فولکس واگن

بیرون کشیدن ۴۵۰ اسب بخار از پیشرانهٔ ۲ لیتری گلف GTI TCR

از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر چقدر قدرت می‌توان استخراج کرد درحالی‌که هنوز قابل‌اطمینان باشد؟ مرسدس-آام‌گ در نسل جدید A45 S اعداد جادویی ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را از چنین موتوری بیرون کشیده است اما شرکت تیونینگ B&B AutomobilTechnik معتقد است یک موتور ۲ لیتری از این هم قدرت بیشتری می‌تواند تولید کند. این شرکت با به‌روزرسانی و ارتقاء پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فولکس‌واگن گلف GTI TCR از طریق یک کیت تقویت سطح چهار، خروجی آن‌را به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است که تمامی این نیروی عظیم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به نسخهٔ استاندارد گلف GTI TCR، زمان شتاب صفرتاصد این مگا هاچ‌بک را از ۵.۶ ثانیه به ۴.۵ ثانیه کاهش داده است درحالی‌که با حذف محدودیت سرعت نیز این خودرو می‌تواند به سرعتی بیش از ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کیت تقویت سطح چهار این تیونر با قیمت ۱۲,۹۵۰ یورو ارائه می‌شود. این کیت شامل یک توربوشارژر بزرگ‌تر، اینترکولر عملکرد بالا، سیستم اگزوز مسابقه‌ای با کاتالیست اسپرت و نرم‌افزار جدید پیشرانه می‌شود. علاوه بر این، گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ گلف هم تقویت شده است.

اما کسانی که به چنین قدرت بالایی نیاز ندارند می‌توانند کیت تقویت سطح سه با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور یا سطح دو با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را به ترتیب با قیمت ۷,۹۵۰ یورو و ۳,۹۵۰ یورو انتخاب کنند. همچنین کیت سطح یک هم با قیمت ۱,۴۹۸ یورو ارائه شده که خروجی پیشرانهٔ گلف GTI TCR را به ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد. علاوه بر این، فنرهای کم‌ارتفاع‌تر با قیمت ۲۹۸ یورو، ترمزهای عملکرد بالا با دیسک‌های جلوی بزرگ‌تر با قیمت ۳,۷۹۵ یورو، مبدل کاتالیزوری اگزوز با صدای بلندتر با قیمت ۲,۷۹۵ یورو و رینگ‌های ۲۰ اینچی B&B با لاستیک‌های ۲۳۵ با قیمت ۳,۲۹۸ یورو هم برای این هاچ‌بک آتشین قابل سفارش است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه

  1. Ford taurus

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    بی فایده ترین کار ممکن 😐۴۵۰تا بره روی چرخ جلو که چی بشه 🤨باز چهارچرخ بود یه حرفی ولی این قدرت بی مصرفترین قدرته برای این ماشین هیچ فایده ای نداره
    برای ماشین دف جلو قدرت ۲۸۰اسب نهایت ۳۰۰کاملا کافیه بیشتر دیگه هیچ فایده ای نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. L-H-P-TT

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    من به شخصه دوس دارم این تقویت رو روی گلف R انجام بدم ….
    چون هم مزیت دو دف بودن رو داره هم لذت لانچ قوی ….
    فکر کنم شرکت APR انجم میده و حدود ۵۰۰ اسب هم میکشه بیرون و شتاب صفر تا صد زیر ۳.۵ ثانیه میرسه و حداکثر سرعتش بالای ۳۰۰ کیلو متر باشه ….
    فکر کردن بهش هم میتونه هر ماشین بازی رو ارضا کنه ……
    هاچبک…
    دودف…
    ۵۰۰ اسب…
    زیر ۳.۵ ثانیه…
    بالای ۳۰۰ کیلو متر ….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Farzad

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چقد چالش برانگیز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نتیجش این میشه که چرخ های جلو هرز میگردن و خودرو غیر قابل کنترل میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. یاس ی

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (764 ديدگاه)

    علی جان مگه پراید که هرزگردی کنه !!!!!!!!!!!!! سیستم ضد هرزگردی بیکار نمیشینه.
    من به شخصه با هاچبک خیلی حال نمیکنم ولی چندتا از هاچبکهای پرفورمنس هستن که آرزوشون دارم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا