فولکس واگن

تست تصادف فولکس‌واگن گلف جدید

نسل جدید فولکس‌واگن گلف معرفی شده و اگرچه فعلاً خبری از عرضه آن در بازار آمریکا نیست اما همیشه می‌توان خبرهای مربوط به آن را برجسته ساخت. با طراحی جدید، تکنولوژی‌های مدرن و قوای محرکه کاراتر، هشتمین نسل پرفروش‌ترین محصول تاریخ فولکس‌واگن شانس زیادی برای حکمرانی دوباره در کلاس هاچبک ها دارد. همه‌چیز برای این خودرو خوب به نظر می‌رسد به جز یک مورد کوچک یعنی رتبه‌بندی ایمنی.


جدیدترین تست‌های تصادف موسسه یورو انکاپ شامل تست نسل جدید گلف نیز بوده است. این خودرو توانسته حداکثر ستاره‌های ایمنی یعنی ۵ ستاره را کسب کند. در نگاه اول همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد و حتی یورو انکاپ گفته که بخش سرنشین گلف در تست تصادف از جلو پایدار باقی مانده است؛ اما یک مشکل بزرگ در کابین این هاچبک وجود داشته و آن نیز باز شدن درب عقب سمت راننده است که ریسک پرتاب سرنشین به بیرون را در پی داشته و یک ریسک اساسی است. همین مشکل ماه پیش در خودروی فولکس‌واگن شاران نیز دیده شده بود.


یکی از مدیران ارشد یورو انکاپ می‌گوید:

باز شدن درب خودرو در زمان تصادف از نظر ما خطا بوده زیرا ریسک خطرناک پرتاب سرنشینان به بیرون را در پی دارد. این روزها باز شدن درب خودرو در زمان تصادف به ندرت دیده می‌شود و فولکس‌واگن باید ریشه‌ی این مشکل را پیدا کند.

جدای از آن، نسل جدید گلف نمره‌های خوبی در حفاظت از سرنشینان و عابران کسب کرده است. سیستم ترمز اضطراری خودکار این خودرو نیز که بخشی از تجهیزات استانداردش محسوب می‌شود عملکرد خوبی داشته و در سرعت‌های پایین از تصادف جلوگیری کرده است.

دیگر خودروهای پنج ستاره تست شده شامل آئودی Q8، فورد پوما، ام جی HS و نیسان جوک می‌باشند. موضوع جالب اینکه فولکس‌واگن آپ، اشکودا سیتی گو و سئات Mii به خاطر اینکه نسبت به سال قبل دارای سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی (و نه به صورت استاندارد از پایه) هستند دو ستاره خود را از دست داده و به خودروهایی سه ستاره تبدیل شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    هر جور حساب میکنم .. به جز داخل ماشین نسل قبلش جذاب تره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    تو تست تیرک هنوز هیچ سدانی رو مثل تسلا ندیدم
    حتی ولوو هم جلو کم آورد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا