سایر خودروهای اروپایی

آریل اتم ۴، سریع‌تر از ویرون سوپراسپرت و اونتادور در پیست تاپ گیر

در اولین قسمت از فصل ۲۸ تاپ گیر که در ۲۶ ژانویهٔ ۲۰۲۰ پخش شد، کریس هریس آریل اتم ۴ را بررسی کرد و پس از رانندگی، نوبت به استیگ رسید تا با آن در پیست تاپ گیر اقدام به تایم زنی کند؛ اما آن دور چندان منصفانه نبود زیرا پیست بسیار خیس بود و اتم ۴ زمان نه‌چندان خوب ۱ دقیقه و ۲۵.۳ ثانیه را به ثبت رساند که از خودروهایی مثل آلفارومئو ۴C، ب‌ام‌و سری یک M و ب‌ام‌و M135i کُندتر بود. به همین دلیل، تیم تاپ گیر تصمیم گرفت یک فرصت دیگر به اتم بدهد.

در این تلاش جدید، اتم ۴ موفق به ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۶.۰ ثانیه شد و سیزدهمین خودروی سریع در پیست تاپ گیر (برای خودروهای تولیدی جاده‌ای با لاستیک‌های جاده‌ای) لقب گرفت. این زمان برابر با تایم مرسدس AMG GT R است و یک‌دهم ثانیه از پورشه ۹۹۱ GT3 RS و دودهم ثانیه از مک‌لارن MP4-12C سریع‌تر است. بوگاتی ویرون سوپراسپرت و لامبورگینی اونتادور هم در این پیست به ترتیب تایم‌های ۱ دقیقه و ۱۶.۵ ثانیه و ۱ دقیقه و ۱۶.۸ ثانیه را ثبت کرده‌اند.

اتم ۴ به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هوندا سیویک تایپ R مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده است. به لطف این موتور، اتم ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. قیمت اتم ۴ در ایالات‌متحده از ۷۴,۷۵۰ دلار آغاز می‌شود و امکان سفارش پکیج پرفورمنس با قیمت ۸ هزار دلار هم برای آن وجود دارد که قدرت موتور را به ۳۵۰ اسب بخار افزایش می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. Hadi

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2085 ديدگاه)

    😮

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  2. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    عجیب بود

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  3. میلاد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    درسته که خیلی سریعه ولی پیست تا پیست فرق میکنه یه پیست خیلی کوچیکه و یه پیست خیلی بزرگ.

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
  4. Reza ar

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (158 ديدگاه)

    رانندگی با این باید خیلی باحال باشه!چون برا همین ساخته شدن👌

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  5. Hl>i

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (108 ديدگاه)

    رابطه بین توان به وزن است که کالین چاپمن فقید هم خیلی بهش اعتقاد داشت
    چاپمن عقیده داشت برای یک خودروی چالاک (پرفورمنس) سبک بودن بهتر از قدرت بیشتره
    فکر کنم این توازن (هر اسب وظیفه جابجایی چند کیلو از وزن خودرو ) برای اریل اتم زیر دو کیلو هست و برای اونتادرو رو آ ام گ و ویرون همه بالای دو گیلو تا ٣ باشن

    +|<i

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  6. mahdi-abdi

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    ماشاالله

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  7. Amin-mc20

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2048 ديدگاه)

    خخخ دو لیتری از هشت لیتری سریع تر !!

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۰
  8. محمد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (598 ديدگاه)

    یادش بخیر تو موست وانتد ۲ زیاد بود از اینا

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. Amin-mc20

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2048 ديدگاه)

      من هنوزم بازی میکنم به نظرم از هیت و پی بک هم باحال تره مخصوصا زوندا r و مکلارن f1

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
    2. Sina10

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      من کلا چند تا بازی ریسینگ رو خیلی دوست داشتم که به نظرم عالی بودن:
      نیدفوراسپید موست وانتد ۲
      نیدفوراسپید هات پرسویت ۲۰۱۰
      فورزا هوریزون ۴
      فورزا موتور اسپرت ۷

      به نظرم اینا از بقیه بهتر هستن

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. Amin-mc20

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2048 ديدگاه)

        موست وانتد ۲ میری پک هاشو کرک دانلود میکنی هنسی ونوم و پاگانی زوندا r و مکلارن f1 و بوگاتی ویرون ویسته میری صبح تا شب عشق میکنی😍

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (518 ديدگاه)

    خیلی عجیبه البته پیست ها با هم فرق میکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Khosrow

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1859 ديدگاه)

    این اتاق نداره – رو زمینه / حتما که سر پیچا نیازی به ترمز زدن نداره / هنر نکرده / همینو یه اتاق بزار روش اگه تا فردا برسه ..

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۲
  11. سامورایی از قله فوجی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (991 ديدگاه)

    خب این هیچی نداره طبیعتاً وزنی هم نداره

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  12. میثم

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    شاید براتون قابل قبول نباشه ولی این ماشین بنظر من از اون سوپر اسپرتهایی که اسم برده با اون قیمتها و هزینه های فضایی جذابیت بیشتری داره. چون هیچکدوم برای استفاده روزمره نیست و فقط برای عشق و حالن. ولی قسمت و هزینه های این قابل مقایسه با اونا نیست. مگر ایمکه کسی بخواد ماشینشو به رخ بکشه که اون یه بحث دیگه ایه.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  13. ارشیاsvj

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1329 ديدگاه)

    اگه اینقد سریع نمیرفت تعجبش بیشتر بود.
    یه داربسته اخه!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
  14. Ahmedreza2002

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1156 ديدگاه)

    سوال اینجاس ک چرا انقدر گرونه؟

    خودم حدس میزنم فروش پایین کمپانی رو مجبور کرده حاشیه سود رو بالا ببره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا