فیات

معرفی نسل جدید فیات ۵۰۰ و خداحافظی با پیشرانه‌های درون‌سوز

فیات رسماً نسل کاملاً جدید ۵۰۰ را معرفی کرده است. این خودروی کوچک ایتالیایی بدون از دست دادن جذابیت رتروی (نگاه به گذشته) خود، حالا به یک ماشین شهری مدرن تمام الکتریکی تبدیل شده است. این ۵۰۰ الکتریکی روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و حالا ۶ سانتیمتر کشیده‌تر، ۶ سانتیمتر عریض‌تر و ۴ سانتیمتر بلندتر از قبل شده درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم ۲ سانتیمتر افزایش یافته است.

۵۰۰ جدید به یک موتور الکتریکی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت مجهز است که انرژی آن توسط یک پکیج باطری لیتیوم یون ۴۲ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. به لطف این باطری‌ها، هاچ‌بک الکتریکی فیات با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو همچنین به شارژر سریع ۸۵ کیلووات ساعتی هم مجهز است که می‌تواند ۸۵ درصد از ظرفیت باطری‌ها را ظرف تنها ۳۵ دقیقه شارژ کند. فیات ۵۰۰ الکتریکی ظرف ۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در این ماشین سه حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، بُرد و شرپا تعبیه شده که مصرف انرژی را تا حد امکان کاهش می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که خودرو می‌تواند به مقصد راننده که روی سیستم ناوبری مشخص شده یا نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ برسد. حالت شرپا همچنین قدرت، پاسخ پدال گاز و حداکثر سرعت را تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند و برای حداکثر بهره‌وری، حتی ویژگی‌هایی مثل سیستم تهویه و گرم‌کن صندلی‌ها را هم غیرفعال می‌کند. در حالت‌های معمولی و بُرد، هنگامی‌که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد، ترمز موتور فعال می‌شود و در حالت بُرد امکان رانندگی با یک پدال هم فراهم می‌شود.

فیات ۵۰۰ جدید همچنین اولین خودرو در کلاس خود است که به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو مجهز شده است. این سیستم برای نظارت بر محیط اطراف از کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و دوربین جلو استفاده می‌کند. در داخل خودرو نیز آخرین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی UConnect 5 توسط یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی ارائه شده که از اپل کارپلی و اندروید اتو هم برخوردار است.

فیات برای نسل جدید ۵۰۰ نسخهٔ اولیه‌ای بنام la Prima در نظر گرفته که در سه رنگ مختلف ارائه می‌شود و به چراغ‌های جلوی تمام LED، تودوزی چرمی سازگاربامحیط‌زیست، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی و تریم کرومی مجهز است. از این نسخهٔ ویژهٔ la Prima تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که با قیمت ۳۷,۹۰۰ یورو در بازار داخلی ایتالیا عرضه می‌شوند. البته انتظار می‌رود نسخهٔ معمولی و پایهٔ ۵۰۰ ارزان‌تر از این باشد.

فیات ۵۰۰ الکتریکی در ابتدا فقط به‌صورت کانورتیبل با سقف پارچه‌ای کشویی عرضه می‌شود اما بعداً نسخهٔ سقف فلزی آن‌هم ارائه خواهد شد. فیات همچنین قصد دارد ۵۰۰ درون‌سوزی کنونی را حداقل به مدت دو سال در کنار نسل جدید الکتریکی در بازار حفظ کند. فعلاً عرضهٔ این ۵۰۰ الکتریکی جدید در بازار ایالات‌متحده اما تأیید نشده است زیرا فیات-کرایسلر فعلاً در حال ارزیابی پتانسیل بازار آمریکای شمالی برای این خودرو است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. ممد ژانگولر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (733 ديدگاه)

    این ماشین عشق منه
    عین قالی کرمون میمونه
    مدل قبلیش هنوزم رخشه
    این که دیگه جای خود داره فقط به طراحی رینگاش نگاه کنید چقدر زیباست
    به نظرم این مدل فوق العاده تر شده
    ای کاش قیمت ارز خیلی بیاد پایین و واردات و رقابت آزاد بشه تا هر ایرانی بتونه ماشین مورد علاقشو به راحتی بخره بدون اینکه همیشه چک بانکی به دست تو صف خرید ماشینایی باشه که از صمیم قلب نمیخوادش و متنفره ازشون

  2. Joker

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (202 ديدگاه)

    خیلی عالی شده،به خصوص کابینش که خیلی ارتقا پیدا کرده،مدل ۲۰۱۷ دو سال ماشین زیر پام بود با سقف کشویی قرمز،قدرتش تو نسل قبلی ۱۰۰ اسب بود که مصرفش هیچوقت بالای ۸ لیتر نبود واسه من!اگه واسه نسل جدید هم یه انجین درون سوز کم حجم تدارک میدیدن عالی تر از عالی میشد،در آخر نظر من اینه طراحیش به مراتب جذاب تر و کاریزماتیک تر از جمیرا خانمه🤣

    1. Mad.z.Max

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (534 ديدگاه)

      قطب شمال ۵۰۰ سوار میشی سقف پارچه ای یبار چکه نکنه..

  3. حمید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    چقدر زیبا و دوست داشتنی هست
    خیلی زیباست😍😍😍

  4. meysam

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (377 ديدگاه)

    اروپاییها و بخصوص ایتالیا، استاد طراحی این کلاس هستن. ژاپنیها هم کی کار و کی ون دارن که نسل جدیدشون واقعا زیبا هستن.
    طراحی اروپاییها زیباتره و طراحی ژاپنیها کاربردی تره

  5. ..Hossein

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    چه خوب شده
    دوستداشتنی تر شده

  6. یانکی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (995 ديدگاه)

    پشتش رو انگار ظریف ماله کشیده

  7. Saeed

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اولین ایتالیایی‌ای که برقی میشه
    چقدر این اتفاق تلخه😔😔😔
    تصور اینکه روزی فراری و لامبورگینی و پاگانی بخوان برقی بسازن
    اصن قلب آدم ترک ورمیداره😭💔

  8. سجاد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    چقد عالیه خدایی جایی پراید باید اینو گلفو بزارن باشه

  9. فرشید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حیف که انتخاب دیگه ای جز پراید ندارم وگرنه حتماً بنفشش رو میخریدم :[

  10. - A M I R -

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (610 ديدگاه)

    امیوارم آبارث به تقویت نسخه الکتریکی فکر نکنه و نصب یه موتور درون سوز فوق العاده روی ماشین توی برنامش باشه ، هرچند که به نظرم فیات کار بسیار عاقلانه ای کرد که این ماشین رو تمام الکتریکی معرفی کردش .

  11. احمدرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (350 ديدگاه)

    یه ماشین عالی بوده و هست و الانم که عالیتر شده
    خیلی زیباست
    کاش واردات رو آزاد کننن از نزدیک ببینیمش
    حالا میفهمم چرا فیات مالک اینهمه خودروساز بزرگه چون خودش بزرگتر از اوناس
    عملن انگار داوینچی نقاشی کرده
    😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

  12. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (891 ديدگاه)

    جلو داشبوردش کپی کامل از ون مرسدس بنز V کلاس هست !!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X