شورولت

مشخصات احتمالی شورولت کوروت E-Ray جدید

شورولت کوروت C8 یک تغییر بسیار چشمگیر در تاریخ این نام نمادین بوده و در نهایت از طراحی پیشرانه وسط استفاده کرده است. این پیکربندی جدید به معنی ارائه پرفورمنس بهتر و تکنولوژی مدرن‌تر بوده و بخشی از تکنولوژی‌های بکار رفته در این خودرو شامل باتری‌های بزرگ و سیستم چهار چرخ محرک بوده است. انتظار می‌رود نسخه هیبریدی از کوروت جدید با پسوند E-Ray نیز تولید شود. به تازگی جزئیاتی از این خودرو منتشر شده است.

شایعات پیشین حاکی از این بودند که کوروت E-Ray قدرت حدود ۶۰۰ اسبی خواهد داشت اما در جدیدترین خبرها آمده که این خودرو خروجی نزدیک به ۶۵۰ اسب بخار خواهد داشت. شورولت با استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و واحدی الکتریکی در اکسل جلو به این قدرت دست خواهد یافت. پیشرانه درون‌سوز E-Ray همان قدرت ۴۹۰ تا ۴۹۵ اسبی مدل استینگری را تولید می‌کند اما پیشرانه الکتریکی بر قدرت نهایی افزوده و باعث می‌شود این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیه‌ای داشته باشد.

منابع ناشناس می‌گویند این تنظیمات باعث خواهند شد کوروت هیبریدی شعاع حرکتی الکتریکی ۴۰ تا ۵۶ کیلومتری داشته باشد. E-Ray اولین‌های زیادی برای کوروت داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم چهار چرخ محرک اشاره کرد. قبلاً گفته می‌شد این خودرو جایگزین مدل گرند اسپورت در خانواده کوروت خواهد شد و در جایگاهی پایین‌تر از Z06 درون‌سوز و مدل فوق‌العاده قوی زورا هیبریدی قرار خواهد گرفت.

شایعاتی هم درباره عرضه کوروت E-Ray در سال ۲۰۲۳ و با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلاری به گوش رسیده است. البته همه‌گیری کرونا فعلاً باعث مختل شدن فرایند تولید خودرو در سراسر دنیا شده و شورولت هم از این مشکل در امان نبوده است. این برند ظاهراً آکورا NSX را به عنوان سنگ محک در نظر گرفته است. NSX هم سوپرکاری هیبریدی با پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی بوده هرچند به پایان راه خود رسیده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1226 ديدگاه)

    صفر تا صد ۲ ثانیه ای نمیشه با این مقدار قدرت ، کاری که مکلارن و فراری و لامبورگینی و … نتونستن بکنن چه طور شورلت میتونه انجام بده، حتی فول الکتریکی ها هم با قدرت زیر ۱۰۰۰ تسب نتونستن به ۲ ثانیه برسن جتی ماشین های فورمول یک دوران v8 که ۷۵۰ اسب قدرت داشتن صفر تا صدشون هود ۲.۲ بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. Reza Waffen SS

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2948 ديدگاه)

      شتاب ریمک نورا ۱.۸ ثانیه هستش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1226 ديدگاه)

        خب داداش ۱۹۱۴ اسب قدرت داره و ۲۳۶۰ نیتون متر گشتاور ، نه ۶۵۰

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Reza Waffen SS

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2948 ديدگاه)

          اخه گفتین کسی نتونسته بزنه واسه همین گفتم تازه اینم نه اولیه نه آخری الکتریکی هایی که قراره بیان شتاب همشون کمتر از ۳ ثانیه خواهند بود.

          هونگچی اس نه ۱.۹ ثانیه
          پنینفارینا باتیستا ۲.۰ ثانیه
          تسلا S پلاید ۱.۹ ثانیه
          لوسید ایر ۲.۴ ثانیه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3932 ديدگاه)

          ″هونگچی اس نه ۱.۹ ثانیه
          پنینفارینا باتیستا ۲.۰ ثانیه
          تسلا S پلاید ۱.۹ ثانیه
          لوسید ایر ۲.۴ ثانیه″
          برادر من هیچکدوم تابحال رسمی نزدن پلاد هم بالای ۲ثانیه بود خبرشم گذاشتن…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. datsun

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    به این قسمت توجه کنید (این برند ظاهراً آکورا NSX را به عنوان سنگ محک در نظر گرفته است. NSX هم سوپرکاری هیبریدی با پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی بوده هرچند به پایان راه خود رسیده است.)
    اینو یکی از دوستان دو روز قبل تو یکی از پست های پدال گفت فقط ببینید چطور جوابش رو دادن بعضی دوستان

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (746 ديدگاه)

      یه نفر سنگ محک معنی بکنه برای ایشون
      من معنی که پیدا کردم میگم
      سنگ محک یا سنگ معیار
      وسیله ای برای سنجش و اندازه گرفتن
      معنی دقیقش میشه سنگی در صنعت طلا سازی برای سنجش عیار طلا و تشخیص طلا
      همون کاری که موقع ساخت پیکاپ و افرودر
      آمریکایی هارو معیار سنجش میگیرن
      برای هر کاری نیاز به معیاری هستش
      شما و اون دوست یه دنده تون به این کار میگین کپی کردن
      اگه به کپی کردن
      اصالت صنعت خودروی ژاپن کی کار ها هستن
      و در تمام سگمنت ها خودرویی بعد از ایجاد شدن اون سگمنت وارد شدن و تمام خودرو های ژاپنی کپی بیش نیستن
      از نیسان سری زد که دلیل به وجود اومدنش ماسل کار های آمریکایی بودن
      تا لندکروز و پاترول که از روی جیپ ساخته شدن
      جواب شما رو باید این شکلی داد
      متاسفم که وقت بقیه این شکلی گرفته میشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. datsun

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        شما یک درصد ارتباط نسل اول پاترول رو با جیپ بفرماید صفر تا صدش نیسان بود حتی وقتی اصلا جیپ وجود خارجی نداشت شرکت زیر مجموعه نیسان برای ارتش ژاپن ماشین چهار چرخ محرک تولید میکرد.

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. datsun

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          خوب برای رقابت ساخته شدن نیسان ۲۴۰z اولین اسپورت صادراتی به آمریکا بود که با استقبال خیلی خوبی همراه شد با نصف حجم و قدرت و مصرف به راحتی با اسپورتهای آمریکای رقابت میکرد.
          در مورد پیکاپ ها هم تو رده میان سایز ژاپنی ها خودشون محک ن و بعضی کمپانی هاش تو این زمینه تاریخچه هفتاد هشتاد ساله دارن

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
        2. AMIR / ARMI

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (746 ديدگاه)

          صفحه پاترول ویکیپدیا رو باز بکنی
          نسل اول پاترول (۴W60)
          نوشته also called nissan jeep
          همچنین در پایین ترین بخش نوشته
          خودروی مربوط Willys CJ-3B
          حرف من اینه هر خودروی جدیدی که ساخته میشه در سگمنت مشخصی
          خودرو های شاخص موجود در اون کلاس معیار قرار داده میشه
          واقعا واضح تر از این نمیشه گفت
          ولی اگه باز خواستی بگو بحث کنیم

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
      2. mos

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (520 ديدگاه)

        این همه مقاومت در برابر فهمیدن عجیبه

        لندکروزر و پاترول مال ۷۰ سال پیش بودن.
        الان تو قرن ۲۱ تویوتا و نیسان میان ماشینشو از رو جیپ بسازن؟

        ولی جی ام تو قرن ۲۱ و با ۶۰ سال سابقه تولید کوروت داره این کارو میکنه

        در آخر دیگه در این باره بحث نمیکنم چون وقت و حوصله‌ش رو ندارم
        این لینک رو میزارم خودتون بخونید چه ماشین هایی توسط جنرال‌موتورز خریداری شده و از چه قسمت اون ها برای توسعه کوروت استفاده شده.

        https://www.roadandtrack.com/car-culture/interviews/a3861/tadge-juechter-is-the-chief/

        جناب سردبیر لطفاً تایید کنید

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. AMIR / ARMI

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (746 ديدگاه)

          برو معنی کلمه benchmarked
          یاد بگیر پسر جون این بحث ادامه بدی به جاهایی میکشونمش که نتونی جمعش کنه
          خود هوندا برای توسعه nsx می‌دونی از چه خودرو هایی به عنوان بنچمارک استفاده کرده ؟
          Honda R&D used two Ferrari 458 coupes for benchmarking purposes. One was torn apart to gather manufacturing intel, while the other continues to be flogged in testing. Engineers loved the 458 at first, but they’ve since shifted their attention to the McLaren 12C. The Porsche 911 GT3 was also benchmarked for its performance and reliability, while front-engine performance cars like the Nissan GT-R and C6 Corvette Z06 were considered benchmarks early on, but then dropped soon after
          ZO6 نسل شش یکی از چندین خودرو بوده هر چند کم ولی بوده
          ماشین هایی مثل ۹۱۱ gt3
          فراری ۴۵۸ و مک‌لارن ۱۲c
          این مطلب موتور ترند هستش
          چند سالته تو ۱۴ ؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. یانکی

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1512 ديدگاه)

      اون دوستتون اصرار داره که کوروت که اسمش به کل تاریخ ژاپن میارزه از nsx که پروژه شکست خورده هست کپی کاری میکنه.آکورا وی۶ که به شکل عرضی کار گرفته شده اصلا موتورش برای ماشینهای پایبن رده سواریش هست که از ناچاری توربو قویتر گذاشته تا کاراییش بالا بره در حالی که کوروت وی۸ تنفس طبیعی بهصورت طولی هست.تنها اشتراک این دو موتور وسط بودن و موتور الکتریکی محور جلو هست.

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
    3. akrh78

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      همه این کارو میکنن این دیگه جبهه گرفتن نداره که دوستان تعصبی جوش آوردن
      لامبورگینی هم برا توسعه هوراکان چندتا ۴۵۸ خرید و لخت کرد
      چون بعدا قراره مجله ها بیان محصول جدیدشون رو با همونا مقایسه کنن پس خودشون بررسی میکنن و سعی میکنن بهتر از رقیبا باشن

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    4. [email protected]!n

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1448 ديدگاه)

      میشه بگی انتهای این بحث خنده دارتون به چی میرسه ؟؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2395 ديدگاه)

        من نمیدونم آخه اونقدم چیز عجیبی نیست خو وقتی یه شرکتی میخواد یه رقیب یا اصلا یه محصول خوب تولید کنه باید بدونه محصول اون شرکت رقیب از چه ویژگیای برخورداره یا باید یه محصول خوب با تکنولوژی مورد نیازش رو بررسی کنه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. Sina10

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2008 ديدگاه)

    ایکاش قیافه اش همکن قیافه C7 بود
    اما چه پرفورمنسی داره…. صفرتاصد ۲ ثانیه؟؟
    اونم با ۶۰۰ اسب بخار
    چقدر عالیه!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      در صورتی که وزنش ۲۰ کیلوگرم باشه این ممکنه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. datsun

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        مدل پایه با ۴۹۰ اسب شتابش ۲.۸ ثانیه اس پس امکان پذیره حالا دوثانیه هم نباشه ۲.۱ یا ۲.۲ هست.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Sina10

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2008 ديدگاه)

          مهم ترین راه برای دستیابی به این شتاب کاهش حداکثری مقاومت هواست ، شما قیافه کوروت نسل قبل و جدی رو با هم مقایسه کن ، نسل جدید از طراحی نرم تر و مواج تری استفاده کرده
          اصلی ترین دلیل شتاب مدل اس بعد از گشتاور آنی ، طراحیشه ، اما همین کاهش مقاومت هوا توی پیست از چسبندگی کاهش میده و رکوردش رو خراب میکنه
          پس بهترین راه باله عقب یا اسپویلر متحرک هست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. Sajjad

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    شاید در دید اول غیرممکن به نظر بیاد اما ترکیب انجین الکتریکی و چهارچرخ متحرک با یه گیربکس ضریب بالا ممکنه شتاب ۲ ثانیه ای رو ثبت کنه اما به شدت کار سختیه
    شورولت از پسش بر بیاد غوغا کرده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. حسین دهمرد

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1827 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که nsx اونطور که باید بهش توجه نشد قیمت بالاشه که واسه یه برندی مثه هوندا(همون آکورا) زیادیه
    خیلیها حتی برای لکسوس هم اینقد هزینه نمیکنن. حتی آئودی هم توی اون محدوده ی قیمت با احتیاط حرکت میکنه.
    این کوروت هم اگر بتونه قیمتش رو زیر صد هزارتا حفظ کنه برد کرده.
    هی میگن تکنولوژی خب همه هیبریدیا تکنولوژی دارن هرچند خودم ترجیح میدم زیاد پیچیده نباشه. در حد ۴۸ ولتی بنز خوبه . یه هیبرید خفیف.پیر شدیم دیگه ،صدم ثانیه ها واسه جوونا جذابه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3932 ديدگاه)

    واقعاً که جذابه،خیلی خوشگله عین نسخه mako sharkقدیمی شده،از همه جالبتر شتاب ۲ثانیه ای با ۶۰۰اسب! واقعاً عالیه امیدوارم عملی بشه پوزه ماشینای مزخرفی مثل تسلا و اینارو به خاک بکشه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا