معرفی رسمی سوبارو WRX و WRX STI مدل 2018

سوبارو اطلاعات جدیدی درباره مدل 2017 WRX استاندارد و STI منتشر کرد.
همچنان که می‌دانید این دو سال 2018 به پلتفرم جهانی جدیدی منتقل خواهند شد، درنتیجه سوبارو تصمیم گرفت تا با انجام یک مجموعه به‌روزرسانی، فعلاً بر و روی تازه‌ای بدان‌ها بخشد تا در زمان باقی‌مانده از عمر پلتفرم فعلی همچنان پر قدرت و جذاب ظاهر شوند.

2018-subaru-wrx-sti-1
نمای جلو از نو طراحی شده است. جلوپنجره در مقایسه با مدل قبلی بزرگ‌تر بوده و بیشتر در مرکز توجه قرار دارد. گرافیک درونی چراغ‌ها تغییر کرده و سپر خشن‌تر و عضلانی‌تر می‌نماید. خروجی هوای بزرگ روی کاپوت نیز نمای پر ابهتی به مجموعه این قسمت می‌بخشد.

2018-subaru-wrx-1
داخل اتاق از موارد باکیفیت‌تری بهره استفاده شده و به لطف بهره‌گیری از شیشه‌های ضخیم‌تر برای پنجره‌ها، عایق‌بندی بیشتر شیشه جلو و بازبینی مهروموم درب‌ها آرامش بیشتری حکم‌فرماست. نمایشگر 5.9 اینچی چندکاره استاندارد (بجای نمونه 4.3 اینچی سابق)، آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن (در WRX)، تنظیم گودی کمر صندلی راننده (در WRX Limited)، زیر آرنجی ردیف عقب با جا لیوانی، باز شدن درب صندوق بار از راه دور و سامانه چندرسانه‌ای با صفحه‌نمایش 7 اینچی برای WRX Premium نیز دیگر ویژگی‌های کابین مدل 2018 هستند.


اما این تمامی ماجرا نیست. سوبارو در بخش فنی و زیر بدنه هم دست به تغییراتی زده تا در مصاف با رقبای جدی بازار چیزی کم نیاورد. از به‌روزرسانی‌های این قسمت می‌توان به سامانه تعلیق تقویت‌شده در جلو و عقب، بازبینی فرمان برقی و بهبود حس تعویض‌های جعبه‌دنده شش سرعته دستی اشاره کرد. به‌علاوه، بسته Performance جدیدی در دسترس قرار گرفته که کالیپرهای قرمزرنگ و پدهای تقویت‌شده ترمز، صندلی‌های ریکارو (Recaro) با قابلیت تنظیم در هشت جهت و حذف سقف ماه (Moon Roof) موجود در مدل‌های دیگر (برای کاهش وزن) را با خود می‌آورد.

2018-subaru-wrx-3
برای تأمین قوای محرکه سوبارو WRX جدید از همان پیشرانه باکسِر (Boxer) 2 لیتری 268 اسب بخاری مجهز به سامانه تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌شود. خروجی این مجموعه به‌وسیله جعبه‌دنده شش سرعته دستی استاندارد یا Sport Lineatronic CVT به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.

2018-subaru-wrx-sti-4
در WRX STI قضیه کمی متفاوت است. سامانه تعلیق مورد بازبینی قرار گرفته و ترمزها با تکیه بر کالیپرهای یک تکه شش پیستونه در جلو و دو پیستونه در عقب به میزان زیادی تقویت شده‌اند. سامانه DCCD نیز برای دستیابی به پاسخ‌های نرم‌تر و سریع‌تر به کنترل الکترونیکی مجهز گردیده‌ است.

2018-subaru-wrx-sti-6


بلوک 2.5 لیتری توربو باکسِر همانند گذشته 305 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. فناوری موسوم به rally-bred performance نیز همچنان ارائه شده و شامل کنترل چندگانه بدنه، تحویل فعال گشتاور و سامانه چهار چرخ محرک مجهز به دیفرانسیل مرکزی با کنترل چندگانه توسط راننده می‌باشد.


بد نیست به این مورد نیز اشاره‌ای بکنم که به‌منظور بهبود عملکرد قسمت جلویی و کاهش آسیب‌های ناشی از برخورد، جلوبندی هردو خودرو اصلاح شده است. سامانه AVH جای خود را به سامانه توقف در شیب و کمکی شروع حرکت در سربالایی داده (در WRX Limited) و در مدل‌های دارای بسته ایمنی سفارشی، فناوری موسوم به EyeSight Assist Monitor وضعیت میدان دید راننده را با استفاده از نشانگرهای LED روی شیشه جلو نمایش می‌دهد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

12 دیدگاه

  1. الف.ی
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    ژاپنی بسیار جذابیه.همیشه ازش خوشم میومد.مخصوصا از وقتی که در درگ 2014 موتور ترند هم دیدمش

    پاسخ
  2. 4x
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    کیفیت کابینش داره فریاد میکشه…

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    همیشه عاشق این برند و مدل wrx بودم و امیدوارم روزی به این عشق چندین ساله برسم…

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (1336 دیدگاه) ,

    چرا تو ایران نیس؟
    سیف خودرو نمایندگی اش هس؟چه میکنه؟
    .
    اما نکته جالبش اپشن حذف سانروف برای کاهش وزن در نسخه پرفورمنس هس!حالا فهمیدم چرا سایپا سانروف سراتو رو حذف کرد!😂😂

    پاسخ
    1. پوریا
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      سیف خودرو میگه اصلا ماشین جالبی نیست و اصلا طرفدار نداره من قصد خرید داشتم ولی گفت من نمیارم.از نظر من که عالیه 0تا 100 4:3 ثانیه ماکسیموم سرعت 250 محدود شده دو دیفرانسیل سیکل ترکیبی سوخت 5.5 با وجود دو دف بودن
      من که دوست دارم بخرمش با نمایندگی کار ندارم

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل Rouzbeh
    Rouzbeh
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    فوقاالعادس . شبیه ماشین های تیون شدس . عاشقشم

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (715 دیدگاه) ,

    یکی از بهترین و‌ جذاب‌ترین خودروهای بازار، هم خودش‌ هم برندش واقعا دوست‌داشتنی هستن. با این مجموعه فنی ایده‌آل و طراحی چشم نواز، بسیار بسیار‌مناسب‌ افرادیه که ماشین با چهره تیونینگ شده‌ دوس دارن‌ اما دلشون‌ قبول نمیکنه ماشینشون رو از حالت استاندارد کارخونه خارج کنن.

    پاسخ
  7. Ferruccio Lamborghini
    سوابق: (8401 دیدگاه) ,

    Fuji Heavy Industries یک شرکت کهنه کار و بسیار با تجربه در ساخت اتومبیل است.
    محصولات سوبارو کیفیت و راحتی ذاتی خودروهای ژاپنی ، دقت و نظم تویوتا ورو دارند. بعلاوه روحیه ی خشن و اسپرتی که در محصولات تویوتا کمرنگ شده ، در ماشین های سوبارو کاملا وجود داره.

    پاسخ
  8. فريد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    این ماشین امسال میاد ایران

    پاسخ
  9. adel
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    من همیشه برند میتسوبیشی و سوبارو رو دوست داشتم و به نظرم دو تا از برند های خوب دنیا هستند.

    پاسخ
  10. سپنتا
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    این wrx از اون ماشینایی که سالهاست شاهکاریه یک ماشین همه چی تمام و کم اصحلاک قدرتمند و سریع باقیمتی اگه یادم باشه تو استرالیا نسل قبلش فول اپشن 307 اسب بخار 39.700دلار استرالیا . (تازه drive away-قسطی) امید که روزی با قیمت معقول تو میهن مام بیاد رفقا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x