فراری

شتاب‌گیری فوق‌العادهٔ فراری SF90 استراداله، صفرتاصد ۲.۳ ثانیه!

فراری SF90 استراداله خودروی فوق‌العاده‌ای است. برخی این را یکی از بهترین فراری‌های تاریخ می‌دانند زیرا با برخورداری از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین اسب تاریخ مارانلو محسوب می‌شود؛ اما برخی دیگر SF90 را چندان جالب نمی‌دانند زیرا برای رسیدن به سرعت از الکتریکی‌سازی استفاده کرده است؛ اما طرفدار هرکدام از این دو دسته هم که باشید، هرگز نمی‌توان انکار کرد که SF90 سوپراسپرت فوق‌العاده سریعی است و ویدئوی کوتاهی که به‌تازگی منتشر شده هم این موضوع را تأیید می‌کند.

در این ویدئو، یک دستگاه SF90 از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته در این ویدئو تایمی برای شتاب گیری خودرو نمایش داده نمی‌شود اما با استفاده از یک کرونومتر دقیق می‌توان دید که خودرو ظرف ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ظرف تنها ۶.۵ ثانیه صورت می‌گیرد. هردوی این اعداد سریع‌تر از ادعای فراری هستند که به ترتیب ۲.۵ ثانیه و ۶.۷ ثانیه را برای شتاب SF90 اعلام کرده بود.

البته باید توجه داشت این تایم‌ها که با کرنومتر ثبت شده‌اند به‌هیچ‌عنوان علمی نیستند و ثبت تایم چنین خودرویی به‌صورت دستی بسیار دشوار است. برای درک این موضوع فقط به سرعت‌سنج SF90 نگاه کنید که به لطف چسبندگی چهارچرخ محرک و سیستم لانچ کنترل، با سرعتی خیره‌کننده بالا می‌رود. درهرحال، آنچه قطعی است این است که SF90 استراداله قوی‌ترین فراری جاده‌ای تاریخ محسوب می‌شود و آن‌قدر سریع هست که بتواند در برابر هر خودروی تولیدی دیگری در بازار عرض‌اندام کند.

در همین حال باید توجه داشت که این اسب سرخ مارانلو با محیط‌زیست هم سازگاری دارد زیرا به لطف دو موتور الکتریکی که چرخ‌های جلوی آن‌را به چرخش درمی‌آورند، این سوپراسپرت پلاگین‌هیبریدی می‌تواند در حالت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت تا ۲۵ کیلومتر را طی کند. علاوه بر این، موتور الکتریکی سومی هم بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس قرار گرفته که مجموع قدرت الکتریکی SF90 را به ۲۲۳ اسب بخار می‌رساند. در همین حال، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو هم ۷۸۰ اسب بخار به این نیرو اضافه می‌کند تا SF90 مایهٔ افتخاری برای انزو فراری باشد.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (904 ديدگاه)

    طرفداران پورشه و مکلارن ارامش خودتون رو حفظ کنید ♥️

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. یانکی

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1052 ديدگاه)

      فراری صدای ماشین رو بدجور خراب کرده.امیدوارم تو وی۱۲ دیگه خراب کاری نکنه.ظاهرشم مالی نیست به زور تو ۴۸۸ جاش کردن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. SF90 STRADALE

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        موقع درگ با آمریکایی ها می بینمت 🖐🖐
        تو پیست هم در خدمتیم 😉😉

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. یانکی

          ۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1052 ديدگاه)

          موقع درگ با آمریکاییها.خودت خندت نگرفت.تایمی که این زده دیمون یادش رفته.در ضمن هر وقت یه انجین پیدا کردی غیر آمریکایی که لشه ازش ۱۵۰۰۰ اسب قدرت گرفت از درگ بگو.اصلا یه انجین هیر آمریکا بگو که ۶۰۰۰ اسب باشه.مشتی سریعترین جنبندهای رو زمین درگ استرهای آمریکایی هستند.هنوز هیچ چیزی سریعتر از اینا وجود نداره.میگم امشب بشین فورد vs فراری رو ببین تا تو هم به افتخار آمریکا کلاهت رو برداری.والا با این نوناشون.اول همینا رو بردن دیدن همه دارن اینا ندارن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. ADAK

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (935 ديدگاه)

          بانگی جان
          گفتی فورد & فراری !
          برو تاریخ مسابقات لمانز را بخون ببین کجا چه خبره 🙂
          فورد چند بار قهرمان شده
          فراری چند بار
          البته میدونی که میدونی ! خودتو زدی به گابی 🙂

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. iman

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (247 ديدگاه)

        تو فرق ماشین با درگستر رو متوجه میشی کلا یا نه؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Hamidreza

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (745 ديدگاه)

      این ماشین خدای پرفورمنسه
      همیشه از پرفورمنسش تعریف کردم
      ولی طراحیش خب سلیقه ایه
      پشتش رو نمی پسندم به شخصه البته سلیقس!
      ولی یه هایپرکاره! اونم از نوع سریعش!

      قیمتش هم اگه بدنه فول فیبر کربن بود بالا ۱ میلیون میشد قطعا!
      پس لطفا عزیزان
      این ماشین رو چون کامل فیبر کربن نیس با ماشینای فول فیبر کربن مقایسه نکنید و نگید با نصف قیمت میشه اینو خرید و … هرچند در پرفورمنسش هیچ شکی نی!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamid

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (38 ديدگاه)

        فراری به جای مسخره بازی روی sf 1000 کار کنه که امسال از ریسنگ پوینت شکست نخوره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. SF90 STRADALE

          ۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          مکلارن هم باید بیشتر کار کنه که توسط فراری Lap نشه
          بعدشم منظورت از اینکه برو SF۹۰ رو ببین بعد بیا بگو فراری استاد آیرودینامیک هست چیه ؟؟؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3594 ديدگاه)

      یکی میگه ظاهرش خوبه ، یکی میگه بده !
      به نظرم ظاهرش جذبه داره ، کاریزما داره که نه میشه گفت خوبه و نه میشه گفت بده (( فقط به عکس اول خوب توجه کنید ، من که میگم بی‌نظیره و شبیهه به هیچ خودرویی نیست ، چون خودروها دارند شبیهه همدیگر میشن در چارچوب طراحی )) .

      این خودرو از نظر طراحی یه چیزی تو مایه‌های بهروز وثوقی یا فردین تو سینما هستش که از ممدرضا گلزار زیباتر نیستن (( گلزار فیس سوسولی داره )) ولی از نظر جنبه عمومی خواست مردم دلرباتر از رضا گلزار هستن و به قول معروف کاریزما دارن .

      فقط یه چیزی ، این شتاب با اون نیروی G که به بدن و گردن وارد میکنه ، آسیب نمیرسونه ؟؟
      شتابش درخوره توجهِ ، فکر کنم همینطور پیش بره تا ۱۰ سال آینده شتاب اَبر سازه‌های خودرویی به زیر ۰ میرسه ، مثلاً ۲/۳- بشه که میشه کارتون میگ‌میگ🤣 یا شاید هم سرعت نور ، آخه خیلی بخت تحمل این شتاب ، فکرشو بکنید از صفر تا دو بشمارید شده ۱۰۰ 🤯🤯🤯 .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مهرداد كمال

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (118 ديدگاه)

        مثال جالب و هوشمندانه ای بود بیگ لایک

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Peyman56

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (102 ديدگاه)

        اتفاقا عکس مقاله که بصورت تصادفی بالای مقاله آکورا nsxبود کاملا شبیه هم بود.شباهتش تو اون نما خیلی به nsx نزدیکه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. امیر

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2398 ديدگاه)

        درحال حاظر اگه اشتباه نکنم بیشترین شتاب جی رو دیمن داره با ۱.۸ جی!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. OMID

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1523 ديدگاه)

      طرفداری پورشه نگرانی خاصی ندارن:) gt2rs نسل بعد رقیب قدری میشه مطمئنم
      بگذریم
      ماشین فوق‌العاده ایه
      نسبت قیمت به پرفورمنسش با کوروت جدید برابری می‌کنه به نظرم
      کاش یه نسخه پیست محور هم بده با بال و دیفیوزر و کانارد و غیره چون هم فاصله شو با رقبا توی پیست بیشتر می‌کنه هم طراحیش خشن تر و با ابهت تر میشه
      کاشکی یه چیزی ازش بسازن شبیه fxx k Evo

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. SF90 STRADALE

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        هیچ وقت سخنان انزو فراری بزرگ رو فراموش نمی کنم
        میگه آیرودینامیک برای خودروسازانی خوب هست که نمی تونن یک انجین خوب و کارآمد بسازن
        شما الآن سنا رو نگاه کن با اون ریخت و قیافه ولی SF۹۰ استراداله رو هم ببین
        درسته که فراری در بحث آیرودینامیک الآن استاده ولی بیشتر از اون انجین های گردن کلفتی هست که میسازه و رقیب ندارن
        در ضمن نسخه پیست محور Assetto Fiorano یک سلاح کشنده در پیست هست و احتیاجی به نسخه های بالاتر XX فراری نیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Hamid

          ۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (38 ديدگاه)

          شما برو sf 90 رو ببین اون وقت بیا بگو فراری استاد آیرودینامیکه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Cowboy

          ۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (52 ديدگاه)

          کاری به بحث ندارم ولی توی این دوسالی که پیگیر سایت پدالم تا حالا سایتی اینقدر پاسخگو و منظم و کاربرای محترم و جو دوستانه توی توی اینترنت چه ایرانی چه خارجی ندیدم.
          کار همتون درسته

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. MAHDI

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4576 ديدگاه)

    زیباترین قراری تاریخ!!!!
    اگه دوست دارید فراری SF90 رو در پیست ببینید مجله SPORT AUTO اینکارو انجام داده و یه HOT LAP داغ با SF90 استراداله انجام داده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4576 ديدگاه)

      همین مجله MOTOR SPORT MAGAZINE با لامبورگینی اونتادور SVJ و پورشه ۹۱۱ توربو S جدید و البته با مکلارن سنا هم در خط مستقیم زمان ثبت کرده!!!
      برای پورشه ۹۱۱ توربو S زمان ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر رو در ۸.۴ ثانیه ثبت کرده.
      برای لامبورگینی اونتادور SVJ زمان ۰تا ۲۰۰ کیلومتر رو در ۸.۵ ثانیه ثبت کرده.
      اما برای مکلارن سنا تایمی منتشر نکرده باز، فقط در درگی که همین مجله انجام داده مکلارن سنا مسیر ۱۰۰۰ متر رو در ۱۸.۲ ثانیه طی کرد و پورشه ۹۱۱GT2 RS مسیر ۱۰۰۰ متر رو در ۱۹.۱ ثانیه ثبت کردن!!!
      در پیست مگنی کورس این مجله تایم ۹۱۱ GT2 و مکلارن سنا و فراری ۴۸۸پیستا مشخص هستن فقط مونده فراری SF90 هم زمان گیری انجام بدن باهاش که ببینیم چه تایمی ثبت میکنه. اما در پیست هوکنهایم GP که زمان گیری داشته تایمش رو منتشر نکردن متاسفانه در حالی که تمام رقبا زمان ثبت شده مشخص هستش.
      باید صبر کرد و دید!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Zonda R

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1825 ديدگاه)

      King of monster………….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Mad.z.Max

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (607 ديدگاه)

        S
        monsterS
        املا ۱۹

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. Mohammad

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (334 ديدگاه)

    واقعا خوشکله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Sina

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (635 ديدگاه)

    حالا شاید یکم لافراری زیبا تر باشه ولی واقعا پرفورمنسش بی نظیره.
    آینده هایپر کارا باید اینجوری باشه.
    نه شبیه اون کانسپت های برقی که فقط در حد یه نقاشی باقی میمونن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. iman

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (247 ديدگاه)

    پادشاه مارانللو هر وقت اراده کنه حریفان رو به خاک و خون میکشه، جایی که حریفان در آستانه ورشکستگی هستند فراری هر روز دوستداران خودش رو سورپرایز میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamidreza

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (745 ديدگاه)

      ایمان؟ اکانتی دیگر؟
      ای بابا
      ای مردم
      کدوم حریف فراری داره ورشکست میشه؟ خب معلومه مک لارن!
      برادر
      زخمی شدیم! سائیدی !
      بسه
      تو رو خدا بس کن
      اینا کل کل نیس ؛ مسخره بازیه!
      میتونی بیای تو گپ و یه هفته بمون فقط ! عه
      چ وضعشه
      همش میگی
      باشه حالا ول کن!
      خسته شدیم ای خدااااااااااااااااااا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. iman

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (247 ديدگاه)

        اکانتی دیگر، منظورت رو متوجه نمیشم، اگر دقت کنی بالای ۲۴۰ تا کامنت تو این سایت گذاشتم، شما نمیدونم با خودت یا کس دیگه ای تو این سایت درگیری داری که میگی خسته شدی ولی به هر حال حقیقت همینه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Hamid

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (38 ديدگاه)

        ویکی از سهام دارای مکلارن بانک ملی بحرینه ۴۵درصد بیشتر سهام داره
        اونا تحت هیچ شرایطی نمیزارن این اتفاق بیفته

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. شلبى

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (645 ديدگاه)

    همه چیه ماشین عالیه به جز اون تکه قرمزى که از رو گلگیرهاى عقب رفته رو شیشه عقب ماشین و به هم رسید یخرده ابهت عقب ماشینو کم کردن ولى در کل عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علي-كيوج

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      دقیقا،میخواستم همین رو بگم،البته شاید بحث آیرودینامیک باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. شلبى

        ۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (645 ديدگاه)

        دقبقا ستون ها و پانلى که رفته رو شیشه عقب میتونستن بهتر طراحى بشن و حتى اون پانل حذف بشه الان اون قسمت به نظر من با طراحیه کلیه عقب ماشین همخوانى و هماهنگى نداره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. Scuderia Cameron

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لعنتی مثل تیغ طراحی شده باد رو میتراشه نه اینکه خوب ازش رد شه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. امین

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از نظر فنی عالی
    از نظر طراحی پشت خودرو عالی کنار خودرو خوب ولی به نظرم یکم سادس جلوی خودرو از نظر من افتضاح ترین فراری تاریخ (نظر منه)
    در مورد طراحی داخلی اصلا فرمونش رو به عنوان یه فراری قبول ندارم و اگه پولش رو داشتم حتما میخریدمش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مازراتی

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خوشا فراریُ وضع بی مثالش
    خداوندا نگه دار از زوالش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. امیر

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    زیبایی بصری بشدت گیرایی داره مخصوصا بخش عقبش خیلی جذابه
    ای کاش این پرفورمنس از یه موتور ۱۲ سیلندر حجیم افسانه ای استخراج‌ میشد اما چاره ای نیست و عصر الکتریکی هاست!
    ظاهرا در در این کلاس حرف اولو این بزرگوار میزنه و در بخش بنزینی ها دیمن و امیدوارم در اینده نزدیک تسلا رودستر و ونوم اف ۵ هم خودی نشون بدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. (saeed(peugeot

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    وای خدای من چقدر عالی …..چه طراحی ….چه شتابی….

    خارق العادس ……….

    تا چند سال پیش همیشه چون رقیبی با اصالت و قدری واسه لامبورگینی بود …. حسم جالب نبود به فراری

    ولی الان میبینم که چقد با پرستیژ و خاصه فراری و همیشه فروش خودشو تو اوج حفظ … و مشتری با اصالت و همیشگی خودشو داره .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Bilbo

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (460 ديدگاه)

    اسب رقصان؟ احتمالا زیباترین تعبیری هست که تا حالا شنیدم و چه ساخته ای بهتر از SF90 استراداله میتونست این تعبیر رویایی رو جامه عمل بپوشونه بهش؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. SF90 STRADALE

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    پادشاه سوپر اسپرت ها رُخ نمایان کرد
    این سوپر اسپرت وحشی رفته برای رقابت با هایپر کارها
    الآن درک میکنم حال و روز رقبای در حال ورشکستگی رو
    لطفاً عقب نشینی نکنید ؛ بیایین جلو کارتون داریم 👊👊👊👊

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Saeed

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (700 ديدگاه)

      هر وقت فراری تونست یکی از رکورد های سنا رو بزنه بعد بیا با ما بحث کن
      راستی اومدیم و دیدیم کاریمون نداشتی جزء باطل گویی
      پس فعلا!XD

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. مهدی

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    خودرو با همین پرفورمنس رو رقبای دیگه هم میتونن بسازن منتها ولش اصلی با وجود توربو و موتورهای برقی وزن خودرو و جذابیت و کیفیت سپاریش هست که باید یه تست جامع ازش بیرون بیاد…. اما در مورد ظاهرش من به عنوان یه فن فراری نمیتونم این رو پرچمدار محصولات فراری بدونم که در واقع هم نیست نمای جلو ماشین هم از نظرم اونجذابیت لازم رو نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Farzad

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    Ferrari is godfather

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamidreza

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (745 ديدگاه)

      Then who is Godsister?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. امیر

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    لذت رانندگی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Hamed

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    برای یه هایپر کار زشته ۰-۱۰۰ اش تیتر بشه الان ماشینای اسپرت ۶۰ هزار لاری درگیر ۰-۱۰۰ هستن باید درباره پرفورمنس ۱۰۰تا ۲۰۰ یا ۲۰۰ تا ۳۰۰ اش حرف بزنیم
    من از روی اعداد پشت آمپر و فریم شمار پات پلیر به این رکورد رسیدم تقریبا دقیقه : ۰-۱۰۰ : ۲.۲ ثانیه ۰-۲۰۰ : ۶.۱۵ ثانیه !! که حقیقتا جای هیچ حرفی نمیزاره

    باید منتظر جانشین لافراری هم بود تا دو سه سال دیگه تایید شده البته شنیدم این ماشین قرار نیست اسب بخار بیشتری تولید کنه تسک اصلی فراری که روش خیلی متمرکزه کاهش وزنه یعنی احتمالا یه هایپرکار سبک تو مایه های والکری با حدود ۱۰۰۰ اسب قدرت خواهد بود و موتور ۱۲ سیلندر با طراحی انقلابی و سازه ای سبکتر از نسل فعلی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بهنام

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (380 ديدگاه)

      طراحی این مدل بسیار جالب و پیشرفته هست. شاید دوستان قبلا بهش دقت کرده باشن ولی بنده چند روز پیش در یک ویدئو متوجه شدم قطعه ای از سپر بصورت یک باله روی چراغ ها کشیده شده که بنظر کاربرد آیرودینامیکی هم داره. پشت خودرو بنظرم نقطه قوت اکثر فراری هاست و در این مدل هم بی‌نظیر کار شده. در مورد پرفورمنس هم که دیگه چیزی باقی نزاشته واسه گفتن وقتی اف هست تریبوتو اونجوری کارشناسان رو میخکوب میکنه این مدل قطعا چیزهای زیادی برای گفتن داره. همیشه حالمونو اینجوری خوب کن آقای فراری ❤️

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. Archi KHAN

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2058 ديدگاه)

    ” فراری SF90 استراداله خودروی فوق‌العاده‌ای است ”
    ” برخی این را یکی از بهترین فراری‌های تاریخ می‌دانند زیرا با برخورداری از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین اسب تاریخ مارانلو محسوب می‌شود ”

    همه فراری ها یکی از بهترین فراری های تاریخ اند
    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. Hadi

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (755 ديدگاه)

    ۲.۳ ثانیه!!!…
    خب پورشه ۹۱۱ توربو s چند بار ۲.۴ رو راحت زده تازه بدون سه تا موتور الکتریکی و ۱۰۰۰ اسب
    بلکه با ۶۵۰ اسب…
    مهندسی یعنی آلمان 💗 یعنی پورشه💗…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Moein

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (645 ديدگاه)

      بحث به اون صدم ثانیه تو شتاب نیست
      هم پورشه و هم فراری از نظر مهندسی همتا ندارن تو موتور اسپرت و واقعا تنها رقیب لایق همدیگه هستن و تنها کمپانی‌هایی که میتونن با این دو پیش برن لامبورگینی و مک لارن هستن که در صورت رسیدن بودجه بدجوری موی دماغ میشن برای اون دوتای دیگه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. joojoo

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (191 ديدگاه)

        البته لامبورگینی نه….لامبورگینی شرکتیه ک کاراکترسازی رو به پرفورمنس صرف ترجیح داده…..نمیبینی اونتادور رو چطور طراحی کرده؟؟؟فاصله ی محوری زیاد(۲۷۰ سانت)..عرض بیشتر از ۲۰۳ سانت(۲۰۹ توی SVJ)…گیربکس تک کلاچه ی خیلی وحشی که اشک راننده و سرنشین رو درمیاره از شدت ضربه…..
        لامبورگینی میتونست یه گیربکس دوکلاچه بذاره روش….ابعادشو کم کنه و در نتیجه صد کیلویی از وزن ماشین بندازه….موتور حجم پایین با توربو استفاده کنه و بازم وزن ماشینو کم کنه و نسبت وزن بهتری داشته باشه…ولی دیگه اون موقع اونتادور یه لامبورگینی نبود….یه سوپراسپورت بود مثل بقیه ی سوپر اسپورتا…اونتادور با فناوری قدیمی تر…و قیمت به مراتب بیشتر….هنوز فروش سالانه ش بیشتر از ۷۲۰sه…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  20. علی آقا

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (305 ديدگاه)

    فراری باید یه تجدید نظر تو طراحی محصولاتش بکنه. این قویترین و سریعترین مدل فراریه اما ظاهرش خیلی ظریف و تقریبا تکراریه.
    فراری باید از لامبورگینی یاد بگیره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. ارشیاsvj

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (838 ديدگاه)

    تو پیست که فک نکنم ولی تو درگ خیلی عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Mf1

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خودرو زیبای هست ولی فراری نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. آریا ماشین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (481 ديدگاه)

    چرا بهش میگین سوپراسپرت؟
    این از هرچی هایپراسپرت دیدم هایپر تره😅

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا