فراری

فراری SF90 استراداله، رخش تازه‌نفس و خوفناک مارانللو!

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری معرفی شد.


از لافراری متشکریم! به خاطر حضور و موفقیت کلی خود که راه را برای تولید هیبریدی‌های جذاب فراری هموار کرد. اسب رقصان ۹۴۹ اسب بخاری فراری حتی به خود کمپانی هم ثابت کرد پیشرفت همیشه بخشی از برنامه است؛ و جدیدترین محصول این برند هم از این نظر هیچ فرقی با محصولات پیشین ندارد.


فراری SF90 استراداله همانند لافراری یک هیولای هیبریدی است؛ اما برخلاف این هایپرکار اسطوره‌ای، SF90 از پیشرانه‌ی بنزینی کوچک‌تر، توانایی شارژ پلاگین هیبریدی، سیستم چهار چرخ محرک و اسب‌های بیشتر سود می‌برد. با قدرت شگفت‌انگیز ۹۸۶ اسب بخاری، SF90 عنوان پرطمطراق “قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری” را یدک می‌کشد!


نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوشارژ به تنهایی قدرت ۷۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد. همین پیشرانه به‌خودی‌خود قوی‌ترین قلب آهنین ۸ سیلندر تاریخ فراری محسوب می‌شود. فراری از سه پیشرانه‌ی الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی هم استفاده کرده است. یکی از پیشرانه‌های الکتریکی در اکسل عقب و دوتای دیگری در اکسل جلو جا خوش کرده‌اند و ۲۱۷ اسب بخار قدرت دارند. خروجی کل این مجموعه هیجان‌انگیز به ۹۸۶ اسب بخار و گشتاور نیز به ۸۰۰ نیوتون متر می‌رسد.


همه‌ی این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها می‌رسد و برای اولین بار در تاریخ فراری، یک محصول اسپورت این برند (GTC4Lusso را حساب نکنید!) از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. همه‌ی تلاش‌های مهندسان مارانللو باعث شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۲۰۱ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی ایجاد شود. SF90 در پیست تست فیورانو رکورد حدود ۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه‌ای را ثبت کرده و جالب اینکه رکورد لافراری در این پیست نیز ۱ دقیقه ۱۹.۷۰ ثانیه بوده است.


اما برای رانندگانی که علاوه بر هیجان نیم‌نگاهی هم به راندمان خودرو دارند باید گفت SF90 از حالت رانندگی الکتریکی هم سود می‌برد. برد الکتریکی ۲۵ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت جزو ویژگی‌های این حالت رانندگی بوده و با اسب رقصان و جذاب فراری می‌توان آرامش را هم در مارانللو حکم‌فرما کرد!


اگرچه طراحی بدنه‌ی SF90 ویژگی‌های رادیکالی را نشان می‌دهد اما از نظر آئرودینامیکی هم مباحث را دوباره تعریف کرده است. شاسی خودرو در بخش جلو ۱۵ میلی‌متر بالاتر از مرکز آن است. این امر باعث شده جریان هوا از ژنراتورهای ورتکس عبور کند. با وجود چنین ویژگی‌های آئرودینامیکی پیشرفته‌ای، SF90 استراداله داون فورس ۳۹۰ کیلوگرمی را در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت تولید می‌کند. فراری می‌گوید این رقم سنگ محکی جدید از نظر داون فورس و راندمان در خودروهای جاده‌ای پرفورمنس می‌باشد.


کابین SF90 هم دارای استایل جدیدی بوده و از ویژگی‌های متمایز و برجسته آن می‌توان به صفحه HD شانزده اینچی، هدآپ دیسپلی پیشرفته و کاکپیت الهام گرفته از فرمول ۱ اشاره کرد. غربیلک فرمان هم جای چهار حالت رانندگی eDrive، هیبرید، پرفورمنس و کوالیفای می‌باشد. دو حالت اول از قدرت باتری تغذیه می‌کنند. در حالت eDrive شاهد خاموشی کامل پیشرانه ۸ سیلندر و تکیه بر برد ۲۵ کیلومتری پیشرانه‌های الکتریکی خواهیم بود. در حالت هیبریدی نیز شاهد پاس‌کاری بین پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی خواهیم بود. این پاس‌کاری هوشمند و خودکار با استفاده از اطلاعاتی همچون فشار پدال گاز و شرایط رانندگی صورت می‌گیرد.


پیشرانه‌ی ۸ سیلندر در حالت پرفورمنس و کوالیفای هنرنمایی خواهد کرد. در حالت پرفورمنس از خروجی بالای پیشرانه برای کمک به شارژ پیشرانه‌های الکتریکی استفاده شده درحالی‌که حالت کوالیفای همه‌ی ۹۸۶ اسب خشمگین خودرو را آزاد خواهد کرد. این حالت برای پیست مناسب است.

وزن SF90 استراداله تنها ۱۵۷۰ کیلوگرم است که حدود ۱۳ کیلوگرم سبک‌تر از لافراری می‌باشد. شاسی نیز ۲۰ درصد سفت‌تر بوده و استحکام پیچشی آن نیز ۴۰ درصد بیشتر از پلتفرم‌های پیشین شده و تمامی این موارد در حالی انجام شده که وزن خودرو افزایش نداشته است.

در کل باید گفت فراری SF90 استراداله یک جادوی تکنولوژیک است. قیمت و جزئیات عرضه‌ی این خودرو فعلاً در دسترس نیست اما انتظار می‌رود هایپرهیبرید ایتالیایی‌ها سال جاری وارد میدان شود؛ و البته انتظار می‌رود بسیار هم گران‌قیمت باشد!

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه

  1. شاهین

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3772 ديدگاه)

    به معنی واقعی کلمه، استاد!
    فقط فراری هست که میتونه یه سوپر اسپورت هیبریدی رو جوری بسازه که دلمون واسه تنفس طبیعی های قبلی تنگ نشه!
    عصر مدرن فراری شروع شد واقعا؛ عجب هیولایی!

    1. محمد

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      مشخصه که گزارش رو یه عشق فراری تهیه کرده
      عنوان قویترین خودرو فراری بودن، مشخصا که با پیشرفت تکنولوژ واسه شرکت نوآوری مثل فراری،
      با رونمایی از هر محصول جدید، پاسکاری میشه
      اما در مورد خود خودرو:
      طراحی جذابی داره البته طراحی نمای جلو شاید میتونست بهتر هم باشه با چراغهای خاص تر و توجه کمتر به پهن بنظر رسیدن خودرو
      طراحی داخلی جذابی هم داره
      اما بنظرم سالهای آخری هستیم که سوپرکار ها و هایپر کارها، از صفحه نمایش کنسول وسط استفاده نمیکنن
      چون عصر عصر تکنولوژیه و مانیتورهای مختلف
      .
      در نهایت هم به فراری و دوستداران فراری، تولید یه فرزند متشخص و قابل احترام دیگه رو تبریک میگم

    2. King 918

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2466 ديدگاه)

      از این که ماشین خوبیه شکی ندارم اما نه از نظر طراحی خیلی پیشرفته از لافراریه نه از نظر فنی نه از نظر کابین
      نمیدونم شاید من انتظارم زیاد بوده

  2. Ahmadreza 2002

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (237 ديدگاه)

    نمی دونم چرا یهو تستاروسا رو ذهنم تداعی کرد

    1. joojoo

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (179 ديدگاه)

      اولا..خیلی مشخصات خوفی داره

      دوما…خیلی بد موقع معرفی شد….۶ سال بعد از لافراری…. و خب فناوریش خیلی پیشرفته تر نیست و مشخصات فنیش خیلی با لافراری فرقی نداره….تایم پیستشم فرق چندانی با لافراری نداره…..

      سوما…..چیزی که نسبتا واضحه، اینه که فراری احتمالا دیگه از موتور دوازده سیلندر ۶.۳ لیتری معروفش برای هایپرکارهای خودش استفاده نخواهد کرد…..چون با وزن کمتر داره همون پرفورمنس رو از موتورهای توربوی ۸ سیلندرش میگیره…..احتمالا موتور ۶.۳ رو برای گرندتورر های خودش نگهداره…..مثل GTC4 و ۸۱۲………

      چهارم اینکه یه سوالی برام پیش اومده..چطور با ۲۹۵ اسب اضافه….و نزدیک دو ثانیه تایم بهتر ۰-۲۰۰…….تاپ اسپید این ماشین ۱۰ تا کمتر از آونتادور۲۰۱۲ ست؟؟؟؟

      ولی خودمونیم….رقیب سنتی فراری …. یعنی لامبورگینی…خیلی انتظارا ازش بالا رفته…..خیلی زیاد….و واقعا کار خیلی سختی پیش رو داره…….
      یه چیزی باس معرفی کنه که وقتی معرفی شد….حداقل تا ۱۰ سال بعدش با کمترین تغییرات بتونه با گنده تر از خودش توی پیست سرشاخ بشه….کاری که مستر آونتادور همین الان داره انجام میده…..

      1. Mohammad SF29

        ۹ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (203 ديدگاه)

        این جانشین لافراری محسوب نمیشه. طبق گفته های کمپانی، این مدل بین اف۸ و لافراری قرار میگیره. یه جورایی احیای مدل قدیمی تستاروسا هستش.
        هایپرکار بعدی فراری احتمالا ۳-۴ سال بعد میاد.

      2. Hamed

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (83 ديدگاه)

        عزیز خیلی واضح گفتن جانشین لافراری نیست

  3. Ferrari

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1513 ديدگاه)

    بلاخره انتظار به پایان رسید.فوق العادست این اتومبیل. فراری کلی ویدئو منتشر کرده که امیدوارم پدال زحمتشو بکشه منتششر کنه دوستان ببینن.

  4. احمدرضا ۲۰۰۴

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اگه آرم فراری نبود تشخیص اینکه فراریه یه مقدار سخته
    انگار ترکیبی از لوتوس و nsx شده
    لافراری و ۴۵۸ و اف ۱۲ از دور داد میزنن فرارین مخصوصا اف ۱۲

    1. sina7

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      بی نظیره❤️❤️
      اون دوتا اگزوز شمارو یاد چی میندازه؟😃

      1. Reza

        ۹ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        j50

  5. حمید

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واااااای عالی عالی بی نظیر یکتا ، خدا چقدر خوبه و خوشگله ، روانی …..

  6. L-H-P-TT

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    دست فراری درد نکنه ، خیلی خوبه ، دمش گرم ، اما یه سوال ، پیشرانه های الکتریکی گشتاور ندارن مگه ؟
    اخه بدون احتساب پیشرانه های الکتریکی گشتاورش ۸۰۰ تاس ، بعد احتساب قدرت پیشرانه باز همونه 🤔🤔🤔🤔

  7. Rouzbeh

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (171 ديدگاه)

    اقایی فراری در تمام موارد!

  8. بهنام

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (356 ديدگاه)

    عجب چیزی! شاهکار فراری. زیبایی بی حدو حصر و پرفورمنس بی نظیر. فورزا فراری

  9. alireza

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نمای جلو یاد اسپیدتیل افتادم

  10. سینا

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    holy moly😮😮

  11. دانیال_Surrey،England

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2367 ديدگاه)

    میدونم خیلی طرفدارای فراری خوشحالن و کلی دارن کیف میکنن.
    ولی هیچ پیشرفت خاصی تو طراحی نداشته.
    همون لافراری و ۴۸۸ .
    تقریبا میشه گفت فیس لیفت لافراریه.
    به خدا نمیخوام اینا رو بگم مک لارن رو بالا ببرم،پی ۱ یه ماشین به شدت زشت و فیک به نظر میاد مک لارن سنا جزء پنچ ماشین زشت دنیا قرار میگیره از نظره خودم.طراحی عقب ۷۲۰ هم جوری به نظر میاد که انگار طراحاش کم اووردن تو طراحی.
    ..
    ((SF90 در پیست تست فیورانو رکورد حدود ۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه‌ای را ثبت کرده و جالب اینکه رکورد لافراری در این پیست نیز ۱ دقیقه ۱۹.۷۰ ثانیه بوده است.))
    فقط هفت دهم سریع تر؟😐
    انتظارم از فراری خیلی بیشتر از این حرفا بود همش امروز هیجان داشتم و دنبال اینترنت میگشتم ببینم پس کی رونمایی میشه،وقتی هم رونمایی شد لذت بردم ولی چیزه جدیدی نداشت.

    1. Seyed.AMG

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (75 ديدگاه)

      درسته که طراحی خیلی جدید و منحصر به فردی نداره اما اینطور هم نیست که بهش عنوان فیس لیفت لافراری رو داد. این سبک طراحی رو بیشتر تو محصولات انحصاری و کانسپت فراری دیدیم ، ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن … و از این جهت یک پیشرفت محسوب میشه . منم وقتی دیدم دریچه هوای جانبیش شبیه به ۴۸۸ تعجب کردم و به نظرم ترکیبی از کانسپت های فراریه نه ترکیب ۴۸۸ و لافراری .

      در ضمن خدایی کجای p1 زشت و فیک؟ ، زیباترین مدل در بین محصولات مکلارن همین p1 بنظرم و طرحی چراغ های عقب ۷۲۰ هم که خیلی زیبا هستن و سنا هم بیشتر خاص تا زشت . حالا اگه به طراحی GT ایراد میگرفتی باز یه چیزی

      1. Seyed.AMG

        ۹ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (75 ديدگاه)

        در مورد رکورد پیست هم نباید زود قضاوت کرد، باید صبر کنین تا تو چند تا پیست دیگه هم تست بشه بعد… . شاید اختلاف رکوردش خیلی بیشتر شد ، البته برای ماشینی که تفاوت خاصی در قدرت و وزن با لافراری نداره همین اختلاف هم قابل توجه ، مگه تفاوت زمان بقیه خودرو ها با هم دیگه تو پیست چقدر که یکی اول میشه، یکی دوم ؟!
        شاید هم تو خط مستقیم عملکرد بهتری داشته باشه
        فقط باید منتظر بود….

        1. دانیال_Surrey،England

          ۹ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2367 ديدگاه)

          این رکورد توسط خوده فراری و بهترین راننده هاش ثبت میشه.
          طراحیش هم اتفاقا بسیار زیباست((داخلی که دنیاییه😍))،ولی انتظارم یه چیزه جدید و مغز ترک و ن بود از فراری.
          طراحی پی ۱ هم از نظره من تو فورزا خیلی قشنگه.تو دنیای واقعی یه جوریه!!!
          ۷۲۰ هم طراحی عقب و مخصوصا سپر عقبش خیلی خیلی سادس و زیبایی و پختگیه همین جی تی که میگی رو نداره.

        2. Seyed.AMG

          ۹ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (75 ديدگاه)

          اره خدایی طراحی داخلی بینظیره
          سلیقه ها متفاوته اما دارید در حق P1 ظلم میکنید ، GT هم در کل خوب طراحی جذابی نداره

          درسته که رکورد توسط راننده های فراری ثبت میشه اما راننده های مختلف و اینکه طول این پیست فقط ۳ کیلو متر به همین دلیل اختلاف زمان ها در همین چند دهم ثانیه ست ، مثلا رکورد ۸۱۲ SF با ۴۸۸ پیستا یکیه !! واسه همین میگم باید تو چندتا پیست دیگه هم تست بشه

    2. بی کامنت اکانت حذف شده

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (17 ديدگاه)

      عجبا نمیتونین درک کنید جایگزین لافراری این نیس

  12. Seyed.AMG

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    خیلی خیلی جذاب و خفن ، مثل محصولات لامبو ظاهرش فضایی شده که جذابیتش رو دو چندان کرده . در کل خیلی شبیه کانسپت J50 ست ولی کمی هم پینین فارینا باتیستا رو برام تداعی میکنه !
    فقط طراحی نمای عقب میتونست جذاب تر باشه مخصوصا محل قرارگیری اگزوز و شکل و شمایل دیفیوزر …

  13. Fk

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    فکر میکنم کوروت موتور وسط بی شباهت به این هیولا نداشته باشه
    گرچه فراری اسطوره اییه تو دنیای خودرو
    ولی فک کنم بین این دوً رقابت جذابی شکل بگیره
    ایتال بازا دیس ندن
    من خودم فن ماشین این کشور هستم
    تنها ماشینی که تونست لذت سواری از ی لانچیای بتا کوپه رو برام تداعی کنه دو دو قدیم بود
    ولی میدونم کوروت صاف میاد واسه کل کل با این مدل

  14. Elmiraj

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1577 ديدگاه)

    بر خلاف دیگر فراری ها این بار فراری از زبان طراحی جدید و بسیار زیبایی استفاده کرده … بخصوص در فرم چراخ ها که یجورایی آشنا به نظر میاد…!!!!
    این و پیستا زیباترین فراری هایی هستن که تاکنون دیدم …. واقعاً زیباست…….
    .
    .
    (( فقط نکته ای که اینجا فکر کنم اشتباه شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هست که در پیج اینستاگرام فراری ۲.۵ ثانیه اعلام شده در حالی که اینجا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را زدین ۲.۶ ثانیه…!!! ))

    1. Ali Keyhani

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (505 ديدگاه)

      درسته الان که نگاه کردم سایت رسمی فراری هم شتاب صفر تا صد رو ۲/۵ ثانیه اعلام کرده

  15. ایمان

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2422 ديدگاه)

    مشخصات اعلام شده توسط ❤ فراری ❤
    ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ ثانیه
    ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر ۶.۷ ثانیه
    حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر
    مطمئنم از ۸۱۲ سوپرفست سریع تره که ۳۶۰ کیلومتر رو ثبت کرد ولی فراری در اعلام مشخصات زیرکانه عمل میکنه

  16. porschesport

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ماشین بسیار خوبیه , مثل هر فراری دیگه❤️

  17. iman

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (243 ديدگاه)

    به اعتقاد من هم زبان طراحی فراری تغییر کرده و این ماشین متفاوت از ماشینای دیگه فراریه ، از لحاظ فنی با مشخصاتی که مارانلو داده بینظیره مثل همیشه ولی صادقانه بگم لافراری از نطر من بسیار جذابتر و زیباتر از این مدله

  18. ali a

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (669 ديدگاه)

    چه طراحی خوفناکی…

  19. moein

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (591 ديدگاه)

    به به
    دوستانی که اشاره دارن به ثبت رکوردهای یکسان این خودرو و لافراری،اینو در نظر داشته باشید این ماشین جدای از مبحث تست سرعت و رکورد تو پیست،یه مبحث تکنولوژیکه
    در حد یه کتاب مطمئنا از فناوریها و حربه های فراری تو این ماشین میشه مطلب نوشت که مطمئنا به زودی بهش اشاره میشه
    واقعا فراری بی همتاست

  20. Just bentley continental

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (536 ديدگاه)

    با این که با فراری حال نمی کنم زیاد
    چند تا فراری واقعا به دلم نشستن
    لافراری و ffو این.فقط رکورد پیستش نسبت به لافراری جالب نیست که اونم احتمالا تو پیستای دیگه بیشتر فرق می کنه خیلی رقابت جذابی بین این ماشین و مکلارن اسپید تیل میشه.منتظرپ رونمایی هایپر کارای لامبو و پورشه هم هستیم.

  21. Alireza

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (471 ديدگاه)

    مثل همه ی محصولاتش اینم عالیه مخصوصا با نمای عقبش خیلی حال کردم
    ولی کاش رو نمای جلوش بیشتر کار میکردن و شلوغ ترش میکردن

  22. مهدی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (724 ديدگاه)

    بعضیا حرف از رکورد فیورانو میزنن میگن تایمش بده اما داستان فیورانو کاملا فرق داره با بقیه پیستها… تو بیشتر تایم گیریها پیستا بهترین رکوردها رو نسبت به رقباش داشته حتی سریع تر از پورشه gtr2 که تو نوربرگ رینگ تایم بینظیری زد حالا این ماشین تو فیورانو ۲.۵ ثانیه سریعتر از پیستا هست

  23. Danial

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    در مورد ساخته های فراری که فقط میشه سر تعظیم فرود بیاریم همینو بس

  24. net

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    این ماشین با ماشینهای دیگر فراری فرق میکنه و عقبش کشیده تر هست و چراغ جلو و عقبش با ماشینهای دیگر فراری فرق میکنه
    چراغ جلو و سپر جلو که باز شده و رینگ بد هست

  25. ho3ein

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    از نظر فنی عالی ولی از نظر طراحی ظاهری من به شخصه لافراری ۴۸۸ و f12 رو خیلی فراری تر میدونم تا این،لافراری رو بعد چندین سال ادم می بینه بازم محو طراحی و زیباییش میشه یا اف ۱۲ و ۴۸۸ هم همینطور ولی این نه،
    البته نظر شخصی هستش

  26. L-H-P-TT

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای اسب رقصان قائلم ، ولی باید بگم بیصبرانه منتظر فرزند جدیدی از دیار گاوهای ایتالیایی هستم 🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🐃🐃🐃🐃🔥🔥🔥🔥

    1. ایمان

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2422 ديدگاه)

      با احترام به طرفداران لامبورگینی باید بگم ایتالیایی اصیل فراری هست دوست عزیز
      خودش آقای خودشه و زیرمجموعه هیچ شرکت آلمانی نیست تا براش تعیین و تکلیف کنن

  27. حمید

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دنیای خودرو مثل دهه ی ۸۰ میلادی دوباره وارد یک بحران در طراحی شده…نمی‌دونم شاید مسائل ایرودینامیکی دست طراحان رو برای ارائه طرح های ماندگار و مانا بسته…. هر چی پیش میریم کمپانی های که طرح خارجی براشون یک فاکتور مهمه و اعتبار کمپانی رو نگه میداره دارن مدل های رو ارائه میدن که هم در نگاه اول و مهم تر از اون در طول زمان فاقد روح وهنر هستن و فقط جزئیاتی محدود و البته ناهماهنگ ازمدل های گذشتشون رو برای حفظ برند استفاده میکنن….نمونش فاجعه ی استون مارتین ونتیج جدید یا نمای عقب بد قواره پورشه ۹۹۲ یا مدل های ناهماهنگ و شبیه به هم مرسدس های خانوادگی و تا حدودی اسپرت جدید؛ بی ام و های سری ۵ و سری ۳ ۲۰۱۹ یا اون جلو پنجره ی وحشتناک سری ۷ جدید….افول فراری هم با ۴۸۸ شروع شد.. یک طرح بی روح ولی تا حدودی هماهنگ رو ارائه داد که فقط شبیه فراری بود ولی متاسفانه کار رو به جایی رسونده که به نظر من اگر ارم فراری رو از جلوی این مدل sf90 بردارید شاید اون رو از جلو با یک مک‌لارن اشتباه بگیرید…. دغدغه اصلی سازنده ها امروز فقط شده پرفورمنس و نظر مشتری ها و خواسته ها شون مخصوصا تو زمینه طراحی اهمیت چندانی براشون نداره… امیدوارم این بحران مثل دهه ی ۸۰ ده پوزنده سال طول نکشه…..

  28. Hamed

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (83 ديدگاه)

    تو تیزرش گفتم شبیه J50 خواهد بود J50 کانسپتی بود برای توسعه این مدل
    با وجود مشخصات فنی فوق العاده من بیشتر منتظر معرفی جانشین مستقیم لافراری هستم که احتمالا سال ۲۰۲۱ باشه و امیدوارم سنت V12 رو همچنان حفظ کنن
    راستی اسمشم دوست دارم sf90 stradale

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن