خودروهای چینی

تصاویری از گریت‌وال WEY P01، آفرودری چینی برای رقابت با بزرگان

این روزها با معرفی رسمی فورد برانکوی جدید و همین‌طور انتشار خبرهایی در مورد تجهیز جیپ رانگلر به پیشرانهٔ V8، بخش اس‌یووی‌های آفرودی بسیار داغ شده است. حال به نظر می‌رسد چینی‌ها هم قصد دارند به این مهمانی وارد شده و در برابر بزرگان این بخش خودی نشان دهند زیرا برند وی (WEY) که متعلق به گروه خودروسازی گریت‌وال است، با انتشار تیزرهایی رسماً از معرفی قریب‌الوقوع اس‌یووی کاملاً جدیدی خبر داده است. سازندهٔ چینی فعلاً اطلاعات چندانی در مورد این خودرو اعلام نکرده و صرفاً گفته است که این اس‌یووی جدید روی پلت‌فرمی ساخته شده که با همهٔ محصولات قبلی WEY متفاوت است.

بااین‌حال، گزارشات قبلی نشان داده‌اند این ماشین یک اس‌یووی واقعی با ساختار بدنه روی شاسی است که فعلاً با کُد P01 شناخته می‌شود و روی همان پلت‌فرم هاوال H9 ساخته شده است (برند هاوال هم به گریت‌وال تعلق دارد). با توجه به تیزرهای رسمی و تصاویری که قبلاً از P01 منتشر شده بود، استایل بیرونی این خودرو بسیار خشن و آفرودی است و با همهٔ محصولات قبلی برند وی بسیار متفاوت است. در این ماشین مثل آفرودرهای نمادین این کلاس از سبک طراحی رترو استفاده شده و شباهت‌هایی با بزرگان این بخش مثل جیپ رانگلر، مرسدس بنز G کلاس و حتی فورد برانکو را می‌توان در آن دید.

چراغ‌های جلوی گِرد با نوار LED داخلی و سپر جلوی برجسته که به گلگیرها متصل شده و نمای بسیار سرسختی را ایجاد کرده، از ویژگی‌های بخش جلویی P01 هستند درحالی‌که عقب خودرو با چراغ‌های عمودی ساده و چرخ زاپاس روی درب صندوق، شبیه به جیپ رانگلر به نظر می‌رسد. همچنین با توجه به این تصاویر، به‌احتمال‌زیاد این اس‌یووی چینی در دو نسخهٔ استاندارد و خشن‌تر ارائه خواهد شد که در دومی قسمت‌هایی مثل از سپرها، گلگیرها و قاب جلوپنجره مشکی‌رنگ هستند. پیش‌بینی می‌شود P01 علاوه بر ظاهری خشن و آفرودی، از توانایی‌های خارج جاده‌ای خوبی هم برخوردار باشد.

با توجه به اینکه وی P01 روی پلت‌فرم هاوال H9 ساخته شده، انتظار می‌رود در قوای محرکه هم با آن مشترک باشد. این یعنی احتمالاً زیر کاپوت این اس‌یووی جدید همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی H9 قرار گیرد که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم باید توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک به هردو محور منتقل شود. سازندهٔ چینی وعده داده است که بعداً یک قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای P01 ارائه خواهد کرد.

این اس‌یووی جدید از لحاظ اندازه هم تقریباً مشابه هاوال H9 خواهد بود که ۵,۰۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۲۶ میلی‌متر عرض و ۱,۹۰۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۰۰ میلی‌متر است؛ اما در حالی گریت‌وال از طریق برند وی قصد معرفی این اس‌یووی آفرودی جدید را دارد که به‌تازگی توسط برند هاوال هم کراس‌اووری آفرودی بنام سگ بزرگ را معرفی کرده است. این نشان می‌دهد که گریت‌وال قصد دارد به‌طورجدی به بخش خودروهای آفرود وارد شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    حاصل رابطه نامشروع جیپ و برانکو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Aran Milan

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    این چینیا کی میخوان از کپی کاری دست بردارن? الان که دیگه پیشرفت کردن چرا ازین کارا میکنن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی موتورز

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      می بینمش یاد افرادی می افتم که باباش قاچاقچیه ولی خودش میخواد خوب باشه
      الانم چرت و پرت هاش تو ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    با موتور 2 لیتری میشه این هیکل رو برد آفرود آیا ؟؟؟؟؟
    بره آفرود وسط راه میمونه اون یه ذره اعتباری که داره هم میره زیر سوال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نامجو

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    صنعت خودروی چین هم مثل صنعت الکترونیک چینه. یعنی یه سری برندهای قوی وجود داره مثل ژیائومی و هووای با رشد مناسب و آینده ای درخشان و یه سری هم نابرند هست که میدن کشورهای بدبخت بیچاره ای مثل ایران و زیمباوه که به نام های عجیب غریب در باار فروش میره یا در کشور مقصد مونتاژ میشه و به اسم تولید داخل به مردم مستضعف قالب میشه.
    حالا از قضا گریت وال و بسترن و جیلی و چانگان مثل هووای و لنوو هستن که هم در چین و هم در کشورهای در حال توسعه خوب میفروشن و البته سهام دار غربی هم دارن و با خودروسازهای معتبر جهانی همکاری میکنن در حالیکه چری و جک موتور مثل برندهای عجیب و غریب بی کیفیت چینی هستن که به ایران و ونزوئلا و کنیا صادر میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. UNAS

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      بگی شیائومی ، نگی ژیائومی ما متوجه میشیم متفاوتی و روشنفکررر !!!
      خود کمپانی فروش توی ایران درست یا غلط میگن شیائومی…

      الله اکبر از شوما جوونا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    صنعت کثیف به روایت تصویر
    هرچند حکم اسباب بازی رو دارن
    منتظر دیسلایک های چینی سواران ایران هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen. G

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      با قیمتهایی که امروز مدیران خودرو اعلام کرد و به زودی کرمان موتور هم مارو شگفت زده خواهد کرد دیگه چینی سواری معنی سه سال پیش رو نمیده… دلار 24 تومنی راه نفس مون رو میبنده، یا باید نابود بشیم یا اصلاح…

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا