شورولت

همپوشانی جالب کوروت با عضلانی‌های مشهور آمریکایی!

۵ خودروی عضلانی در آمریکا وجود دارد: داج چلنجر، داج چارجر چهار درب، شورولت کامارو، فورد موستانگ و شورولت کوروت. خب قبل از اینکه بگویید کوروت خودرویی عضلانی نیست باید در نظر داشته باشید این لیست را تیم کانیسکیس مدیر و رئیس دوج و مدیر محصولات سواری فیات-کرایسلر برشمرده است.

در مصاحبه‌ای اختصاصی با ماسل کارز اند تراکس، کانیسکیس گفته که مسابقه خودروهای عضلانی حالا به این ۵ خودرو رسیده است. او این حقیقت را می‌داند که کوروت دقیقاً یک خودروی عضلانی نیست اما رفتار خریداران آنلاین خودرو این را به مدیر دوج دیکته کرده که کوروت باید در لیست قرار گیرد.

معنی این گفته‌ها چیست؟ کانیسکیس می‌گوید خریداران چارجر و چلنجر SRT می‌خواهند شورولت کوروت را نیز در لیست خرید خود قرار دهند؛ و این توهم نیست. خریداران خودروهای عضلانی کوروت را در ابتدای لیست خود قرار می‌دهند.

اگر از ما بپرسید می‌گوییم این موضوع اصلاً سورپرایز کننده نیست. وقتی که قیمت چارجر و چلنجر SRT را با کوروت نسل هشتم مقایسه کنید خواهید دید که هر سه تقریباً در یک محدوده قرار می‌گیرند. البته ذکر این نکته مهم است که کانیسکیس نگفته منظورش کوروت نسل قبل بوده یا نسخه پیشرانه وسط جدید.

همپوشانی خرید و حتی انتخاب خودروهایی با کلاس‌های کاملاً متفاوت چیز غریبی نیست مخصوصاً وقتی درباره گروه فیات-کرایسلر صحبت کنیم. سال پیش بود که مدیر جیپ آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد خودروهای عضلانی آمریکایی یعنی فورد موستانگ، شورولت کامارو و داج چلنجر جای خود را به جیپ رانگلر می‌دهند.

مدیر این شرکت همچنین اظهار داشت یکی از رقابتی‌ترین همپوشانی‌ها بین نیسان GT-R و جیپ گرند چروکی تراک هاوک رخ داده است! این امر اثبات می‌کند که رقابت در دنیای خودرو دیگر به کلاس‌بندی خودروها محدود نیست.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (316 ديدگاه)

    فقط این پنج تا موندن بقیشون همه فوت کردن
    پلیموث_پونتیاک_الدزموبیل_کادیلاک_بیوک
    کجا رفته اون ماشینای عضلانی که هیچ ماشینی از جلوشون سالم رد نمیشد
    حالا باز کادیلاک جنبه لوکسشو حفظ کرده ولی بیوک اصلا دیگه مثله سابق نیست
    فقط امیدم به موستانگ و چلنجره که پرچمدار واقعی هستن
    کوروت که سوپر اسپرت شد کامرو که شبیه ماشین کره ای شده
    چارجر هم کمی ضعیف شده ولی باز به اون امید هست

    1. رامین

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      برادر من دیگه از چارجر می خوای ورژن هل کت و واید بادیو و ردآی همشون بالای ۵۰۰ اسب قدرت دارن. مگه می خوای بری مریخ !!!

      1. ♤ANGUS_812♤

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (316 ديدگاه)

        نه طراحیش نسبت به بقیه سدان های اسپرت یکم از مد افتاده
        وگرنه فنی که حریف نداره
        البته این سلیقه منه حتما نباید با من موافق باشی

  2. شلبى

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (638 ديدگاه)

    دیروز یه بیوک رگال بسیار سالم و بکر به طور اتفاقى دیدم واقعا مجذوب کننده بود وقتى به اون ماشینا نگاه میکنى متوجه میشى که خیلى از ماشین هاى امروزى چقدر بى روحن و چقدر با اون چیزى که باید باشن فاصله دارن

  3. meysam

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (476 ديدگاه)

    بازم من از بین همه اینها دوج رو انتخاب میکنم
    بحث پرفورمنس به کنار
    بخاطر اینکه ذات یه ماسل آمریکایی رو بیشتر از بقیه حفظ کرده
    حس خوبی بهم میده
    همین کافیه برای انتخابش

  4. زیزیگولو

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (199 ديدگاه)

    کوروت نه تنها عضلانیهای آمریکا بلکه کل سوپرکارهای دنیا رو به چالش کشیده

  5. رامین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    این جور ماشین هر ده سال یه بار تولید میشه. میاد یه اپیلاسیون جهانی می کنه و میره تو گاراژ کلکسیونرا. به نظرم نیسان جی تی آر و مک لارن ۷۲۰ هم یه همچین داستانی داشتن.

    1. بچه مشهد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      اگر برای این حرفی که زدی جنسیس کوپه رو مثال میزدی قابل قبول بود آخه شما طبق چه منطقی میگین نیسان GTR و مکلارن ۷۲۰ فقط یه اپیلاسیون جهانی کردن و رفتن تو گاراژ کلکسیونرا !!؟؟!!؟؟!!؟؟

      1. رامین

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        کامنتم رفت برا تایید من مظورم این بود که بعد از اینکه دورانشون تموم شد. شاید بعد منظورمو رسوندم.

        1. بچه مشهد

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (44 ديدگاه)

          اگر منظور شما اینه که نسخه فیس لیفت شده شون به بازار عرضه میشه و نسل قبلیشون میره داخل گاراژ کلکسیونرا قابل قبولتره

  6. Alireza

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (472 ديدگاه)

    کوروت هیچوقت نمیخواسته یه ماسل کار سنتی باشه
    کلا فلسفه ی وجودی این خودرو به چالش کشیدن و قرار دادن پرفورمنس در حد اسپرت های اروپایی با قیمت خیلی کمتر در اختیار طیف وسیعی از مردمه، به همین خاطر قرار نیست که به سنت ها پایبند باشه و مجموعه کاملی از اصالت امریکایی رو همراه داشته باشه، ولی با این وجود همیشه روح و شخصیت ثابتی داشته
    همین انتظارات و سنت ها چیزیه که شاید دست و پای خودرویی مثل چلنجر رو بسته باشه، چون هیچکسی هرگز چلنجر موتوروسط و الکتریکی شده رو قبول نمیکنه هرچند خیلی سریعتر باشه و ۴۰۰مترو تو ۵ثانیه طی کنه، ولی درمورد کوروت این مشخصات قابل قبول و هضم کردنه

  7. Enzo

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (253 ديدگاه)

    همشون یه طرف .اون viper یه طرف

    1. جواد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      عضلانی وایپر هست.. که همه اینارو میترکونه.. حیف که فاتحه خوندن وو تولید نمیکنن

  8. Hemichan

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (712 ديدگاه)

    داج ، وایپر رو هم‌ به عنوان ماسل کار معرفی میکنه
    همین چند سال پیش موقع حراجی آخرین مدل وایپر همش از کلمه ی ماسل کار استفاده میکردن

  9. ارشیاsvj

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    ربطی به موضوع نداره ولی طراحی که پیر نشه میخوای فقط اونتادور
    بین ماشینای امریکایی هم فقط وایپر

  10. خوشنام

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خبر دارید که ایران میخواد یه ماسل کار بسازه و چشم همه آمریکایی ها رو در بیاره؟
    احتمالا چیز خوفی باشه که انقدر بهش اطمینان دارند!
    چند وقت صبر کنید، خبراش علنی میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن