لندروور-رنجروور

اعلام قیمت همه اعضای خانواده دیفندر مدل 2022

قیمت پایه لندروور دیفندر V8، حدود 100 هزار دلار!

هم‌اکنون جزئیات قیمت‌گذاری لندروور دیفندر V8 2022 منتشر شده و خب همان‌گونه که انتظار می‌رفت با مبلغ سنگینی روبرو هستیم. دسترسی به مدل دو درب ۹۰ با پیشرانه ۸ سیلندر حداقل ۹۷,۲۰۰ دلار طلب خواهد کرد که به این مبلغ باید ۱۳۵۰ دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد. قیمت مدل چهار درب ۱۱۰ نیز از ۱۰۰,۴۰۰ دلار شروع می‌شود.

پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار دیفندر قدرت ۵۱۸ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. این خودروساز می‌گوید دیفندر ۸ سیلندر شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

اگر قیمت پایه دیفندر V8 مشکل خاصی برای حساب بانکی شما ایجاد نمی‌کند پس می‌توانید نسخه سفارشی دیفندر V8 کارپاتیان ادیشن را با قیمت ۱۰۴ هزار دلار برای نسخه ۹۰ و ۱۰۷,۲۰۰ دلار برای مدل ۱۱۰ انتخاب کنید. این مدل‌ها دارای رنگ خاکستری کارپاتیان و مشکی روی سقف، کاپوت و درب پشتی هستند. این مدل‌های سفارشی همچنین از چراغ‌های جلوی مشکی و کالیپرهای ترمز آبی سود می‌برند. لندروور این خودروها را با پوششی محافظتی برای بدنه ارائه می‌کند.

لندروور همچنین نسخه جدید XS ادیشن را برای دیفندر ۱۱۰ استاندارد معرفی کرده که قیمت ۷۱,۹۰۰ دلاری دارد. این خودرو فقط با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی هیبریدی ملایم عرضه می‌شود. از جمله تجهیزات این مدل می‌توان به جزئیات همرنگ بدنه و رینگ‌های ۲۰ اینچی خاکستری اشاره کرد. داخل کابین دیفندر XS ادیشن چرم قهوه‌ای و تریم جدیدی دیده می‌شود. به این موارد باید صندلی‌های گرم و سرد شونده با تنظیم در ۱۲ جهت را اضافه کرد.

در جدول زیر قیمت‌گذاری کامل خانواده دیفندر ۲۰۲۲ را ملاحظه می‌کنید:

تریم

قوای محرکه قیمت (به جز هزینه تحویل ۱۳۵۰ دلاری)
Defender 90 ۲.0L Turbocharged I4

$۴۷,۷۰۰

Defender 110

۲.0L Turbocharged I4 $۵۰,۵۰۰
Defender 90 S ۲.0L Turbocharged I4

$۵۱,۱۰۰

Defender 110 S

۲.0L Turbocharged I4 $۵۴,۰۰۰
Defender 110 SE Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6

$۶۵,۱۰۰

Defender 90 X-Dynamic S

Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6 $۵۹,۵۰۰
Defender 90 X-Dynamic SE Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6

$۶۵,۱۰۰

Defender 110 X-Dynamic SE

Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6 $۶۸,۰۰۰
Defender 90 X-Dynamic HSE Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6

$۶۹,۶۰۰

Defender 110 XS Edition

Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6 $۷۱,۹۰۰
Defender 110 X-Dynamic HSE Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6

$۷۲,۵۰۰

Defender 90 X

Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6 $۸۳,۵۰۰
Defender 110 X Mild-Hybrid 3.0L Turbocharged I6

$۸۶,۰۰۰

Defender 90 V8

۵.0L Supercharged V8 $۹۷,۲۰۰
Defender 110 V8 ۵.0L Supercharged V8

$۱۰۰,۴۰۰

Defender 90 V8 Carpathian Edition

۵.0L Supercharged V8 $۱۰۴,۰۰۰
Defender 110 V8 Carpathian Edition ۵.0L Supercharged V8

$۱۰۷,۲۰۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. ??Amin_sto??

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    شاید فکر کنید گرونه ، اما نه اشتباه میکنید !
    چون داریم در دورانی به سر میبریم که متاسفانه روز به روز ماشین ها در حال برقی شدن هستند و به مرگ پیشرانه های درون سوز نزدیک میشیم ?‍♂️?‍♂️، پس حدود 100 هزار دلار برای یک شاسی بلند با موتور 5.0 v8 سوپر شارژ پول زیادی نیست

    موافقم 48
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      یه زمانی تا قیمت دلاری خودرویی را میدیدیم ، سریع یه حساب سرانگشتی میکردیم که اگه میومد ایران چقدر در میومد یا چقدر در میاد !
      حالا چه فایده !
      همون روزش که میشد و واردات بود ، این خودروها نمیومدند و دست‌نیافتنی بود !
      حالا گیریم که بگذارند بیاد ، اینقدر تِر زدن تو قیمت دلار و دست گدایی به سمت جیب ملت دراز کردن بخاطر مدریت مسخره‌ای که سال‌ها داشتن و فریاد میزدیم آی احمق‌ها این کار شما روزی خانمان‌سوزمان میکنه و گوششان بدهکار نبود و حالا هم دست انداختن به جیب ملت چون پول‌هاشون بلوکه شده تو کشورهای دیگر و هروز هدفشان فقیر کردن این مردم هست با هر روشی که فکرش را بکنید !

      جداً هم خوشحالم که یه کشور ثروتمند چهارفصل زیبا داریم و هم ناراحت که چطور با مدریت مسخرشون زندگی میلیون‌ها ایرانی را به بازیچه‌ گرفته‌اند !

      ملّت ما واقعاً چقدر بدبخته که همیشه باید آه داشتن چنین خودروهایی را بکشه ، اصلاً ۱۰۰هزاردلاریش پیشکش ، ای کاش ۵۰هزاردلاری بیسیک میومد تا هرکسی پول داره و دلش میخواد بخره و نه اینکه مدام بشینیم ببینیم کی واردات آزاد میشه یا کی فلان میشه بهمان میشه !

      بعد باید بشینیم ببینیم کی تیگو ۷ میخره یک میلیارد !

      موافقم 40
      مخالفم 5
      1. fk

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (23 ديدگاه)

        دیگه حتی تو خوابم نمیتونیم رویاهامونو ببینیم
        تموم شدیم رفت باور کنید!!!!!!!
        تخمین درستی از رنج سن کاربرای پدال ندارم
        ولی این چیزایی که مثل این دوست گرامی فرمودن در مقابل مشکلاتی که داریم اصلا به چشم نمیاد
        این فقط نوک یه کوه یخیه شناور در اب
        ما حتی امکانات ی زندگی ابتدایی رو از دست خواهیم داد
        متاسفانه نه توان نه قدرت نه بینیش جهان بینی کلا چیزی هم نداریم فقط باید منتظر باشیم عاقبت چی از ما باقی خواهد موند

        موافقم 28
        مخالفم 1
      2. fk

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (23 ديدگاه)

        پدال عزیز
        کامنتامو حذف میکنی !!!
        چرایشو نمیدونم ؟؟!!!!!!!!

        موافقم 10
        مخالفم 1
  2. Farzad

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    الان یه نفر میاد میگه الکی گرونه ?‍♂️?

    موافقم 41
    مخالفم 7
    1. Ahmedreza2002

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      تا وقتی جی کلاس هست اون یه نفر چندان بیراه هم نگفته

      موافقم 27
      مخالفم 41
  3. امیرحسین

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    لندروور جزوه اون شرکتاییسن که هویتشو از دست داده
    بجاش رنجروور رو شاستی مونوک میکرد نه اینو

    موافقم 19
    مخالفم 32
  4. RezaRs

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خب بازم میگم لطفا دعوای رانگلر دیفندرو اینجا ادامه ندین و بحثو طرف دعوا نبرین عزیزان ??

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. R@m!n

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      راست میگی انیجا هر کی یه انتقادی می کنه هزار تا انگ میزنن بهش. ضد آمریکایو ضد اروپایی ضد ژاپنیو، داستانی شده اینجا. چیزی نگیم بهتره.

      موافقم 16
      مخالفم 13
      1. RezaRs

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        عجیب شده کامنتا ساده ترین طرفداری یا انتقاد منجر به دعوا میشه من که اینو دوست ندارم الان وقت وعوت به آشتیه به نظرم رامین خان

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. پدر خودرو سازی جهان

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          آقا رضا
          من در مطلب ( مدیر عامل بی ام و : رشد تسلا همیشگی نخواهد بود…)
          جواب افرادی که می گفتند بابا قوری دادم، آقا رامین اومد گفتن احترام بزارید به سلیقه هم، منم گفتم اگه شما بخواهید بی احترامی کنید، ما هم لال نیستیم
          ایشون ناراحت شدند
          من همونجا از ایشون معذرت خواهی کردم و گفتم قصد توهین به ایشون را ندارم و روی صحبتم با افراد دیگری هست
          اما ظاهرا ایشون میلی به آشتی نداشتند و مدام دعوا را ادامه دادند
          وگرنه من که با آشتی مخالفتی ندارم!

          موافقم 9
          مخالفم 6
        2. پدر خودرو سازی جهان

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          ببخشید در پست درگ استراداله و ٧۶۵ ال تی. اشتباه گفتم

          موافقم 7
          مخالفم 4
        3. R@m!n

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          مثه اینکه زور پدال به من رسیده اینجا فقط

          موافقم 1
          مخالفم 5
        4. امیرحسین

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          سلام جناب رامین خان،نفرمائید همچین چیزی رو
          اصلا عوامل پدال همچین کاری رو نمکنند
          کم لطفی می کنید

          موافقم 3
          مخالفم 0
  5. Matin

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خوراک فیلمای اکشن ،البته منم دوس دارم یکیشا بخرما ، ولی حیف اسلحه ندارم .

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. مهدی موتور

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      فکر کنم تو جیمز باند قراره باشه

      موافقم 9
      مخالفم 0
  6. Amir

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    چقدر خوبه این ماشین،هر جایزه ای برد حقش بود
    آفرود بی نظیر در کنار لوکس بودن

    موافقم 19
    مخالفم 6
  7. T.C.B.K

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    اوه اوه یا مریخ !!!

    قیمت ها رو برم نسخه دیفندر 90 با قیمت پایه 50 هزار دلار فقط 2 لیتر…

    ?????

    با این پول میرم یه گلادیتاور میخرم. سلطان آفروده. ( تازه نسخه فول )

    اون آخریه نسخه عالی هم قیمت پایه 107 هزار دلاره….

    ?????

    پول برند گیری تا این حد ؟؟؟

    سلطان فقط جیپ….

    موافقم 6
    مخالفم 24
    1. REVO

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      ب معجزه جیپ اعتقاد ندارین؟؟؟
      بیا
      من واسه اولیننننن بار با رامین هم نظرم.

      موافقم 11
      مخالفم 13
  8. زیزیگولو

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4905 ديدگاه)

    همشون شاهکارن????

    موافقم 10
    مخالفم 0
  9. یوسف

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (939 ديدگاه)

    واقعا ارزشش بیشتر از 100 هزار تاست… اینو همه میدونن چون ترکیب همه چیز رو باهم داره….

    موافقم 24
    مخالفم 9
  10. Benz309 1974

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تسلا رودستر کی میاد؟

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. Elmiraj

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      سه ماهه اول ۲۰۲۰…
      سال آینده همین موقع

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. T.C.B.K

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        جلل خالق و من سماوات و ما فی الارض… ?

        “سه ماه اول 2020
        سال آینده همین موقع ”

        الان مگه 2021/02/28 نیسیتم ؟؟؟؟؟

        سال بعد که میشه 2022 ….

        اقای المیرجا…. اشتب نوشتی….

        موافقم 4
        مخالفم 3
  11. REVO

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    لندی با این ماشین اومده ک بشینه ب مشتری?

    موافقم 15
    مخالفم 16
    1. مازیار

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      شما نمکها رو بپاشید دیفندر هم جایزه ها رو درو کنه
      معامله خوبیه

      موافقم 22
      مخالفم 6
      1. ali (chevy nova)

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        جایزه درو کنه???
        فروشش مشخص میکنه که چکارس

        موافقم 4
        مخالفم 25
      2. REVO

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (222 ديدگاه)

        ببین من مشکلم فقط اسم دیفندره الان…اینی ک الان هست دیفندر نیس…هیچیش ب دیفندر نمیخوره تو خودت بگو شباهت فنی و ساختاری وقیمتی میبینیبا نسل قبل؟
        اگه اسمش میشد رنجروور آفروود ب هیچ وجه این بحثایی ک دربارش هست ایجاد نمیشد.
        این ماشین لوکسه…قیمتش سبکش فنیش…پس «لندروور»نیس…این ماشین فقط داره از اسم لندروور پول چاپ میکنه.بهرحال چندین سال بود نسل قبلی سود دهی خوبی نداشت.
        این نظر من درباره سیاست کمپانیه نه جایزه و مقایسه با بقیه برندها.سیاستی ک از اسم ی ماشین با سابقه ب هر نحوی پول بجیب بزنن. ک البته هوشمندانه و کاملا انگلیسیه

        موافقم 6
        مخالفم 12
        1. مازیار

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          خوب این شد یه چیزی انتقاد بدون غرض
          بله یقینا تغییری که بعد از هفتاد سال بوجود بیاد راحت نخواهد بود و به یکباره تمام توجهات و انتقادات رو بخودش معطوف میکنه اما اینجا یه تفاوتی هست
          من از منظر اعتماد به کمپانی نگاه میکنم (که خودش از سابقه درخشان لندروور نشات میگیره) و معتقدم که بهتر از همه به مسوولیت بزرگ ادامه راه دیفندر افسانه ای واقف هستند و شما از منظر انتقادی به اصطلاح نیمه خالی لیوان رو میبینید و برای رسیدن به جواب فقط یک راه مطمئن هست و اون چیزی نیست بجز گذشت زمان و نه قضاوت های عجولانه و گاهی از سر شیطنت
          ضمنا درمورد مسائل فنی انتخاب شاسی جدید هم دوستمون ۲۶۴۶ توضیحات خیلی خوب و مفیدی ارائه کردند که توجه شما رو بهش جلب میکنم

          موافقم 12
          مخالفم 4
        2. R@m!n

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          داداش اینجا هر کی انتقاد کنه هیتر ول کن همه اینا راست می گن ما بی سوادیم

          موافقم 2
          مخالفم 5
  12. Ahmedreza2002

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    عملا از یه افرودر دردسترس سازمانی تبدیل شده به رقیب جی کلاس

    که خب بشخصه بدون درنگ دومی رو ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. امیرحسین

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (444 ديدگاه)

      نه بنظرم هیچ کدوم
      حالا شاید در لوکس بودن پیشرفت کرده و بالاترین تیپش شاید با پایین ترین تیم کلاس جی برابری کنه ولی در بحث آفرود خیلی پسرفت کرده و میشه نسل قبل اونو با جی کلاس مقابسه کرد ولی نسل جدیدو نه

      موافقم 9
      مخالفم 12
  13. 2646

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    شرکت لندروور عزیز
    هر شرکتی وقتی هزینه خدمات اش از حدی بالاتر میره، سرویس تحویل رو مجانی می کنه.
    از خرید 47.000 دلار تا 107.000 دلاری، هنوز چشمت به 1350 دلار تحویل خودرو هست؟
    وزن ماشین ها و یا میزان توضیحات آپشن مدل های فول یا بیس فرقی نداره؟
    چون مجردم، مشکلی با قیمت ماشین هات ندارم اما زمانی برام اون 1350 دلاره منطقی هست که شخص تحویل دهنده جنسیت، فیزیک و پوشش خاصی داشته باشه و خوب برای توضیحات وقت بگذاره (حداقل چند ساعت!!!).

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. R@m!n

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      فکر کنم که اون شخص توضیح دهندرو با یکی دیگه اشتباه گرفتی ?? چند ساعت ??

      موافقم 11
      مخالفم 6
    2. HamidReza

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      پوشش خوب؟! جنسیت؟! فیزیک؟! وات ده …
      بنظرم ماشین رو براتون پست کنن بهتره …
      پست پیشتاز!

      موافقم 11
      مخالفم 1
  14. 2646

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    @R@m!n
    می گی مقایسه رانگلر و برانکو با دیفندر درست نیست اما تمام ویدیوها این ماشینارو با هم مقایسه می کنن. صرف اینکه لندروور با اضافه کردن یه مشت آپشن لوکس و پیچیدگی بیش از حد و بی مورد این ماشینو گرون کرده دلیل نمیشه مقایسه نکرد. کسی که ۹۰ ۱۰۰ هزارتا پول بده قطعا مدلای دیگه لندروور منطقی تر و جذاب ترن.

    رامین جان
    این کامنتت رو اینجا جواب بدم.
    البته اول بخش دوم رو توضیح میدم.

    تو تمام شخصیت های ابرقهرمانی دنیای مارول و دی سی، عاشق هاوارد استارک (پدر تونی استارک، آیرون من) هستم. یه جمله خیلی قشنگ تو فیلم آیرون من 2 داره. تو کلیپی که از گذشته برای پسرش ضبط کرده، میگه:
    تونی، این تکنولوژی با زمان من محدود شده اما تو، تو آینده این تکنولوژی رو تکمیل اش می کنی …
    چون بحث خودرویی هست، لازمه آیتم هزینه برند، یعنی هزینه ای که مشتری حاضر میشه برای محصولات یه کمپانی پرداخت کنه هم باید به داستان محدودیت تکنولوژی نسبت به زمان اضافه کرد.
    شاسی های نردبانی مزایایی برای خودروهای SUV دارن اما مزایای این شاسی ها بیشتر از آفرودرها به کمپانی ها برمی گرده. SUVها اولین بار بر روی شاسی های تراک تولید شدن و عملا هزینه های طراحی پلت فرم یک SUV در ابتدا، صرفا مربوط به تغییرات فنی تعلیق عقب، ضرایب گیربکس و دیفرانسیل ها میشد.
    شاسی های مونوکوک مدت ها بعد از این داستان ابداع شد. شاسی مونوکوک به واسطه محسناتی مثل وزن پایین، هندلینگ بهتر و … به سرعت تو سدان ها جایگزین شد. Cross overها که بعد از ابداع شاسی های مونوکوک ساخته شدن (یا بهتره بگیم رواج پیدا کردن)، محصولات بسیار ساده ای بودن، چون اساسا کافی بود پلت فرم یه سدان رو بر روی شاسی جدید مونتاژ کنند (نهایتا با اضافه شدن دیفرانسیل دوم، تفاوت کراس اوورها با سدان ها تعداد دیفرانسیل بود).
    پس اساسا در طول تاریخ شرکت های بزرگ ساخت SUV سراغ استفاده از شاسی های مونوکوک نرفتن؛ به دو دلیل مهم:
    1. تقریبا تمام این شرکت ها (مثل تویوتا، نیسان، GMC و …) در بخش تراک و پیک آپ هم محصولات پرفروشی داشتن و از شاسی های نردبانی به صورت مشترک در وانت ها و SUVها استفاده می کردن. استفاده از شاسی های مونوکوک یعنی ساخت 2 پلت فرم در هر نسل از خودروها.
    2. هر تکنولوژی جدید چندین بخش داره، شاسی های مونوکوک غیر از مهندسی طراحی، نیاز به مهندسی متالوژی (ساخت آلیاژ مناسب با قیمت مناسب) و تکنولوژی ساخت (جوشکاری، خم کاری و …) داشتن که در اون زمان محدود بود. از طرف دیگه شاسی های نردبانی به واسطه خصوصیات ذاتی با دیفرانسیل های یک تکه مرسوم در اون زمان هماهنگ تر بودن.
    اما زمان گذشت! سیستم های تعلیق مجزا به پشرفت خوبی رسیدن، سیستم های فنربندی عالی شدن، سیستم های کنترل بدنه (مثل (ABC تو بنز، KDSS تو تویوتا و ..) ابداع شدن. شاسی های مونوکوک جدید به واسطه نوع آلیاژ و پروسه ساخت، مقاومت کششی و غلتشی به شدت بالاتری نسبت به شاسی های نردبانی پیدا کردن و …
    حالا برای شرکتی مثل لندروور که صرفا SUV می سازه و نیازی به شاسی های نردبانی برای تراک یا پیک آپ نداره، می صرفه که جای استفاده از شاسی های نردبانی، بر روی پلت فرم مبتنی بر شاسی مونوکوک سرمایه گذاری کنه. مقاومت بالاتر شاسی، وزن کمتر، هندلینگ بهتر، تعادل وزن بهتر و ده ها حسن که شاسی مونوکوک برای لندروورها خواهد داشت.

    اما می رسیم به بحث دوم؛ آیا خریدار برای تکنولوژی جدید کمپانی پول میده؟
    یه مثال خوب بزنم. 3 ماشین معروف از 3 تا کمپانی معروف که از شاسی مونوکوک استفاده کردن رو مقایسه کنیم:
    Suzuki Grand Vitara
    Mitsubishi Pajero
    Land Rover defender
    هر 3 تای این ماشین ها از شاسی های مونوکوک تو ساختارشون استفاده شده و هدف شون ساخت ماشین های آفرودی تو کلاس خودشون بوده. هر 3 تا کمپانی اون قدر تو زمینه مسابقات آفرودی مهارت داشتن که بدونن تقریبا تنها مشکل شاسی مونوکوک نسبت به نردبانی مقاومت کمتر در برابر 3 لنگ شدن هست (مقاومت کمتر یعنی اینکه شاسی نردبانی کمتر 3 لنگ میشه، نه اینکه اصلا نشه). وقتی ماشین 3 لنگ شد و یه چرخ رفت بالا، هرزگردی اون لاستیک تمام نیروی موتور رو می گیره و ماشین زمینگیر میشه.
    مطمئنا مهندسان این شرکت ها ده ها تکنولوژی برای مهار هرزگردی تو این موقعیت بلد بودن و یا حداقل می تونستن با شرکت های ساخت قطعات آفرودی (مثل ARB و …) تو این زمینه مشورت کرده و تجهیزات لازم رو خریداری کنند. اما سوال مهم اینه، خریدار سوزوکی گرند ویتارا چقدر حاضره اضافه پرداخت کنه؟ بودجه محدود خریدار باعث میشه در نهایت سوزوکی ماشین رو به صورت Full Time 4WD بسازه و تنها گزینه اش برای خلاصی از وضعیت 3 لنگ، دیفرانسیل مرکزی limited slip differential (با قابلیت قفل) باشه.

    میتسوبیشی پاجرو برند محبوب تر و خودرو گرون تری بود، پس میتسوبیشی دست و دلبازتر عمل کرد. نسل چهارم سیستم انتقال قدرت Super Select را ساخت براش، قفل دیفرانسل وسط و عقب گذاشت، سیستم تعلیق جلو رو double wishbone کرد، با ساخت کاپوت آلمینیومی، بالانس بدنه بهتر کرد و …
    در نتیجه Mitsubishi Pajero با همین تکنولوژی تو مسابقات داکار از سال 1996 تا 2007، 9 بار قهرمان شد (7 دوره قهرمانی پی در پی). شرکت های رقیب نفس نمی کشیدن اون زمان، اختلاف رکودهاشون با تیم دوم هنوز فوق العاده است.
    اما دو تا مشکل وجود داشت:
    1. مخارج توسعه پلت فرم مونوکوک جدید کمرشکن بود، مخصوصا که میتسوبیشی حالا بر خلاف نسل قبلی که پلت فرم Pajero و LR200 (پیکاپ میتسوبیشی) یکسان بودن، باید در هر نسل 2 تا پلت فرم رو توسعه می داد که هم باعث افزایش هزینه تمام شده خودرو و هم افزایش فاصله عرضه بین دو تا نسل میشد.
    2. برند میتسوبیشی محبوب بود اما فاصله محبوبیت اش با تویوتا اون قدری نبود که بتونه هزینه های اضافی ساخت، طراحی و … رو پوشش بده.

    اما داستان لندروور کاملا جداست! لندروور هم نیازی به شاسی نردبانی برای تراک و پیکاپ نداره، هم در بهترین زمان از نظر توسعه سیستم های تعلیق، انتقال قدرت و … قرار داره و هم اینکه برندش اون قدری محبوب هست که طرفدارانش اختلاف قیمت با خودروهای رقیب رو با جون و دل پرداخت کنن. برای همین دیفندر یه دگردیسی کرده، نه صرفا عرضه نسل جدید. کاری که شورلت با کوروت تو نسل جدید کرد و کاملا مشخصه که هر دو تا خودرو چقدر محبوب و خواستنی شدن.
    مطمئنا عمده خریدارهای دیفندر وقت شون رو برای این اطلاعات صرف نمی کنن اما تو تست خودرو، این قدر براشون جذاب شده این ماشین که حتی حاضرن قیمتی معادل یه Range Rover رو برای دیفندر خرج کنن.
    و صد البته لندروور از این تکنولوژی و شاسی به زودی تو محصولات بالارده Range Rover هم استفاده خواهد کرد. تکنولوژی های فوق العاده، برند محبوب، طراحی های زیبا، متریال خوب و صد البته موتورهای طراحی شده BMW …
    حالا میشه گفت Above & Beyond شعار جذابی هست برای لندروور.

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. 2646

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اما مورد اول، چرا مجلات لندروور دیفندر رو با جیپ رانگلر، فورد برانکو، مرسدس بنز جی-کلاس و … مقایسه می کنند؟
      نمی خوام بگم بی سواد هستن، چون واقعا نیستن اما مجله و خبرنگار نون اش از تست های خودرویی به دست میاد. چند تا خودرو جدید در سال معرفی میشه؟ چند تا خودرو جدید در یک کلاس خودرویی یکسان هستن که بشه یه تست درست بین شون داشت؟
      پس خبرنگارها می دونن که این خودروها تو دنیای واقعی رقیب هم نیستن اما تست های جذابی بین شون برگزار می کنن تا خواننده ها لذت ببرن. و گرنه مطمئنا هیچ خریدار بین انتخاب mercedes benz G63 amg، land rover defender v8 و Jeep wrangler 392 نمونده که نیازی به مقایسه توانایی های آفرود اون ها داشته باشه!

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. امیرحسین

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        دوست عزیز ۲۶۴۶ منمون از اینکه وقت گذاشتی و یه توضیح جامع و مفید دادید

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. یوسف

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (939 ديدگاه)

      بسار عالی… دمت گرم… ممنون که وقت گذاشتی برادر

      موافقم 9
      مخالفم 2
    3. مازیار

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      تشکر میکنم دوست من 2646

      موافقم 6
      مخالفم 2
    4. R@m!n

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      من اسمتم نمی دونم ببخشید بهت می گم 2646 عزیز.
      شما توی پست دیفندر حرفای دیگه ای زدی ولی باشه خیالی نیست. این توضیحات طولانی هم من از شما بیشتر راجب خودرو ندونم کمتر نمی دونم. من نظرم اینه مخالف شاسی مونوکک هستم هر کسی با حرفم مخالفه مهم نیست قرارنیست که تمام دنیا یه جهت باشن. جو سایت واقعا خرابه ادمین با شعور سایتم داره فقط کامنتای منو پاک می کنه منم شدم آدم بده اونم اصلا مهم نیست. اینجا فضای مجازی هیچ کسی منو نمیشناسه منم بقیرو. من 4 ساله سایتو دنبال می کنم دو سالم هست کامنتی میزارم و میرم. تنها جایی تو فضای مجازی هست که اصلا کامنت میزارم.
      کاش اینو بفهمیم کسی انتقاد می کنه پاچشو نگیریم توهینم نکنیم. میشه با یه بحثه دوستانه صحبت کرد مثه همین کاری که منو شما داریم.

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. 2646

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        دوستان چند تا نکته رو خیلی کوچولو خدمت تون عرض کنم:

        * مرسی از همه دوستانی که به من لطف داشتن، تشکر می کنم ازشون و امیدوارم واقعا لایق این محبت ها باشم اما واقعا بیشتر از من، باید از ادمین پدال (سردبیر) و شاهین جان بابت ایجاد پدال و ترجمه های مقالات فوق العاده و به روز تشکر کرد. پس سلامتی پدال، سلامتی دوستانی که براش زحمت می کشن و سلامتی همه تون؛ چه دوستانی که به من لطف دارن و چه کسانی بهم دیسلایک میدن.

        ** قطعا خیلی از دوستان اطلاعات بیشتری از من دارن اما فضای بخش کامنت ها واقعا خوب نیست عزیزان. مطمئنا اگر همه کمک کنیم و این جو ناشی از تمسخر و تعصب های بی جا رو از بین ببریم یا کمترش کنیم، مجددا کامنت های فوق العاده ای زیر مطالب عالی سایت خواهیم دید.

        *** رامین عزیز
        بابت آیدی مزخرفم از همه عذرخواهی می کنم، رتبه کنکورم بوده!
        دقیقا حق با شماست، ما واقعا همدیگر رو نمی شناسیم، حتی یه سری از دوستان (مثل خودم) اتفاقا دوست دارن اصلا هم شناخته نشن به دلایلی اما قطعا نظر همه مون، حتی اگر اشتباه هم باشه، قابل احترامه. هیچ کس نباید باید گفتن نظر اشتباهش احساس ناخوشایندی داشته باشه و دیگران هم حق ندارن هیچ توهینی به کسی بکنن. مطمئنا اگر این تعصبات الکی رو کنار بگذاریم، همه مون خیلی خوشحال تر و دوستانه تر با هم بحث خواهیم کرد.
        من ذره ای به اطلاعات شما شک نداشتم، اطلاعات اندک خودم رو به رخ نکشیدم؛ صرفا چون بعضی از دوستان در کامنت های قبلی اصرار داشتن که ساده تر و طولانی تر بنویسم، این طوری نوشتم. اگر فکر می کنی جسارتی به شما شده، همین جا ازت معذرت می خوام. من خدا نیستم که تمام حرف هام درست باشه، ممکنه حتی همه اش غلط باشه اما چیزی که نوشتم واقعا از تجربیات آفرود و اطلاعات علمی ام نشئت گرفته.
        در مورد اینکه گفتی کامنت اینجا و اون پست با هم فرق می کنه، کاملا حرفت درست است. در اون پست خیلی کلی (و بیشتر در مورد مزایای آنرود شاسی های مونوکوک) حرف زدم. شما کامنت من رو ریپلای کردی و نظراتت رو نوشتی. من در جواب کامنت شما که مشخصا در مورد خصوصیات آفرودی شاسی های مونوکوک بود، توضیحاتم رو این بار بیشتر روی خصوصیات آفرودی متمرکز کردم. اگر قرار بود باز دقیقا همون حرف ها رو تکرار کنم که نیازی نبود دوباره جواب بدم.
        در نهایت منم عین شما علاقه مند به بحث های دوستانه و علمی هستم؛ بحث هایی که طرفین برای قانع شدن، حس بازنده بودن نداشته باشن. متاسفانه این روزها ترس از اینکه اگر من قانع شوم و بپذیرم که اشتباه کرده بودم، دیگران در مورد من چه فکر خواهند کرد، همه ما ایرانی ها رو درگیر خودش کرده. بعضی از دوستان ها هم از بحث هایی که در اون ها حرف شون درست بوده، چماغ درست کردن و مدام بر سر طرف مقابل می کوبن.

        همه جای دنیا این برندها هستن که برای گروه طرفداران شون هزینه می کنن و سعی بر حفظ کردن شون دارن؛ اینجا ما سر هیچ و پوچ داریم همدیگر رو ناراحت می کنیم. من اگر جای صاحب برند محبوب بعضی از دوستان بودم، به منشی ام دستور می دادم بهترین ماشین شرکت رو ببر به فلان تحویل بده و تمام آخر هفته رو مشغول توضیحات مبسوط در مورد شرکت و ماشین باش! پس اگر شرکت این کار رو براتون نکرده، یکم کوتاه بیاین دوستان. ما همه مون خریدار و مصرف کننده هستیم …

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          نه عزیز من از حرفت اصلا ناراحت نشدم اتفاقا از کامنتاتون خیلی لذت می برم و دنبال می کنم قبلا هم گفتم. تو همین چند تا کامنتی که گذاشتی معلومه مطلع هستی راستش راجب صحت حرفاتون هم تحقیق کردم و مطمئن شدم اطلاعات خیلی خوبی دارین و حرفاتون واسم سنده. تو یه از کامنتت دیدم معماری و تو کار ساختمون یه جورایی هم رشته و همکاریم. امیدوارم این جو هم هر چه زودتر برگرده مثه 2 3 سال پیش شه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
  15. ali a

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    زیبای و کارایی رو هم زمان داره… خوشم میاد ازش

    موافقم 6
    مخالفم 3
  16. امیرعلی

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    قبول دارین پدال نباید توی قسمت ماشین ماشین های
    امریکایی دسته بندی کمپانی بزاره چون کمپانی های امریکایی زیاده باید مثل دسته اتومبیل های چینی بدون
    دسته بندی کمپانی باشه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  17. آنتونی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فقط یه سوال برام حل نشده که چرا برای این مدل افسانه‌ای از موتور محرکه توربو چارج استفاده کردند این موتورها در مقایسه با موتورهای با تنفس طبیعی در بلند مدت به طور تجربی راندمان کاریشون ضعیف و با استهلاک بالا مواجه میشوند.

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. امیرحسین

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (444 ديدگاه)

      بخاطر قوانین آلایندگی
      دیگه همه شرکتا حتی تویوتا هم دیگه توربوشارژ میزنه
      حجم موتورا و تعداد سیلندرها کم میشن و سیستم پورخوران بهشون اضاف میشه و اکثرا یا برقی یا هیبرید و پلاگین هیبریدی مشن
      حرفتون درسته ولی یه دلیل دیگه هم داره:واسه رقابت چون اگه بخواد همون اسب بخارو داشته باشه باید یه موتور تنفس طبیعی حجیم بزنه که بخاطر قوانین آلایندگی و مصرف سوخت نماید همچین موتوری بزنه
      و از اون ور باز بخاطر هزینه توسعه موتور جدید آمده همون موتور رنجروور رو گذاشته رو این،که کار عقلانی ای هم انجام داده و در واقع همه شرکتا اگه جای اون بودن همین کارو میکردن در حالی که الان هم که جای خودشونند هم همین کارو میکنند

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. 2646

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      دوست عزیز
      توربو برای خیلی از ما درست تعریف نشده یا بهتره بگم با تجربیات خودمان تو ایران در مورد توربو نظر میدیم. سلامت توربو نیاز به استفاده از روغن موتور درست و تعویض در کارکرد مناسب داره. بنابراین اگر گرید، نوع و کارکرد روغن موتور درست انتخاب بشه، توربو تا کارکردهای بالا مشکلی نداره. اما توربو می تونه به واسطه ایجاد ناک بیشتر، موتور (سوپاپ ها، یاتاقان ها و …) رو به خطر بندازه. این مشکلی است که بیشتر در ایران با اون مواجه هستیم؛ مشکلی برای کشورهای پیشرفته اصلا وجود نداره، چون هر 3 نوع بنزین جایگاه های کشورهای پیشرفته و نیمه پیشرفته از بنزین سوپر اعلامی ما (Ron بنزین و نه MON اعلامی شرکت نفت) بالاتر هستند. پس در نتیجه موتورهای توربو استهلاک چندان بالایی نسبت به موتورهای تنفس طبیعی ندارن.

      اما مهم ترین مزیت موتورهای توربو نسبت به موتورهای تنفس طبیعی 2 نکته بسیار مهم است:
      1. پیک توان و گشتاور یکنواخت موتور که از دورهای پایین به دست می آید. (دیاگرام داینو یک موتور تنفس طبیعی رو با موتور توربو مقایسه کنید) بر خلاف تصور ما، نهایت اسب بخار یا گشتاور یک موتور چندان اهمیتی نداره، نکته مهم این است که این حداکثر توان و گشتاور از چه دوری به دست میاد و در طول دورگیری موتور چقدر یکنواخت باقی می مونه.
      موتورهای توربو از دورهای پایین حداکثر گشتاور را ارائه میدن که باعث میشه ماشین حتی در حالت سرگاز هم شتاب خیلی خوبی داشته باشه، یعنی با سر گاز شتابگیری یا بالارفتن از شیب امکان پذیر باشه.

      2. رفتار موتور در اکثر موارد ثابت باشه. توربوها به واسطه تراکم هوای ورودی موتور، عموما مولوکول های اکسیژن کافی در هر ارتفاعی رو برای احتراق موتور فراهم می کنند؛ در نتیجه موتورهای توربو بر خلاف موتورهای تنفس طبیعی در ارتفاعات دچار کمبود توان و گشتاور نمیشن. حتما شنیدین که میگن ماشین ها در شمال شتاب بهتری دارن، چون در شمال با کاهش ارتفاع، غلظت اکسیژن هوا بیشتر میشه و موتور احتراق بهتری داره. توربو می تونه این احتراق مناسب را حتی در ارتفاعات بالا هم حفظ کنه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  18. یاس ی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    جناب 2646 واقعا خسته نباشید، قدیما میومدیم کامنتها را بخونیم اکثر کامنتها مثل کامنت شما بود ولی الان اکثر کامنتها شده کل کلهای بچه گانه. ممنون که اینهمه وقت گذاشتی و با جزئیات کامل و علمی کامنت گذاشتی. قطعا شرکتی مانند لندروور از من و خیلی از ماها بیشتر راجب شاسی نردبانی و مونوکوک اطلاعات، تجربه داره. نمیدونم چرا بعضی از دوستان جوری حرف میزنن انگار لندروور اولین بار هستش ماشین میسازه و داره از کاربران پدال استعلام میگیره. نه تنها راجع به لندروور که راجع به همه شرکتهای خودرویی میگم خواهشا جوری نظر ندیم انگار پسر همسایه توی حیاط خونه میخواد ماشین بسازه و ما باید کمکش کنیم، داریم راجع به شرکتهایی نظر میدیم که چند دهه دارن خودرو تولید میکنن پس لندروور بهتر از ما میدونه کدوم شاسی بهتره یا بنز بهتر از ما میدونه انجینها را چجوری بسازه یا توسعه بده. خواهشا خواهشا و خواهشا با نظرات خودمون همدیگر را نرنجانیم و به شرکتها راهکار ندیم، چون یادمون باشه نه راهکار ما به دست اونها میرسه و نه ما از اونها بیشتر بلدیم. من چون سی سال هستش که رانندگی میکنم دلیل نمیشه از همیلتون بهتر باشم یا اینکه چندبار آفرود رفتن باعث نمیشه بهتر از جیپ یا لندروور راجع به شاسی نردبانی یا مونوکوک بلد باشم.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  19. یاس ی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    ایکاش همه عزیزان مثل کاربر 2646 نظر میدادن. نمیگم راجع به ماشین مورد علاقه خودتون نظر ندین و تعریف نکنید اتفاقا حق همه هستش که از برند مورد علاقه خودشون تعریف و دفاع کنن منتهی به دور از تعصب بیجا. تعصب خوبه ولی به شرطی که به جا باشه.
    یک زمانی خود من و بعضی از بچه های پدال به خاطر خوندن کامنتها و اینکه از تجربیات هم استفاده بکنن به پدال سر میزدن الان متاسفانه از بخش کامنتها چیزی جزء اعصاب خوردی نصیب نمیشه، ایکاش دوستان دست از کل کلهای بی مورد بردارن.
    ممنون از همه بزرگواران پدالی خصوصا دست اندرکاران پدال که حسابی زحمت میکشن.

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا