سایر خودروهای اروپایی

آپریکال، هایپرکار هیدروژنی ۱۱۰۰ اسبی بریتانیایی

یک شرکت مهندسی بریتانیایی بنام ویریتک (Viritech)، پیش‌نمایشی از هایپرکار هیدروژنی خود ارائه کرده که هم‌اکنون در دست توسعه است. این هایپرکار که آپریکال (Apricale) نام دارد، در درجهٔ اول به‌عنوان ویترین فنی برای تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی این شرکت طراحی شده و هدف آن نشان دادن مزایای خودروهای هیدروژنی نسبت به نمونه‌های الکتریکی است. این هایپرکار هیدروژنی در تعداد محدودی تولید و با قیمت ۱.۵ میلیون پوند به فروش می‌رسد. به‌منظور تحمل وزن قطعات مورداستفاده در آپریکال، مخازن هیدروژن که با گرافن تقویت شده‌اند، بخشی از ساختار شاسی را تشکیل می‌دهند تا وزن و هزینه کاهش پیدا کند.

ویریتک هنوز مشخصات فنی کامل آپریکال را منتشر نکرده اما گفته می‌شود قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار را هدف قرار داده که برای ارائهٔ پرفورمنسی بهتر از بسیاری از سوپرکارها و هایپرکارهای درون‌سوز بازار کاملاً کافی خواهد بود. بنیان‌گذار ویریتک «مت فالکس» در مورد مشکلات قوای محرکهٔ تمام الکتریکی می‌گوید:

وقتی به سمت باطری‌ها حرکت می‌کنید، با دو مشکل مواجه می‌شوید. یکی از این مشکلات، عنصر جِرم است که یعنی هرچه میزان ذخیرهٔ انرژی بیشتر شود، وزن خودرو سنگین‌تر می‌شود. مشکل دوم هم استفاده از مقادیر زیادی موارد اولیه در ساخت پکیج‌های باطری بسیار بزرگ است که هرچند قابل بازیافت هستند اما حتی امروزه هم ما در تلاش هستیم تا بتوانیم لیتیوم را بازیافت کنیم تا بتوان دوباره از آن استفاده کرد

ویریتک نگفته است که آپریکال چه زمانی آمادهٔ تولید خواهد شد اما این شرکت بریتانیایی قصد دارد از تکنولوژی سلول سوختی خود در خودروهای سواری، وسایل نقلیهٔ سنگین، قایق‌ها و حتی هواپیماها استفاده کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. porsche

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (395 ديدگاه)

    عالی و زیبا یعنی من عاشق طراحیشم.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. s.h

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (704 ديدگاه)

      هم اس اس سی و هم این دوست دارد شبیه کونیک زگ باشند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (734 ديدگاه)

      تسلا برای دست یابی به منابع برای تولید باتری
      میره در کشور های جهان سوم و آفریقایی تا به معادن آنها دسترسی داشته باشه
      برای استخراج فلزات از دل معدن
      مقدار وحشتناک زیادی co2 باید تولید بشه
      بعد co2 تولید شده تا کارخونه باتری سازی رو هم در نظر بگیرین
      این کشور ها چون قوانین آلایندگی ندارند
      پس تسلا جان تا میتونه سواستفاده میکنه
      بعد یک سری اومدن میگن تسلا پاکه: ههههههههه خنده دار هست

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (734 ديدگاه)

        بعد هر تسلا سواری باید بعد یه مقدار کیلومتری که میره یا چند سال .باید باتری رو عوض کنن
        تقریبا باید ۱۰ تا ۱۵ سال ماشین رو روند تا تازه مقدار co2 تولید شده در معدن با مقدار co2 ایی که ماشین برقی تولید نکرده برابر بشه
        بعد شما بعد چند سال و قطعا کمتر از ۱۰ سال باید باتری رو عوض کنی
        یهو میبینی که میری یه باتری میخری ۳۰ هزار دلار ههههههه پول بنزین این چند سال رو یک جا میدی .بعد تو میخواستی این ماشین رو برونی تا مقدار کربن دی اکسید تولید شده برای باتری رو صفر کنی که قبل اینکه صفر کنی میری یه باتری دیگه میخری و عملا تو آلوده کننده محیط زیست هستی
        تسلا هایی که از ۲۰۱۲ هستن دیگه وقت عوض کردن باتریشون هست
        ولی هنوز کربن دی اکسید تولید باتری صفر نشده که میرن ۳۰هزار دلار میدن به ایلان ماسک تا باتری بگیرن و دوباره باید اینو بروند تا کربن دی اکسید تولید این باتری تازه صفر بشه درحالی که کربن دی اکسید تولید شده برای تولید باتری قبلی صفر نشده
        پس یه سوال
        تسلا کجاش پاک هست ؟؟؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    3. ایوب

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (71 ديدگاه)

      شدیدا امیدوارم و آرزو میکنم تکنولوژی هیدروژنی رو دور بیفته و فاتحه این ماشینای الکتریکی پایه باتری خونده بشه
      ینی هرطور و از هر زاویه ای حساب میکنم باتری بدترین انتخاب برای ماشین و خیلی وسایل دیگس
      بابا دیگه عذابی که باتری گوشی میده برای بشریت کافیه دیگه از بیشترش نکنین
      فرض کن وسط بیابون شارژ تموم کنه ماشینت(که با این بردا حتما هم اتفاق میفته)، باید یه پاوربانک دستت بگیری و شارژ گدایی کنی در حالی که میتونی تو ماشین هیدروژنی با افزایش ۱۰ کیلویی حجم مخزن نصف ممکلتو دور بزنی
      خلاصه که باتری سراسر دردسر و ایراده و هچ مزیتی هم برای محیط زیست نداره و کاش هرچه زودتر یکی همت کنه و شر این نکبتو از سرمون کم کنه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. new Ramin

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    جلوش منو یاد یه ماشینی می اندازه…ولی هرچی فکر میکنم یادم نمیاد چه ماشینی!!!
    .
    در موردش نظری ندارم. نه چون قیمت داره نه چون معلوم نیست کی تولید میشه و عکس داخلی ازش موجود نیست. در موردش نظری ندارم

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. porsche

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (395 ديدگاه)

      آقا رامین کسالتتون بر طرف شد؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (177 ديدگاه)

      جلوش شبیه ماشین مسابقه آستون مارتین از بغل یکم شبیه کوئنیگزگ پنجره سقفش،، چراغ های پشتش شبیه لوتوس جدید??

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. GT

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (439 ديدگاه)

        دقیقا ?
        در واقع شده کوئنیگ لوتوس مارتین
        ترکیبی از جسکو،والکری و اویجا

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
    3. Germany

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (152 ديدگاه)

      بله من فکر میکنم البته فکر میکنم که شبیه به یکی از رندر هایی باشه که از جانشین ۹۱۸ دیدم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    4. PHILIPP

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (237 ديدگاه)

      من رو که به یاد پراجکت وان انداخت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. شاهرخ

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (79 ديدگاه)

      والکری فک کنم استون مارتین یه کوچولو از نظر من شبیه اونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    6. مهدی موتور

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      منو یاد
      ارس، پورشه و کونیگزگ
      کلا کپیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. میثم

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    قیمتش خیلی خیلی بالاست
    ولی هدفشون برای نشون دادن پتانسیل هیدروژن عالیه
    هیدروژن سوخت آیندست.
    حتی اگه تمام ماشینا الکتریکی باتری دار بشن هم برای تامین برقشون بهترین و پاکترین گزینه هیدروژن است

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (734 ديدگاه)

      فاتحه تسلا خونده است
      آینده برای هیدروژن است

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Dna

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (99 ديدگاه)

    جسکو یا والکری از جلو و بغل عقب دیویل ۱۶ و لاواتوق

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. rezars pc

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (242 ديدگاه)

    خیلی زیبا و قوی بهتره راه های{ پاک} تامین هیدروژن هم بیشتر برسی و در معرض تحقیق و مطالعه قرار بگیرند

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. Amirreza

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    یادمه وقتی بوگاتی ویرون با ۱۰۰۰ اسب بخار مععرفی شد با خودم میگفتم مگه میشه یه ماشین ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه ؟ اون موقع هایپر کار ها فکر کنم تقریبا ۷۰۰ اسب قدرت داشتن ولی الان انقد تکنولوژی پیشرفت کرده که تعداد هزارتاییا از تعداد موهای سرم بیشتر شدن یکی میزنه ۱۱۰۰ یکی میزنه ۲۰۰۰ اصن یه وضعی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (734 ديدگاه)

      اَصَن یه وَضعیَم اِنگاری پاچیدم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. BenzSLR

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    کلا انگار از چند مدل خودرو الهام گرفته شده ولی نمیشه گفت کپیشه و حتی تفاوت های زیادی داره. لعنت به تسلا که مسیر هیدروژن رو کرد برق

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مرسدس فن

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    به شکل عجیبی خیلییییییییییییییییییی زیبا شده!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ارشیا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1459 ديدگاه)

    ترکیب
    رگرا
    اوایجا
    والهالا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ایوب

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (71 ديدگاه)

    شدیدا امیدوارم و آرزو میکنم تکنولوژی هیدروژنی رو دور بیفته و فاتحه این ماشینای الکتریکی پایه باتری خونده بشه
    ینی هرطور و از هر زاویه ای حساب میکنم باتری بدترین انتخاب برای ماشین و خیلی وسایل دیگس
    بابا دیگه عذابی که باتری گوشی میده برای بشریت کافیه دیگه از بیشترش نکنین
    فرض کن وسط بیابون شارژ تموم کنه ماشینت(که با این بردا حتما هم اتفاق میفته)، باید یه پاوربانک دستت بگیری و شارژ گدایی کنی در حالی که میتونی تو ماشین هیدروژنی با افزایش ۱۰ کیلویی حجم مخزن نصف ممکلتو دور بزنی
    خلاصه که باتری سراسر دردسر و ایراده و هچ مزیتی هم برای محیط زیست نداره و کاش هرچه زودتر یکی همت کنه و شر این نکبتو از سرمون کم کنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. حسین دهمرد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    آخه دیگه هیپر کارا و سوپر کارا مگه سالانه کلا چند تا تولید میشن؟
    اصلا سلانه چند کیلومتر راه میرن که به اینا هم رحم نمیکنین؟ یه هایپرکارا رو بزارین به حال خودشون طرف شاید آخر هفته بره باهاش یه دوری بزنه آلایندگیش زیاده ولی در هفته چند ساعت بیشتر روشن نیست موتورشون

    اگر میانگین تولید کربن در یک سال رو حساب کنیم قطعا هاپرکارها نسبت به ماشینایی که هفت روه هفته تو خیابون ریخته آلایندگی ناچیزی دارن.
    اصلا ماشینای بالای سیصد هزار دلار چرا باید استاندارد آلایندگیشون انقدر سخت گیرانه باشه؟. حتی دکتر ها هم تو آمریکا به این راحتیا از عهده ی خرید این ماشینا برنمیان.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  12. Saeed

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (754 ديدگاه)

    چه ترکیب عجیبی
    جلو شبیه والکری
    از بغل نمای جمرا داره به همراه پنجره قطره‌ای شکل
    نمای عقب هم کاملا شبیه تریون نمسیس هستش(اسمش رو سرچ کنید)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا