لامبورگینی

درگ گاوهای وحشی! لامبورگینی اونتادور SV در برابر اوراکان پرفورمانته

CarWow در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود این بار دو برادر را رودرروی یکدیگر قرار داده است که هردو لوگوی گاو وحشی لامبورگینی را بر پیشانی دارند. در یک سمت اونتادور SV یا همان سوپرولوچه قرار دارد که نسخه‌ای متمرکز بر پیست بوده و با قیمتی نزدیک به 500 هزار دلار می‌تواند ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در سمت دیگر میدان نیز یکی دیگر از محصولات متمرکز بر پیست لامبورگینی یعنی اوراکان پرفورمانته خودنمایی می‌کند که همان شتاب را ظرف 2.9 ثانیه به ثبت می‌رساند اما قیمتی در حدود 280 هزار دلار دارد.

پیش از آنکه به سراغ ویدئوی این درگ برویم بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم و این دو گاو وحشی ایتالیایی را روی کاغذ باهم مقایسه کنیم. اوراکان پرفورمانته از یک پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 با 640 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و با رژیم‌های لاغری مختلفی که گرفته، وزن آن به 1555 کیلوگرم رسیده است. از سوی دیگر، در سینهٔ اونتادور SV یک نیروگاه 6.5 لیتری V12 با 750 اسب بخار قدرت و 690 اسب بخار قدرت قرار گرفته است اما پرچم‌دار لامبورگینی 1770 کیلوگرم وزن دارد که به میزان قابل‌توجهی سنگین‌تر از پرفورمانته است.

با این آمار و ارقام که نشان می‌دهند اونتادور قدرت بیشتر، شتاب بهتر و قیمت بالاتری دارد، شاید فکر کنید به‌راحتی می‌تواند در این درگ برادر کوچک‌تر خود را شکست دهد اما کاملاً اشتباه می‌کنید زیرا نتیجهٔ این درگ کمی غیرقابل‌باور است. اوراکان پرفورمانته با وجود قدرت کمتر در هردو درگ ایستاده و در حال حرکت، برادر قوی‌تر خود را مغلوب کرده و پیروز شد درحالی‌که اونتادور SV فقط توانست در رقابت ترمز گیری بهتر عمل کند. اگر باور نمی‌کنید که اوراکان ضعیف‌تر و ارزان‌تر می‌تواند اونتادور قوی‌تر و گران‌تر را شکست دهد می‌توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

 

مشخصات فنی

 

اوراکان پرفورمانته

اونتادور SV

پیشرانه 5.2 لیتری V10 6.5 لیتری V12
قدرت 640 اسب بخار 750 اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر 690 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
صفر تا 96 2.9 ثانیه 2.8 ثانیه
حداکثر سرعت 325 کیلومتر 350 کیلومتر
وزن 1555 کیلوگرم 1770 کیلوگرم
قیمت 280 هزار هزار 500 هزار دلار

 

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3719 ديدگاه)

    جنگ برادر کشی!!!!

    1. یانکی

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (893 ديدگاه)

      آونتادور یه چیز دیگس.اینجا قشنگ میشه شاهکار بودن دیمون رو پی برد.2تن وزن آیرو دینامیک دیوار چین گیربکس تک کلاجه دف عقب ولی سریعترن در دنیا.چه شود داج سیستم دو دفرانسیل جیپ ترک هاوک رو رویه چارجر بزاره و 800 اسب بهش نیرو بده.

  2. Khosrow

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1413 ديدگاه)

    مسخره بازی بسه اونتادور بدید ما بریم شما تا صبح شتاب بگیرید لذت ببرید / میخوام تا صبح نگاش کنم ..

  3. Abbas.Lambo

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (624 ديدگاه)

    سلاطین قلبم،اولین بار لامبورگینی گایاردو ۲۰۰۳ بود که منو عاشق دنیای خودرو کرد،با کلمات نمیتونم عشق و علاقمو نسبت بهشون بیان کنم

  4. ایمان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1933 ديدگاه)

    اسم آونتادور سایه خیلی سنگینی روی سر هوراکان بود
    ولی ظاهراً با این عملکرد عالی از سایه آونتادور اومد بیرون
    در مجموع آونتادورها رو بیشتر می پسندم ( S ، SV ، SVJ )

    1. MAHDI

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3719 ديدگاه)

      ایمان جان رقابت لامبورگینی اونتادورsvj و فراری 488پیستا وپورشه 911GT2 ومکلارن سنا رو دیدی که کانال LOVE CARS انجام داده؟؟؟ مجری این کانال تیف نیدل هستش مجری برنامه دنده پنچ. چندوقت پیش پدال یه درگ از این کانالlove cars گذاشت که خودروهای زیادی رو زیر بارون باهم درگ میذاشتن!!!!!
      زمان گیری در پیست رو توسط راننده حرفه ای انجام دادن که اینم نتایج این رقابت هستش!!!

      مکلارن سنا / ثبت زمان 1:06.38
      پورشه 911GT2/ثبت زمان 1:08.54
      فراری 488پیستا/ثبت زمان 1:09.47
      لامبورگینی اونتادورsvj/ثبت زمان 1:10.09

      (((پیشنهاد میکنم این رقابت رو ببینی از کانال یوتیوبی love cars)))

      1. ایمان

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1933 ديدگاه)

        حتماً می بینم آقا مهدی عزیز
        باید جذاب باشه با حضور ۴ اسپرت ساز درجه یک
        ولی نامردیه مکلارن سنا رو آوردن با بقیه سرشاخ کرده باید ۷۲۰S در این رقابت حضور پیدا میکرد
        مکلارن سنا باید با فراری SF۹۰ استراداله رقابت کنه تا ببینیم پادشاه پیست کیه ؟؟؟؟ 🤔🤔

      2. joojoo

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (130 ديدگاه)

        همین رقابتو من چند بار توی پدال نقدش کردم….و از شرایط نابرابر مسابقه که خود نویسندگان اذعان کرده بودن گفتم

  5. ابراهیم

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با اینکه خودم طرفدار فراری هستم ولی باید اعتراف کنم لامبورگینی با ساخت مدل اوراکان به ویژه نسخه پرفورمانته واقعا شاهکار کرده.
    قبلا دیدن ویدئو فکر می کردم با اختلاف کم آونتادور ببره.
    این نشان میده لامبورگینی در تنظیم ضرایب دنده به بلوغ رسیده. زمان هایی که ثبت کرده حتی از فراری 488 GTB هم بهتره در حالی که فراری قویتره و گشتاور بیشتری داره. جدا این ماشین شاهکاره

  6. moein

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (470 ديدگاه)

    درود بر روح پر فتوح فرچیو معظم

  7. حسن

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    آونتادور به شدت نیاز به یک گیربکس سریع داره، در اولین درگ در لحظه اول کاملا جلو افتاد ولی نتونست تا اخر فاصله رو حفظ کنه که مطمئنن مشکل از کمی قدرت نبوده! عشقست لامبرگینی، کیفیت متریال داخل کابین حداقل در عکس ها و ویدیو هایی که دیدم خیلی بهتر از رقبا به نظر میاد.

  8. MAHDI

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3719 ديدگاه)

    چیزی تا معرفی پورشه تایکان نمونده.تاریخ دقیقش میشه 13 شهریور ماه. پورشه تایکان قراره صاحب سبک باشه!!!! طراحی بیرونی وداخلی اش هم خیلی زیباتر از پورشه پانامرا خواهدبود!!!!

  9. مانی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    لامبو باید حجم موتور ۱۲ سیلندرش رو ببره بالاتر که اختلاف قدرت دو مدل بیشتر بشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن