قوای محرکهٔ جانشین لامبورگینی اونتادور پلاگین‌هیبریدی خواهد بود؟

لامبورگینی به‌تازگی هایپرکار جدیدی بنام سیان را با سیستم هیبریدی خفیف معرفی کرده است که نشانگر حرکت این برند به سمت الکتریکی‌سازی است. حال به گزارش وب‌سایت استرالیایی «Car Sales»، جانشین اونتادور هم می‌تواند با تجهیز به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، این ایده را گسترش دهد. سیان از سیستم هیبریدی مبتنی بر ابرخازن استفاده می‌کند که برای یک هایپرکار تولید محدود عالی است اما برای یک خودروی هیبریدی دوربرد ایده‌آل نخواهد بود. مدیر فنی ارشد لامبورگینی «مائوریزیو رجیانی» دراین‌باره به Car Sale گفته است:

با یک ابرخازن می‌توان در فضایی یکسان، سه برابر نیروی بیشتری نسبت به یک باطری ذخیره کرد اما واضح است که در حال حاضر ابرخازن‌ها نمی‌توانند حتی انرژی موردنیاز برای حالت تمام الکتریکی 5 تا 10 کیلومتری را فراهم کنند و ظرفیت ذخیرهٔ آن‌ها کافی نیست

به همین دلیل، لامبورگینی تمایل دارد در جانشین اونتادور از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده کند زیرا الکتریکی‌سازی قوای محرکه راهی برای کاهش تولید دی‌اکسید کربن و فراهم کردن بُرد تمام الکتریکی قابل‌استفاده است؛ اما نکتهٔ منفی در استفاده از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این است که باطری‌ها و موتورهای الکتریکی به وزن خودرو اضافه می‌کنند و مهندسان باید راهی پیدا کنند تا این افزایش وزن را جبران کنند. رجیانی در این رابطه گفته است:

من هدف بهبود چشمگیر کنترل شاسی را به مهندسان خود گوشزد کرده‌ام. شما اونتادور S را به یاد می‌آورید که برای اولین بار در آن از سیستم فرمان گیری چهارچرخ استفاده شد؟ این قدم بزرگی روبه‌جلو از نظر درک وزن کمتر در خودرو بود

یکی دیگر از تغییرات مهمی که در جانشین اونتادور صورت می‌گیرد، استفاده از یک گیربکس دوکلاچه بجای نمونهٔ تک‌کلاچهٔ قدیمی کنونی است؛ اما به گفتهٔ رجیانی، در این خودرو از سیستم آئرودینامیکی فعال ALA اوراکان پرفورمانته و اونتادور SVJ استفاده نخواهد شد. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که جانشین اونتادور ممکن است تا پیش از سال 2024 معرفی نشود. همچنین شایعاتی اشاره کرده‌اند که این ماشین ممکن است به سه موتور الکتریکی مجهز باشد و می‌تواند مجموعاً 1100 اسب بخار قدرت داشته باشد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. joojoo
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    آونتادور به اندازه ای عالی ظاهر شد که لامبورگینی هنوزم ک هنوزه توی شکه که چطور جانشینش رو معرفی کنه که به همون اندازه موفق و موندگار بشه….

    پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        خب چی؟تو شک داری جانشین همچین مدل موفقی کار سختیه؟ اصن برداشت ذوقی خودشو داشت..تو همش باید فقط ریپلای کنی کنایه و حاشیه؟یه بار ندیدم کامنت مستقیم بزاری تو پست لامبو نظرتو بگی.فقط ریپلای درست کردن حاشیه…خوراکت همینه

        پاسخ
        1. Ferrari
          سوابق: (1384 دیدگاه) ,

          اولا کامنت شما رو ریپلای نکردم دومامطلب داره یه چیزی میگه شما یه چیز دیگه برداشت کردی رجیانی تو گل مونده نمیدونه برای جانشن اونتادور چیکار کنه میاین میگین مدل موفق و سوپر موفق و از این داستانا؟ اونتادور سراسر ایراده ازابعاد ماشین و نحوه باز شدن درها و ورود و خروج سخت به کابین ارگونومی و سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی و منسوخ و دید اطراف افتضاح گرفته تا وزن زیاد و جعبه دنده و سیستم تعلیق و ترمزها حالا بگو کجا موفق بوده؟؟ اول تعریف کن از نظر تو موفق بودن یه مدل چطوری مشخص میشه شاید معیارها متفاوت باشه. تو سیستم ما این مواردی که گفتم نشون نمیده یه مدل موفق بوده
          البته از کسی که میاد از کوبش جعبه دنده موقع تعویض دنده تعریف میکنه و یه نکته مثبت میدونه نمیشه بیشتر از این انتظار داشت

      2. joojoo
        سوابق: (116 دیدگاه) ,

        آونتادوری که شما پر از ایراد میدونیش……زمان معرفی…بعد از بوگاتی ویرون سریعترین ماشین تو خط 400 متر بود که تایمش با تایم ویرون فقط 0.2 تفاوت داشت…..شاسی ماشینی که شما پر از ایراد میدونیش…..توی سال 2012 تولید شد…ولی رکورد دار نوربرگرینگ تو سال 2019 هست بدون تغییر پیشرانه و شاسی….بدون حذف صندلی و سیستم تهویه و سیستم اطلاعات و سرگرمی…. با صد و پنجاه کیلو وزن بیشتر نسبت به پورشه و مکلارن و فراری 488….از ابعاد نامتناسب و بزرگ ماشین گفتی…… به نظرت لامبورگینی نمیتونست ماشینو کوچیکتر درست کنه؟؟؟ چرا میتونست…ولی اونوقت جایی برای اوراکان میموند؟؟؟آونتادور سمبل و نماد لامبورگینیه…..باید طوری طراحی میشد که هرکسی با دیدنش آدرنالین خونش بره بالا……. آونتادور تنها سوپر اسپورتیه که برای دوست داشتنش نیازی به مقایسه با بقیه ی سوپر اسپورتا نیست….. حماقتی که فراری انجام داد این بود که به جای رقابت با لامبورگینی برای ساختن احساس برانگیز ترین سوپراسپورت…..وارد رقابت با مکلارن و پورشه برای دست یافتن به اعداد بهتر شد….این وسط لامبورگینی برای رقابت با اونا…..گالاردو و جانشینش اوراکان رو معرفی کرد….ولی هیچ وقت نیومد نماد خودش رو تبدیل به وسیله ی مقایسه با بقیه ی سوپراسپورتا کنه…. کاری ک فراری کرد و نه تنها 488 بلکه لافراری رو هم وارد بازی اعداد کرد…..و به خاطر رسیدن به اعداد بهتر تسلیم موج توربوسازی شد و الان سوپر اسپورت 720 اسب بخاریش صدای خفه ای در حد 270 اسب بخار میده….
        شما که خیلی به کوبش دنده گیر میدی….یه سری برو تایم گیری درگ تایمز از اونتادور SVJ رو نگاه کن……کلیپ بررسی اونتادور SV توسط جانی لیبرمن رو هم ببین….فقط ببین…اصلا نیازی نیست حرفاشونو گوش بدی…اونوقت میفهمی چرا کوبش دنده توی اونتادور چندان هم عیب به حساب نمیاد….

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (671 دیدگاه) ,

          والا فشار زیادی متحمل شدن رقبا که یه اونتادوره ده ساله با اون گیربکس و وزن بالا و … تونسته انقدر موفق ظاهر بشه چه طراحی چه پرفورمنس اونم ((((((تنفس طبیعی)))))) اینو باید قاب طلا کوب بکنی بزنی سر در دنیای ماشینباز ها
          دنیایی که ملت فقط توی درگ ها تشخیص میدن کدوم ماشین بهتره و بدتره!!!

    1. MAHDI
      سوابق: (3159 دیدگاه) ,

      اتفاقا اونتادور ازهمون روزای اول از مشکل جدی گیربگس رنج میبرد!!! که به هیچ وجه مناسب رانندگی در شهر وسرعت کم نبود وبه شدت آذار دهنده بود رانندگی باهاش در خیابون ها!!!!
      حالا خبر ندارم که آیا در نسخه های Sو… این مشکل رو حل کردن یا نه.
      اما کامل ترین خودرویی که لامبورگینی تولید کرده هوراکان بوده. هرچند به وحشی گری اونتادور نمیرسید اما یه سوپر اسپرت کامل بود ودر نسخه پرفومانته کامل تر هم شد!!!!!

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        لامبورگینی بذات درون شهری نیست حتی درمقایسه با همرده هاش.از ابعاد پلتفرم تا باقی موارد مناسب رانندگی درپیست هست.هرچند من معتقدم اون کوبکشهای گیربکس.کاملا باذات وحشیگری لامبورگینی همخوانی داره اینو حتی نشریات هم بهش اذعان داشتن ونقطه ضعف صرف درنظر نگرفتن..از طرفی مدلهای اوراکان به هیچ وجح کاریزماتیک بودن v12 های لامبو رو نداره..شاید v10ها ماشینهای بهتری باشن ولیV12ها لامبورگینی های بهترین..این جمله رو لامبو فنها درک میکنن و چندین هزار خریدار این مدل در طول10سال

        پاسخ
    2. OMID-LAMBO
      سوابق: (305 دیدگاه) ,

      خیلی بعدی میدونم جانشین بعدی اونتادور 1100 اسبی باشه ! چون وارد محدوده لافراری و پی وان و پروجکت وان و والکری میشه که اینا تو کلاس هایپر کار هستن ! نه سوپر اسپورت 800 اسبی
      ایده آل ترین حالت 850 اسبی و نهایتا 50 اسب بخار الکتریکی که بشه 900 تا و میتونه خیلی خوب باشه با ظاهری دیوانه تر از اونتادور و پیشرفتهای آیرودینامیکی مثل a l a ! البته تا سال 2024 خیلی مونده و بعید نیست رقبای لامبو تا 1000 اسب 7پیش برن و لامبو هم خودشو وفق بده !

      پاسخ
  2. ساسان
    سوابق: (788 دیدگاه) ,

    قطعا” جانشین اونتادور بایدمثل اونتادور جلوتر از زمان خودش باشه تا بازم بتونه 10سال خبرساز بشه و ماندگار…چالشهای زیادی پیش روی مهندسین سنتاآگاتا هست..امیدوارم موفق باشن

    پاسخ
  3. 
    سوابق: (11287 دیدگاه) ,

    جانشین اونتادور واسه یک حضور مقتدرانه در جمع سوپراسپرت ها حداقل به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور نیاز داره. ظاهرش هم در حد اسم لامبورگینی

    پاسخ
  4. سورنا
    سوابق: (458 دیدگاه) ,

    خیلی دوس دارم بدونم میخواد چیو جانشینش کنه وقتی هنوزم اونتادور رو اگه معرفی کنه انگار مدل جدیده از بس کامله !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.