خودروهای چینی

معرفی فیس‌لیفت کراس‌اوور پرچم‌دار چانگان CS95

پس از گذشت تنها دو سال و نیم از ورود چانگان CS95 به بازار چین، این کراس‌اوور فول سایز یک فیس‌لیفت و به‌روزرسانی کلی را تجربه کرده است. کراس‌اوور پرچم‌دار چانگان پیش‌ازاین به‌روزرسانی هرگز نتوانست نظر خریداران چینی را به خود جلب کند به‌گونه‌ای که فروش آن از زمان عرضه تاکنون چیزی در حدود تنها ۲۸ هزار دستگاه بوده است. این در حالی است که CS95 قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد به‌گونه‌ای که قیمت پایهٔ آن از ۱۵۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۳,۸۰۰ دلار آغاز می‌گردد درحالی‌که به‌عنوان‌مثال قیمت فولکس‌واگن ترامونت (اطلس) در چین از ۳۰۸,۹۰۰ یوآن معادل ۴۶ هزار دلار شروع می‌شود.

اینکه چینی‌ها با وجود چنین قیمت وسوسه‌کننده‌ای، به CS95 روی خوش نشان ندادند شاید به خاطر طراحی خسته‌کنندهٔ آن هم در داخل و هم در خارج باشد. همچنین این کراس‌اوور چینی با وجود تجهیزات بسیار پیشرفته، چندان قابل‌توجه نیست و قطعاً نمی‌توان آن‌را به کراس‌اوورهای فول سایز برندهای مشهور حتی نزدیک دانست. به همین دلیل چانگان با انجام یک به‌روزرسانی و ارتقاء کلی، سعی دارد پرچم‌دار خود را از شکست نجات دهد. ظاهر CS95 جدید به لطف تلاش طراحان چانگان، مدرن‌تر و جذاب‌تر از نمونهٔ قبلی به نظر می‌رسد. دماغهٔ این ماشین که طبق زبان طراحی جدید چانگان شکل گرفته، با جلوپنجرهٔ جدید و بسیار بزرگی، کاملاً نسبت به قبل تغییر کرده اما فرم چراغ‌های جلو تقریباً دست‌نخورده باقیمانده است.

در بخش عقبی CS95 مدل ۲۰۱۹ چراغ‌ها با نواری LED که در سرتاسر بدنه کشیده شده به هم متصل شده‌اند درحالی‌که سپر عقب هم تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده و چراغ‌های بومرنگ شکلی درون آن کار شده است. طی این فیس‌لیفت همچنین کیت مشکی‌رنگ بدنهٔ CS95 هم حذف شده و حالا سپرها، بخش پایینی بدنه و اطراف گلگیرها همگی همرنگ بدنه هستند. تیپ‌های بالایی این کراس‌اوور چینی نیز به‌صورت استاندارد به چراغ‌های تمام LED و رینگ‌های ۱۹ اینچی جدیدی مجهز شده‌اند.

در این فیس‌لیفت، کابین CS95 نیز به‌طور کامل تغییر کرده و تقریباً هیچ شباهتی با نسخهٔ قبلی ندارد؛ بنابراین در اینجا شاهد داشبورد، غربیلک فرمان، کنسول مرکزی و رو دری‌های کاملاً جدیدی هستیم تا جایی که می‌توان گفت در کابین CS95 مدل ۲۰۱۹ همه‌چیز جدید است. در همین حال، چانگان پرچم‌دار خود را به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی مجهز کرده و نمایشگر کوچک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قبلی نیز جای خود را به یک نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی داده است.

ازجملهٔ تجهیزات این کراس‌اوور فول سایز چینی نیز می‌توان به تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای با واحد کنترل مجزا برای سرنشینان عقب، سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دید ۳۶۰ درجۀ اطراف خودرو، صندلی‌های چرمی ناپا و نورپردازی داخلی LED با قابلیت تغییر رنگ اشاره کرد.

CS95 جدید در بخش فنی اما هیچ تغییری را تجربه نکرده و کاملاً مشابه قبل است؛ بنابراین زیر کاپوت این ماشین هنوز همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. CS95 در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک اختصاصی چانگان بنام NexTrac هم برای آن وجود دارد. قیمت چانگان CS95 جدید مدل ۲۰۱۹ از حدود ۱۷۰ هزار یوآن معادل ۲۵,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود و از سه‌ماههٔ دوم سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    ترکیبی از چند شاسی بلند آمریکایی که در مجموع شیک و جذاب از کار در اومده مخصوصاً کابین مدرن و چشم نوازش

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      از پنجره به پائین ، لینکلن .
      قسمت بلای شیشه ، رنجرور .
      اما از حق نگذریم ، دَم چین گرم ، با این حجم پیشرفت .

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. amir

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    امید وارم دوستان ناراحت نشن ولی
    از بغل شبیه فورد اکسپلورر شده
    از جلو تیز بودن چراغ ها و جلو پنجره بزرگش منو یاد لکسوس میندازه
    از عقب هم منو یاد لینکلن میندازه
    رینگ هاش هم منو یاد رنجروور میندازه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Think different

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (17 ديدگاه)

      ببخشیا اما رینگ هاش بیشتر شبیه نویگیتوره ها جز اینکه این خطوطش راسته اون ی مقداره خم داره.ولی جلو پنجره اش قشنگه مخصوصا اون پایینش ک شبیه سیبیل پوارو شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمید

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من موندم چطور اینا با این فروش کم پول دارند چنین خودرویی رو بسازند طی دو سال فیس لیف کنند
    به نظرم تو تا مدل اخریش که معرفی کرده نیم نگاهی به لکسوس داشتند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Srn

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (745 ديدگاه)

      چانگان خودروساز دولتی چین هستش
      چین از خودروسازانش خیلی حمایت می‌کنه و نتیجش میشه پیشرفت با سرعت شگفت انگیز
      دولت ما هم از خودروسازان حمایت می‌کنه و نتیجش میشه ترمز کاسه‌ای عقب تیپ۵

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایهان

      ۱۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اینها دزد نیستند فقط همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. sjs

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (58 ديدگاه)

    آفرین به چین چانگان خودروساز با سایقه ای هست که سال 1862شروع به کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. هادی

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هر چقدر ما (مسویلین بی کفایت) خیلی در خودرو سازی روز به روز پسرفت داریم
    چینی ها روز به روز پیشرفت …

    واقعا دمشون گرم واقعا قشنگ بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا