داج

رد خبر تولید داج چلنجر ACR به خاطر وزن بالا

در ماه می‌بود که شایعاتی درباره تصمیم داج برای تولید نسخه پیست محور چلنجر با پسوند ACR به گوش رسید. این اولین باری نبود که چنین خبرهایی منتشر می‌شد اما در اوایل ماه ژوئن بود که یکی از سخنگوهای داج اعلام کرد این خودرو تولید نخواهد شد. حالا پاسخی شفاف و قطعی دراین‌باره اعلام شده و آن اینکه خبری از چلنجر ACR نخواهد بود.

مجله ماسل کارز و تراکس با تیم کانیسکیس مدیر خودروهای سواری فیات-کرایسلر مصاحبه کرده و او نیز تائید کرده داج چلنجر ACR تولید نخواهد شد. او گفته است: “خودروهای ما به نمونه‌های مخصوص پیست تبدیل نمی‌شوند زیرا مساله قوانین فیزیکی وجود دارد.” خب واضح است که چنین چیزی درست است. اگرچه داج محصولات درگ فوق‌العاده‌ای تولید کرده اما این خودرو وزن بالایی داشته و حضور در پیست برایش یک چالش محسوب می‌شود.

کانیسکیس می‌داند که داج نمی‌تواند فورد موستانگ GT500 را شکست دهد: “من باید بالی به ابعاد یک خانه روی این خودرو نصب کرده و صندلی‌ها را هم حذف کنم.” این کاری است که داج نمی‌تواند انجام دهد. البته به نظر نمی‌رسد که داج مشکلی با این تصمیم داشته باشد. بسیاری از مشتریان داج با مسابقات درگ شناخته می‌شوند. داج نیازی به تولید چنین خودرویی ندارد زیرا مشتریان از تولیدات کنونی هم راضی هستند.

پسوند ACR که مخفف American Club Racer است احتمالاً در نظر طرفداران موپار آشنا خواهد بود. دیگر خودروهای پیست محوری که از این نشان استفاده کرده‌اند شامل وایپر و نئون دیفرانسیل جلو هستند که هنوز هم شهرت خوبی دارند. البته دیدن نشان ACR روی چلنجر می‌توانست نوید یک خودروی هیجان‌انگیز را دهد اما خب وزن دو تنی چلنجر چیزی نیست که بتوان بر آن غلبه کرد!

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. SRT

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    حیف شد واقعا..حتی همون اسمش ی ابهت خاصی داشت!
    چلنجر ای سی ار…

    1. رامین

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      وایپر ACR چی بود واقعا. چه استایلی چه ابهتی چه پرفومنسی. البته چلنجرم باحال می شد ولی واقعا نمی تونه پیست محور بشه خودشون بهتر از ما می دونن که نمی شه.

    2. M.A.S

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (80 ديدگاه)

      به نظرم خوب شد تولید نشد چلنجر واسه یه هدف دیگس و یه ماسله و نیازی به پیست نداره

    3. یانکی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      ای لعنت به مدیران فیات کرایسلر که سرمایهایی که با فروش برندهای آمریکایی بدست میاد رو ناجوانمردانه خرج برندهای بدون مشتری ایتالیایی میکنن.خدا وکیلی ماشینی مثل وایپر باید نسل جدیدش میومد یا برن برا مازراتی سوپر کار بسازن.مخالفها صبر میکنیم و میبینیم که آخر مجبور میشن شاخهای ایتالیایی رو جمع کنن.

      1. Moein

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (600 ديدگاه)

        قرار به جمع کردن بود تو این تاریخ بیش از صد ساله شون تا حالا بیست بار جمع شده بودن💪⁦⁦

  2. مک وال

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (112 ديدگاه)

    دوج فقط داره موتوراش رو قویتر میکنه و همون مدلای قدیمی رو به اسم جدید میده بیرون. اصلا پیشرفت خوبی نداره.
    برعکس شورلت داره خوب پیشرفت میکنه و دست آورداش حیرت انگیزه!

    1. آرمان

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      اتفاقا بنظرم این درست ترین انتخابه که به ترکیب برنده دست نمیزنه بنظرم اگه داخلش رو یکم مدرن تر می کردن خلی فوق العاده میشد ولی بیرونش نیاز به دست زدن نداره اگه مثل شورولت زیاد تغییرش میدادن چلنجر هم مثل کوروت از ماسل کار بودن فاصله می گرفت

  3. ♤ANGUS_812♤

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (313 ديدگاه)

    من وقتی خبرشو خوندم گفتم اثن شدنی نیست این کار
    چلنجر تو خط مستقیم خیلی بهتره و تو پیست نمیتونه خوب بدرخشه
    حتی طراحی آیرودینامیک نداره و از تست تونل باد نمیتونه نمره خوبی بگیره
    و وزنش که تو متن اشاره شد خیلی بالاس برای همچین ماشینی که میخواد پرفورمنس بالا داشته باشه

  4. امیر

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    امیدوارم حداقل یکی از محصولات دوج در جهنم سبز تست انجام بده اونم به صورت رسمی
    شک ندارم محصولاتی مثل دیمن و سپور استوک و حتی چارجر ردآی و دورانگو هلکت تایم های خوبی بجا میزارن
    درسته که وزن همشون بالاست و ایرودینامیک خوبی ندارن اما بدلیل گشتاور بسیار بالا تایم خوبی خواهند داشت
    بازم یادی بشه از سریعترین امریکایی پیست ! وایپر افسانه ای

    1. Mf1

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (138 ديدگاه)

      پیست جهنم سبز پیچ های زیادی داره و مسیر مستقیم کوتاهی داره ونمیتونه دیمون رکورد خوبی بزنه چون برای پیست درست نشده بلکه نسخه جدیدی از وایپر تولید کنند. لامصب چهره کلاسیک دیمون هرسال که میگذره با ابهت تر میشه

  5. OMID

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1369 ديدگاه)

    خوبه
    چون هم چلنجر ضایع میشد هم اسم ACR خراب میشد
    الان که اوضاع مالی داج خوبه کاشکی وایپر رو اهیا میکرد
    ولی فکر نکنم وایپر حالا حالا ها برگرده

    1. ارشیاsvj

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (566 ديدگاه)

      البته اگه برگرده.😔😔

  6. جواد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    داج جان .. تو واپیر رو داری که هنوزم کسی نتونسته به رکورداش نزدیک بشه.. برو رو اون جواهرت برنامه ریزی کن که اون میتونه با هرچی پیست محور هست مقابله کنه

    1. مهدی موتورز

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (411 ديدگاه)

      جسارت نشه من نمیدونم رکورد و قیمت وایپر چیا بود

      1. یانکی

        ۲۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        وایپر رکورد دار نورنبرگ رینگه.سریعترین موتور جلو دف عقب دنده دستی تنفس طبیعی.

    2. امیر

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      موتور جلو
      گیربکس دستی
      بدون تکنولوژی خاصی برای پیست
      اما رکوردی داره ک خیلیا ندارن…. و مجبورن سالها هزینه کنن و قدرت و …. ببرن بالا بلکه نزدیک رکورد وایپر بشه!
      فک میکنم دوج در اینده ای نزدیک نسخه به روز شده وایپر یا جایگزینی براش بده بیرون و دوباره مث وایپر رکوردی بزنه ک تا چندین سال کسی حتی نزدیک نشه بهش

  7. viper-p

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ای سی آر فقط به وایپر میاد و بس! رویای هر امریکایی بازه. حیف که دیگه صدای موتور ۸.۴ لیتری وی۱۰ رو از اگزوزهای کناریش نمیشنویم. وایپر ای سی آر افسانه بود. وی۸ ایتر!
    به نظرم اگه وایپری هم بیاد دیگه اون ابهتو نداره چون یا توربو هستش یا حجم موتورش کمتر از الان خواهد بود. الان همی بهترین موتور موجوده. وایپر بدون ونوم انجین۸.۴ دیگه وایپر نیست…

  8. ارشیاsvj

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (566 ديدگاه)

    بال هقبی به اندازه یک خانه!🤣🤣🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن