فیات

معرفی فیات 500X اسپرت با ظاهر جذاب‌تر و هندلینگ بهتر

فیات پس از مدل‌های کراس و اوربان، حالا عضو جدیدی بنام اسپرت را هم به خانوادهٔ کراس‌اوور ۵۰۰X اضافه کرده است که بالاترین تیپ ۵۰۰X محسوب می‌شود. ۵۰۰X اسپرت به سیستم تعلیق اسپرت و خاص این مدل مجهز شده که ارتفاع خودرو را ۱۳ میلی‌متر کاهش داده و از تکنولوژی دامپینگ انتخابی تکرارشونده یا FSD در جلو و عقب برخوردار است. علاوه بر این، به گفتهٔ فیات، فرمان خودرو برای دقت بهتر و پاسخ بیشتر، مجدداً تنظیم شده است.

درنتیجهٔ این تغییرات، به گفتهٔ فیات شتاب جانبی این نسخهٔ اسپرت ۸ درصد نسبت به ۵۰۰X کراس با رینگ‌های ۱۸ اینچی افزایش یافته است. علاوه بر این، با تنظیم جدید سیستم تعلیق، حالا کم‌فرمانی خودرو ۲۶ درصد و بیش‌فرمانی آن ۱۷ درصد کاهش یافته است. برای این کراس‌اوور اسپرت همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی با لاستیک‌های ۲۲۵ هم قابل سفارش است.

در زیر این نسخهٔ اسپرت، قوی‌ترین پیشرانهٔ ۵۰۰X یعنی موتور ۱.۳ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که نیروی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند. البته امکان سفارش ۵۰۰X با دیگر موتورها شامل موتور پایهٔ ۱ لیتری بنزینی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت، ۱.۳ لیتری دیزلی مالتی‌جت با ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱.۶ لیتری دیزلی مالتی‌جت با ۱۲۰ اسب بخار قدرت همراه با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو هم وجود دارد.

فیات برای نمای بیرونی ۵۰۰X اسپرت یک رنگ منحصربه‌فرد بنام قرمز اغواگر را در نظر گرفته است اما غیر از این رنگ، در ظاهر این خودرو ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری مثل ‌تریم خاکستری تیتانیومی در دستگیرهٔ درها، قاب آینه‌های جانبی، سپر جلو و… به همراه چراغ‌های جلوی تمام LED با مه شکن‌های LED، رکاب‌های جانبی عمیق‌تر، طراحی دیفیوزر مانند سپر عقب و سر اگزوز دوقلوی کرومی هم کار شده است.

کابین ۵۰۰X نیز با گرافیک خاص نمایشگر TFT در صفحه آمپر، صندلی‌های پارچه‌ای مشکی با تریم وینیل و دوخت ویژهٔ قرمز و خاکستری، دسته‌دندهٔ آلومینیومی و غربیلک فرمان D شکل چرمی از دیگر نسخه‌ها متمایز شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند روکش آلکانترا برای غربیلک فرمان و پانل صفحه آمپر را هم سفارش دهند. این خودرو همچنین به‌عنوان بالاترین تیپ ۵۰۰X، کاملاً هم مجهز شده است به‌گونه‌ای که ویژگی‌هایی مثل سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دستیار تغییر خط، نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect با اندروید اتو و کارپلی، کنترل تهویهٔ اتوماتیک و کروز کنترل همگی از تجهیزات آن هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    آخه یه ماشین چقد میتونه آدمو محو خودش کنه و چقد میتونه خوشگل و ناز باشع؟
    خدایا چرا نباید توی ایران بیاد؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. مک وال

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    قیمتش چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    حدود 4.20 طول و 1.60 ارتفاع داره. یعنی تقریبا بزرگتر از استپ وی و هم ابعاد نیسان جوک جدیده. اما خب جوک جدید گویا با موتور 1.8 توربوی 225 اسبی و گیربکس 7سرعته دوکلاجه در نسخه اسپرت نیسمو میخواد عرضه شه، یعنی میتونی براحتی bmw 220 یا 320 یا تمام شاسی بلندهاش در نسخه 2لیتری توربو (کد 20 یا 25) را به چالش بکشی چه رسد به بقیه! فقط امیدوارم chr موتور 120 اسبی ضعیف با گیربکس cvt اشو بزاره کنار. البته من 99درصد این موضوع را ممکن نمیدونم. چون chr زیر لکسوس ux هست و هیچوقت تویوتا نمیاد chr را تقویت کنه، مگر آنکه ux ارتقا پیدا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (132 ديدگاه)

    زیباشده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا