فولکس واگنهفته نامه

نگاهی به 9 رکورد فولکس‌واگن در کتاب رکوردهای جهانی گینس

ورود به کتاب رکوردهای جهانی گینس کار راحتی نیست. این عمل نیازمند آماده‌سازی قبلی و گاهی اوقات شرایط ایده آل و عالی است. این موضوع به ویژه درباره رکوردهای پیست صدق می‌کند اما فولکس‌واگن برندی است که رکوردهای زیادی را بر جای گذاشته است. از رکوردهای نوربرگ رینگ گرفته تا رکوردهای تولید و فروش، فولکس‌واگن در همه‌چیز دست داشته هرچند گاهی اوقات این رکوردها توسط مصرف‌کنندگان و طرفداران این شرکت ثبت شده‌اند. در این نوشتار تصمیم داریم نگاهی داشته باشیم به ۹ رکوردی که فولکس‌واگن در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده است. با ما همراه باشید.

  1. سریع‌ترین رکورد در نوربرگ رینگ توسط خودرویی الکتریکی (سال ۲۰۱۹)

احتمالاً این رکورد بیش از همه در یادها باقی مانده زیرا به تازگی ثبت شده است. خودروی الکتریکی و مسابقه‌ای ID.R یک هیولای به تمام معنا بوده و فقط برای اثبات توانایی‌های چنین خودروهایی توسعه یافته است. این خودرو برای هیچ رشته‌ای از موتور اسپورت ساخته نشده و به‌صورت قانونی نیز نمی‌تواند در جاده‌ها حضور یابد اما قطعاً تیم‌های موتور اسپورت از آن راضی هستند. ID.R به حدی سریع و پرشتاب بوده که یک دور پیست نوربرگ رینگ را تنها در ۶ دقیقه و ۰۵.۳۳۶ ثانیه طی کرده است. رکورد این خودرو بیش از ۴۰ ثانیه بهتر از رکورد قبلی بوده است. در مسابقات خودرویی و به ویژه در پیست طویلی همچون جهنم سبز، این فاصله بسیار زیاد است.

  1. سریع‌ترین تأسیسات پارک خودکار (سال ۲۰۱۳)

این رکورد کمی عجیب است. تأسیسات اتواستات در ولفسبورگ از یک جفت برج ذخیره خودروی متصل به کارخانه تشکیل شده است. اگر شما یک فولکس صفر را سفارش دهید خواهید توانست حرکت خودروی خود در این برج‌ها و تحویل از طریق سیستمی خودکار را مشاهده کنید. همان‌گونه که تصور می‌کنید این امر باعث می‌شود فرایند تحویل خودرو بسیار کاراتر باشد اما شاید نتوانید تصور کنید این راندمان چقدر بالاست. از ورود به برج گرفته تا پارک در برج‌ها، شاتل‌های رباتیک می‌توانند خودرو را تنها در عرض یک دقیقه و ۴۴ ثانیه ذخیره کنند.

  1. اولین خودرویی که به فروش ۲۰ میلیون دستگاهی دست یافت (سال ۱۹۸۱)

احتمالاً حدس زده‌اید که درباره چه خودرویی صحبت می‌کنیم هرچند این خودرو دیگر تولید نمی‌شود. فولکس‌واگن بیتل یکی از نمادین‌ترین خودروهای تاریخ می‌باشد. بیتل نشان دهنده‌ی هویت فولکس بوده و حمل‌ونقل ارزان را برای توده مردم به ارمغان آورده است. این خودرو در ۱۵ می ۱۹۸۱ توانست به رکورد فروش ۲۰ میلیون دستگاهی دست یافت. فولکس برای گرامی داشت این رکورد نسخه‌ای سفارشی از بیتل را با رنگ نقره‌ای متالیک و نوارهای جانبی مشکی تولید کرد.

  1. دورترین فاصله رانندگی با استفاده از یک خودروی درون‌سوز طی یک ساعت (سال ۱۹۸۰)

پیشرانه درون‌سوز آینده خیلی درخشانی ندارد زیرا این روزها همه درباره خودروهای الکتریکی صحبت می‌کنند. البته قبلاً این‌گونه نبوده است. بهترین روش برای نمایش راندمان این پیشرانه‌ها در سال‌های قبل چه بوده است؟ فولکس برای این کار دو راننده حرفه‌ای را انتخاب کرد و پروتوتایپ دیزلی را در اختیار آن‌ها قرار داد تا در پیست ناردو در ایتالیا حضور یابند. آن‌ها در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۸۰ طی یک ساعت مسیر ۳۵۳.۲ کیلومتری را در یک ساعت طی کردند و رکورد جدیدی را بر جای گذاشتند.

  1. بیشترین افرادی که داخل خودرو قرار گرفتند (سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵)

همان‌گونه که حدس زده‌اید این رکورد در واقع سه بار ثبت شده است. در ۲۹ آوریل سال ۲۰۰۰ تعداد ۲۵ نفر داخل یک فولکس‌واگن بیتل جدید جای گرفتند. ۱۰ سال بعد و در ۹ دسامبر ۲۰۱۰ تعداد ۲۰ نفر خودشان را درون یک بیتل ۱۹۶۴ جای دادند. ۵ سال بعد و در ۵ سپتامبر ۲۰۱۵ نیز گروه دیگری از طرفداران فولکس در بریتانیا گردهم آمده و ۵۰ نفر از آن‌ها داخل کمپر ون فولکس رفتند!

  1. سریع‌ترین زمان عبور از فلات مصر (سال ۲۰۱۲)

در ۹ جولای ۲۰۱۲ یک دستگاه فولکس‌واگن آماروت مسیر جنوب به شمال فلات مصر را طی کرد. این مسیر از یادبود کمال‌الدین حسین شروع شد و در وادی عبدالمالک به پایان رسید. قطعاً این مسیر ۳۸۰ کیلومتری سختی‌های زیادی داشته اما آب‌وهوای خاص منطقه باعث شد سختی این سفر بیشتر باشد. علیرغم این موضوع، آماروک این مسیر را تنها در ۵ ساعت و ۷ دقیقه طی کرد و رکورد جدیدی را بر جای گذاشت.

  1. طولانی‌ترین رژه خودروهای فولکس‌واگن (سال ۱۹۹۵)

این رکورد قطعاً یکی از جالب‌ترین رکوردهای تاریخ فولکس بوده است. برزیل خواستگاه طرفداران زیادی برای فولکس‌واگن بوده و زمانی که یکی از کلوپ‌های محلی فولکس در این کشور رویدادی را برای ثبت رکورد رژه خودرویی ترتیب داد ۲۷۲۸ مالک فولکس بیتل در آن شرکت کردند. این طولانی‌ترین رژه برای خودروهای فولکس بود که در اول می ۱۹۹۵ ثبت شد.

  1. بزرگ‌ترین سمبل قدرت انسان (سال ۲۰۱۹)

این رکورد به خودروها ارتباطی ندارد اما خب رکوردی است که درباره فولکس‌واگن ثبت شده است. در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ صدها کارمند فولکس‌واگن در کنفرانسی در میلبروک بریتانیا شرکت کردند. ۷۸۶ نفر از کارمندان فولکس‌واگن در این کنفرانس گردهم جمع شده و بزرگ‌ترین سمبل قدرت انسان را تشکیل دادند. آن‌ها ۵ دقیقه موقعیت خود را حفظ کردند.

  1. پرفروش‌ترین کمپانی تولید کننده خودروی سواری (سال ۲۰۱۷)

فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۷ رکورد پرفروش‌ترین تولید کننده خودروی سواری را شکست. فروش این شرکت تعداد ۱۰,۴۴۷,۲۲۷ دستگاه تخمین زده شد اما باید گفت این رکورد به تمامی خودروهای سواری شرکت تعلق دارد. اگر بخواهیم این رکورد را به‌صورت تکی در نظر بگیریم این فورد سری F و تویوتا کرولا هستند که محبوب‌تر از فولکس‌واگن گلف بوده‌اند.

همان‌گونه که تصور می‌کنید فولکس‌واگن هنوز هم در حال برنامه‌ریزی برای ثبت رکوردهای جدید است که یکی از آن‌ها می‌تواند شکستن رکورد فروش خودروهای الکتریکی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی،:امید اینده

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    ماشالاااااا
    عاشق بیتل جدیدم

    موافقم 28
    مخالفم 6
  2. امیر

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ۹ نفر سوار ۲۰۷ شدیم?

    موافقم 30
    مخالفم 5
    1. X

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      احتمالا برای ثبت رکورد از آدم کوتوله استفاده کردن

      موافقم 9
      مخالفم 15
      1. behnam1012

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (985 ديدگاه)

        خیلی عذر میخوام ولی استفاده از کلمه ی کوتوله برای انسان مناسب نیست

        موافقم 20
        مخالفم 2
    2. حسین

      ۲۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      ۱۲ نفر سوار پراید شدیم روی هم نشستیم بعضیامون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واقعا باورنکردنی هست باورم نمیشه یه چیز خاص هست این شرکت یک جوری هست یه چیز خیلی خیلی واقعا نمیدونم این چیز چی هست

    موافقم 11
    مخالفم 5
  4. X

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    ID.R یک حماسه ی الکتریکیه. فرمول E باید سر تعظیم فرود بیاره.

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. X

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      وای!! سرعتش فقط 250 تاس؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! ولی همه چیزش عالیه.

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        برقی ها سرعت هاشون کمه

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. X

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          ولی ریماک سی 2 بالای 400 تاس?

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. ارشیاSVJ

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چطوری بیست نفر رفتن توش.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  6. Ho3eyn

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این که چیزی نیست
    ما اینجا تو یه پراید 30 نفرو جا کردیم همشونم مردن…
    :)

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. یوسف

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (939 ديدگاه)

    دم بیتل گرم. حال کردم. واقعا اسطوره س. جان

    موافقم 4
    مخالفم 4
  8. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    پیشنهاد میکنم مستند “ابرسازه ها با ریجارد هموند” رو ببینید قسمت اولش میره کارخونه فولکس البته ماشینی نیست فقط قسمت اولش درمورد کارخونه خودرو سازیه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. Mf1

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    چندان کار شاخی انجام نداده شماره ۶

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا