فیات

معرفی فیس‌لیفت فیات تیپو همراه با ارائهٔ نسخهٔ جدید کراس

فیات خانوادهٔ مدل تیپو را بروز کرده و هم‌زمان نسخهٔ کاملاً جدید کراس را هم به آن اضافه کرده است. تیپو مدل ۲۰۲۱ به جلوپنجرهٔ جدیدی مجهز شده که حالا در میانهٔ آن بجای لوگوی فیات، نوشتهٔ برجستهٔ FIAT جای گرفته است. این جلوپنجره با چراغ‌های LED جدیدی احاطه شده که وعدهٔ بهبود دید را داده‌اند. غیر از این‌ها، دیگر تغییرات ظاهری این ماشین جزئی هستند و شامل افزودن تریم کرومی به سپر جلو، گرافیک داخلی جدید چراغ‌های LED عقب و بازطراحی رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی می‌شود.

تیپو در داخل از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی جدید و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی UConnect 5 با نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی برخوردار شده و پانل دکمه‌ها و غربیلک فرمان آن‌هم بروز شده است. خبر بزرگ برای تیپو مدل ۲۰۲۱ اما همان‌طور که اشاره شد اضافه شدن نسخهٔ جدید کراس به خانوادهٔ آن است. این مدل که بر اساس نسخهٔ هاچ‌بک ساخته شده، برای جلب نظر خریداران کراس‌اوورها طراحی شده و به همین دلیل در بیرون به روکش‌های پلاستیکی بدنه و محافظ‌های فلزی مجهز شده است. علاوه بر این، ارتفاع تعلیق تیپو کراس نیز ۴ سانتیمتر افزایش یافته است.

فیات برای تیپو مدل ۲۰۲۱ یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژ جدید را هم ارائه کرده که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به موتور ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی کنونی با ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتن متر گشتاور نشان می‌دهد؛ اما علیرغم این افزایش خروجی، به گفتهٔ فیات مصرف سوخت و آلایندگی موتور ۱ لیتری به‌طورجدی کمتر است. در بخش موتورهای دیزلی هم پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری مالتی‌جت تیپو ارتقاء یافته و حالا ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۱۰ اسب بخار بیشتر از قبل است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند یک پیشرانهٔ دیزلی ۹۵ اسب بخاری را هم انتخاب کنند.

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. Aria

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    این جلوش رو ازk132 اصکی رفته یاk132 از این!؟

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (863 ديدگاه)

      معلوم نیست
      ولی تا اونجایی که راننده تاکسی بهم گفت این از k132 کش رفته

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳
      1. Hadi

        ۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1324 ديدگاه)

        برجام که امضا شد قرار شد بیاد تو ایران‌خودرو مونتاژ بشه…
        ولی اون ماجرا ها پیش اومد…

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
        1. پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی

          ۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (204 ديدگاه)

          اگه اومد ایران ماشین خوبی نبود با تیپا می اندازیمش بیرون

          موافقم ۱
          مخالفم ۱۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4000 ديدگاه)

      یَک ماشینِ خوبیه ، البته نسخه سدانش که در ترکیه زیاد عاشقش هستند و حکم تاکسی سمند را برای ترک‌ها داره .

      البته طراحی داخلش و سواریش هم نسبت به همکلاساش بهتر و زیباتره .

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
      1. پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی

        ۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (204 ديدگاه)

        تازه به نام دوج هم فروش رفت

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  2. Amin-MC20

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    چه انجین به درد نخوری داره

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۲
    1. hssn

      ۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (21 ديدگاه)

      اره بابا موتور شاهین خیلی سرتره:////

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
  3. میثم

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (767 ديدگاه)

    یه سری فیات به نام سی ینا چند سال پیش خیلی محدود تو ایران اومد و خیلی ماشینای بی آزار و کم خرجی هستن. من با چند تاشون صحبت کردم خیلی راضی هستن و میگفتن از فرانسویها خیلی با دوامتر و کم خرج ترن ولی نمیدونم چرا هرساله تو لیست قابلیت اطمینان فیات کرایسلر رتبه خوبی نمیاره

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  4. AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (863 ديدگاه)

    ازینا تو ترکیه زیاده

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  5. MaF

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (325 ديدگاه)

    نسخه کراس اوورش خیلی خوشگل شده

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا