طراحیلانچیا

آغاز احیای لانچیا با مدیر طراحی جدید

لانچیا این روزها هیچ نشانی از گذشتهٔ پرشکوه خود ندارد اما استلانتیس برای احیای این برند دوست‌داشتنی برنامه‌های زیادی دارد و حالا در اولین گام، طراح فرانسوی «پیر پلوئه» را به‌عنوان مدیر طراحی لانچیا انتخاب کرده است. هرچند شاید انتخاب یک طراحی فرانسوی برای رهبری رنسانس یک برند ایتالیایی کمی عجیب به نظر برسد اما سابقهٔ پلوئه همهٔ شک و شبهه‌ها را از بین می‌برد. وی فعالیت حرفه‌ای خود را با رنو آغاز کرد و طی سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۵، نسل اول توئینگو و دیگر خودروهای قابل‌توجه را تحت مدیریت «پاتریک لو کومنت» برای این شرکت فرانسوی طراحی نمود. سپس در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ در مرکز طراحی فولکس‌واگن و در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ در فورد به فعالیت پرداخت و پس‌ازاین به پژو-سیتروئن رفت.

در سال ۱۹۹۹ پلوئه رئیس مرکز طراحی سیتروئن شد و چندین خودروی تولیدی و همین‌طور کانسپت‌هایی مثل C-SportLounge سال ۲۰۰۵ و C-Métisse سال ۲۰۰۶ تحت مدیریت وی طراحی شدند. به خاطر عملکرد موفق وی در تغییر شکل سیتروئن، یک دهه بعد پلوئه به مدیر طراحی کل گروه پژو-سیتروئن ارتقاء یافت و اخیراً نیز به‌عنوان مدیر طراحی ارشد استلانتیس منصوب شده است. امروز اما پلوئه برای نجات دادن لانچیا از مرگ، چالشی دشوار اما جالب پیش رو دارد. در حال حاضر این شرکت فقط مدل سالخوردهٔ اپسیلون را در سبد محصولات خود دارد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و پس از به‌روزرسانی‌های متعدد هنوز در بازار ایتالیا عرضه می‌شود؛ بنابراین، این طراح باتجربه برای ایجاد زبان طراحی جدیدی برای لانچیا باید بسیار تلاش کند.

پلوئه دراین‌باره می‌گوید:

رنسانس لانچیا یک چالش واقعاً هیجان‌انگیز است. لانچیا برندی برجسته است که با استفاده از پتانسیل عظیم خود، به موفقیت‌های تاریخی خود در اروپا بازخواهد گشت

لانچیا از استراتژی اشتراک قطعات استلانتیس بهره‌مند خواهد شد و به‌طور مشترک با آلفارومئو و دی‌اس، محصولات جدیدی را توسعه خواهد داد تا در آینده آن‌را به یک برند فعال و مدعی تبدیل کنند. انتظار می‌رود اولین محصول جدید این شرکت یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت لوکس الکتریکی‌شده باشد که بر اساس پلت‌فرم CMP مشترک با پژو ۲۰۰۷ و دی‌اس ۳ کراس‌بک ساخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    الان ی دوستی شروع میکنه میگه شاخ های ضرر ده ایتالیایی فلانن بهمانن و …!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (890 ديدگاه)

      دقیقا
      بنده خدا هزار و خورده ای کامنت داده همش اشاره به سود دهی دوج و جیپ و ضرر ده بودن مازراتی 😁

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      خوب ما اومدیم.مازراتی و آلفای بدون مشتری کم بود لانچیای بی نوا هم اضافه شد.من خودم عاشق ایتالیایی ها هستم ولی به شرط اینکه از گوشت تن خودشون بخورن.خدا وکیلی کج بشینید راست بگید.نسل جدید رانگلر گرند چروکی گرند واگونیر رم چه غوغایی تو صنعت خودرو ایجاد کردند و هر کدوم تو کلاس خودشون یه دنیا هیجان و تازگی وارد کردن.رم تیرکس اومد رپتور به تکاپو افتاد.گرند واگونیر هنوز نیومده تمام رقباش ماست ها رو کیسه کردن رانگلر که دیگه هیچی همه جا هست.گرند واگونیر هم با اقتدار صدر کلای خودشه.حالا به اینها اضافه کنید جیپ چروکی با پلتفرم جورجیا که بشه رقیب mx3 و پورشه ماکان.نه اینکه رو پلتفرم دف جلو بره تو کلاس میان رده.نسل جدید کرایسلر 300 به نفع کمپانی هست یا مازراتی گرند توریسمو.همینجوری بازار کوپها کمه.به نظر من آلفا باید رو پلتفرمهای پژو ماشینهای اسپرت کوچیک بزنه مازراتی هم بعد نو سازی کامل شاخهای آمریکایی مدل جدید بده بیرون.الان کلی پول حروم کردن برا mc20 که هیچ شانسی بین رقبا نداره.کی حاضره فراری رو ول کن زیر پوش فراری بخره.بهذهر حال زمان همه چی رو مشخص میکنه و شکست بدی در انتظار شاخهای ایتالیایی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (890 ديدگاه)

        سلام
        ارادت
        حالا درسته جیپ و رم و دوج محصولاتشون تو برهه فعلی سوددهی خوبی برای کل مجموعه دارن ولی قبول کنید اینکه کلا همه منابع رو بذارن فقط برای همین چند تا برند بی انصافیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. AMIR / ARMI

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    دور ریختن پول در دنیای واقعی
    مازراتی با اون معروفیت و شناختی که همه بهش دارن
    کسی سمت محصولاتش نمیره
    لانچیا که اسمش از هر ۱۰ نفر یه نفر هم نشنیده
    کی میخواد بخره دقیقا
    چی میخواد ارائه بده که برند های آمریکایی و آلمانی و ژاپنی نمیتونن ارائه بدن

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Ninja

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      چیزی که تو زمان خودش ژاپن امریکا و المان نمیتونستن ارائه بدن
      شاید الان بپرس چه چیزی
      اون همه قهرمانی تو رالی چیز کمی نیست

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. Sina10

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      باز هم همین حرفو زدین
      لانچیا تا چند سال پیش از بزرگترین نام های تاریخ خودرو بود
      هر کسی که لانچیا رو نمیشناسه خب قطعا ماشین باز نیست
      تو همین ایران از ۵۰۰ نفر یه نفر اسم ابرشرکتی مثل آئودی رو شنیده بعدش توقع داری لانچیا رو بشناسن؟
      بهت پیشنهاد میکنم اون قسمت تاپ گیر که به بررسی تاریخچه لانچیا پرداخته بودن رو ببینی
      ماشینایی مثل 037 و گاما ، بتا ، دلتا اینتگرال و …
      متاسفانه سالهاست از بازار رفتن بیرون و برای همینه که فراموش شده
      قطعا با کار کردن رو این برند خلاق میتونه یه شاهکار خلق کنه
      همچنین همه چیز سود نیست ، اگه لانچیا واقعا قصد احیا شدن داره میتونه یه ابزار تبلیغاتی عظیم باشه
      اگه قراره همچیز سود باشه پس تولید چلنجر و چارجر باید متوقف بشه و جاش کراس اوور بسازن!!

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. تورج

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (59 ديدگاه)

        بسیار عالی گفتید خودم عاشق مدلهای ۰۳۷ گاما بتا تما و تسیس هستم و حتی مدل جدیدی از دلتا اینتگرال هم ساخته شده با قیمت چند صد هزار دلاری بدنه تمام‌کربنی و تم دیوانه کننده دهه هشتادی کابین که من به معنای واقعی دیوونشم‌. اگر بتونن استراتژی خوبی پیش بگیرند بنطرم حتی در بعضی موارد از آلفارومئو هم ارزشمند تر بشه بخصوص اگر یه جانشین درست حسابی از استراتوس بسازند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حسین

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      بسه بابا.خوبه منم به برندای آمریکایی بگم گاوشیرده؟خوبه منم بگم تا ابد آمریکاییا باید همون قدیمیارو درست کنن و همش خرج ایتالیاییا بشه؟خب بی‌مشترین بذار با مشتری بشن.استلانتیس که زیردستت نیست که بیاد همه‌ی پولو خرج ماشینای پر مشتری آمریکایی کنه که تو لذت ببری و ایتالیاییرو نابودکنه بخاطر تو.همین چند روز پیش خبرش اومد که به همشون ده سال وقت میدن همراه با سرمایه برای تثبیت برندها ولی تندرو‌ها می‌گن فقط باید وقت و سرمایه برسه به آمریکاییا که شما خودخواه ها لذت ببرین.برین خجالت بکشین و خودتونرو بذارین جای یه ایتالیایی فن ها ببینید چقدر این حرفا ناراحتشون می‌کنه.یکیش خودم.یه ازین تندروها اسمش یانکیه.

      موافقم 1
      مخالفم 2
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقای امیر آرمی،یه فرصتی بده شاید هردو سود کردن،این احیا و پول ریزی به برندها فقط شامل لانچیا یا مازراتی نمیشه،به باقی آمریکایی ها هم فرصت داده شده،بیشتر به کرایسلر…

      موافقم 2
      مخالفم 0
    5. ADAK

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      خیلی ها اسمش رو نمیدونن
      چون مثل خودت سن شون قد نمیده !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    خدا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (156 ديدگاه)

    احمقانه‌ترین کار استلانتیس

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Moein

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (890 ديدگاه)

      آره خب
      از سن و سال شماها انتظار بیشتری هم نمیره
      چون نبودید که اوج لانچبا رو ببینید الان هم که زحمت یه سرچ ساده رو نمی‌تونید به خودتون بدید
      الحق که ایرانی جماعت فقط از پشت گوشی خیلی گنده . . .

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (156 ديدگاه)

        با وجود اینکه هیچ وقت جواب همچین آدمای بی‌ادبی رو نمی‌دم اما حاضرم سر یه برگر هاکوپیان باهات شرط ببندم که ازت بزرگترم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      چیش احمقانست دقیقا؟ حتما جواب بده ببینم چی‌میگی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (156 ديدگاه)

        توی یه گروه بهتره که برندا هم‌پوشانی زیادی نداشته باشن. یعنی هر برند برای اینه که یه گروه از مردم اونو بخرن. الان تصمیم دارن اینو رقیب یه شرکت هم‌گروه کنن. مساله اینه که چه کسی حاضره لانچیا بخره اما حاضر نیست آلفارومئو بخره. منظورم این نیست که لانچیا بهتره یا آلفا. اینا دقیقا یه گروه هدف دارن. وقتی دوتا شرکت می شن هزینه های سربار بیشتری دارن و مشتری مشترکشونو بی‌دلیل گبج می‌کنن. از طرفی لانچیا هرچقدر که گذشته با شکوهی داشته الان ناشناخته‌تر از آلفاعه. توی طبیعتم برای بقا و کاهش هزینه‌ها :) بچه‌های ضعیف رو رها می‌کنن. درمورد کسب و کار که دیگه خیلی ضروری‌تره

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ۵ سال دیگه باید دید ….‌ ما از ایران میگم اشتباه محض و از این حرفا ….. ولی اونا در حال عمل کردن و نتیجه گرفتن ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علی+اکبر

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    لانچیا خودو سازی هست که خوردروهای اقتصادی میزنه واقعا از نظر قیمتی و کم استهلاک بودن تولیداتش عالی هست البته به خاطر اینکه رقیب های زیادی پیدا کرده مجبور هست به سمت خودروهای با کیفیت تر و زیبا تر حرکت کنه ولی در مجموع به نظرم تا یک دهه دیگه با در اختیار گرفتن بازار خودرو توسط چین و قیمت بسیار رقابتی که تولید میکنه فکر کنم خوردرو سازانی مثل لانچیا به تاریخ می پیونده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. saeedroshan

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لانچیا یک هویت برای ماشین بازهای قدیم هست.ولی بیشتر از 25 ساله که دیگه خبری از اون اقتدار نیست.ولی ایتالیل پر از طراح های نخبه هست انتخاب یک فرانسوی برای همچین ماشینی کار درستی نیست بنظرم.به امید بازگشت لانچیا به رئزای اوج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    امیدوارم کرایسلر به جای خوبی برسه،به هرحال ۱۰سال بهش وقت دادن،بقیه شون هم خوبن اما کرایسلر خیلی برام مهمه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Saman

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (181 ديدگاه)

    لانچیا خیلی وضعش خرابه احیا بشو نیست مثل بیماری هستش که سکته قلبی و مغزی رو با هم زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرین

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    اگر استراتوس و دلتا رو دوباره تولید کنه چه شود!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا