سایر خودروهای آسیایی

معرفی سوپرکار الکتریکی وگا EVX در ژنو

این روزها همه سوپرکار می‌سازند، شما چطور؟!

شرکت نسبتاً ناشناخته وگا از فرصت برگزاری نمایشگاه ژنو برای معرفی سوپرکار EVX استفاده خواهد کرد.

EVX که عنوان اولین سوپرکار الکتریکی جنوب آسیا را یدک می‌کشد خودرویی کوپه، دو نفره و شیک است که از بدنه‌ی فیبر کربنی دست‌ساز سود می‌برد.

این کمپانی که در سریلانکا مستقر است چیز زیادی درباره محصول خود نگفته اما شاهد نمای جلوی گیرایی هستیم که ما را به یاد فراری ۴۵۸ ایتالیا می‌اندازد. با حرکت به سمت عقب خودرو می‌توانیم گلگیرهای پف کرده، ورودی هوای جانبی و عناصر فیبر کربنی را ببینیم.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه EVX می‌توان به دیلایت های LED، شیشه جلوی خمیده و دیفیوزری بزرگ و گیرا اشاره نمود. همچنین چراغ‌های ترمزی در عقب وجود دارد که کل پهنای خودرو را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

تنها تصویری که از کابین منتشر شده اطلاعات زیادی را ارائه نمی‌کند اما می‌توانیم تا حدی کنسول مرکزی چرمی با تریم فیبر کربنی را ببینیم. کنسول همچنین پذیرای شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند شده است.

از نظر پرفورمنس هم باید گفت که این سوپرکار الکتریکی از دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک سود برده و قدرت ترکیبی ۸۰۴ اسبی و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری دارد. این مجموعه باعث می‌شود سوپرکار ۲۰۹۰ کیلوگرمی وگا در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

ظاهراً یک باتری لیتیوم-یونی ۵۵ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که باعث ایجاد شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری می‌شود. مسافت یاد شده خیلی زیاد نیست اما وگا قبلاً گفته در سال ۲۰۲۱ باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی با برد ۷۵۰ کیلومتر را نیز ارائه خواهد کرد.

تا چند هفته آینده شاهد معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (526 ديدگاه)

    ۸۰۰ اسب بخار قدرت و دو تن وزن!!!شتاب ۳.۱!!!با برد فقط ۳۰۰ کیلومتر اونم رو کاغذ!!! لابد با قیمت چند میلیون دلاری هم فروخته میشه؟!!! از وقتی الکتریکی ها ظهور کردن از این دست خودروسازا زیاد اومدن و بعد از یه خودنمایی واسه همیشه محو شدن و دیگه ازشون خبری نشده،حالا اگه این دسته از خودروسازای نوظهور تونستن همشون با هم یه انجین درونسوز طراحی و تولید کنن اونوقت چیزی واسه ارائه کردن دارن،دیگه خودرو برقی ساختن رو دارن همه یاد میگیرن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Enzo

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    سریلانکا!!!!!!!!! خدایا یجوری جواب مارو بده .مگه مابنده های تو نیستیم .خدای بزرگ حیوانم آرزوست حالیته خدااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 3
  3. محمد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    طراحیش خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا