سایر خودروهای اروپایی

معرفی خودروی الکتریکی و سبک‌وزن بالتازار ریولت

شاید کشور اسپانیا در صنعت خودرو با برند رده میانی سئات شناخته شده باشد اما برخی شرکت‌های تولید محدود و کوچک نیز در این کشور مشغول به فعالیت هستند. اوایل امسال درباره هورتان که شرکتی با تیراژ تولید محدود بود سخن گفتیم و امروز نیز می‌خواهیم محصولی بسیار متفاوت را خدمت شما معرفی کنیم. این خودرو محصول شرکتی از جنوب شرق اسپانیا بوده و واقعاً هم فوق‌العاده است.

آنچه تماشا می‌کنید خودروی تمام الکتریکی ریولت Revolt نام دارد که توسط شرکت بالتازار تولید می‌شود. مأموریت این شرکت مستقر در بارسلونا تولید یک خودروی تمام الکتریکی مخصوص پیست بوده و با نگاهی به ظاهر ریولت می‌توان حدس زد سازنده به هدف خود خواهد رسید.

ریولت ساختار سبک‌وزنی داشته و از فیبر کربن در اکثر بخش‌ها استفاده کرده است. وزن این خودرو حدود ۷۷۰ کیلوگرم بوده و زمانی که این فاکتور را با دو پیشرانه الکتریکی که قدرت ۵۰۰ اسب بخاری دارند ترکیب کنید دست‌یابی به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای کاملاً میسر خواهد بود.

آن‌گونه که تاپ گیر می‌گوید بالتازار همه کارهای این خودرو را در کارخانه خود انجام داده و تنها استثنای آن به مجموعه باتری ۷۰۰ ولتی و ۲۵۰ کیلوگرمی مربوط می‌شود که تولید شرکت اسپانیایی میلور می‌باشد. با دسترسی به شارژر سریع می‌توان تنها در عرض ۵ دقیقه به شعاع حرکتی حدود ۱۰۰ کیلومتری دست یافت.

بهترین خبر اینکه استفاده از ریولت فقط منحصر به پیست نخواهد بود. بالتازار می‌گوید این خودروی دونفره الکتریکی کاملاً اجازه تردد در معابر عمومی را داشته هرچند انتظار نداریم تجهیزات رفاهی زیادی در آن نصب شود. یک جفت صندلی کربنی، غربیلک فرمان جداشدنی و نمایشگر کوچک جزو الزامات پایه این خودرو هستند. نکته عجیب اینکه درگاه شارژ ریولت در روی داشبورد و درست روبروی صندلی سمت سرنشین است!

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. BenzSLR

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    پروفسور بالتازار :):):) ولی در کل ماشین عالی ساخته ‌

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. قاسم

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (82 ديدگاه)

      ????میخواستم بگم دیدم نوشتی??? نوستالژی دوران بچگیمون

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. ?A.H MOTORS?

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (354 ديدگاه)

      انتظار نداشتم توش اینجوری باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. ارش

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1341 ديدگاه)

      ???تبریک میگم پرفسور بالاتر از هم خودرو ساز شد ???

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مهدی موتور

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    بال بال بالتازار بال بال بالتازار

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  3. Hamid

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    نمی خوام ایرادی بگیرم
    اما کافیه ببینید مک لارن چطور از فیبر کربن درون خودرو استفاده میکنه و این شرکت چگونه این کار رو انجام داده …
    کلا میشه تفاوت سطح کاری دوتا شرکت رو اینجا دید … پورشه و … هم فرقی ندارن … سطح کاریشون خیلی خیلی بالاتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Zakaria

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (266 ديدگاه)

      حمید جان فیبر کربن انواع مختلفی داره که کاربرد و ظاهرشون با همدیگه فرق داره. فیبر کربنی که توی داشبورد و قطعات تزئینی پورشه و مکلارن میبینی بیشتر جنبه تزئین دارن اما اگر ساخت شاسی این ماشینا رو ببینی متوجه میشی که اوناهم توی لایه میانی از همین نوع استفاده میکنن. بالتازار داشبورد نداره و اینی که میبینی درواقع قسمتی از شاسی هستش. اگر به صندلی توجه کنید متوجه میشید که بافتش فرق داره.
      نمیدونم رشته تحصیلی شما چیه اما اگر با مکانیک و مدول الاستیسیته و مقاوت کششی آشنایید باید بگم که فیبر کربنی که توی صندلی و داشبورد استفاده میشه معمولا از نوع LM( مدول الاستیسته و مقاومت کششی هردو کمترین) اما برای شاسی بسته به ضریبهای طراحی مثل ضریب ضربه و اطمینان و … ،طراح از HT , IM , HM , UHM که مقاوت بیشتری دارن استفاده میکنه. برای همین ظاهرش چندان زیبا نیست.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمد رستمی نژاد

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (734 ديدگاه)

        آقا زکریا معلومه‌اطلاعاتتون بالاست

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. Zakaria

          ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (266 ديدگاه)

          به تبع رشته تحصیلیم و علاقه ای که دارم، یه چیزایی یاد گرفتم اما نمیشه بهش گفت اطلاعات بالا

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. Amirreza

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    پروفسور بالتازار که پروفسور معروفیه ولی میشه از پروفسور بپرسین چه خورده چشاش کوچیک شدن?

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. Amin

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (317 ديدگاه)

    ماشین بی ربطیه
    ?

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  6. Aryan kia

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (457 ديدگاه)

    یه خودروساز اسپرت اسپانیایی دیگه هم هست کهاسمش ترامونتانا هستش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. porsche

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (393 ديدگاه)

    عقبش قشنگه جلوش معمولی داخلشو باید بزنن و فنیش خیلی خوب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. mahan

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1715 ديدگاه)

    ????این دیگه چه سمیه چرا چشماش کره ایه!
    چرا لوتوسا رو میریزی تو اسیایی ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  9. ماکسیمیلیان ، ای ضامن آهو (علیه السلام)

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بسیار به این خودرو علاقه‌مند شدم☺

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا