پورشهداج

دیو و دلبر! درگ دوج چلنجر دیمن و پورشه ۹۱۸

چند وقت پیش کارواو برای اولین بار در درگ‌های خود، دوج چلنجر دیمن را در برابر پورشه ۹۱۱ توربو S قرار داد. در آن درگ که در آسفالت معمولی برگزار شد، دیمن شکست خورد و تایم ۱۱.۳ ثانیه را در ۴۰۰ متر به ثبت رساند که با اعداد ادعایی آن فاصلهٔ زیادی دارد؛ اما همه میدانیم که دیمن برای پیست مخصوص درگ ساخته شده و در شرایط ایده‌آل و با یک رانندهٔ حرفه‌ای می‌تواند تایم‌های بسیار بهتری ثبت کند. به همین دلیل، این دوج شیطانی پس از شکست در خانهٔ حریف، حالا پورشه را به خانهٔ خود یعنی پیست درگ دعوت کرده تا باخت قبل را تلافی کند! این درگ توسط درگ‌تایمز و مثل همیشه در پیست مخصوص درگ برگزار شده است اما این بار بجای ۹۱۱ توربو S، هایپرکار رؤیایی ۹۱۸ در برابر دیمن قرار گرفته است.

به‌وضوح مشخص است که این دو ماشین در دو دنیای کاملاً متفاوت قرار دارند زیرا یکی از آن‌ها یک هایپرکار موتور وسط هیبریدی پیشرفته و دیگر یک ماسل کار کاملاً سنتی است اما همین موضوع می‌تواند تقابل آن‌ها در ۴۰۰ متر را جذاب کند. ۹۱۸ از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب استفاده می‌کند که کل این سیستم مجموعاً ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل هر چهارچرخ می‌دهند. از سوی دیگر، زیر کاپوت دیمن همان موتور آشنای ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج قرار گرفته که در اینجا ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین از لحاظ قدرت دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند اما پورشه با ۱۷۲۰ کیلوگرم وزن، بیش از ۲۰۰ کیلوگرم از رقیب آمریکایی سبک‌تر است که اختلاف چشمگیری است.

در این رقابت بین خودروها مجموعاً سه درگ برگزار می‌شود که در هر سه، دیمن به پیروزی می‌رسد و پورشه با اختلاف نسبتاً قابل‌توجهی مغلوب می‌شود. به دلیل آسفالت چسبندهٔ پیست درگ، در اینجا مشکل اصلی دیمن یعنی لانچ ضعیف و هرزگردی چرخ‌های عقب هرگز به چشم نمی‌خورد و به همین دلیل، چلنجر با شروعی قوی، از همان ابتدا جلو می‌افتد. بهترین تایمی که دیمن در این سه درگ به ثبت می‌رساند ۹.۹ ثانیه است درحالی‌که پورشه نمی‌تواند زودتر از ۱۰.۵ ثانیه از خط پایان عبور کند.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۸

دوج چلنجر دیمن

پیشرانه ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۸۸۷ اسب بخار ۸۴۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر ۱۰۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۷۲۰ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم
قیمت ۹۲۹ هزار دلار ۸۵ هزار دلار
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۲۱ دیدگاه

  1. کارلوس کاستاندا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کل استدلالها این بوده
    پیست مخصوص درگه و البته بعضی ها متوجه شدن که هر دو تا تو پیست درگن لطفا دقیق تر ببینید و بخونید.
    پورشه لاستیکش بده یه توضیح بدید چرا اونکه پورشه را برده پیست انقد بیسواد بوده که لاستیکش را شما از اینجا بگی بده.
    لعنت بر قیر و چسب حتما زیر پای پورشه کف صابونم زده بودن لیز بود.
    دیمن فقط تو پیست خوبه لطفا معرفی دیمن را بخونید نوشته خودروی تولیدیه مخصوص درگ با تولید محدود پورشه هم بره یکی بسازه ببینیم چی از اب در میاد.
    وجدانا چرا اینقد منطق را داغون میکنید ناطقیون استدلالی.
    در شرایط برابر دو تا ماشین تایم زدن پورشه با اون ادعایی که طرفداران ایرانیش براش ساختن رفت تو قوطی اونم با اون قیمت بالا همون توربو اس هم تو درگ پیست جلو دیمن هیچی نیست ۴ چرخهای سوسول پرادعا الکی گرون چی ان این اشغالا.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲۳
  2. کارلوس کاستاندا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کل استدلالها این بوده
    پیست مخصوص درگه و البته بعضی ها متوجه شدن که هر دو تا تو پیست درگن لطفا عشق پورشه هاهم دقیق تر ببینید و بخونید.
    پورشه لاستیکش بده یه توضیح بدید چرا اونکه پورشه را برده پیست انقد بیسواد بوده که لاستیکش را شما از اینجا بگی بده.
    لعنت بر قیر و چسب حتما زیر پای پورشه کف صابونم زده بودن لیز بود.
    دیمن فقط تو پیست خوبه لطفا معرفی دیمن را بخونید نوشته خودروی تولیدیه مخصوص درگ با تولید محدود پورشه هم بره یکی بسازه ببینیم چی از اب در میاد.
    وجدانا چرا اینقد منطق را داغون میکنید ناطقیون استدلالی.
    در شرایط برابر دو تا ماشین تایم زدن پورشه با اون ادعایی که طرفداران ایرانیش براش ساختن رفت تو قوطی اونم با اون قیمت بالا همون توربو اس هم تو درگ پیست جلو دیمن هیچی نیست ۴ چرخهای سوسول پرادعا الکی گرون چی ان این اشغالا.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲۹
    1. Ali

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      هردو عالی هستن هرکدوم در نوع خودش

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
    2. علی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      این دیمن هم تواسفالت وپیست جلوی این ها چیه !چلوی خیلی کمتر از این ها هم چیزی نیست.

      منطق تو چی میگه. برای درگ با دیمن تو همون چسب با هزار تا کیت روش نصب بشه.

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۲
    3. abdi_porsche fan

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (287 ديدگاه)

      اگه بین این دوتا بخوای به یکیشون بگی اشغال با مقایسه تکنولوژی و برتری تو کلاسشون قطعا دیمون اشغاله با احترام به طرفدارانش

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۲
    4. Mobin1872

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قطعا مشکل داشت تایر چون لانچ یه ماشین AWD خیلی بهتر از اینه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  3. یانکی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    دمت گرم من هم همینو گفتم.شرایط برابر بود و دیمون ۲ تنی ساده پورشه رو نابود کرد.اونا که ایراد میگیرید دیمون فقط تو پیست درگ تایم خوب میزنه جواب سوال من رو بدید.سریعترین شاسی بلند دنیا کدوم ماشینه.خودم میگم جیپ ترک هاوک هستش.حالا فکر کنید اگر داج از سیستم ۴ چرخ متحرک ترک هاوک روی دیمون استفاده کنه چی میشه.شاید تایمش از دیمون فعلی هم بهتر بشه ولی داج میخواست یه چی بسازه که حسابی اننده درگیر بشه.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳۳
  4. آمریکایی باز😎

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ماشینای امریکایی همیشه بهترن😎😎..
    اول ع همه ک از قدرت ماشین امریکا حرف اول میزنه..
    از لحاظ قیمت خودرو وااااقعا امریکا عاااالیههه😎..یدونه دوج چارجر قرمز ۲۰۱۵، یک سال خریدم واقعا پشتش میشینم انگار سوار تانکم..
    از لحاظ زیبایی هم واقعا عالی کار میکنه امریکا درسته داخل خودرو های قدرتیش حالا مثل چارجر مثلا..از پلاستیک استفاده شده ولی خب…باید یکار کنن ک قیمت کم بشه فروش بره بالاتر. ن مث بعضی ماشینا اپشن های مزخرف میزارن الکی فق برا پول… دیگ حال ندارم تایپ کنم 😅(فعلا)
    امریکایی بازی( لایک کن)

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲۵
    1. علی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      اره ازلحاظ قدرت که خیلی عالین .
      کسی که ماشین پر قدرت میخره دلش میخاد وقتی تو خیابون درحال حرکته هرکی بهش گفت بیا درگ بگه باشه .نه این که بگه یه روز بیا توی پیست چسبی درگ بزاریم.
      همون موستانگ چقدر باm8درگ گذاشتن .
      M8با۱۳۵اسب وگشتاور کمتر و وزن بیشتر کیلو متری افتاده جلو.
      این که پلاستیک میدن برای فروش بیشتر بهتره یا این که اپشن میزارن رو ماشین.
      از کیفیت ساختم معلومه که بهترینن.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱۹
      1. آمریکایی باز😎

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        👌😎👌👑💖

        موافقم ۹
        مخالفم ۹
      2. علی

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        دوستان این که گفتم :(ازکیفیت ساختم معلومه که بهترینن.) طعنه بود.
        دوستان معلومه کیفیت اینا به اروپایی ها وژاپنی ها نمیرسه.

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۹
        1. آمریکایی باز😎

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          ههه.باشه😄.
          ی ماشین بگو ظاهرش جذاب تر از ماشین های امریکایی باشه فق یکی؟🙂
          ب قول خودتم حالا مثن اروپا کیفیت ساختش فلانه خوبه..!! قیمتشون چی😅.. ۲ تا اپشن بدرد نخور میزارن روش ۵۰ هزار دلار میره روش.😐 یعنی که چه. کیفیت ساختشون بالاتر پولشم خییلی بالاتر. 🙄.. حالا پولشو ببرن بالا ولی به همون قیمتی که باید..ن مثلا ی اپشن ۲۰۰دلاری ۱۰۰۰۰ دلار قیمت بخوره😑

          موافقم ۳
          مخالفم ۶
  5. hamid

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    دیمن مثه این لاتهای مجازی میمونه که فقط توی اینستاگرام (پیست درگ) شاخ بازی درمیاره وگرنه کف خیابون هیچی نیس.

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۲۳
  6. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    کلا کامنت نزاشتم که نگن داره جو سایت خراب می‌کنه
    و نهایت تشکر از دوستان آمریکایی فن داره که
    جواب خیلی از کامنت های نوجوانان فعال در سایت رو ندادن مخصوصا از علی شوی نوا
    المیراج و یانکی عزیز
    ولی امید وارم دیگه شاهد مزه پرانی های
    طرف داران دیگر برند ها نباشیم
    چون هر وقت حرف از دیمن بزنید در پاسخ لینک این ویدئو رو خواهد گرفت

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲۶
    1. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (244 ديدگاه)

      بله محمد دیمون عزیز از همه ی کاربر هایی که طرفدار چلنجر و ماشین های آمریکایی هستن متشکریم که باعث نمیشن تو سایت جنجال درست شه و دارن مدارا میکنن و احتمالا مثل من حرص می خورن.من با اینکه پورشه رو یکی از بهترین برند های خودرو سازی جهان می دونم تو درگ و سرعت و همینطور قدرت سرسام آور قطعا انتخابم دیمن هست حتی اگه کل دنیا بهم اعتراض کنن.برام مهم نیست کی برنده ست فقط میدونم که دیمون عین موشک شتاب میگیره و شیطانیه که در دل من هیچ کس مثل اون نیست.ماشینایی هستن که بیشتر دوستشون داشته باشم اما دیمن یه جایگاه خاص داره:سلطانِ قدرتِ سرسام آورِ شیطانِ دوستداشتنیِ خارق العاده ی آمریکایی! البته با اینکه من با رئیس جمهور های آمریکا و دولتشون مشکل خیلییییی جدی دارم ولی خدا وکیلی با خودرو سازیش هیچ مشکلی ندارم.

      موافقم ۲
      مخالفم ۷
  7. علی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    هروقت هم خاستی ازپورشه حرف بزنی قبل از این که ما لینک بزاریم خودت برو درگ ۹۱۱ودیمن رو ببین.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۹
  8. Khosrow

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1939 ديدگاه)

    😂😂 شتاب گیری دیمن رو / از حرصش هر چی نشادور بوده گذاشتن براش / معیارهای پوسیده / ۹۱۸ ایستاده ش هم از هزارتا دیمن شیطان تره ..

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۸
  9. کارلوس کاستاندا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (75 ديدگاه)

    واقعا بنازم دیمن را نسوزونده جزغاله کرده چقد ….. ناله زیاده تو کامنتها

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۲
  10. Mopar boy

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    وقتی میخوایم یه مسابقه درگ برگزار کنیم قطعا باید توی جای مخصوصش اینکارو انجام بدیم اینکه پورش فن ها میگن دیمن تو خونه خودشه و ازین حرفا یعنی چی؟ ۹۱۸چسبندگی بهتر تو این پیستو نداشت یا زیر پاش کفو صابون ریخته بودن؟ و از اون طرف هم چند نفر که ادعای زیاد دونستن میکنن میان میگن دیمن توی پیست چیزی نیست جوابم به شما ها اینه : هروقت تونستی بفهمی ماشین مخصوص درگ یعنی چی ؟ ماسل کار یعنی چی ؟ بیا با هم صحبت میکنیم
    و همچنین کسایی که گفتن دیمن اشغاله اره اشغاله ولی همین اشغال قدمت و اصالت خیلی خیلی بیشتری از نظر سن و سابقه کاری داره شرکت داج پس لطفا توهین نکنید …
    جواب منم به امریکایی فن های متعصبی که میان قیمتو مقایسه میکنن اینه مگه تو دیمن کیفیت ۹۱۸رو داری؟ یا تکنولوژی شو؟ ها؟ شما هم هروقت فلسفه هایپر کار رو درک کردید بیاید صحبت میکنیم
    درضمن همه ماشین ها قابل احترامن برای طرفدارانشون و بقیه اصلا کار درستی نیست بیاید به دیمن وبلکل چلنجر و شرکت داج بگی اشغال اگه اینجوریه منم چون با فراری حال نمیکنم بگم اشغال نظرتون چیع؟
    ماسل کار یه نماده و به اندازه کافی ارزشمنده که همه ماشین باز ها ناراحت بشن وقتی به این دسته توهین میشه مثل این میمونه ما امریکایی فنا هم از فردا بیایم بدون دلیل هی زیر پستای هایپر کار ها بگیم اشغاله یا اینکه طراحی اصیل امریکایی رو ببریم زیر سوال و بگیم یه جعبه به نام دیمن هیچ فلسفه ای نداره و بدرد نمیخوره…
    من به عنوان یه ماشین باز این حرفارو گفتم و مطمین باشین اگه یکی از امریکایی فن ها هم همچین چیزیو گفته بود همین قدر ناراحت میشدم
    لطفا بزرگ بشید کمی اطلاعات جمع کنید و بحث علمی و حرفه ای بکنین که هم لذتش ازین بحثای بچه گونه بیشتره و هم اینکه توی بحث درست و حسابی ادم چارتا چیزم یاد میگیره …

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
  11. King 918

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2484 ديدگاه)

    فکر کنم ۹۱۸ اینجا بهترین صفر تا صدی که زد ۶ یا ۷.۵ بود اصلا راه نمی‌رفت تو این آسفالت

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  12. آمریکایی باز😎

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ههه.باشه😄.
    ی ماشین بگو ظاهرش جذاب تر از ماشین های امریکایی باشه فق یکی؟🙂
    ب قول خودتم حالا مثن اروپا کیفیت ساختش فلانه خوبه..!! قیمتشون چی😅.. ۲ تا اپشن بدرد نخور میزارن روش ۵۰ هزار دلار میره روش.😐 یعنی که چه. کیفیت ساختشون بالاتر پولشم خییلی بالاتر. 🙄.. حالا پولشو ببرن بالا ولی به همون قیمتی که باید..ن مثلا ی اپشن ۲۰۰دلاری ۱۰۰۰۰ دلار قیمت بخوره😑

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
  13. رضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از کامنت بعضی افراد معلومه نفرت شدیدی نسبت به پورشه دارن که اونم برمیگرده به درگ ۹۱۱با دیمن(ماااااشین مخصوص درگ!).ماشینی که بار ها تایم ۹.۸رو زده و روی این آسفالت میاد ۱۰.۵میزنه قطعا یه جای کار مشکل داره.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  14. Swedish arrogant tiger

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    ۹۱۸ لانچ های خیلی بدی داشت یه جای کار میلنگه بنظرم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا