داجشورولت

درگ دیدنی شورلت کوروت C8 با دوج چلنجر دیمن

بدون شک شورلت کوروت C8 خودروی بسیار سریعی است و از زمان عرضه به بازار بارها توانسته در آزمایش‌های مختلف شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را زیر ۲.۹ ثانیه ثبت کند. بااین‌حال آیا کوروت C8 به‌اندازهٔ کافی سریع هست تا بتواند ماسل کاری که فقط برای پیروزی در مسابقات درگ طراحی شده را شکست دهد؟ منظور ما دوج چلنجر دیمن است و حالا برای فهمیدن پاسخ این سؤال این دو ساختهٔ فوق‌العادهٔ آمریکا در برابر هم قرار گرفته‌اند.

اما پیش از تماشای ویدئو بهتر است ابتدا مروری بر اعداد دو خودرو داشته باشیم. در سینهٔ دیمن یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که به لطف سوپرشارژر ۲.۷ لیتری خود، در صورت استفاده از بنزین اکتان ۱۰۰، حداکثر ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته در این ویدئو چلنجر دیمن از بنزین اکتان ۹۴ استفاده می‌کند و بنابراین پیشرانهٔ آن ۸۰۸ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما بااین‌حال این قوچ وحشی دوج هنوز هم بسیار قوی‌تر از کوروت است زیرا پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی C8 تنها ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما باید توجه داشت که راز شتاب باورنکردنی کوروت C8 در طراحی هوشمندانه و گیربکس دوکلاچهٔ آن نهفته است.

درهرحال بدیهی است که دیمن در این درگ از مزیت قدرت بیشتر برخوردار است اما باید توجه داشت که کوروت هم با حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، بسیار سبک‌تر است؛ بنابراین با همهٔ این‌ها فکر می‌کنید در این درگ کوروت C8 پیروز خواهد شد یا چلنجر دیمن؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال بهتر است خودتان ویدئوی زیر را مشاهده کنید اما فقط این را بگوییم که در این ویدئو دو مسابقه شامل یک درگ ایستاده و یک درگ رولینگ برگزار می‌شود که نتیجهٔ آن‌ها باهم متفاوت است.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. امیررضا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دیمون عشقه! ⁦♥️⁩

    1. یانکی

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (998 ديدگاه)

      من متعجبم از مجلهای معتبر خودرویی که همچین درگ احمقانه ای رو پوشش میدن.والا دیمون رو رینگش هم حرکت کنه تایمش بازم زیر یازده هست.دیمون برای درگه درگ هم پیست مخصوص داره.حداقل اگر تو پیست معمولی میخوان درگ کنن باید لاستیکهای دیمون رو حسابی گرم کنن.باد چرخها هم باید کمتر بشه.در کل هر کی فکر میکنه تو دنیا ماشینی سریعتر از دیمون هست به خودرو ساز مورد نظرش ایمیل بزنه بگه چرا نمیرن به طور رسمی رکورد دیمن رو بشکنن.همین پورشه که انقدر رو رکورد مانور میده فکر میکنید اگر میتونست رکورد دیمون رو بشکنه ساکت میموند.در ضمن منتظر zo6 هستیم.یا اومدنش آوایی جدید وارد دنیای خودرو سازی میشه.

      1. امیر

        ۱۰ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2253 ديدگاه)

        اما بازم قابل احترامن جفتشون
        در تعجبم چرا با دیمن یا حتی چارجر هلکت تو نوربرگ رینگ تایم نمیزنن!!!
        مطمئنم تایم بسیار خوبی میزنن

        1. masoud

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10 ديدگاه)

          همه چیز که قدرت نیست
          دلیلش اینه که
          چلنجر یا چارجر بطور کل از شاسی های قدیمی دارن هنوز استفاده میکنن و بروزرسانی درست و حسابی روی شاسی یا هندلینگ نداشتن
          که اینکار مستلزمه عوض شدن نسله
          البته سالهاست دوج فروش خوبی داشته و گویا عجله ای نداره

          اما کامارو zl11le با اینکه قدرت کمتری داره تونست رکورد خوبی بزنه توی نوربرگ رینگ
          باید دید GT500 چکار میکنه

          اما درکل اینا ماشینای پیست نیستن

          در واقع کل کل پیست باید بین کوروت و فوردgt و زنده یاد وایپر میبود

        2. M.A.S

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (58 ديدگاه)

          پلتفرم دیمن پلتفرم LX دایملر هست که متعلق به ۱۷ یا۱۸ سال پیشه
          بدنه دیمن ۲ تن هستش و شاسیشم هرگز به قدرت شاسی مدلای مدرن نیست
          گیربکس تورکفلایت متعلق به ۱۰ سال پیش هست و برای دیمن خیلی مناسب نیس
          دیمن با این شرایط افتضاح حالا رکورد دار خط درگ برای ماشینای استوک هستش
          و یه ماسل کار عالیه و دریفت دونات و برن اوت و. سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی (جالبه بدونین اون انجین از لحاظ سرعت محدودیت داره که بخش زیادی ازش مربوط به همون شاسی هستش) رو بهتون در غالب یه کوپه ۴ نفره مسافرتی راحت با صندوق بزرگ به راننده میده. این یعنی هرچیزی که باهاش از رانندگی لذت برد حالا فک کنین یه پلتفرم مدرن و یه گیربکس جدید بیاد چی میشه
          این تروتل هوس هم نمیدونم فازش چیه که میگه کوروت از دیمن تو درگ برتره
          ولی از یه لحاظ اگه نگاه کنین میبینین که اکثر مجله های معتبر نمیتونن با ماشینای دوج تایم خوبی بزنن مثلا همین تروتل هوس با هلکت نتونست تسلا مدل ۳ رو بگیره در حالتی که روی درگ استریپ اسکات پک ۱۳۲۰ مدل ۳ رو میگیره. اونم برمیگرده به ذات منوال ماشینای دوج که چه حرفه ای باشی چه اماتور باید یه کم باهاشون کار کنی تا کار باهاشونو یاد بگیری

  2. ali (chevy nova)

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5198 ديدگاه)

    درگ خدایان جذابیت و زیبایی
    هر۲ محصولاتی موفق و پرفروشن که با قیمت مناسبشون شدن کابوس ماشینهای الکی گرونی که توخالی هستن و نمایشی و پشت قیمت بالا و چرم و چوب پنهان شدن

  3. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    هر دوتاشون عشقن ولی طراحی کوروت ظریفتر و زیباتره

    1. AMIR-REZA

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      طراحی کوروت به روز تره ولی ابهت دوج (با کلاسیک تر بودنش )مو های تن آدمو سیخ میکنه…..
      به نظر من از هر ماشین آمریکایی طراحیش آمریکایی تره….

  4. ممد ژانگولر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (742 ديدگاه)

    بخاطر یک متر اختلاف و برتریه کوروت هیچ وقت از دوج چلنجر دیمن دور نمیشم
    دوج چلنجر دیمن هیچوقت قدیمی نمیشه و کاملا لاتی تر و کاربردی تر در ضمن نماد یک ماشین قلدور آمریکاییه
    ضمنا هر چی میگذره تازه بیشتر میفهمم مدل قبلیه شپرلت کوروت ی جیز دیگه بود
    c7 عشق بود ولی این جدیده اصلا به دلم نمیشینه

    1. Sina

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (513 ديدگاه)

      قیافه ی C8 یجوریه که انگار میخواستن با اضافه کردن کمی تزیینات زیباش کنن در حالی که از قدیم گفتن زیبایی در سادگیه.
      اگه C8 رو با قیافه ی C7 میساختن یکی از بهترین ماشین ها میشد ولی C8 هم خوبه

      1. حسن

        ۱۰ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (419 ديدگاه)

        نمیشد این کار را کرد. موتور وسط بیشتر کار طراحی مرتبط با عقب ماشینه جلو را مجبوری مثه بقیه ی خودروها از کار در بیاری یعنی جلو خودرو جای کار خیلی زیادی نداره .
        یا چراغ همسطح کاپوت مثه فراری و مکلارن یا میشه مثه پورشه کاپوت را بکشی پایین تر از چراغها تا به حداقل اصطکاک در پوزه ی خودرو برسی و قدرت شکافت خودرو بیشتر بشه که چراغها جدا از ساختار کلی خودرو می افتند و همه نمی پسندند تنها دو گزینه در دسترسه.

  5. آرمان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    دیمون با اختلاف یه حال دیگه داره اون شبیه اروپایی هاست ولی دیمون از یه کیلومتری داره داد میزنه من یه ماسل کارم

  6. آرمان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اگه دیمون با پکیج مخصوصش بود و با بنزین مخصوص کوروت رو له می رکد

  7. O

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (47 ديدگاه)

    شایان سویل تحویل بگیر

    1. Saeed

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (648 ديدگاه)

      اگه درگ تو پیست مخصوص درگ بود دیمون با اختلاف کوروت رو میزد:|
      هعی…

      1. Farzad

        ۱۰ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1114 ديدگاه)

        موافقم … البته به راننده هم بستگی داره
        آقای درگ یه راننده ی حرفه ای رو میطلبه .

    2. shayan

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز توی اسفالت معمولی معلومه که دیمن از سی هشت ای که توی اسفالت معمولی ۲.۶۷ زده میخوره ولی دیدیم که توی رولینگ گشتاور بالای دیمن خودشو نشون داد!
      درضمن دیمن بدون پکیج درگ بود

      1. Mf1

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (102 ديدگاه)

        تو برنامه گرند تور ریچارد هموند کلی دنگ فنگ روی دیمون انجام داد ولی بازم تاثیر خاصی نداشت روی نتیجه

        1. M.A.S

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (58 ديدگاه)

          اون ماشین هنسی اکسورسیست هست که برای شکست دادن دیمن ساخته شده
          اما دیدیم که دیمن با اختلاف زدش چون مهندسی برتر داره
          برای بدست اوردن اطلاعات بیشتر میتونین ویدیو دیمنولوژی درباره رقابت اکسورسیست و دیمن رو ببینین

  8. z

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (118 ديدگاه)

    بای بای دیمن z06میاد برای کشتار شیطان

  9. مک وال

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (97 ديدگاه)

    به نظرتون، کوروت با قیمت پاییتر، ارزش خرید بیشتری نسبت به دیمن نداره؟

    1. Cowboy

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (52 ديدگاه)

      بین این دو فقط سلیقه مطرحه نه پول و قدرت.
      هر دو قیمت خوب و قدرت زیادی دارند

  10. MAHDI

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    این دومین درگی هستش که مجله THROTTLE HOUSE با دوج دیمن انجام میده!!!
    خوبه جذاب بود👍

  11. ایمان جباری

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2336 ديدگاه)

    به نظر خودم برای یک عشق ماشین ، قیمت نباید در الویت باشه
    اگه پول داری و عشق ماشینی باید انتخاب قلبی داشته باشی
    حالا آمریکایی ها ارزونن و اروپایی ها گرون مهم نیست

  12. Lorenzo

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دیمن ضعیف نیست کوروت زیادی قویه😅

  13. Sina

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (513 ديدگاه)

    سلطان ابهت و قدرت V8
    دوج چلنجر دیمن
    ۸۰۰ اسب بخار قدرت!!!!!
    مقایسشون از نظر ابهت مثل فرق کشتی باربری با قایق موتوریه

  14. Elmiraj

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1537 ديدگاه)

    حیف که جا و شرایطش نبود وگرنه با اختلاف نصف مسیر کوروت را شکست می‌داد…

  15. رامین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (244 ديدگاه)

    حس میکنم درگ حرفه ای بود بیشتر تبلیغاتی بود. آسفالتشم که از جاده های ما بدتر بود.

  16. حسن

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    دوتا عشق
    چی میشد الان بحث این بود که کدوما بخرید ماهم بهتون میگفتیم دو تا را بخر پشیمون نمیشی (ای ام مشاور) : امان از روزگار
    کوروت سفیدشم قشنگه

  17. Alireza

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (457 ديدگاه)

    این نسل کوروت واقعا لانچش خداس
    میشه با نیسان gtr مقایسش کرد ازین نظر
    درگشون واقعا دیدنی میشه

  18. امیر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2253 ديدگاه)

    دیمن لانچ بسیار بدی داشت
    دیمن همیشه یه راننده حرفه ای رو میطلبه
    کار هرکسی نیست !
    اما بازم کوروت رقیب بسیار قدریه در درگ

  19. arash

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ای کاش ما هم می توانستیم مثل پدران ما سوار کامارو شورولت دوج و بیوک پنتیاک شویم و با حرکت آنها عشق و هیجان و انرژی خود را بدین وسیله ارضا کنیم ای لعنت بر آمریکا و ترامپ پس بلند یکصدا میگویم همه با هم مرگ بر آمریکا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X