دوج چلنجر، محبوب‌ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

گروه کوپه‌های متوسط یکی از جذاب‌ترین گروه خودروهای کوپه در رقابت‌های پدال بود زیرا از ماسل کارهای آمریکایی گرفته تا کوپه‌های لوکس و مشهور آلمانی در این گروه حضور داشتند که این موضوع جذابیت و البته حساسیت رقابت‌های این گروه را زیاد کرده بود. این خودروها در دنیای واقعی و در بازار فروش نیز رقابت سختی باهم دارند. در گروه کوپه‌های متوسط در رقابت‌های پدال 10 شرکت‌کننده حضور داشتند که این خودروها عبارت‌اند از:

کادیلاک ATS کوپه

هوندا آکورد کوپه

ب‌ام‌و سری 4

فورد موستانگ

شورلت کامارو

دوج چلنجر

آئودی A5

لکسس RC

مرسدس بنز C کلاس

اینفینیتی Q60

این کوپه‌های میان سایز که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند، در مرحلهٔ مقدماتی طی پنج دوئل به مصاف یکدیگر رفتند تا از بین آن‌ها پنج خودرو مستقیماً به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راه پیدا کنند؛ اما چون تعداد این خودروهای پیروز فرد بود، شورلت کامارو هم به‌عنوان کوپه‌ای که با کمتری اختلاف در مرحلهٔ مقدماتی شکست خورده بود به آن‌ها پیوست تا در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شاهد رقابت این شش کوپه باشیم:

کادیلاک ATS کوپه

شورلت کامارو

فورد موستانگ

آئودی A5

مرسدس بنز C کلاس

دوج چلنجر

پس از برگزاری سه دوئل در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، سه کوپهٔ شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر با پیروزی به‌طور مستقیم راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند تا این مرحله تحت سلطهٔ ماسل کارهای آمریکایی قرار گیرد؛ اما در اینجا هم تعداد خودروهای برنده فرد بود و به همین دلیل مرسدس بنز C کلاس کوپه که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به جمع آمریکایی‌ها پیوست. پس از برگزاری دو دوئل در مرحلهٔ نیمه‌نهایی، از بین این چهار کوپه نهایتاً موستانگ و چلنجر به‌عنوان فینالیست‌ها به مرحلهٔ نهایی راه یافتند و بدین ترتیب آخرین دوئل گروه کوپه‌های متوسط بین دو خودروی عضلانی آمریکایی برگزار شد.

رقابت چلنجر و موستانگ در این دوئل نزدیک بوده است به‌گونه‌ای که قوچ وحشی 909 رأی و اسب افسانه‌ای 791 رأی دریافت کرده‌اند و بدین ترتیب نهایتاً این دوج چلنجر بود که با کسب 53 درصد از کل آراء پیروز شده و به انتخاب شما محبوب‌ترین کوپهٔ متوسط لقب گرفته است. البته ماسل کار دوج برای رسیدن به این عنوان مسیر بسیار دشواری را طی کرده است به‌گونه‌ای که در مرحلهٔ مقدماتی شورلت کامارو را از سر راه کنار زد، در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی در رقابتی بشدت حساس، نزدیک و تنگاتنگ به‌سختی از سد مستحکم مرسدس بنز C کلاس کوپه گذشت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی بار دیگر به مصاف کامارو رفت که برای دومین بار توانست هم‌وطن خود را شکست دهد.

رقبای دوج چلنجر در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی شورلت کامارو 59
یک‌چهارم نهایی مرسدس بنز C کلاس 51
نیمه‌نهایی شورلت کامارو 56
نهایی فورد موستانگ 53

 

چلنجر یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین محصولات تاریخ دوج است. این ماسل کار افسانه‌ای برای اولین بار در سال 1970 به‌عنوان پاسخ مستقیم گروه کرایسلر به فورد موستانگ و شورلت کامارو به بازار آمد و تا سال 1974 روی خط تولید بود؛ اما دوران باشکوه چلنجر با خاتمهٔ تولید نسل اول به پایان رسید چون در سال‌های 1977 تا 1983 میتسوبیشی گالانت کوپه به‌عنوان نسل دوم چلنجر در آمریکا عرضه شد که البته به‌هیچ‌عنوان نمی‌شد آن‌را یک چلنجر واقعی دانست. سپس بعد از چندین دهه غیبت، سرانجام دوج در سال 2008 بار دیگر این نام افسانه‌ای را احیا کرد و نسل سوم چلنجر باقدرت به میدان بازگشت تا دوران اوج نسل اول را زنده کند. این خودرو همچنان بدون تغییر نسل در حال تولید است اما تاکنون چندین بار مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. قوی‌ترین نسخهٔ حال حاضر چلنجر مدل هلکت ردآی است که 797 اسب بخار قدرت دارد.

 

مشخصات فنی

مدل هلکت ردآی
پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت 797 اسب بخار
گشتاور 960 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد 3.8 ثانیه
حداکثر سرعت 325 کیلومتر/ساعت
طول 5,022 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,946 میلی‌متر
وزن 2047 کیلوگرم
مصرف سوخت 14.7 لیتر ترکیبی
قیمت 78,745 دلار

 

 

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. Meysam
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    غرغرغر کنان، بلدوزر طور، با صدای هیولا، رفت و رتبه 1 رو مال خودش کرد این اعجوبه ماسل ها😍

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (795 دیدگاه) ,

      0تا100 ردای 3.3 هستش 3.8 برای نسخه اسکات پک با 485 اسب بخار هستش

      پاسخ
  2. Seyed AMG
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    دلایل زیادی برای انتخاب این اعجوبه وجود داره اما مهم ترین ملاک ، ظاهر فوق العاده جذاب و خشن و شیطانی و … اژدهای آمریکاییه …

    پاسخ
    1. Alireza
      سوابق: (249 دیدگاه) ,

      کوروت هم حساب کنید البته قدیمی ترین سوپراسپرت در حال تولید

      پاسخ
  3. MAHDI
    سوابق: (3155 دیدگاه) ,

    انتخاب خوبیه واقعا واسه این کلاس. بهترین ظاهر رودر این کلاس داره.
    مجله CARWOW یه رقابت OFF ROAD انجام داده بین مرسدس G63 و سوزوکی جیمی که خیلی خیلی باحاله!!!امیدوارم پدال مطلبش رو بزاره

    پاسخ
  4. amin
    سوابق: (1077 دیدگاه) ,

    این کلاس کاملا برازنده ماسل کار ها است

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2351 دیدگاه) ,

    همه رو هم مویی رد کرده جالبه که چقدر این کلاس تو ایران طرفدار داره و سلیقه هم کاملا مختلفه

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (1506 دیدگاه) ,

    غیر این توقعی نبود
    بهترین عملکرد و ظاهری جذاب در کنار قیمتی ارزان

    پاسخ
  7. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (821 دیدگاه) ,

    مشخص بود برنده میشه با توجهاتی که بهش شده و سر و صدایی که کرده هلکت و دیمن و… وقتی هم که از c class رد شد دیگه بردش قطعی شد.
    تازه داشتم دوئل چلنجر با سی کلاس رو چک میکردم رای سی کلاس بیشتر بود.

    پاسخ
  8. mohammad FM480
    سوابق: (821 دیدگاه) ,

    مشخص بود برنده میشه با توجهاتی که بهش شده و سر و صدایی که کرده هلکت و دیمن و… وقتی هم که از c class رد شد دیگه بردش قطعی شد.
    تازه داشتم دوئل چلنجر با سی کلاس رو چک میکردم رای سی کلاس بیشتر بود.

    پاسخ
  9. L-H-P-TT
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    من که حرفی ندارم ، همه چیز نشون دهنده محبوبیت و عالی بودن این گنگستره ….
    نظرات کاربرا ، میزان فروش و مشخضات و صد البته قیمت ….
    همه ی اینا نشون دهنده اینه که چقدر عالی هست ….
    فقط امیدوارم این مشکل گیربکسش رو حل کنن …..
    بمونی برامون لوتی💪💪💪💪💪

    پاسخ
  10. Arshya
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هر جور فکر میکنم نمی فهمم که شما رو چه حسابی کامارو رو به موستانگ و دوج ترجیح میدین. البته احترام شما واجبه ولی فیلم درگشون تو یوتیوب و آپارات موجوده میتونین برید نگاه کنید. درسته از نظر فنی یه اختلاف کوچیک بین موستانگ و کامارو و دوج هست ولی کامارو چون سبک تره رقابت رو میبره. بازم دوج رو میشه کنار کامارو گذاشت ولی موستانگ رو که دیگه نمیشه.

    پاسخ
  11. Farzad
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    ماشین مورد علاقه ون دیزل در سری فیلمهای سریع وخشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.