سایر خودروهای اروپایی

نمایش ماکت اندازه کامل سوپراسپرت جدید نوبل M500 در گودوود

نوبل، خودروساز کوچک بریتانیایی به دنبال گسترش سبد محصولات خود با ساخت مدل جدیدی بنام M500 است. این مدل جدید در جایگاهی پایین‌تر از مدل M600 قرار می‌گیرد که از سال ۲۰۱۰ به بازار آمده است. این یعنی محصول جدید نوبل ارزان‌تر مدل M600 خواهد بود به‌گونه‌ای که گفته شده M500 در انگلستان قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار پوند خواهد داشت. به‌منظور پایین آوردن قیمت، درحالی‌که در M600 برای کاهش وزن از فیبر کربن استفاده شده است، در ساختار M500 فایبرگلاس به کار خواهد رفت.

حال نوبل در فستیوال گودوود امسال این مدل جدید را به نمایش درآورده است؛ اما هرچند ممکن است این خودرو همانند یک نمونهٔ واقعی و کاربردی به نظر برسد، در اصل یک ماکت اندازه کامل از M500 بوده و فاقد بخش داخلی است. این خودرو فعلاً در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد اما بااین‌حال گفته شده که M500 به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست فورد مجهز خواهد بود یعنی همان موتوری که هم‌اکنون در مدل‌های فورد GT و F150 مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این موتور در M500 قدرتی در حدود ۵۵۰ اسب بخار تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این در حالی است که مدل کنونی M600 به یک موتور ۴.۴ لیتری با ۶۵۰ اسب بخار قدرت مجهز است و صرفاً با گیربکس دستی تولید می‌شود. انتظار می‌رود M500 بیشتر بر قابلیت استفادهٔ روزانه و راحتی بیشتر تمرکز داشته باشد.

طراحی M500 نیز برای نوبل یک گام بزرگ به سمت جلو محسوب می‌شود چراکه از سطوح صاف و قسمت‌های مربع شکل قبلی فاصله گرفته و به سوپراسپرت‌های مدرن نزدیک شده است. فعلاً هیچ اطلاعات دیگری از نوبل M500 منتشر نشده است اما اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، احتمالاً سال آیندهٔ نسخهٔ تولیدی و نهایی آن معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    اسم نوبلو میشنوم یاد ریچارد هموند واون قسمت تاپگیر که ماشینو وسط مسابقه به علت خورد شدن کلاج ماشین عوض کرد میفتم!!
    الان میشینه پشت این یکی وشروع میکنه حرف زدن وتعریف کردن.جرمیم پشت یه فراری نشسته یا لامبورگینی و میگه قطعا” هموند داره مزخرف میگه!!! خلو چلهای دوست داشتنی!
    چراغهای جلوی این مدل یاد آور کوروت هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. PARTHIAN

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    چراغ جلوش شبیه کوروت ازآب درومده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سام

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    سوپر اسپرت های بریتانیایی از زیبایی و پرفورمنس منحصر به فردی برخوردارند ولی آنچنان که باید و شاید نتوانسته اند در مقابل رقبای ایتالیایی خود عرض اندام کنند.هنوز نام هایی چون لامبورگینی و فراری و مازراتی طنین بلندتری از امثال مک لارن در نزد جهانیان دارد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      احسن بر شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. كامي

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (686 ديدگاه)

    چرا نمای کناریش شبیه شیرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا