فورد

مقایسهٔ نسل جدید فورد اکسپلورر با تعدادی از رقبا

فورد سرانجام رسماً نسل جدید کراس‌اوور فول سایز اکسپلورر را رونمایی کرده است. نسل جدید این خودرو روی پلت‌فرمی دیفرانسیل عقب ساخته شده و از توانایی، راحتی و فضای داخلی بیشتری نسبت به قبل برخوردار است؛ اما اکسپلورر جدید در مقایسه با نزدیک‌ترین رقبای خود چگونه خواهد بود؟ البته این کلاس بزرگی است که در آن خودروهای زیادی حضور دارند اما امکان مقایسهٔ همهٔ آن‌ها با اکسپلورر وجود ندارد. به همین دلیل تعداد رقبا در این مقایسه به چهار خودرو شامل دوج دورانگو، هوندا پایلوت و سوبارو ایسنت محدود شدند. البته دلایلی هم برای این انتخاب‌ها وجود دارد. دورانگو مانند اکسپلورر جدید روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب ساخته شده، پایلوت یکی از پرفروش‌ترین خودروهای این کلاس است و ایسنت نیز جدیدترین کراس‌اووری محسوب می‌شود که پای به این کلاس گذاشته است.

قوای محرکه

درحالی‌که دورانگو و پایلوت از پیشرانه‌های شش سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کنند، اکسپلورر و ایسنت زیر کاپوت خود موتورهای چهار سیلندر توربو دارند. هرچند پیشرانهٔ سوبارو گشتاور معقولی را ارائه می‌کند اما کمترین قدرت گروه را دارد. از سوی دیگر، موتور چهار سیلندر اکسپلورر در بین این چهار خودرو بیشترین قدرت را تولید می‌کند و پیشرانهٔ تنفس طبیعی V6 دورانگو نیز با اختلافی جزئی در پس هم‌وطن خود قرار می‌گیرد. در همین حال، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اکسپلورر نیز بیشترین دنده را در این گروه دارد. دورانگو و اکسپلورر در حالت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شوند و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن‌ها قابل سفارش است درحالی‌که پایلوت برعکس بوده و در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. ایسنت اما مانند تمامی محصولات سوبارو به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

 

فورد اکسپلورر

دوج دورانگو

هوندا پایلوت

سوبارو ایسنت

پیشرانهٔ پایه ۲.۳ لیتری I4 ۳.۶ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6 ۲.۴ لیتری H4
تنفس توربوشارژ طبیعی طبیعی توربوشارژ
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۲۹۵ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار ۲۶۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۳۵۵ نیوتن متر ۳۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک CVT
پلت‌فرم دیفرانسیل عقب دیفرانسیل عقب دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
چهارچرخ محرک قابل سفارش قابل سفارش قابل سفارش استاندارد

برخلاف پایلوت و ایسنت، اکسپلورر و دورانگو با پیشرانه‌های قدرتمندتر و جذاب‌تری هم ارائه می‌شوند. دورانگو همانند یک خودروی عضلانی، با پیشرانهٔ سنتی V8 تنفس طبیعی عرضه می‌شود و هنوز قربانی رویهٔ کوچک‌سازی پیشرانه‌ها و استفاده از توربوشارژرها نشده است. پیشرانهٔ این خودرو که از نوع ۵.۷ لیتری است، ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اکسپلورر اما در نقطهٔ مقابل حریف هم‌وطن خود قرار دارد و برای ارائهٔ قدرت بیشتر، از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده کرده است که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف حجم کمتر پیشرانه، احتمالاً اکسپلورر مصرف سوخت کمتری نسبت به دورانگو دارد؛ اما این دو کراس‌اوور آمریکایی در نسخه‌های اسپرت SRT و ST با پیشرانه‌هایی حتی قوی‌تر از این هم ارائه می‌شوند که در این مقایسه از بررسی آن‌ها صرف‌نظر کرده‌ایم.

 

فورد اکسپلورر

دوج دورانگو

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۵.۷ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۳۶۵ اسب بخار ۳۶۰ اسب بخار
گشتاور ۵۱۵ نیوتن متر ۵۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک

ظرفیت بار و بکسل

در کراس‌اوورهای فول سایز، ظرفیت و توانایی یدک کشی یا بکسل اهمیت زیادی دارد. نسل جدید اکسپلورر به لطف پلت‌فرم دیفرانسیل عقب خود، پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته و ظرفیت بکسل آن با پیشرانهٔ پایهٔ چهار سیلندر به ۲۴۰۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است؛ اما بااین‌حال اکسپلورر از این لحاظ هنوز هم در پس دورانگو قرار می‌گیرد زیرا این قلدر آمریکایی ظرفیت کشش ۲۸۰۰ کیلوگرم را دارد که ۴۰۰ کیلوگرم بیشتر از کراس‌اوور فورد است! پایلوت و ایسنت هم هردو با ظرفیت بکسل ۲۲۷۰ کیلوگرم، در برابر رقبای آمریکایی حرفی برای گفتن ندارند. دورانگو با پیشرانهٔ همی V8 نیز با ظرفیت یدک کشی ۳۳۶۰ کیلوگرم، برتری قاطعی بر اکسپلورر شش سیلندر با ظرفیت تنها ۲۵۴۰ کیلوگرم دارد و قهرمان یدک کشی گروه لقب می‌گیرد.

اما هرچند اکسپلورر در بخش یدک کشی مغلوب دورانگو می‌شود، در بخش ظرفیت صندوق بار نه‌تنها دورانگو بلکه دو رقیب ژاپنی را هم پشت سر گذاشته است. در کراس‌اوور جدید فورد با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم، فضای باری برابر با ۲۴۸۵ لیتر فراهم می‌گردد که ۱۱۰ لیتر از پایلوت، ۷۵ لیتر از دورانگو و ۳۵ لیتر از ایسنت بیشتر است. البته اکسپلورر در بخش قیمت نیز از هر سه رقیب بالاتر قرار می‌گیرد زیرا با قیمت پایهٔ ۳۲,۷۶۵ دلار، حتی از ایسنت که به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود هم گران‌تر است.

 

فورد اکسپلورر

دوج دورانگو

هوندا پایلوت

سوبارو ایسنت

ظرفیت بکسل ۲۴۰۰ کیلوگرم ۲۸۰۰ کیلوگرم ۲۲۷۰ کیلوگرم ۲۲۷۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۲۴۸۵ لیتر ۲۴۱۰ لیتر ۲۳۷۵ لیتر ۲۴۵۰ لیتر
قیمت پایه ۳۲,۷۶۵ دلار ۲۹,۹۹۵ دلار ۳۱,۴۵۰ دلار ۳۱,۹۹۵ دلار

 

 منبع: Motor1

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. Amir Machine

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (683 ديدگاه)

    هر چهارتا ماشین‌های شایسته‌ای هستن ولی من بازم دورانگو رو ترجیح میدم
    دورانگو با اینکه ۹ سال از عمرش میگذره هنوز هم جذاب و پرفروشه
    کهنه نمیشه این ماشین انگار

    1. یانکی

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      دیونه داجم

      1. حسن

        ۲۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (390 ديدگاه)

        تنها رقیب اکسپلورر دورانگو هستش و گرند چروکی
        هر ۳ هم پرفروش و محبوبن

    2. sina7

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (348 ديدگاه)

      من الان نگاه کردم دیدم یه ۲۰۱۱ تمیزشو میشه با ۸هزار دلار خرید یعنی به عبارتی ۸۰ میلیون
      اصن بگیم ۵۰ میلیون هم بکشن روش بشه ۱۳۰ تا بازم هزار برابر ارزش خریدش از ایکس۲۲ و جیلی و جک و ساندرو و هزار تا کوفت و زهرمار دیگه بهتره
      فقط میتونم بگم حیف

  2. Mahdi

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیشه فورد اکسپلورر راچه از لحاظ فنی ویاطراحی انتخاب نکرد

  3. (ali (chevy nova

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5198 ديدگاه)

    عکسهاش رو دیشب داشتم میدیدم
    بسیار عالی کارکرده فورد
    الکی نیست پرفروش ترین تو کلاس خودشه
    البته من منتظره برانکو هستم که قراره به خاک و خون بکشه رقباش رو

    1. (ali (chevy nova

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5198 ديدگاه)

      راستی به رفقای امریکایی باز هم اول شدن دوباره موستانگ رو در کلاس کوپه های اسپرت دنیا و همینطور دوم و سوم شدن چارجر و چلنجر و رتبه چهارم شدن کامار رو تبریک میگم

  4. big & small block engine

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    عالی این ماشین
    دمش گرم فورد

  5. نوید جهرمی

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2846 ديدگاه)

    چطور میتونن اینا رو با این قیمت پایه بدن؟ میانگین قیمتی تقریبا ۳۲۵۰۰ دلار. با دلار ۱۱۷۰۰تومنی تقریبا میشه ۳۸۰ میلیون. ما هم با چینی ها دلمون خوش بشه.
    ما هیچ. ما نگاه

  6. ali a

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (666 ديدگاه)

    پیشرانه کوچکتر با توربو استهلاک بیشتر و صدای بیشتری داره..مصرف سوختش هم یا برابره یا ناچیز کمتره.. خودم ۶ سیلندر و کاملا ترجیح میدم… انتخابم هم بین این ماشینا هوندا پایلوت هست…

  7. Kurtz

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (11347 ديدگاه)

    سوبارو Ascent انتخاب منه. داغه داغه. محصول ۲۰۱۹.

    یه جورایی میانگینی از ویزگی های خوب هر چهار تا ماشینه.

    دورنگو خیلی قدیمی شده – هر چند هنوزم جذابه – اما همون دورنگویه دو هزار و دهه.
    از مشکلات کیفیتی زیادی هم رنج میبره و تا الان ۴ نوبت فراخوان داشته به دلایل مختلف.

  8. امیر

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2255 ديدگاه)

    بازم برند محبوب امریکایی و همچنین برند محبوب من داره اینجا خودنمایی میکنه
    مشخصه ک دوج برتری داره به همشون حتی با رقیب های بزرگتر از خودش سرجنگ داره و گاها پیروزه! (مقالش تو همین پدال بود)
    اما فورد هم عالی عمل کرده مث همیشه
    کابین سوباره واقعا عالیه نسبت به بقیه

  9. حمیدرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    خرید فورد در هر صورت توجیه پذیره خصوصا در امریکا این مدلم شاید گرون تر باشه ولی مدل چهارسیلندرش بازم توجیه بیشتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X