سایر خودروهای اروپاییشورلت

تغییر برند شورلت نیوا به لادا پس از خروج جنرال موتورز از جوینت ونچر

در دسامبر سال گذشته جنرال موتورز سهم ۵۰ درصدی خود در جوینت ونچر جی‌ام-آفتاواز که به تولید شورلت نیوا در روسیه می‌پرداخت را فروخت. خریدار سهم جنرال موتورز گروه خودروسازی آفتاواز بود و بدین ترتیب این جوینت ونچر به‌طور کامل در اختیار این شرکت روسی قرار گرفت. به همین دلیل، حالا لوگوی شورلت از روی نیوا برداشته شده و آفتاواز تولید نسخهٔ ری‌بج شدهٔ این شاسی‌بلند را با نام لادا نیوا در کارخانهٔ خود در تولیاتی روسیه آغاز کرده است.

تغییرات لادا نیوا نسبت به شورلت نیوا صرفاً شامل جلوپنجرهٔ جدید با لوگوی لادا و همین‌طور غربیلک فرمان با لوگوی این شرکت می‌شود و دیگر قسمت‌های خودرو تقریباً هیچ تغییری نداشته‌اند. البته باید توجه داشت که این لادا نیوا با نیوای قدیمی که با کد ۲۱۲۱ شناخته می‌شود و همچنان با نام لادا ۴×۴ در روسیه عرضه می‌شود تفاوت دارد. نیوای جدید که حالا به لادا تغییر برند داده، با کد ۲۱۲۳ توسط آفتاواز توسعه یافت و در سال ۲۰۰۰ با برند لادا به بازار آمد. سپس دو سال بعد این خودرو با برند شورلت توسط جوینت ونچر جی‌ام-آفتاواز به تولید رسید.

قطعات اصلی شورلت نیوا شامل بدنه، شاسی و قوای محرکه توسط آفتاواز تولید می‌شد و رنگ‌آمیزی و مونتاژ نهایی در سایت تولید شریک انجام می‌گرفت. از سال ۲۰۰۰ آفتاواز و جنرال موتورز درمجموع بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه نیوا تولید کردند. معاون اجرایی فروش و بازاریابی لادا «اولیویه مورن» در مورد ری‌بج این خودرو می‌گوید:

نیوا با تبدیل شدن به دومین اس‌یووی چهارچرخ محرک خانوادهٔ لادا، سبد محصولات این شرکت را کامل و یکپارچه می‌کند. ما قصد داریم فروش این خودرو را توسعه دهیم

به گفتهٔ آفتاواز، باوجوداینکه نیوا خودرویی بیست‌ساله است، تقاضا برای آن هنوز قوی است؛ اما در حالی آفتاواز هنوز این نیوا را تولید و عرضه می‌کند که در سال ۲۰۱۴ جنرال موتورز پیش‌نمایشی از نسل جدید آن‌را با معرفی کانسپت نیوا ارائه کرد. این نسل جدید قرار بود در سال ۲۰۱۶ تولید شود اما این برنامه‌ها هیچ‌گاه تحقق پیدا نکرد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. آرش وان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (305 ديدگاه)

    تسلط گروه ??رنو نیسان?? بر حدوداً
    35% بازار خودروی ??روسیه??

    73.3% شرکت آفتوواز روسیه، صاحب برند ◀️لادا▶️ متعلق به رنو نیسان-میتسوبیشی است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ارشیاsvj

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    چه قد این ماشین بیریخته.????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داراب

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اره اره نسبت به بنز خیلی بیریخته.
      به پراید اعظم و نیسان گاوی اعظم شما ببخشید بی ریختیشو. نکنه فکر کردی اینجا اماراته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ali

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    الحق که فقط بدرد همون روس ها میخوره… از رده خارجه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داراب

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برا ما چی بدرد میخوره؟
      برا ما چی خوبه؟
      ۵ تا از پرفروشترینای بازار ایران چیه؟
      پراید
      پژو ۲۰۶
      تیبا
      پژو ۴۰۵
      پژو پارس که بهش میگن اسطوره. بهش میگن سلطان.
      هههههههههه
      خودت قضاوت کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسن

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    جالبه روسیه جنگنده نسل ۵ و بهترین تانکها را میسازه اما در خودروسازی اصلا پیشرفتی نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      روسیه مثل چین جویت ونچر میسازه. جالب باشه بدونین روسیه یکی از کشوراییه که بیشترین تعداد ماشینا رو تولید میکنن. اما مغز خر نخوردن پول از جیب مردمش بردارن ماشین بسازن. وقتی میتونن خط تولید فولکس واگن و فورد رو بیارن چرا پول خرج کنن؟ متاسفانه طرز فکر کردن ماها با خارج کلا فرق میکنه. ما میگیم بی عرضن اگه تولید نکنه. حالا خودمون پراید تولید میکنیم جو برمون داشته .
      شوروی دید نمیتونه ول کرد. سرشون به سنگ خورد ول کردن. بعدشم به شرکتای خوب خارجی گفتن بیایین روسیه ماشین تولید کنین. حتی بی ام و خط تولید داره.
      تو روسیه کلا دو جور ماشین تولید میشه. ماشینایی که با همکاری psa رنو شورلت فورد فولکس نیسان و اشکودا میسازن و نقش پراید رو براشن داره.
      و ماشینایی که کلا خارجی ان. مثلا بی ام و سری ۵ رو تولید میکنن. یا فولکس پاسات رو تولید میکنن.
      اما ما هنوز فکر میکنیم روسیه همون روسیه ۳۰ سال یا ۲۰ سال قبله. الان لادا و نیوا و گاز هم ماشینای با کیفیت تولید میکنن. ماشینای کلاسیک رو هم در کنارش تولید میکنن برای قشر کم درامد.
      مثلا شرکت گاز روسیه سالهاست مدلای مختلف اشکودا و فولکس رو تولید میکنه. حتی ونهای بنز رو تولید میکنه.

      خب وقتی میتونن این چیزا رو تولید کنن چرا از جیب مردمشون پول بردارن و ماشینای عهد بوق بسازن؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سهیل

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      https://www.lada.ru/en/
      لینک بالا این سایت لاداست.
      لادا فقط یه ماشین با ظاهر زمخت و قدیمی میسازه. لادا برونتو هستش.
      روسیه یه خوبی دیگه داره اینه که ماشیناش از نظر قیمتی همرده با چین هست اما شاسی و قطعاتش تماما ساخت فولکس واگن یا رنو یا پژو یا اشکودا هستش. تنها مارک ها رو عوض میکنن.
      تو سایت لادا برو تمام مدلهاش همون شورلت هستش. مثلا لادا وستا رو کاملا بر اساس پلتفرم شورلت ساختن.

      لادا وستا تو روسیه به قیمت حدود ۱۸۰ میلیون تومن فروخته میشه. الان پژو پارس رو ۱۸۰ میلیون نمیدن ایجا. اونجا لادا نیوا که همون شورلت هست رو ۱۸۰ میلیون میدن.
      اما دولت روسیه چیکار کرده؟ دولت روسیه اومده حمایت کرده. جویت ونچر راه انداخته. تا مردمش بهترینا رو سوار بشن. اومده گمرکی 17 درصد برا ماشین ساخت خارج گذاشته. اما چون کشورش بزرگه برا شرکتا میصرفه ماشینای پر طرفدار و مدلایی که مردم روسیه پولشو دارن رو داخل روسیه تولید کنن بفروشن و در عوض ۱۷ درصد گمرکی ندن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سهیل

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اون ۱۸۰ میلیون نسخه فولش بود

      قیمت لادا وستا از ۱۴۴ میلیون تومن شروع میشه.

      به من باشه لادا برونتو رو میخرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا