فورد

معرفی فورد ترولر T4 تریل در برزیل

درحالی‌که مشتریان آمریکایی بی‌صبرانه منتظر آفرودر جدید برانکو هستند، فورد مدت‌های زیادی است که خودرویی مشابه با آن را در برزیل عرضه می‌کند.


این خودرو ترولر T4 نام داشته و حالا مدلی جدید از آن با پسوند تریل معرفی شده است. ترولر برندی جداگانه در برزیل بوده اما زیرساخت شاسی‌بلند T4 ساخته و پرداخته‌ی فورد بوده است. البته از سال ۲۰۱۴ شاهد استفاده از نسخه‌ی کوتاه شده‌ی پلتفرم T6 فورد در این خودرو بوده‌ایم. این معماری در پیکاپ رنجر بکار رفته است.


اما برگردیم به مدل جدید تریل که به دنبال افزایش جذابیت خشونت یک شاسی‌بلند است و این کار را با ارائه‌ی برخی لوازم که توانایی ترولر T4 در زمین‌های آفرودر را افزایش می‌دهد انجام خواهد داد.


در آغاز باید گفت این خودرو از سپرهای آفرود با زاویه‌ی حمله و فرار بهبود یافته سود برده و یک اسنورکل هم نصب شده که اجازه می‌دهد این خودرو به آب‌های عمیق‌تر وارد شود. سپر جلو همچنین پذیرای قلاب‌های بکسل بوده و یک وینچ را نیز می‌توان روی آن نصب کرد.

پوشش قوس‌های چرخ، رکاب‌های جانبی، پانل‌های گلگیر جلو، اسپویلر سقف و درب پشتی نیز همان رنگ خاکستری مات سپرها را دارند. مشتریان می‌توانند از ۹ رنگ بدنه‌ی سفید، قرمز، زرد، مشکی، نقره‌ای، آبی، خاکستری و قرمز یکی را انتخاب کنند.

ترولر T4 تریل اولین محصولی است که در مرکز ارتقای تازه تأسیس در کارخانه‌ی فورد برزیل تولید می‌شود. قیمت این خودرو حدود ۳۸ هزار دلار بوده و از همان معماری مدل‌های عادی استفاده می‌کند. نیروبخش این شاسی‌بلند پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۳.۲ لیتری توربودیزلی است که قدرت ۲۰۰ اسب بخاری آن از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک با دنده‌سنگین الکترونیکی به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.

این آفرودر خشن از بدنه‌ی کامپوزیتی‌ای استفاده می‌کند که در زمین‌های گلی کثیف نشده و البته روی یک شاسی نردبانی قرار گرفته است. این امر دوام خودرو در مسیرهای خشن را تضمین می‌کند. البته برخلاف فورد رنجر، T4 از اکسل جلوی دانا استفاده می‌کند و بنابراین زاویه‌ی حمله و فرار قابل‌توجه ۵۱ درجه‌ای را ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. farhad

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    این چقدر شبیه FJ تویوتا شده یا من اشتباه میکنم؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. car lover

      ۱۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      اشتباه میکنی
      بیشتر شبیه رانگلره
      ولی اگه برانکو اینطوری باشه(ک نیست)از طرفداری فورد کناره گیری میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mohammad FM480

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    آفرودر کوچیک و جالبیه.
    میتونه انتخاب خوب و کاربردی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی قربانزاده

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    دوستان ولی فکر کنم بیشتر شبیه میتسوبیشی پاجرو دو در تا مثالهای که زدید
    قشنگ پاجرو دو در مدلهای که تو ایران هستن شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1844 ديدگاه)

    پیشرانه‌ “””5 سیلندر””” و “”” 3.2 لیتر””” و “””””” توربودیزل””””
    اونوقت قدرت 200 اسب بخار ؟؟؟!!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      پیشرانه های دیزلی اصولا اسب بخار کم در مقابل گشتاور زیادی دارند ک عمده گشتاورشون هم در دور های پایینه و این موضوع باعث میشه در افرود و یدک کشی کارایی بسیاری داشته باشه
      در افرود و یدک کشی اسب بخار زیاد کارایی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا