معرفی فیات 500X اسپرت با ظاهر جذاب‌تر و هندلینگ بهتر

فیات پس از مدل‌های کراس و اوربان، حالا عضو جدیدی بنام اسپرت را هم به خانوادهٔ کراس‌اوور 500X اضافه کرده است که بالاترین تیپ 500X محسوب می‌شود. 500X اسپرت به سیستم تعلیق اسپرت و خاص این مدل مجهز شده که ارتفاع خودرو را 13 میلی‌متر کاهش داده و از تکنولوژی دامپینگ انتخابی تکرارشونده یا FSD در جلو و عقب برخوردار است. علاوه بر این، به گفتهٔ فیات، فرمان خودرو برای دقت بهتر و پاسخ بیشتر، مجدداً تنظیم شده است.

درنتیجهٔ این تغییرات، به گفتهٔ فیات شتاب جانبی این نسخهٔ اسپرت 8 درصد نسبت به 500X کراس با رینگ‌های 18 اینچی افزایش یافته است. علاوه بر این، با تنظیم جدید سیستم تعلیق، حالا کم‌فرمانی خودرو 26 درصد و بیش‌فرمانی آن 17 درصد کاهش یافته است. برای این کراس‌اوور اسپرت همچنین رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی با لاستیک‌های 225 هم قابل سفارش است.

در زیر این نسخهٔ اسپرت، قوی‌ترین پیشرانهٔ 500X یعنی موتور 1.3 لیتری توربو با 150 اسب بخار قدرت قرار گرفته است که نیروی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند. البته امکان سفارش 500X با دیگر موتورها شامل موتور پایهٔ 1 لیتری بنزینی با 120 اسب بخار قدرت، 1.3 لیتری دیزلی مالتی‌جت با 95 اسب بخار قدرت و 1.6 لیتری دیزلی مالتی‌جت با 120 اسب بخار قدرت همراه با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو هم وجود دارد.

فیات برای نمای بیرونی 500X اسپرت یک رنگ منحصربه‌فرد بنام قرمز اغواگر را در نظر گرفته است اما غیر از این رنگ، در ظاهر این خودرو ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری مثل ‌تریم خاکستری تیتانیومی در دستگیرهٔ درها، قاب آینه‌های جانبی، سپر جلو و… به همراه چراغ‌های جلوی تمام LED با مه شکن‌های LED، رکاب‌های جانبی عمیق‌تر، طراحی دیفیوزر مانند سپر عقب و سر اگزوز دوقلوی کرومی هم کار شده است.

کابین 500X نیز با گرافیک خاص نمایشگر TFT در صفحه آمپر، صندلی‌های پارچه‌ای مشکی با تریم وینیل و دوخت ویژهٔ قرمز و خاکستری، دسته‌دندهٔ آلومینیومی و غربیلک فرمان D شکل چرمی از دیگر نسخه‌ها متمایز شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند روکش آلکانترا برای غربیلک فرمان و پانل صفحه آمپر را هم سفارش دهند. این خودرو همچنین به‌عنوان بالاترین تیپ 500X، کاملاً هم مجهز شده است به‌گونه‌ای که ویژگی‌هایی مثل سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دستیار تغییر خط، نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect با اندروید اتو و کارپلی، کنترل تهویهٔ اتوماتیک و کروز کنترل همگی از تجهیزات آن هستند.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. احمدرضا
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    آخه یه ماشین چقد میتونه آدمو محو خودش کنه و چقد میتونه خوشگل و ناز باشع؟
    خدایا چرا نباید توی ایران بیاد؟

    پاسخ
  2. رامتین
    سوابق: (1672 دیدگاه) ,

    حدود 4.20 طول و 1.60 ارتفاع داره. یعنی تقریبا بزرگتر از استپ وی و هم ابعاد نیسان جوک جدیده. اما خب جوک جدید گویا با موتور 1.8 توربوی 225 اسبی و گیربکس 7سرعته دوکلاجه در نسخه اسپرت نیسمو میخواد عرضه شه، یعنی میتونی براحتی bmw 220 یا 320 یا تمام شاسی بلندهاش در نسخه 2لیتری توربو (کد 20 یا 25) را به چالش بکشی چه رسد به بقیه! فقط امیدوارم chr موتور 120 اسبی ضعیف با گیربکس cvt اشو بزاره کنار. البته من 99درصد این موضوع را ممکن نمیدونم. چون chr زیر لکسوس ux هست و هیچوقت تویوتا نمیاد chr را تقویت کنه، مگر آنکه ux ارتقا پیدا کنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.