خودروهای چینی

کاهش قیمت ارزان‌ترین خودروی الکتریکی بازار آمریکا

به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازارها برای خودروهای پاک در دنیا، چین می‌خواهد سهمی هم از بازار خودروهای الکتریکی آمریکا داشته باشد و همان‌گونه که قبلاً گفته بودیم حداقل یک خودروساز چینی می‌خواهد در این بازار عرض‌اندام کند. این شرکت کندی نام دارد که با خودروی کوچک K27 وارد بازار آمریکا شده و قیمت ۱۲۹۹۹ دلاری آن باعث شده با ارزان‌ترین خودروی الکتریکی آمریکا طرف شویم.

اما حالا به نظر می‌رسد کندی K27 ارزان‌تر از آنچه انتظارش را داشتیم بوده و سازنده گفته زمانی که آن را کالیفرنیا عرضه کند قیمت خودرو پس از اعمال مشوق‌ها به ۷۹۹۹ دلار خواهد رسید.

کندی K27 در دسته خودروهای الکتریکی با مالیات‌های کم قرار گرفته ولی شاید فروش آن کار سختی باشد زیرا آمریکایی‌ها علاقه چندانی به چنین محصولاتی ندارند؛ اما قیمت ۷۹۹۹ دلاری قطعاً نظرات زیادی را می‌تواند به خود جلب کند. قیمت کندی K27 کمتر از قیمت متوسط نیسان لیف کارکرده نسل اول در آمریکا می‌باشد.

البته مقایسه این خودرو با نیسان لیف کاملاً خنده‌دار است زیرا باتری کوچک ۱۷.۶۹ کیلووات ساعتی این چینی کوچک شعاع حرکتی حدود ۱۶۰ کیلومتری را ایجاد می‌کند. البته این شعاع حرکتی بهتر از نسل اول لیف می‌باشد.

البته موارد دیگری هم وجود دارد. کندی K27 حداکثر سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعتی داشته و قدرت ۲۷ اسب بخاری پیشرانه‌اش نیز شاید باعث شود این خودرو مناسب استفاده‌های بین‌شهری نباشد؛ اما کابین خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای جالب به نظر می‌رسد و نشان کندی را نیز می‌توان به راحتی با برند تویوتا اشتباه گرفت بنابراین اگر فردی از شما درباره خودروی‌تان پرسید می‌توانید آن را تویوتا معرفی کنید!

کندی می‌گوید قیمت آغازین ۱۷۴۹۹ دلاری K27 (پیش از اعمال مشوق‌ها) نشان دهنده مراحل اولیه راه این شرکت بوده و پس از آنکه کمپانی خودش را تثبیت کرد احتمالاً قیمت آن افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. پیمان

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سایز این تو امریکا نسبت به ماشینا اونجا اسباب بازی حساب میشه. تو تگزاس که همه چیز بزرگتره. برا اروپا یا برا شهرایی که خیابونای کوچیکی داره ولی خوبه. سرویس اجاره بزنن با گوشی هر جا یکی از اینا بود سوارشی بری به جا تاکسی شاید.

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      روزگار عوض شده !
      من اگر آمریکا باشم ، به این خودرو که هیچی ، به خیلی از نامداران دیگر هم نگاه نمیکنم و فقط آلمانی یا ژاپنی خرید میکنم ، اما .

      اما بحث اینه که نسل جوان تحصیل‌کرده امروز مثل قبل عشق خودرو نیست و فقط خودرو را به چشم حمل و نقل نگاه میکنه و نه عاشقی ، و همین باعث میشه که یک فرد دانشجو این خودروی ارزان را بخره برای رفت‌و‌آمد روزانه در شهر که بسیار هم مقرون به صرفه هستش .

      چینی‌ها از لحاظ بازاریابی حرف ندارند و فکرش را بکنید که این خودرو را شاید با ضرر بفروشند اما در آینده محصولات بیشتری معرفی می‌کنند و یا خدمات این خودروها و….که باعث میشه هم شناخته شوند و هم بازار را در دست بگیرند ، دقیقاً کاری که تویوتا با معرفی کرولا در آمریکا انجام داد و حالا شده سلطان فروش خودروهای خارجی در آمریکا با محصولات متنوع .

      موافقم 9
      مخالفم 3
  2. Reza ar

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    این تو ایرانم به فروش نمیره چه برسه به آمریکا کی ۱۷هزار دلار بابت این آشغال پول میده!!؟؟تا پریوس و نیسان لیف مونده هیشکی این آشغالو نمیخره !!!شاید بازار ایران و چهار تا کشور آسیایی جای برندای چینی باشه ولی تو بازار رقابتی آمریکا و اروپا حتی برندای پریمیوم چینی هم شانسی ندارن چه برسه به این

    موافقم 23
    مخالفم 12
    1. محمدرضا

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      8000 دلار حاجی
      که البته برای ما آرزویی بیش نیست
      240 میلیون تمبان

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. Hadi

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      من موندم کی می‌ره ۸۰۰۰ دلار واسه این اسباب‌بازی چینی بده؟
      تو امریکا با ۸۰۰۰ دلار میتونی یک لکسوس LS 450 مدل 2002یا3 بندازی زیر پات که همه چیش به این اشغال شرف داره…
      لکسس اونم LS! یا مدل های بالاتر ES…
      محکوم به شکسته…

      موافقم 6
      مخالفم 6
  3. Reza ar

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    پیکان برقی هاچبک?البته بلا نسبت پیکان?مدیر عامل شرکت مث این که دنبال ورشکسته شدنه !!!میتوبیشی هم نتونست تو بازار آمریکا دووم بیاره و داره افت میکنه چه برسه به این دیگه

    موافقم 10
    مخالفم 4
  4. ارشیاsvj

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    تا خود سرزمین خفاش خورا????

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. مانی

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      الان که گفتی‌ یادم اومد
      یعنی‌ اینهمه آدم رو تو کل دنیا کشتن هیچ کشوری هم هیچ غلطی نکرد؟

      موافقم 2
      مخالفم 3
  5. بهراد

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    چراغ جلوش شبیه 911 هه خخخخ

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. Ho3in

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خیلی مقرون به صرفه و ارزونه ای کاش میشد وارد ایران میشدن البته با قیمت معقول
    من خودم مخالف الکتریکی هستم ولی برای شهر های پرجمعیت مث تهران خیلی خیلی خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 11
  7. Meysam

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    مضخرف
    مضخرف
    مضخرف

    موافقم 8
    مخالفم 6
  8. Amin-mc20

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    آشغالللل به تمام معنا نیومده برمیگرده از آمریکا

    موافقم 8
    مخالفم 6
  9. Reza ar

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    فورد فستیوا (همون پراید) ۳۰‌ سال پیش به دلیل ضعف ایمنی از خط تولید و بازار آمریکا خارج شد بعد این الان چجوری میخواد اونجا تولید شه؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
  10. کوشا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    ۱- لوگوی ماشین هیچ شباهتی به تویوتا نداره.
    ۲- مردم آمریکا خودشون می دونن که چه ماشینی بخرن چه ماشینی نخرن. اگه قرار بود آمریکایی ها مطابق میل ایرانیا سوار ماشین بشن الآن همه رانگلر و موستانگ و چلنجر داشتن!
    ۳- کمپانی خودروسازی ما با نیم قرن تجربه ماشیناش تو عراق به زور فروش میره یه شرکتی که بعید میدونم بیشتر از پنج سال قدمتش باشه ماشینشو داره تو بازاری مثل آمریکا می فروشه! این موضوع بیشتر باید مایه ی شرمساری و خجالت و همچنین تکان خوردن ملت ما بشه نه تمسخر برند تازه وارد! بازار آمریکا هیچ نیاز (و اهمیتی!) به دلسوزی های مخاطبان سایت پدال نداره و خودش به صورت خودکار خودروی ضعیف رو از رقابت خارج می کنه.
    ۴- این ماشین ارزان ترین خودروی صفر کیلومتر آمریکا هم هست. قیمت ماشین تقریبا نصف میتسوبیشی میراژ هست( با در نظر گرفتن مشوق دولتی) طبیعتا و با در نظر گرفتن کلاس و کاربرد خودرو ها این ماشین به مراتب از میراژ به صرفه تر هست!
    ۵- با رفتن ترامپ از کاخ سفید( متاسفانه یا خوشبختانه) از این به بعد شاهد خودرو های چینی بیشتری در بازار آمریکا خواهیم بود.

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. آنتونی

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      هر کی سوار این ماشین بشه مرگ رو به جونش خریده. از نظر استاندارد ایمنی اتوبان های امریکا به این باید صفر بدن. فکر کنین این با سرعت 55 مایل با یه فورد F150 یا یه کامیون freightliner امریکایی تصادف کنه چی ازش میمونه؟

      موافقم 2
      مخالفم 3
  11. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    کپی اسمارت
    آخه این چیه اونم تو آمریکا
    باز توی کشور های درجه ۳ اروپایی و کشور های آسیایی و آمریکای جنوبی یه چیزی اما تو آمریکا دووم نمیاره.
    این تو امارات هم دووم نمیاره چه برسه آمریکا

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. حسین دهمرد

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    شاید اگه به جای باطری واسش یه موتور احتراقی میزاشتن تا چهار هزار دلارم قیمتش افت میکرد. ۲۷ اسب بخار با یه موتور دو سیلندر که متعلق به موتورسیکلت باشه هم تامین میشه. از طرفی چنین موتوری مصرف بنزین کمی هم داره.که از برقی ها هم میتونه کمتر محیط زیستو تخریب کنه

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا