فراری

فراری SF90 استراداله چگونه متولد می‌شود؟!

با قیمت حدود 512 هزار دلاری در آمریکا، فراری SF90 استراداله اصلاً خودروی ارزان‌قیمتی نیست. به‌هرحال این یک فراری است و هیچ فراری‌ای ارزان به فروش نمی‌رسد! البته با توجه به عملکردی که این خودرو دارد باید گفت SF90 استراداله ارزش تک‌تک دلارهای پرداختی را خواهد داشت.

نیروبخش این سوپرکار هیبریدی پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 769 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متر است. کمک‌حال این پیشرانه درون‌سوز سه پیشرانه الکتریکی است که دوتای آن‌ها در اکسل جلو و دیگری نیز بین پیشرانه درون‌سوز و گیربکس 8 سرعته دوکلاچه قرار است. قدرت ترکیبی این خودروی جذاب 986 اسب بخار می‌باشد.

SF90 استراداله هنوز توسط اصحاب رسانه بررسی نشده اما فراری ادعا می‌کند این خودرو در عرض 2.5 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت آن نیز 6.7 ثانیه است. حداکثر سرعت این سوپرکار ایتالیایی هم 340 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مشخصات به جز حداکثر سرعت اعلامی تقریباً مشابه پرفورمنس لافراری تولید محدود بوده و در این در حالی است که قیمت SF90 حدود یک‌دوم قیمت لافراری در آن زمان می‌باشد.

فراری از ربات‌های پیشرفته و تکنسین‌های بسیار ماهر برای تولید هر دستگاه SF90 استراداله استفاده می‌کند و این موارد را می‌توانید در ویدئوی منتشر شده ببینید. برای خودرویی با چنین پرفورمنسی فوق‌العاده، وجود چنین سطح از مهندسی و دقت لازمه کار است.

انتظار می‌رود اولین نمونه‌های این خودروی دوست‌داشتنی از اوایل سال 2020 به دست مشتریان برسند.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. Joker

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (65 ديدگاه)

    وقتی به این هیولا میگن سوپرکار ناخودآگاه خندم میگیره،هایپرکارا رو میزاره جیبش این به ظاهر سوپرکار،یه خودرو نام ببرید با این سطح تکنولوژی و پرفورمنس که هم قیمت این ماشین باشه؟!بعد یه سری میگن چرا فراری با ارزش ترین برند خودروسازی جهانه!!!!

    1. علی

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (15 ديدگاه)

      بذار بیاد بیرون بعد صحبت از ارزش کن…
      هنوزم فک میکنم یه 720 سه سال پیش اینو میزنه.

    2. R

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (182 ديدگاه)

      هایپر کارا رو با قیمت مقایسه نمیکنن که بگن هر کدوم ارزون تره بهتره
      تمرکز هایپر کارا رو سرعت بالای چهارصده و قدرت بالای هزار در واقع برای سرعت بالای چهارصد ساخته میشن

  2. OMID

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (944 ديدگاه)

    یه توصیه واسه طراحی سایت دارم
    یه قسمتی هست که مرز بین عکس اصلی مطلب و متن هست
    به نظرم یه حائلی بین این دو تا باید باشه
    به نظرم اونجا یه چارت درست کنند که اسم مترجم یا نویسنده و عکس پروفایلش و بزنن
    موافقان لایک کنند
    مخالفان دیسلایک

  3. Ferrari

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1456 ديدگاه)

    یه ماشین high class از یه برند high class
    <>

  4. ایمان

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    قیمت این ماشین نسبت به عملکردش خیلی خوبه
    مکلارن سنا با ۱.۲۰۰.۰۰۰ دلار ، قیمتش دو برابر SF۹۰ استراداله هست
    اگه شما باشید کدام ماشین رو انتخاب می کنید ؟؟؟؟
    فراری SF۹۰ استراداله : لایک 👍👍👍👍
    مکلارن سنا : دیسلایک 👎👎👎👎

    1. Mclaren

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (754 ديدگاه)

      صد در صد هیولای امتحان پس داده مکلارن رو انتخاب میکنم…
      در ضمن سنا 800 هزار دلار هست…
      مکلارن هیچوقت جلو فراری کم نیاورده و پرچمش بالا بوده و هست و این تازه اولشه مونده شوک های وحشتناک تر به رقبا وارد کنه.

  5. مهراد

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    فکر میکنم این ماشین رکورد خیلیا تو خیلی جاها رو میزنه ، این خط – این نشون |

  6. Shirko

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به نظرم بعد از لافراری از همه ی نمونه های تولیدی زیباتره .

  7. مرتضی

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (62 ديدگاه)

    این ماشین عالی ساخته شده و در این شکی نیست ، اما با این قیمت اگه خوب نفروشه ممکنه کلا فراری قید هایپرکار با قیمت رقابتی زدن رو بزنه ، خصوصا الان که نصف دنیا خصوصا فیات و کرایسلر( صاحب هاش) تازه با هم ادغام شدن. مثل بی ام و i8

    1. Hamed

      ۱۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (61 ديدگاه)

      خیلی دور نمیریم تو همین ده سال اخیر که رقبای بریتانیایی هم اضافه شدن فراری لَنگ فروش کدوم مدلش بوده تا الان ؟
      داریم در مورد کمپانی حرف میزنیم که که لافراری میلیون دلاری رو قبل از رونمائیش تو ژنو 2013 سولد اوت کرده بود.

  8. ممد ژانگولر

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    دوستان یک نظر سنجی میخوام بکنم که ببینم کسی هم هست از فراری بدش بیاد؟
    ممنون میشم یاری کنید

    عاشق فراری ++++++
    متنفر از فراری ————

  9. Khosrow

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1407 ديدگاه)

    نمای پشتش نفس گیره / عطر چرم کابین فراری فقط از فراری میاد ..

  10. علیرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (140 ديدگاه)

    فکر میکنم حقیقتا به زیبایی لافراری نیست اما از نظر طراحی کاملتر از بقیه محصولات فراریه.منتها رگه هایی از هیبرید بودن توی طراحی داره که انگار شلوغش کرده.پرفورمنس حرف نداره جای انتقادی هم نداده.فراری برند مورد علاقمه.

  11. ممد ژانگولر

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تنها کشوری هستیم که با توجه به نظرسنجی که گذاشتم ی چیزی معادل ۳۰٪ از فراری متنفر هستن.
    خسته نباشی هموطن !!!!!

    1. ایمان

      ۱۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      طرفدار و مخالف فراری همه جای دنیا وجود داره
      باید به سلایق همدیگه احترام گذاشت
      همه که نباید عاشق فراری باشن
      یک امر کاملاً عادی و طبیعیه

  12. ممد ژانگولر

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ایمان جان داداش گلم من نگفتم چه بد. نظر سنجی گذاشتم و از تعداد رای ها متعجب شدم . چون فراری در تمام دنیا ماشین خیلی محبوبیه و سابقشو همه میدونن . فقط برام خیلی جالب بود و پیش خودم روی ۱۰٪ ماکسیمم جساب کرده بودم.لطفا زود قضاوت نکنیم ممنون

    1. Hamid SS

      ۱۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (85 ديدگاه)

      ژانگولر

  13. Mehdi TuRbO

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (748 ديدگاه)

    من هم عاشق فراریم هم لامبورگینی نمیدونم اون روزی که میخوام بخرم کودوم انتخاب کنم واقعن انتخاب سختیه 🤔 من لامبو رو از این نظر که ضبط مانیتور دار داره بیشتر دوست دارم البته تو بعضی محصولات فراریم هست ولی اوناییش که ضبطو نداره اصن خوشم نمیاد ماشین حتمن باید ضبط مانیتور دار داشته باشه حتی سوپر اسپرتش.
    ۹۸۶ اسب
    ۶.۵ ثانیه ،۰ تا ۲۰۰
    در اینده مثلن ۰ تا ۱۰۰ نیم ثانیه
    ۰ تا ۲۰۰ ،۳ ثانیه
    بعد اینجا پراید ۱۸۱ اومده 😂

  14. Farzad

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (371 ديدگاه)

    شاهکار هنری .مخصوصا نمای عقب

  15. مرتضی

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (62 ديدگاه)

    دوست عزیز منظورم رو نفهمیدی ، لافراری سه برابر این قیمت داره با اون مشخصات ، این همون مشخصات رو داره با یک سوم قیمت. اگه سه برابر لافراری نفروشه فراری ضرر میکنه توی بهره وری. در مورد 488 نیست که با همین حدود قیمت نصف پرفورمنس و درنتیجه هزینه تولید پایین داشته باشه ، این ماشین از لافراری هم ساختش گرون تر در میاد. فراری با ساخت این ریسک مالی کرده

  16. رامتین

    ۱۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1742 ديدگاه)

    این خودرو جزء 3 محصول برتر فراری هست. موتور این خودرو با بسیاری از محصولات فراری مشترکه. این موتور با کد f154 ارائه شده که همگی را میشه 3.8 یا 3.9 یا 4 لیتری فرض کرد. مثل پورتوفینو، 820 سوپرفست، f8، 488 و کواتروپورته مازراتی. توان هم از 500 اسب تا 750 اسب متغیره.

  17. R

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (182 ديدگاه)

    خوشم میاد از این😍 دوس دارم داشته باشمش
    دومین خودروی فراری که ازش خوشم میاد قبلی ۴۵۸ بود البته این ازش بالاتره طراحیش جدیده و بروزه فرق داره با بقیه در کل عالی👌

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن