خودروهای چینی

معرفی رسمی SF5، اولین خودروی ساخت هوآوی

هوآوی بیشتر به خاطر ساخت گوشی‌های هوشمند مشهور است اما این شرکت حالا اولین خودروی خود را معرفی کرده است. این خودرو که SF5 نام دارد، یک کراس‌اوور هیبریدی از نوع افزایش‌دهندهٔ بُرد است و با برند سِرس (Seres) به بازار عرضه می‌شود. هرچند SF5 ظاهر چندان چشمگیری ندارد اما از چراغ‌های جلوی باریک با دی‌لایت‌های متمایز و جلوپنجرهٔ ادغامی با بدنه بهره می‌برد. بدنهٔ سیال و دستگیره‌های در مخفی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. این کراس‌اوور جدید چینی ۴,۷۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۷۵ میلی‌متر است.

در داخل SF5 یک صفحه آمپر دیجیتالی پشت غربیلک فرمان دو پره قرار گرفته است؛ اما با توجه به اینکه هوآوی در ساخت گوشی‌های هوشمند تخصص دارد، عجیب نیست که این کراس‌اوور به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته با نمایشگری بزرگ مجهز شده است. این سیستم در عوض چند ثانیه به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و به‌طور خودکار اطلاعات موسیقی و ناوبری را بین این دو انتقال می‌دهد. در اینجا همچنین تکنولوژی تشخیص صدا، سیستم صوتی با یازده بلندگو و دو ساب‌ووفر، تهویه، گرم‌کن و ماساژور صندلی‌های جلو، تریم چوبی، شیفتر دوار، نورپردازی داخلی و سانروف هم وجود دارد.

در SF5 مهندسان توجه ویژه‌ای به کاهش سروصدا و لرزش داشته‌اند و به همین دلیل، خودرو به شیشهٔ جلوی دولایه و مقادیر زیادی از مواد عایق صدا مجهز شده است. به لطف این اقدامات، به گفتهٔ سازنده، سطح سروصدای داخلی SF5 در حالت درجا به تنها ۳۸ دسی‌بل رسیده است. این خودرو در بخش ایمنی هم به رادار موج میلی‌متری، سنسورهای اولترا سونیک و مجموعه‌ای از دوربین‌ها مجهز شده که به سیستم‌های دستیار ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، حفظ حرکت میان خطوط و هشدار برخورد جلو امکان فعالیت می‌دهند.

SF5 در بخش قوای محرکه از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور دارند. برای شارژ کردن باطری‌هایی که این موتورها را تغذیه می‌کنند نیز یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر به‌عنوان ژنراتور در نظر گرفته شده است. کراس‌اوور هوآوی به لطف این ترکیب ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. SF5 می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر را صرفاً به‌صورت الکتریکی طی کند اما بُرد کلی آن به لطف پیشرانهٔ افزایش‌دهندهٔ بُرد به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد. این خودرو همچنین می‌تواند به‌عنوان یک باطری هم عمل کند و برق موردنیاز همه‌چیز از تلویزیون گرفته تا خودروهای الکتریکی دیگر را تأمین کند.

سرس SF5 هم‌اکنون در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درآمده و به‌زودی در فروشگاه‌های هوآوی هم حضور خواهد یافت. قیمت این کراس‌اوور هیبریدی چینی از ۲۱۶,۸۰۰ یوآن معادل ۳۳,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود و قرار است تحویل آن به خریداران از ماه آینده آغاز گردد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. GT

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    خوبه، بر خلاف بقیه خودرو های چینی ظاهر معقولی داره
    هواوی چقدر سریع حررفش را عملیاتی کرد!
    ای کاش اون کانسپت سونی هم تولید میشد، اونم خیلی خوشگل بود

    موافقم ۶۰
    مخالفم ۴
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (153 ديدگاه)

      جالبه یه استارتاپ با دستای هواوی تونست خودرو ساز بشه ولی ۱۰۰ ها خودرو ساز استارتاپ می خواستن بریزن تو بازار دنیا ولی بخاطر دلیل مالی نتونستن

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۳
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5744 ديدگاه)

      خوبه !
      معرکست ، از شرکتی که اولینش را چنین تولید کرده باید لرز بیوفته به جون جهانیان !

      حالا فهمیدید چرا آمریکا ورودش را سیاسی جلوه داد اما هوآوی با قدرت ایستاده و اینجور که بوش میاد ، در آینده شیائومی و هوآوی قرار هست بشوند سطح اول تکنولوژیک جهانی !

      همینش هم از تسلا بهتره !

      آمریکا دیگه نمیتونه جلوی پیشرفت تکنولوژی و کالاهای چینی را بگیره و از طرفی هم روسیه دیوونه‌اَش کرده در بحث نظامی !

      یه زمانی میگفتند آمریکا رو به اُفول است و ما میخندیدیم ، هنوز هم میخندیم به این حرف اما دیگر یواش یواش باید فکر دومی در جهان باشد و نقشه به این شکل میشود :
      ۱- چین
      ۲- آمریکا
      ۳ – روسیه

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۱۸
    3. Reza

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1912 ديدگاه)

      ???

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۹
  2. زیزیگولو

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    ماشین چینی نخرین????نه به خودروهای بنجل چینی????

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳۵
  3. GT

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    ((SF90 می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر را صرفاً به‌صورت الکتریکی طی کند اما بُرد کلی آن به لطف پیشرانهٔ افزایش‌دهندهٔ بُرد به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.))
    آقای دهقان لطفا SF90 را اصلاح کنید
    ممنون

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  4. ارشیا

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1459 ديدگاه)

    الان یکی میاد میاد هممون رو خل میکنه.
    خوب میدونید کیو میگم?????

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
    1. GT

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (439 ديدگاه)

      خودش که می‌گفت که یه فیس لیفت سنگین داشته و نظراتش تغییر کرده
      ولی آخرش گفت پلتفرمش هنوز مال خودرو چینی هست
      رامین بهت پیشنهاد میکنم از پلت فرم MSB گروه فولکس واگن استفاده کنی که با بنتلی کانتیننتال و فلایینگ اسپور و پورشه پانامرا که خیلی بهشون علاقه داری مشترک میشی ?

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
      1. جناب ایکس

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (655 ديدگاه)

        رامین نیستی احیااً؟؟؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۹
        1. GT

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (439 ديدگاه)

          خیر
          اصلا کدوم نظرات من شبیه رامین هست؟!
          لطفا زود قضاوت نکنید

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
  5. مهدی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (132 ديدگاه)

    یعنی اراده میکنه به طرفه العین محصولو میده بیرون… هواوی انگار خیلی براش مهمه اولین باشه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
    1. عاشق پدال

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (33 ديدگاه)

      دقیقا همین سیستمه که باعث شده چین سال پیش امریکا رو جلو بزاره.
      شاید فکر کنین چین هنوز امریکا رو رد نکرده. اما دو ماه پیش رد کرد.
      و همین سیستم بود امریکا رو کرد رتبه یک دنیا.
      خیلیا میگن چین تکنولوژی میدزده. اما مهمترین چیزیکه چین دزدید سیستم اقتصادی مدیریتی و تامین زنجیره بود.
      هیچ کشوری مثل چین نمیتونه اینطوری یه محصول رو از صفر به تکامل برسونه.
      و این همون چیزیه که کشورها تو یه کشور دیگه کارخونه میزنن اما هیچوقت این سیستمو بهشون نمیدن.
      ژاپن با اون عظمت و صلح جوییش هیچوقت حاظر نشد فولاد مبارکه رو سر و سامان بده. یه زمانی خیلی از شرکتای داخلی مشاور از ژاپن اوردن. اما مشاورها هیچوقت اموزش ندادن چطور باید این سیستم تولید و زنجیره ی تامین رو ایجاد کرد. هیچکی اموزش نمیده. شما حتی به عنوان دانشجو بری ژاپن بهت اموزش نمیدن. تو دانشگاه دروس تئوریک رو میگن اما اصلی ها رو تو بخش نیرو انسانی شرکتهای داخل کشورشون اموزش میدن که معمولا ۱ تا ۲ ترم هست.
      و این دلیلیه که ما هی مقاله مینویسیم اما ژاپن حتی کمتر از ما مقاله مینویسه. چون اونا یکی دو ترم میرن داخل شرکت و ایده هاشون تبدیل به یه موضوع تجاری و پتنت میشه. ما فقط مقاله مینویسیم. همین یکی دو هفته پیش خبرشو خوندم کشورای جهان سوم تو مقاله نویسی پیشرفت کردن. با این مقاله ها هیچی در نمیاد. تبدیل به یه دومینو شده. تا جایی که میدونم صنعتی اصفهان و امیرکبیر تنها دانشگاه هایی هستن که سعی میکنن سیستم اموزش-پژوهش-تولید رو اجرا کنن. شریف که خدا بیامرزتش فقط یه اسم مونده. پارتی بازی و روابط خانوادگی کلا شریفو نابود کرد.

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
  6. Milad

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    زارت
    اپل حالا گفت من می خوام ماشین خودم بزنم حالا بقیه شرکتا گفتن ما هم میزنیم البته این وسط هواوی از حول حلیم افتاد تو دیگ نمی دونم هواوی کجاشو ساخته ادعا می کنه ماشین خواستم بگو می خوام دلالی کنم دیگه
    اگه اینظوریه اونوقت باید سامسونگ هم بگه چون من پنل های بی ام و میزنم باید بگم منم خودروسازم
    این شرکت های چینی بخصوص خودروسازیشون مثل قارچه الان هستن ال و بل هستن فردا دیگه نیستن حالا هر چقدرم پیشرفت کنن بازم کپی کارن حتی کره ای ها با اون عظمتشون چون تولید کننده علم نیستن حالا هرچقدر چیزهای پرزرق برق بسازن بازم کپی کارن
    هروقت دانشمندا و نخبه کشورا به سمت چین رفتند اونوقت قبول می کنیم که چینی ها پیشرفت دارن می کنند

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲۸
  7. محمد مختاری آذر

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (442 ديدگاه)

    ۵۵۰ اسب بخار فقط ۳۳۰۰۰ دلار!!!! چقدر ارزون با این کار ارزش خودرو رو پایین میارن
    پورش ۹۱۱ با ۵۰۰ اسب بخار ۱۶۰هزار دلار

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۵
    1. علی turbos

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      خب به نظرت این دوتا رومیشه باهم مقا یسه کرد ؟؟؟!!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
  8. BenzSLR

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    نسبت به ماشین چینی های دیگه خیلی بهتره از قیمت تا امکانات و قدرت . فقط خدا کنه کیفیتشم بالا باشه.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  9. میثم

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    با موتور افزایش دهنده برد بجای استفاده از باتریهای بزرگتر که سنگینتر و گرونتر هستن خیلی موافقم.
    راندمان خیلی بالا میره و فشار حداقلی رو موتور بنزینی هستش و با مصرف سوخت ناچیز زیر ۱.۵ لیتر
    نمیدونم تویوتا چرا همچین سیستمی تولید نمیکنه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
    1. mohsen.g

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (155 ديدگاه)

      کاملا کاربردی هست مخصوصا واسه کشورهایی که هنوز سوخت فسیلی واسشون ارزون تموم میشه… ما باید دنبال این تکنولوژی باشیم…

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  10. FARAZ

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یه چند روز دیگه میبینیم….
    خودرو هواوی با ۴ لنز برای دوربین عقب
    اصلی
    واید
    ماکرو
    تله
    و….. ?

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  11. Nima RST

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    فقط من فک میکنم داخل همه ماشینای برقی شبیه همه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  12. بهنام

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    همون بهتر وایسته دنیا ماپیاده شیم .

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  13. مهدی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (795 ديدگاه)

    حرف من درست در اومد
    من گفته بودم اگه بسازن ماشین پیشرفته ای میسازن
    البته خیلی پیشرفته نیست اما یه پیشرفتگیی داره
    از همه عجیب تر قیمتش هست که خیلی پایینه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  14. دانیال

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (318 ديدگاه)

    هواوی کارش ۲۰ِ

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  15. Amirreza

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    به عنوان اولین خودروش خیلی خوبه ، یعنی واقعا خوبه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  16. حسین دهمرد

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    قیمت پایینش باور کردنی نیست

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا