لامبورگینی

رقابت دو برادر: لامبورگینی آونتادور SVJ در برابر آونتادور SV

زمانی که حدود دو سال پیش لامبورگینی آونتادور SVJ یا سوپرولوچه جوتا در پبل بیچ رونمایی شد ایتالیایی‌ها از آن به عنوان حد نهایی این سوپرکار نام بردند و گفتند که SVJ یک پله بالاتر از آونتادور LP 750-4 سوپرولوچه قرار می‌گیرد.

SVJ میزبان قوی‌ترین پیشرانه ۱۲ سیلندر لامبورگینی بوده اما همان‌گونه که می‌دانید این عنوان هم‌اکنون به خودروی تازه‌نفس لامبورگینی SVC12 تعلق گرفته است.

اما شاید با شنیدن این متن به فکر افتاده باشید که SVJ و SV در بحث پرفورمنس چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

ما تاکنون مسابقه یا درگی از آونتادور SVJ و SV ندیده بودیم اما ویدئوی جدید ۸۸۸MF نشان دهنده مسابقه درگ این دو هیولاست؛ اما پیش از آنکه نگاهی به این ویدئو داشته باشیم بهتر است مشخصات کلیدی هر دو خودرو را مقایسه کنیم.

آونتادور SVJ به نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری L539 با قدرت ۷۵۹ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متر مجهز شده است. این خودرو همچنین از آئرودینامیک بهینه‌ای سود برده و وزن کلی ۱۵۷۴ کیلوگرمی دارد.

مهم‌تر اینکه آونتادور SVJ از نسل دوم سیستم آئرودینامیک ALA لامبورگینی سود می‌برد.

در طرف دیگر آونتادور SV قرار دارد که از همان پیشرانه استفاده کرده اما قدرت ۷۴۰ اسبی دارد. البته وزن آن نسبت به مدل SVJ  هم ۱۹۵ کیلوگرم بیشتر و ۱۷۶۹ کیلوگرم می‌باشد (در تصویرهای بالا به اشتباه وزن مدل‌ها جابجا درج شده).

خب با توجه به قدرت بیشتر و آئرودینامیک بهتر انتظار می‌رود آونتادور SVJ خودروی سریع‌تری باشد. این‌طور نیست؟

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. مهدی ۹۱۱

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (431 ديدگاه)

    سلام درگ تایکان و ۹۱۱ رو هم که کاروو انجام داده رو بزارید

    1. MAHDI

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4452 ديدگاه)

      ۹۱۱ و تایکان سریع ترین تایم درگ های CARWOW رو ثبت کردن.تو اون درگ تایم خودروهای دیگه رو برای مقایسه میزارم.

  2. مهدی اکرمی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    توی متن نوشته فقط یک کیلو اختلاف وزن دارن درحالی که در مشخصاتی که توی عکس نوشته شده ۱۹۵ کیلو اختلاف وجود داره

  3. Enzo

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    تو قسمت وزن یه اشتباهی کوچیکی شده .خب سیستم ALA توی SVJ تاثیرش کاملا مشخصه وگرنه شتاب اولیه هردو مدل ۲.۸ بمحض بالا رفتن سرعت آیرودینامیک فعال SVJ بکمکش میاد

  4. Mahdi

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    SVJ به داداش خودش هم رحم نکرد

  5. محمدهادی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    جوووون
    دو اسطوره ی کم ارتفاع👍

    آقا راستی بلاخاره وزن دو برادر به چه صورته،لطفا میزان واقعیشو اعلام کنید…

    1. سردبیر

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (569 ديدگاه)

      درود. وزن در تصاویر و ویدئو اشتباهی و جابجا درج شده و در منبع اصلی هم اشتباه ذکر شده. اعداد صحیح در متن جایگزین شده اند. ممنون از دقت نظر دوستان.

  6. محمدهادی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا؟

    یکی بیزحمت یه توضیح کوچی بده دقیقا چه اتفاقی افتاد؟؟
    چرا تو راند اول هردو مو به موی هم از خط گذشتن،ولی تو راند دو ای وی جی جلوتر افتاد؟
    ضمنا اونجا مجری با رانتده پشت اس وی داره چی میگه انقد دقت میکنه به نظرهاش؟؟
    درکل بیشتراز اینکه مسابقه بدت مجری حراف وقت کلیپو گرفت حرف زد😐
    اصلا تست رولینگ و بریکینگ انجام نشد😐
    حیف..
    مگه چندبار پیش میاد این دوبرادر رویایی کنار هم قرار بگیرن
    خاک تو سر سازنده کلیپ‌فرصتو غنیمت ندونست
    اما بازم درگ زیبایی بود
    ا
    یکی مثل آقا متی یا ژانگولر یام آقا انزو بیاد یه شرح مختصری بده درمورد تایم گیریشون لطفا

    1. R

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (231 ديدگاه)

      تو درگ اول sv یذره زودتر راه افتاد به خاطر همین یذره جلوتر بود تو درگ دوم دقیق باهم حرکت کردن چون بیست اسب svj قدرت بیشتر داره برنده شد.اختلافشونم یک دهم ثانیس ۴۰۰ متر svj تو ۱۰.۳ و sv ۱۰.۴

      1. joojoo

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (180 ديدگاه)

        تایم اونتادورsv…برابر ۱۰.۳ ثانیست….شرط میبندم اونتادور کبیر ۱۰.۱ رو میزنه…فاصله شون خیلی بیشتر از ۰.۱ ثانیه بود

  7. joojoo

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    توی درگ اول…که اونتادور کبیر یکم دیرتر راه افتاد……خب برابر بودن….
    توی درگ دوم برادر کوچیکه رسما له شد…..اختلافشون فکر نمیکنم کمتر از اختلاف sv با ۷۲۰s توی درگ سه گانه ی car wow بوده باشه….اون درگ رو دیگه همه یادتونه…..
    بیصبرانه منتظر یه درگ عادلانه با پیستا و ۷۲۰s هستم. لانچ همزمان….شیفت روی ردلاین(ردلاین اونتادور کبیر روی ۸۷۰۰).بدون کاتاف.
    اونوقت مشخص میشه که ایا واقعا همچنان ۷۲۰s بهترین درگستر این رده ی خودروییه یا نه.

    1. SF90 STRADALE

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2449 ديدگاه)

      درگ عادلانه = شرایط عادلانه
      پیست درگ برای دیفرانسیل عقب ها مناسب تره
      آسفالت معمولی برای AWD ها
      نوع لاستیک ، ارتفاع از سطح دریا ، مهارت راننده و ….
      اگه بخواهیم همه جوانب رو در نظر بگیریم میشه گفت اکثر درگ هایی که در دنیا برگزار میشه عادلانه نیست

      1. ساسان

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (942 ديدگاه)

        اونی که joojoo گفت مهارت رانندست رو شیفت دادن.
        اونی که شما میگی جبر محیطه که اجتناب ناپذیره.

        1. joojoo

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (180 ديدگاه)

          فدای خودت و اون اواتارت…..

    2. Saeed

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (674 ديدگاه)

      این همه دقت واسه شیفت دادن به svj که بتونه ۷۲۰S رو بگیره؟:|
      اونوقت ۷۶۵lt و سنا رو چطوری باید شیفت بده دوست عزیز؟XD

      1. joojoo

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (180 ديدگاه)

        دقت کنید که تایم چهارصد متر سنا با ۷۲۰s فقط دو صدم….بله فقط دوصدم اختلاف داشت…۱۰.۰۸ در مقابل ۱۰.۱….اونم با ۲۰۰ کیلو وزن کمتر و به ظاهر هشتاد اسب قدرت بیشتر….فکر نمیکنم ۷۶۵ با ۵۰ کیلو وزن بیشتر و سی و پنج اسب قدرت کمتر از سنا….بتونه تایم بهتری از سنا ثبت کنه..علی الخصوص که به خاطر ایجاد داون فورس بیشتر…نیروی پسای بیشتری هم نسبت به ۷۲۰ به ۷۶۵ وارد میشه و ماکسیمم سرعتش ۳۳۰ کیلومتر بر ساعته….یعنی اضافه قدرتی که داره صرف مقابله با نیروی پسا میشه…همونطوری که ۶۷۵ نسبت به ۶۵۰ توی درگ اختلاف چندانی نداشت….

  8. امین قلی پور

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    مثلث آتشین p1 918 lafferari مربع آتشین svj 720s pista 911gt2rs😜

    1. joojoo

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      ۷۲۰s رو کنار اینا نیار ادم خندش میگیره..۷۲۰sفقط یه درگستره توی این کلاس…در حالی که سه تای دیگه پیست محورن…و برای گاز زدن اسفالت پیست ها طراحی شدن

  9. امین قلی پور

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    عزیزان با احترام به همه برند ها(زود دیسلایکو نچسبون ببین چی میگم) انصافا مرسدس زیر مجموعه فعالیتش زیاده ها تو فرمول ۱ اوله تو شاسی بلندا با g63 بعد از اوروس و داج بهترینه با سدان gt63sبهترین سدان رو داره(داج قدرت بیشتری داره ولی داج سوار ها همه به بی کیفیتی داج اذعان کردن)در ضمینه آفرود مدل g550 فک نکنم رقیب قدری برا این مدل صخره نورد باشه با میباخ پولمن لوکس ترین خودروی جهان رو ساخته و یجورایی تو هر کاری دست ماهر ی داره مرسدس خیلی جامع و بزرگه

    1. SF90 STRADALE

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2449 ديدگاه)

      ۵۰ _ ۵۰
      اون ۵۰ درصد هم به خاطر فرمول یک هست
      از تعیین خط دیروز فهمیدم امسال هم مرسدس بنز قهرمان میشه
      فراری ها که متاسفانه زهردار نشون ندادن حداقل در تعیین خط

  10. ارشیاsvj

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (566 ديدگاه)

    سنا هم باید باشه تو مربع اتشینت
    هر چند من به هر حال svj رو انتخاب میکنم

    1. امین قلی پور

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      ای وای یادم رفت درسته مک لارن سنا هم هست🤩🙏۵ ضلعی آتشین😂

  11. GTR.SPEED

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    درسته SVJ قدرت بیشتری داره ، ولی بنظرمن هر دوتاشون طوفانن

  12. kurdishlambo

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اصلا لانچی که دود لاستیک نیم متری اونتادورها (یا مورسیه لگو سوپرولوچه) توش نباشه لانچ نیست! یه حسی به آدم میده که میشه شب و روز کار کرد تا بهش رسید…
    راحت میشه هزار بار لحظه شلیک شدن این دو گاو بزرگ رو نگا کرد!

  13. Sina

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (545 ديدگاه)

    واقعا اونتادور بهترین سوپراسپرت این دهه بوده و خواهد بود.
    آدم که نگاهش میکنه واقعا از زیبایی اون نابود میشه

  14. GTR.SPEED

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    درسته SVJ قدرت بیشتری داره ، ولی با این حال بازم هر دوتا شون دو تا هیولا هستن

  15. آریا ماشین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (460 ديدگاه)

    میدونم svj قوی تره ، سبک تره ، آیرودینامیک تره ، سریع تره ، ۱۵ ثانیه رکورد نوربرگ رینگش بهتره ، خاص تره ، جدید تره و …
    ولی بازم انتخابم SV هست لعنتی بدجوری دلبری میکنه
    از نظر من بهترین لامبورگینی تاریخه و ظاهرش حتی خشن تر از همین svj
    ❤LAMBORGHINI AVENTADOR SV❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن