هوشمند جدید و پیشرانهٔ موسوم به نهنگ آبی چانگان هم مجهز شده که با استانداردهای آلایندگی CN-6b چین مطابقت دارد.

استفاده از زبان طراحی کاملاً جدید در ظاهر یونی‌تی کاملاً آشکار است. این کراس‌اوور کامپکت در جلو از جلوپنجرهٔ بسیار گسترده‌ای سود می‌برد که با برش‌های ذوزنقه‌ای، طراحی منحصربه‌فردی دارد. دی‌لایت‌های LED با فرمی تیک مانند در گوشه‌های دماغهٔ خودرو جای گرفته‌اند و چراغ‌های اصلی جلو با فرمی غیرمعمول و منحصربه‌فرد، به شکلی جالب درون جلوپنجره کار شده‌اند. پروفیل جانبی یونی‌تی با خط سقفی که با شیبی ملایم به سمت ستون C جریان یافته و همین‌طور پنجره‌های باریک، فرم کوپه مانندی دارد. برای بهبود آئرودینامیک، دستگیرهٔ درها هم به‌صورت مخفی طراحی شده است. برای این کراس‌اوور چینی رینگ‌های 19 یا 20 اینچی قابل انتخاب است.

فرم کلی طراحی بخش عقبی یونی‌تی شباهت زیادی به دماغهٔ آن دارد و چراغ‌های باریک، سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای عکس هم و دیفیوزر بزرگ، نمای جذابی را ایجاد کرده‌اند. همچنین تریم‌های رنگی در بدنهٔ خودرو نیز موجب تنوع و جوان‌پسندی شده‌اند. یونی‌تی با 4,515 میلی‌متر طول، 1,870 میلی‌متر عرض و 1,565 میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اووری کامپکت محسوب می‌شود؛ بنابراین این کراس‌اوور جدید در مقایسه با CS55 کنونی، کشیده‌تر و عریض‌تر اما کم‌ارتفاع‌تر است. محورهای این خودرو نیز 2,710 میلی‌متر از هم فاصله دارند.

یونی‌تی از کابین بسیار مدرن و جذابی هم برخوردار است. در اینجا کنسول میانی T شکل نامتقارن و غربیلک فرمان D شکل جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که صفحه‌نمایش 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن‌هم با زاویهٔ 8.1 درجه به سمت راننده متمایل شده و صفحه آمپر دیجیتالی خودرو به زیبایی به آن متصل شده است. در بخش تکنولوژی هم یونی‌تی به سیستم هوشمند جدیدی مجهز شده که روی تعامل انسان و ماشین تمرکز دارد. این اولین سیستم هوشمند خودرویی است که از تراشه‌های ساخت AI چین استفاده می‌کند. علاوه بر این، گفته شده یونی‌تی به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح سه هم مجهز خواهد شد.

زیر کاپوت این کراس‌اوور جدید چینی یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربوشارژ جدید ساخت چانگان قرار گرفته که 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. راندمان حرارتی این موتور تا 40 درصد است و همان‌طور که گفته شد با استانداردهای آلایندگی 6b چین مطابقت دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت را برای خودرو فراهم می‌کند. یونی‌تی از سه حالت رانندگی معمولی، اکو و اسپرت برخوردار است درحالی‌که سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است.

همان‌طور که گفته شد، یونی‌تی از سری جدید محصولات چانگان بوده و از محصولات فعلی این شرکت متفاوت است. طی سال‌های گذشته چانگان برای بهبود موقعیت محصولات خود بسیار تلاش کرده که عرضهٔ موفقیت‌آمیز سری محصولات پلاس یکی از این اقدامات است. این محصولات به‌تدریج به پرفروش‌ترین ساخته‌های چانگان در چین تبدیل شدند و تصویر بهتری نسبت به محصولات قدیمی این شرکت از خود بجای گذاشتند. حال این شرکت چنی قصد دارد از طریق سری جدید یونی یا جاذبه به‌عنوان برندی سطح بالا، خریداران جدیدی را به سمت خود جذب کند. معرفی سری محصولات جدید یونی گامی روبه‌جلو برای چانگان است تا بتواند با برندهای خارجی در بازار چین رقابت کند.

بعد از یونی‌تی، چانگان قصد دارد چهار پنج خودروی اسپرت و کراس‌اوور دیگر را هم در خانوادهٔ یونی به بازار عرضه کند اما این برنامه‌ها بستگی به عملکرد یونی‌تی در بازار دارد. البته ایجاد برندهای خودرویی جدید چینی اتفاق جدیدی نیست زیرا پیش‌ازاین بسیاری از خودروسازان چینی تصمیم به ارائهٔ برندهای جدید برای رقابت با خودروسازان خارجی گرفتند. به‌عنوان‌مثال، گریت وال برند Wey را ایجاد کرد، جیلی لینک‌اند کو را تأسیس کرد و چری برند اکسید را معرفی کرد و حالا چانگان هم با سری جدید یونی در مسیری مشابه گام نهاده است. قرار است چانگان این کراس‌اوور کامپکت جدید را در ژوئن سال آینده به بازار چین عرضه کند. انتظار می‌رود قیمت تخمینی یونی‌تی چیزی بین 120 هزار یوآن (17 هزار دلار) تا 150 هزار یوآن (21 هزار دلار) باشد.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه

  1. ارش

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1006 ديدگاه)

    چین چقدر سریع پله های ترقی رو طی میکنه.

    1. مسعود

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (133 ديدگاه)

      یا ابرفرض !!! ببین به چه سطح از طراحی و پرفرمنسی رسیدن …
      کار به جایی رسیده که کمتر ایرادی میشه گرفت از محصولات جدیدشون

    2. s.h

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (690 ديدگاه)

      کپی از لکسوس جیلی کپی از بی ام چری کپی از مرسدس کوپا کپی از کاین

      1. رضا

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        عقبش کامل کپی اینفینیتیه

      2. سعید

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (11 ديدگاه)

        کاش ما می تونستیم یکی از همین بگیریم اخه 5 ساله تلاش می کنم یه خودرو بخرم نمی شه

      3. سورنا

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (604 ديدگاه)

        شماهارو که میبینم میگم الحق که ما ایرانیا فرقونم برامون زیاده : )
        ***
        چه ایرادی داره کپی باشه و برای مردمشون محصول خوب بسازن ؟
        واقعا خسته نشدید ؟ خودت چه …. کردی که داری از اونا ایراد میگیری ؟

        1. s.h

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (690 ديدگاه)

          پسر خوب من قرار نیست کاری کنم .
          به عنوان یه مشتری هیچ وقتم نخریدم حتی برای دم دستی ولی به درد نمیخوره من از ماشین چینی ایراد نمیگیرم اصلا ولی فکر کن از دور میبینیش فکر کنی لکسوسه میاد جلو میبینی اینه یا اونایی که جدید اومده کوپا نامیه میبینی میگی کاینه یا ماکان میری جلو میبینی اینه .
          خب این از این دوم اینکه وسیله که موتورش 1500 و نمیدونم 1800 باشه حتی نمیشه ماشین صداش کرد چه برسه به شاسی
          اخه شاسی که از جوب نتونه رد شه چه به دردی میخوره ؟؟؟ هیچ وقت از هیچ شاسی خوشم نیومده و پولمو تو جوب نریختم .
          من از چین و کپی هم ایراد نگرفتم ولی از اینکه وسیلم ادای چیزی رو رو دربیاره خوشم نمیاد
          الانم پدال طبق معمول نظر من رو تایید نمیکنه

      4. علی نورزاده

        ۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خوب چه ایرادی داره شما هم کپی کنید. از بنز بی ام و لکسوس . چرا از صفر شروع کنیم؟

    3. رزیتا

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (413 ديدگاه)

      ماشینهای چینی هنوز حتی در حد برندهای کره ای و ژاپنی هم نیستن چه برسه به اینکه بخوان با سلاطین اروپایی و آمریکایی مقایسه بشن ……. فکر کنم بعضی از دوستان چون خودشون چینی سوار هستن میان در حمایت از ماشینای چینی به کامنتها لایک و دیسلایک میدن و انتظار دارن بقیه هم از ماشین چینی تعریف و تمجید کنن !!!!!!

      1. امیر

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (136 ديدگاه)

        چین شاید خیلی تو موتورهای درون سوز حجم بالا حرف برای گفتن نداشته باشه و محصولاتش تو اروپا آمریکا هنوز جا باز نکردن اما دهه بعدی احتمالا فضا برای کره ژاپن تنگ میشه
        چون محصولات اقتصادی چینی ها به شدت رقابتی کیفیت امکانات خوب قیمت پایین تری دارن البته بازار داخلی بزرگ هم یه دلیلش

    4. مزدا

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1436 ديدگاه)

      اینجاست که باید بگی : هی چینی به دنیای حرفه ای خودرو خوش امدی

  2. رامتین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    چانگان هم واقعا پیشرفتش قابل تحسینه، همونطور که من کاملا تحسین میکنم خودروسازی چری را بخاطر تولید اکسید که در بازار آمریکا هم مجوز گرفته.
    سال99 که واردات ممنوع شد اما 1400 حتما مجوز داده میشه. النترا هم دیروز رونمایی شد که پدال خبرشو لطفا بگذارید. کاملا نسبت به قبل بهتر شده و زیباتر از سوناتاست. سری n این خودرو هم یا 280 اسب تولید خواهد شد که مجوز ورود به کشور را راحت داره. در کنار اپتیما gt دو دیفرانسیل، محصولات کره ای جذاب خواهند شد.

  3. F22RAPTOR

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    اونوقت اینسا و نت پر شده از رندر های بیش از حد زشت نخستین شاسی بلند ویران خودرو
    #سیل

  4. رزیتا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (413 ديدگاه)

    حیف پول که بدی واسه خریدن ماشین چینی

  5. علیرضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم باورم نمیشه

  6. meysam

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (245 ديدگاه)

    راندمان 40 درصدی موتورش با موتورهای تویوتا برابری میکنه. دمش گرم.

    1. مهدی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (982 ديدگاه)

      بعیده چون فقط روی کاغذ این راندمان داره

  7. Khan

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (331 ديدگاه)

    به صورت کلی قشنگه ولی میشه گفت جلوی NX یا UX رو پیوند زدن با عقب CHR بعد دستکاریش کردن

  8. فری

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    پدال خیلی زحمت میکشی ولی چرا از ماشینهای متان سوز خبر نمی گذاری و موتورهای پرقدرت گازسوز ؟ البته برای خیلیها جالب نیست ولی یکم مطلب بگذار تشکر

  9. بی طرف

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (73 ديدگاه)

    مانیتور دوتکه و تکنولوژی های دیگه بنز آخرش تاثیرش رو روی صنعت خودرو گذاشت،ب ام و i4 کانسپت،خودرو های جدید کیا،کادیلاک اسکالید جدید و الان هم این!

  10. احمد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (105 ديدگاه)

    خود هیوندا هم نمیتونه همچین خودرویی بسازه که چینی ها ساختن

  11. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2925 ديدگاه)

    میگفتن چین رقیبی میشه برای کره اما مثل اینکه رقیبی میشه برای تمام دنیا .
    باریکلا به چین با چنین پیشرفتی در تولید و طراحی خودرو .
    اما بگم که هیچگاه چینی نمیخرم حتی اگر مجبور باشم .

    1. مهدی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (982 ديدگاه)

      این فقط یک رندره که کاملا فضایی هستش. کزه ای ها بازار امریکا واقعا قدرتمند هستن این حتی وجود خارجی هم نداره

      1. Amir Machine

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (674 ديدگاه)

        رندره؟!!! وجود خارجی نداره؟!!! مگه ایران‌خودرو و سایپاس؟!!!
        این ماشین رسما معرفی شده، حتی قرار بود تو نمایشگاه ژنو هم به نمایش در بیاد که نمایشگاه برگزار نشد

        1. مهدی

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (982 ديدگاه)

          معمولا تو نمایشگاه پیش نمونه یا کانسبت ها میران حتی ایرانخودرو و سایپا این کار میکنن اما نمونه اقتصادی و اصلی بستگی به بازخورد ها داره از روی عکس چیزی نمیشه فهمید باید از نزدیک دید و حتی امتحان کرد .قبل نمایشگاه سال ۹۴ عکس یک یه لیفان ایکس ۵۰ تو مجله دیدم گفتم قبر صنعت خودرو سازی ژاپن کنده شد عجب چیزی است اما وقتی تو نمایشگاه پلاستیک خشک و بدنه عروسکی اون دیدم و زمانی که همراه یکی از دوستان که تازه خریده بود سواره این ماشین شدم سواری خشک اونو حس کردم تازه به حقانیت ضرب المثل معروف شنیدن کی بود مانند دیدن افتادم

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2925 ديدگاه)

        مهدی میگه ، کره ایها در بازار آمریکا واقعاً قدرتمندند ، درسته قدرتمندند ولی از آخر به اول🤣 .
        اگر بگی از چه لحاظ قدرتمندند ، خیلی خوبه ، احتمالاً کیا k900 منظور شماست با فروش اعجاب آور ۲۵۰ عددی در یکسال یا جنسیس های خاک خورده در نمایندگی و….. .

        سخن زیاد و حوصله کم .

        1. مهدی

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (982 ديدگاه)

          النترا و سوناتا و حتی سانتافه تو امریکا فروش بالایی دارن و همیشهکیا سول جزو انتخاب های اونا یوده حالا شما برای ۱۴۰۰ ثبت نام لگن جات بکن و بشین و بگو بو میده

    2. مهدی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (982 ديدگاه)

      دیگه برای کسی که پراید سوار ۹۰ میشه معلومه کره ای هیچ حتی چینی هم نمیتونه بخره

  12. کورش

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    درصد بالایی شبیه به CHR است. هرچند که ایرادی به این شباهت نمیشه گرفت. ایکاش ما هم به این حد و اندازه ای برسیم که خودروی اختصاصی طراحی کنیم هرچند همانند این خودرو شبیه به خودروهای دیگر باشد.

  13. محمد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ها عرضه همین کپی کاری هم ندارن…

  14. حسن

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    این طراحی ها در برابر ساینا نیوفیس هیچ چی نیست.رسما ساناتا ۲۰۲۰ رو منهدم کرده😂😂

  15. حمید رضا

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ۱۷ تا ۲۱ هزار دلار؟؟؟کسی اونوقت نمیخرش چون برند های مطرح تو این رنج قرار دارن…

  16. کیوان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (150 ديدگاه)

    کاربرهای محترم دقت کنند میبینند که لایک چانگان بیشتر از دیلایک است کاربر خانمی میگه چینی سوار ها حمایت میکتتد من الان تویوتا سوارم اما حمایت من بخاطر پیشرفت سریعه چانگان cs75میفرستاد بازار ایا همینuni-t یا فرق دارن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن