فیات

فیات کرونوس HGT، سدان اقتصادی با اسانس اسپرت!

کمتر از دو سال پیش فیات سدان اقتصادی کرونوس را در بازار آمریکای جنوبی عرضه کرد. برزیل بزرگ‌ترین بازار این خودرو است و تاکنون بیش از ۴۰ هزار دستگاه در این کشور فروش داشته است. حال کرونوس برای مدل ۲۰۲۰ اولین به‌روزرسانی خود را تجربه کرده است. مهم‌ترین ویژگی این به‌روزرسانی، ارائهٔ نسخهٔ اسپرت جدیدی بنام HGT است.

در این نسخه ویژگی‌های منحصربه‌فردی با حال و هوای اسپرت به داخل و خارج خودرو اضافه شده است. این ویژگی‌های اسپرت در بیرون خودرو شامل رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ، قاب آینه‌های جانبی مشکی‌رنگ، اسپویلر عقب مشکی‌رنگ، جلوپنجرهٔ تاریک، دستگیرهٔ درهای همرنگ بدنه و لوگوهای تاریک فیات می‌شود که نمایی جذاب‌تر به این سدان اقتصادی بخشیده‌اند.

کرونوس HGT در داخل هم به تریم مشکی‌رنگ، نمایشگر هفت اینچی در صفحه آمپر، رو سقفی مشکی‌رنگ، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، روکش پارچه‌ای مخصوص صندلی‌ها، کف‌پوش‌های مشکی‌رنگ و لوگوی تاریک فیات روی غربیلک فرمان مجهز شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سقف مشکی‌رنگ، صندلی‌های چرمی، دوربین دید عقب، ایربگ‌های جانبی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، ورود و استارت بدون کلید، سنسور باران و چراغ‌های جلوی اتوماتیک را هم به‌عنوان آپشن سفارش دهند.

فیات همچنین برای این نسخهٔ اسپرت علاوه بر رنگ‌های موجود مثل مشکی ولکان، سفید آلاسکا و قرمز مارسالا، رنگ‌های جدیدی همچون قرمز مونت‌کارلو و خاکستری سیلورستون را هم ارائه کرده است. در زیر کاپوت کرونوس HGT اما هیچ تغییری صورت نگرفته و در اینجا همچنان همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی قرار دارد که از هاچ‌بک آرگو گرفته شده است.

این موتور که هم با بنزین و هم با اتانول کار می‌کند، در صورت استفاده از بنزین ۱۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد اما اگر باک خودرو با اتانول پُر شود، این اعداد به ۱۳۹ اسب بخار و ۱۸۹ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم تنها گزینه برای انتقال نیروی این پیشرانه است.

سدان اقتصادی فیات با استفاده از این قوای محرکه ظرف ۹.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. HGT که بالاترین تیپ کرونوس محسوب می‌شود، با قیمت پایهٔ ۷۸,۴۹۰ رئال معادل ۱۹,۵۰۰ دلار در بازار برزیل به فروش می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش ماشینه خوبیه مبارک مردم برزیل

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. امیر

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (768 ديدگاه)

    بازار هند آمریکایی جنوبی هم مثل ایران یه بازار بسته که توش کلاغ رنگ میکنن جای قناری می‌فروشند ولی بازار خودروی شرق اسیا چین کره ژاپن و روسیه و خلیج فارس و اروپا و آمریکا شمالی هم تنوع داره هم ارزش خرید بهتر مدلهای اون بازار بررسی کنید

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا